10 کتابی که هر کارآفرین باید بخواند

 

۱- کتاب راهنمای کارآفرینان: هدایت گام به گام برای ساختن شرکتی موفق اثر استیو بلنک، باب دورف

کتاب راهنمای کارآفرینان: هدایت گام به گام برای ساختن شرکتی موفق(The Startup Owner’s Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company) با محوریت تعیین مدل کسب و کار، بازاریابی و شناخت توسعه مشتریان در شرکتهای نوپا تدوین شده و یک راهنمای مفید برای کارآفرینان به ویژه کسب و کارهای نوپا می باشد.
سبک نوشتاری این کتاب و پیوستگی راهنمایی های عملی و گام به گام آن و تأکیدات پی در پی آن به تست محصول در بازار واقعی، اخذ بازخورد و نظرات مشتری و از همه مهم تر رشد تدریجی کسب و کار و صبر و شکیبایی کارافرین و شرکتا و مؤسسان شرکتهای دانش بنیان از جمله درسهایی است که همه کارافرینان باید آنها را سرلوحه برنامه ها و فعالیتهای خود قرار دهند.
راهنمای کارآفرینان، مرجعی ضروری برای همه موسسان کسب و کارهای نوپا، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مربیان است. این کتاب قدم به قدم و با جزییات به ما یاد می دهد که چگونه فرآیند کشف مشتری را در عمل پیاده کنیم، بوم مدل کسب و کار را برای نظارت بر این فرایند به کار بگیریم و همچنین اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی کسب، حفظ و افزایش مشتری ارائه می دهد.

 

۲- کتاب ساختن یک نام تجاری در ۳۰ روز اثر سایمون میدلتون

سایمون میدلتون که خود را رهبر برندسازی می‌نامد با واژگانی شفاف و قابل‌درک، برندسازی را توضیح می‌دهد و سپس در به روش سیستماتیک، روش برندسازی کاربردی خود را به شما نشان می‌دهد. اگرچه او برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک مطلب می‌نویسد، اما فرایند او برای کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ نیز مصداق دارد. سایمون به شما نشان می دهد که با پیروی از ۳۰ تمرین واضح و آشکار این کتاب، چگونه نام تجاری خود را به شکلی عمیق و کارآمد خلق، مدیریت و از طریق ارتباطات به دیگران منتقل سازید.
برخی از موضوعات مطرح شده در کتاب: «نام تجاری شما چه هست و چه نیست؟»، «آزمون عیار سنجی نام تجاری شما»، «یافتن قصد اصلی‌تان»، «میل و بلند پروازی: از آن واقعا چه می‌خواهید؟»، «از بلند پروازی‌های شخصی تا نیت عقلانی: راهبرد نام تجاری»، «استعداد: شناخت و گسترش آن»، «پابرجاسازی ارزش‌های نام تجاری‌تان (چیزهایی که بر سر آن‌ها مصالحه نخواهید کرد)»، «قرار دادن نام تجاری‌تان در چارچوب: یافتن اینکه چه چیزی در آنجا وجود دارد»، «از قوه‌ی تخیل‌تان استفاده کنید» و «به چه کسانی نمی‌خواهید بفروشید؟»

 

۳- کتاب با چرا شروع کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افراد هستند اثر سایمون سینک

این کتاب درباره الگویی طبیعی، طرز فکر، رفتار و گفتاری است که برخی رهبران را قادر می سازد تا الهام بخش اطرافیان خود باشند. شاید این « رهبران مادرزادی » ، با استعدادِ الهام بخشی به دیگران متولد شده باشند، ولی این توانایی در انحصار آن ها نیست. همه ی ما می توانیم این الگو را فرا بگیریم. با اندکی نظم، هر رهبر یا سازمانی قادر است چه در درون و چه در بیرون سازمان، به بقیه الهام ببخشد تا بتوانند ایده ها و چشم اندازشان را به پیش ببرند. همه ی ما می توانیم طریقه ی رهبری کردن را بیاموزیم.
کتاب با یک چرا آغاز کنید (Start with Why) نوشته سایمون سینک (Simon Sinek) براى همۀ کسانی است که مى‌خواهند الهام‌بخش دیگران باشند و همچنین کسانى که مى‌خواهند فردى را بیابند که الهام‌بخش آن‌ها باشد.کتاب حاضر به شما یاری می‌کند تا بتوانید به چرایی خود پاسخ دهید، همچنین چگونه با اعتماد به نفس بیشتری با مشتریان خود به بحث و گفتگو بپردازید؛ برای اینکه که اگر با چرا آغاز کنید وفاداری مشتریان زیاد شده و اعتماد در جامعه رواج پیدا می‌کند.

 

 

 

۴- کتاب بازنگری اثر جیسون فرید و دیوید هانسن

کتاب بازنگری (Rework) یکی از آثار برجسته جیسون فرید (Jason Fried) و دیوید هانسن (David Hansson) است که به ما راهکارهای نوین، مسیر رسیدن به موفقیت‌های مالی و اهداف بزرگ تجاری را نشان می ‌دهد.
کتاب بازنگری همانند یک ابزار قدرتمند می ‌تواند در بازار پر هرج‌ و مرج امروزی، مسیر سریع دستیابی به اهداف تجاری را برای ما مشخص کند. این کتاب مجموعه‌ ای از تجربیات نویسندگان کتاب است و با توصیه ‌ها و راهکارهای کاملاً به‌ روز و متناسب با شرایط حاضر بازار تجاری، می­‌تواند تمام مشکلاتی که یک کارآفرین با آن ‌ها روبروست را از بین ببرد و مسیر رونق ‌دادن به کسب‌­و­کار را هموار سازد و به ما این پیام مهم را می رساند که راه‌اندازی یک کسب‌ و­کار، خیلی ساده ‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌­رسد.
مسیر رسیدن به کارآفرینی مسیر همواری است و می­‌توان با حذف موانع ذهنی که پیش روی هر انسانی قرار می‌گیرد، به راحتی آن را پیمود و تبدیل به یک کارآفرین موفق شد. موانع ذهنی همان محدودیت­‌هایی هستند که قالب­‌های سنتی و قدیمی برای انجام هرکار بزرگی، پیش روی انسان قرار می‌­دهند. نام این کتاب ممکن است به صورت بازآفرینی یا دوباره فکرکن هم ترجمه شده باشد.

 

۵- کتاب بنیانگذاران در محل کار جسیکا لیوینگستون

جسیکا لیوینگستون (Jessica Livingston) در کتاب موسسان در محل کار (Founders At Work) با بنیانگذاران اپل، پی پل، یاهو، فلیکر، فایرفاکس، جیمیل، هاتمیل، ادوب و … پرداخته و نکات آموزنده و کمتر شنیده شده بسیاری را از خاطرات آنها استخراج کرده است.
و به شما می گوید که چگونه این کارآفرینان ایده هایی را کسب کرده اند که باعث ثروتمند شدن آنها ، راه اندازی مشاغل خود، خارج از کار کردن، غلبه بر چالش های نوپا و درسی که در این راه آموخته اند، شده اند.

 

۶- کتاب سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب وکاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد اثر بن هاروویتز

بن هاروویتز (Ben Horowitz) در سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب وکاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد(The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers ) می‌گوید اگر انتخاب بین گزینه‌های وحشتناک و فاجعه‌آمیز را نمی‌پسندید مدیرعامل نشوید. او که خود مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ‌‌های معرفی در سیلیکون‌ولی بوده است، سعی کرده است در این کتاب تجربیات خود را به زبانی ساده، روان و داستانی برای مخاطبانش بیان کند؛ تجربه‌های از سرگذراندن مخمصه‌های کسب‌وکار در موقعیت‌های گوناگون.
این کتاب در دسته‌ کتاب‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار است. برای مدیرعاملانی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. اگر شما هم در این دسته قرار دارید، بهتر است بدانید که هاروویتز در این کتاب مشکلات پیش‌روی یک استارت‌ آپ را بررسی می‌کند. از نظر او مدیریت چیزی بیشتر از ایده‌پردازی یا طراحی بیزینس مدل است.
شما با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه به نیروهای خود، اصول درست کار کردن را بیاموزید و در تمام شرایط از منفعت خود و کارمندان‌تان مراقبت کنید. اگر شما یک مدیر عامل تازه‌کار هستید و تجربه کمتری در زمینه مدیریت دارید، ممکن است هر روز با حجم عظیمی از سؤالات مختلف مواجه شوید که پاسخ آن‌ها را در این کتاب پیدا خواهید کرد.

 

 

کتاب سختی کارهای سخت اثر بن هاروویتز انتشارات آریاناقلم

کتاب سختی کارهای سخت اثر بن هاروویتز انتشارات آریاناقلم

208,000 182,320 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷- کتاب رضایتمندی در کسب و کار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف اثر تونی شیه

کتاب “رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف” (Delivering happiness – a path to profits passion and purpose) نوشته کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تونی شی برای شما آغازگر یک تغییر بزرگ است. این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده بیان کننده موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب و کارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای کارآفرینان، فعالین حوزه تجارت و کسب و کار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.
این کتاب به شما یاد میدهد که چطور شرکتتان را با احساس شادمانی به حداکثر بهره وری برسانید و شادی را به عنوا یک قاعده برای کسب وکار در نظر میگیرد. ایجاد حس رضایت و شادی مانند یک موتور محرک شما در محیط کار است و در این کتاب این مهارت را خواهید آموخت.
اگر مایلید مسیری را بیاموزید که در شرکت زاپوز برای رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش در کمتر از ده سال طی شده است. ۲٫ اگر مایلید از اشتباهاتی که اونی شی در طول زندگی کاری داشته و در این کتاب به آنها اشاره شده درس بگیرید. ۳٫ اگر مایلید توازن صحیح سود، اشتیاق و هدف را در تجارت و زندگی بسنجید. ۴٫ اگر مایلید کسب و کار با دوامی را پایه گذاری نمایید. ۵٫ اگر مایلید تجربه مشتری مداری بهتری کسب کنید. ۶٫ اگر مایلید در کار و زندگی رضایتمندی را پیدا کنید. ۷٫ اگر مایلید با معاشرت خارج از ضوابط کاری به توسعه در کسب و کار خود بپردازید. ۸٫ اگر مایلید فرهنگ سازمانی قویتری ایجاد نمایید. ۹٫ اگر مایلید تجربیات یکی از کارآفرینان موفق را در قالب داستانی جذاب مطالعه نمایید. پس این کتاب را بخوانید.

 

۸- کتاب ذهن کارآفرینان: ۱۰۰ باور، ویژگی و عادت کارآفرینان نخبه اثر کوین دی جانسون

“ذهن کارآفرینان: ۱۰۰ باور، ویژگی و عادت کارآفرینان نخبه “(‏‫.The Entrepreneur Mind: 100 Essential Beliefs, Characteristics, and Habits of Elite Entrepreneurs) کتابی متفاوت از کوین جانسون در حوزه‌ کارآفرینی است.‬‬
در کتاب حاضر، نگارنده با کنار هم گذاشتن نکات کلیدی مرتبط با کارآفرینی موفق، با روش آموزش توصیفی کار فوق‌العاده‌ای کرده است. او تجارب روشنگرانه خود و کارآفرینان مطرح را به همراه جزئیات ارزشمند تجاربشان به بحث گذاشته است تا به خواننده کمک کند همان بار اول موضوع را به‌درستی درک کند. در این کتاب نگارنده اصول کلیدی پی‌ریزی مستحکم برای کسب‌وکار را به‌صورت گام‌به‌گام، از ایده تا اجرا توضیح می‌دهد و هر کسی که به‌راستی آمادگی گام نهادن در مسیر بنا گذاشتن کسب‌وکار خود را دارد، می‌تواند از این کتاب کمک بگیرد.

 

کتاب ذهن کارآفرینان اثر کوین جانسون

105,000 73,500 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۹- کتاب خوب به عالی: چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند ولی بقیه نه؟ اثر جیم کالینز

کتاب از خوب به عالی، چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی دیگر نه (Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…and Others Don’t )در اکتبر سال ۲۰۰۱ منتشر شد. و مورد توجه بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت و به سرعت به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شد. این کتاب در حوزه‌ مدیریت نوشته شده است و برای رشد مالی شرکت‌ها راه‌کارهای کاربردی، علمی و تجربی ارائه می‌دهد.
جیم کالینز (James C. Collins) در این کتاب به زبانی ساده عملکرد واحدهای اقتصادی و اجتماعی بزرگ جهان و به ویژه ایالات متحده را تحلیل و تبیین نموده و رهبری، برنامه ریزی استراتژیک، تحول سازمانی و نوآوری را در شرکت های موفق و شرکت هایی که به موفقیت دست نیافته اند بررسی می نماید.

 

 

 

۱۰- کتاب نوآفرینی اثر آدام گرانت

کتاب نوآفرینی دنیا را خودتان سازگار کنید (“Originals: How Non-Conformists Move the World) توسط آدام گرنت (Adam Grant)، نویسنده و استاد مدرسه ی کسب و کار وارتون، دانشگاه پنسیلوانیا نوشته شده است.
کتاب نوآفرینی آدام گرانت کتابی است که به بررسی روان شناسانه مباحث و نوآوری می پردازد. نوآوری آنگونه که پیتر دراکر، پدر علم مدیریت جدید، از آن یاد کرده است. در کنار بازاریابی دو کارکرد اصلی هر کسب و کاری است. کتاب نوآفرینی، با بررسی مثال های گوناگون از زندگی و احوالات افراد متعدد فعال در کارآفرینی، ورزش، نویسندگی، سیاست، و غیره، مسائل روان شناختی ای را که افراد خلاق و نوآفرین پیش رو دارند مطرح می کند. شناخت این عوامل مرتبط با نوآفرینی برای افرادی که قصد دارند با خلاقیت و نوآوری زمینه ساز تغییراتی در دنیای پیرامون خویش شوند بسیار راهگشا خواهد بود. داشتن خلاقیت و نوآوری در راه‌اندازی هر کسب و کاری می تواند زمینه ساز ایجاد رقابتی شود، که خود شاخصی مهم برای موفقیت در این زمینه است.

👉امتیاز بده.