کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج سیموئل کلاسون

 

کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) اثر جورج سیموئل کلاسون، اثری خواندنی و جذاب است که از برنامه‌ریزی اقتصادی و رسیدن به موفقیت مالی می‌گوید. این کتاب درباره موفقیت‌های فردی هریک از ماست. موفقیت یعنی این که در اثر کوشش و تلاش و مهارت‌های خود به هدف‌هایی که داریم برسیم. این کتاب به افراد بسیاری کمک کرده تا سطح مدیریت امور مالی زندگی، کیفیت برنامه‌ریزی اقتصادی و روند کسب ثروت را بهبود بخشند.

جورج سیموئل کلاسون روش منحصر به فردی را برای آموزش قوانین مالی انتخاب کرده است؛ زبان داستان. او به جای اینکه از قوانین خشک و خسته کننده مالی و اقتصادی صحبت کند یا از راهنماها و دستورالعمل‌های انعطاف‌ناپذیر کمک بگیرد، با کمک داستان، ما را به سفری جذاب به بابل می‌رود. شهری که حالا هرچند روی نقشه وجود ندارد، اما در زمان سرپا بودنش، ثروت بی‌شماری داشت. دو مرد که با وجود کار زیاد، همچنان فقیر هستند، نزد ثروتمندترین مرد بابل، آرکاد می‌روند تا به آن‌ها اصول کسب درآمد را بیاموزد…

توضیح درباره داستان کتاب ثروتمندترین مرد بابل

بنسیر، در بابل زندگی می‌کرد و کارش ساخت ارابه بود، او تنها زمانی توانست خودش را از فقر نجات دهد که بعد از چهل و اندی سال، بالاخره پرسش درست را پیدا کرد.

«کبی، دوست عزیزم، من یک‌عمر کارکردم. مهارت من در ارابه سازی زبانزد خاص و عام است. هیچ‌کس در بابل نمی‌تواند ارابه‌هایی به‌خوبی من بسازد. بسیاری از ثروتمندان بابل، ساخت ارابه‌هایشان را فقط به من می‌سپارند.

اما چرا هرگز بیشتر از اندازه خورد و خوراکم سکه‌های طلا و نقره به دست نیاوردم؟ چرا الهه ثروت، تنها به نفع عده خاصی کار می‌کند و ما را رها کرده است؟

من نمی‌خواهم همه عمرم را صرف به دست آوردن پول، تنها به‌اندازه غذای شبم بکنم. من نیز می‌خواهم ثروتمند شوم و برای خودم و خانواده‌ام زندگی راحتی فراهم کنم. کبی، آیا بهتر نیست به سراغ کسانی برویم که الهه ثروت، همیشه همراهشان است؟ حتما راهی برای جذب ثروت وجود دارد و ما باید آن را یاد بگیریم دوست من.»…

 

بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل

“بدبختی، به دنبال نشانه های روشن می گردد. پول در کیف یک شخص باید با استحکام محافظت گردد وگرنه از بین می رود. بنابراین عاقلانه اینست که اول از مقادیر کوچک محافظت کنیم و یاد بگیریم چگونه مراقبشان باشیم، تا سپس خدایان به ما اعتماد کنند و مقادیر بیشتر را در اختیارمان قرار دهند”ارکاد اینگونه در جلسه چهارم کلاس، بحث را آغاز کرد.
“هر دارنده سرمایه ای، همواره با موقعیت هایی که به نظر می رسد با سرمایه گذاری در آنها به سودی زیاد و ظاهرا منطقی می رسد، وسوسه می شود. معمولا دوستان و آشنایان مشتاقانه وارد این سرمایه گذاریها می شوند و به او نیز اصرار می کنند آن کار را بکند.”
اولین قانون دقیق سرمایه گذاری، امنیت برای سرمایه شماست. آیا عاقلانه است که با اغوا شدن در برابر درآمد بزرگتر، سرمایه خود را در معرض نابودی قرار دهید؟ من می گویم خیر. جریمه ریسک، ضرر احتمالی ست. قبل از جدایی از سرمایه تان، به دقت هر ضمانت بازپس گیری سرمایه را مطالعه کنید. تحت تاثیر آرزوهای واهی خود برای کسب ثروت بیشتر و سریع، گمراه نشوید.”…

 

 

 


👉امتیاز بده.