پائولو کوئلیو (Paulo Coelho)

پائولو کوئلیو (Paulo Coelho) در ۲۴ اوت سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. مادر او لیژیا خانه‌دار و پدرش مهندس بود. کوئیلو دوست داشت نویسنده شود ولی پدر و مادرش مخالف بودند. به خاطر آرزوهای پدر و مادرش، کوئلیو در مدرسه حقوق ثبت نام کرده و رؤیای خود را برای نویسنده شدن رها کرد.

یک سال بعد، مدرسه را ترک کرد. درونگرایی و سرپیچی پائولو از سنتها در ۱۶ سالگی، منجرشد تا پدر و مادرش او را به یک مؤسسه روانی بفرستند که از آنجا سه بار قبل از اینکه به سن ۲۰ سالگی برسد، فرار کرد.

پائولو مدتی مثل یک هیپی زندگی کرد، مسافرت می‌کرد از جنوب آمریکا، شمال آفریقا، مکزیک، و اروپا و در سال ۱۹۶۰ به مواد مخدر روی آورد. وقتی به برزیل بازگشت، و به عنوان یک ترانه‌سرا شروع به کار کرد.

در سال ۱۹۷۴، کوئلیو به جرم فعالیت‌های «خرابکارانه» توسط دولت نظامی حاکم دستگیر شد، دولتی که حدود ده سالی بود که قدرت را به دست گرفته بود و اشعار کوئیلو را به عنوان جناح چپ برای خود تهدید آمیز تلقی می‌کرد.

کوئلیو همچنین به عنوان بازیگر، روزنامه‌نگار، و کارگردان تئاتر قبل از ترغیب شدن به فعالیت نویسندگی کار کرده‌است.

در سال ۱۹۸۲ کوئلیو اولین کتاب خود را بنام آرشیوهای جهنم منتشر کرد که با شکست مواجه شد. در سال ۱۹۸۶، او با گروهی موسوم به راهنمای عملی خون‌آشامی همکاری نمود، البته بعدها بعد از اینکه پی به ماهیت بد آن برد آن را ترک کرد.

بعد از سفر به سانتیاگو ده کامپوستلا و نوشتن کتاب زیارت، کوئیلو کتاب کیمیاگر را نوشت و آن را از طریق انتشارات کوچکی در برزیل که در ابتدا ۹۰۰ نسخه از آن را چاپ کرد. و تصمیم گرفت آن را تجدید چاپ نکند. او سپس یک چاپخانه بزرگتر پیدا کرد، و با انتشار کتاب بعدی خود بنام بریدا، کتاب کیمیاگر به پرفروشترین کتاب برزیلی تبدیل شد. بیش از ۶۵ میلیون نسخه از کیمیاگر به فروش رفته و به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در تاریخ تبدیل شده‌است، این کتاب به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده‌است که هفتاد و یکمین آن زبان مالتی بود، به دلیل داشتن رکورد بیشترین تعداد ترجمه به زبان‌های مختلف در فهرست رکوردهای جهانی گینس قرار گرفت به عنوان کتابی از یک نویسنده زنده که به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده‌است.

از زمان انتشار کیمیاگر، کوئلیو تقریباً هر دو سال یکبار یک رمان نوشته‌است از جمله کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، شیطان و دوشیزه پریم، یازده دقیقه، مثل رود روان، ندیمه‌های اودین و جادوگر پورتوبلو.

کوئلیو تاکنون ۳۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ ودر مجموع بیش از ۱۹۰ میلیون جلد کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان فروخته‌است و آثار او به ۷۱ زبان ترجمه شده‌است. او پرفروشترین نویسنده پرتغالی زبان در تمام اعصار است.

کتاب کیمیاگر

رمان کیمیاگر (به پرتغالی: O Alquimista) (به انگلیسی: The Alchemist) اثر پائولو کوئلیو، نویسنده مشهور برزیلی، از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم جهان است. این کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا منتشر و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده‌است.

این رمان دربارهٔ چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رؤیای خود، محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانهٔ شخصی خود می‌خواند، وطنش، آندلس را رها می‌کند و رهسپار صحرای آفریقا می‌شود.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1693017388/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88-%DA%A9%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%84%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AA” text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب مکتوب

مکتوب اثری از پائولو کوئیلو، نویسنده مشهور برزیلی است که شامل نوشته‌های کوتاه، و نگرش ها و برداشت‌های کوئیلو از جهان هستی و زندگی است که آنها را از فرهنگ‌ها و ملل مختلف الهام گرفته است. این نوشته‌ها را کوئیلو در روزنامه فولیا منتشر می‌کرده است. کوئیلو در پاسخ به آنهایی که مکتوب را یک پندنامه‌خوانده‌‌اند می‌گوید: «این کتاب پندنامه نیست بلکه تبادل تجربه است؛ سرانجام، کتاب‌هایی که من آنها را خوانده و یا داستانهایی که در هر حال متعلق به میراث روحانی نسل بشر هستند و مورد استفاده من قرار گرفته اند.»


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1680664228/%D9%85%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%A8″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد (به پرتغالی: Veronica Decide Morrer، به انگلیسی: Veronika Decides to Die) رمانی از پائولو کوئلیو است. داستان در مورد ورونیکای ۲۴ سالهٔ اسلوونیایی است که علی‌رغم زندگی نرمالش تصمیم به خودکشی می‌گیرد.

ورونیکا دختری است که هرچه می‌خواهد، دارد. تفریحات خوب و دلخواه، بیرون رفتن با دوستان، ملاقات با جوان‌های جذاب و خیلی چیزهای دیگر اما او آدم شادی نیست و در زندگی‌اش احساس خلاء می‌کند برای همین در یک روز از ماه نوامبر سال ۱۹۹۷ تصمیم می‌گیرد با خوردن قرص به زند‌گی‌اش پایان دهد؛ اما …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1443654361/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88-%DA%A9%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%84%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%A8″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب خاطرات یک مغ

خاطرات یک مغ (O diario de Um Mage) یا «خاطرات یک جادوگر» نخستین رمان پائولو کوئلیو نویسنده برزیلی در سال ۱۹۸۷ نوشته شد.

کتـاب خاطرات یک مغ ، داسـتـانی بر اسـاس مکاشفات این نویسنده در یک سفر عرفانی می بـاشـد . کسی کـه از پس حکمت می شتـابد ، بـه راهی برای دسـت یافتن بـه رویایش نیاز دارد . روح انسـان همواره در جسـت و جو و فهمیدن عالم معنا و رازهایش می باشد ، و در این راه از تمـامی روشنائی هـائی کـه شب اسرارشان را می شکافد بهره می گیرد .

این کتاب، داستان یک رویای بزرگ است که پس از یک سفر طولانی تحقق می یابد. راه و جاده می تواند توسط همه ی افراد ساخته شود ، به وسیله هر کسی که آرزوی آن را در دل داشته باشد. این کتاب به بیان تجربه عرفانی پائولو کوئلیو در جاده سانتیاگو میپردازد، یکی از سه جاده مقدس مسیحیان که اعتقاد دارند با گذر از هر کدام از این جاده ها نیرویی جادویی، فردی را که این جاده را پیموده در بر میگیرد، که این جاده ها دارای آزمون هایی برای امتحان کردن فرد در طول جاده هستند.

جاده سانتیاگو هم یکی از این سه جاده است که پائولو به دنبال سفری میرود که استادش به او دستور میدهد و به دنبال شمشیری گم شده میگردد که تجربیاتی عمیق چه از لحاظ عرفانی و چه از لحاظ فلسفی را به خواننده منتقل میکند. در پایان هر فصل کتاب پائولو روش های عرفانی را به خواننده آموزش میدهد و در قسمت قبل آن رمان را به پیش میبرد. این کتاب به اتفاقات خارق العاده زیادی اشاره میکند که در زندگی انسان های عادی رخ میدهد.


کتاب کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم

کتاب کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم (By the River Piedra I Sat Down and Wept) داستانی جذاب و زیبا از عشق و احساساتی سرکوب شده و دورافتاده است. کوئیلو معتقد است این این کتاب دربرگینده جنبه مادینه روان یا همان زنانگی وی است که اولین بار به صورت علمی توسط روانکاو مشهور سوئیسی، کارل گوستاو یونگ مطرح شد.

کتاب کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم، داستان دختری به نام پیلار است که پس از سال‌ها معشوقه‌ی دوران کودکی خود را پیدا می‌کند در صورتی که او بسیار تغییر کرده است. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

پیلار از زندگی یکنواخت خود خسته شده و در جستجو مفهوم والاتری از زندگی است. او در گذر زمان به زنی قوی و مستقل تبدیل شده و دوست و معشوقه‌ی قدیمی‌اش نیز، یک مربی معنوی خوش‌تیپ و جذاب شده است. پیلار در طول این سال‌ها به خوبی یاد گرفته که چگونه احساساتش را دفع کند و دوستش نیز، برای دور شدن از مشکلات و نگرانی‌ها به مذهب روی آورده است.

اما حالا دوباره در کنار هم هستند و در مسیری پرمشکل و سخت، همسفر یکدیگر شده‌اند. در روستایی کوچک در فرانسه و در کنار آب‌های رودخانه‌ی پیدرا، رابطه‌ای خاص و قدیمی به واسطه‌ی بزرگترین سوالات زندگی مورد امتحان قرار می‌گیرد. این ملاقات‌ها زندگی پیلار را سراسر دگرگون می‌سازد.

کوئلیو در این کتاب ادعا می‌کند که عشق می‌تواند ما را به دوزخ یا بهشت ببرد، اما ما را همیشه به جایی که باید می‌رساند. عشق میان دو شخصیت اصلی داستان، زندگی آن‌ها را به راهی مبدل می‌کند که به خدا می‌رسد. عشق مریم مقدس نیز در سراسر داستان، آن‌ها را در بر می‌گیرد و نمی‌گذارد احساس وانهادگی کنند.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1335350788/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88-%DA%A9%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%84%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

دیگر آثار پائولو کوئلیو


کتاب شناسی کوئیلو

۱ تئاتر برای آموزش ۱۹۷۴

۲ بایگانی جهنم ۱۹۸۲

۳ خاطرات یک مغ (زیارت)(زائر کوم پوستل) ۱۹۸۷

۴ کیمیاگر ۱۹۸۸

۵ بریدا ۱۹۹۰

۶ عطیه برتر ۱۹۹۱

۷ والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان) ۱۹۹۲

۸ مکتوب ۱۹۹۴

۹ کنار رود پیدرا نشستم و گریستم ۱۹۹۴

۱۰ کوه پنجم ۱۹۹۶

۱۱ نامه‌های عاشقانه یک پیامبر ۱۹۹۷

۱۲ مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور) ۱۹۹۷

۱۳ ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد ۱۹۹۸

۱۴ کلمات اساسی ۱۹۹۸

۱۵ شیطان و دوشیزه پریم ۲۰۰۰

۱۶ داستان‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها ۲۰۰۱

۱۷ یازده دقیقه ۲۰۰۳

۱۸ جن و گلهای رز ۲۰۰۴

۱۹ سفرها ۲۰۰۴

۲۰ هستی (زندگی) ۲۰۰۴

۲۱ زهیر (رمان) ۲۰۰۵

۲۲ مسیرهای احیا شده ۲۰۰۵

۲۳ ساحره پورتوبلو ۲۰۰۶

۲۴ چون رود جاری باش ۲۰۰۶

۲۵ مثل یک ببر زندگی کن ۲۰۰۸

۲۶ برنده تنهاست ۲۰۰۸

۲۷ عشق ۲۰۰۹

۲۸ الف ۲۰۱۰

۲۹ افسانه‌ها ۲۰۱۱

۳۰ نسخه خطی موجود در آکرا ۲۰۱۲

۳۱ زنا (خیانت) ۲۰۱۴

۳۲ جاسوس ۲۰۱۶

۳۳ هیپی ۲۰۱۸

۳۴ آیین کمان‌گیری ۲۰۲۰

👉امتیاز بده.