مدرسه عجیب و غریب اثر دن گاتمن

کتاب مجموعه مدرسه عجیب و غریب (My Weird School Series) نوشته دن گاتمن داستان هایی است که در مدرسه می گذرد و شخصیت‌های اصلی آن نیز دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه‌اند. معمولاً در هر داستان یکی از معلم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و قصه پیرامون او می‌چرخد. شخصیت اصلی مجموعه مدرسه پرماجرا پسری به نام ای. جی (A. J) است که از مدرسه تنفر دارد اما ناچار از تحمل آن است.

جهت مشاهده جزئیات و خرید کتاب، روی موضوع مورد نظر کلیک کنید.

کتاب خانم بریج، معلم گیج – مدرسه ی عجیب و غریب 1
کتاب آقای ناوال، مدیر باحال – مدرسه ی عجیب و غریب 2
کتاب خانم دانته، ما را دست انداخته! – مدرسه ی عجیب و غریب 3
کتاب خانم لیزار، ما را گذاشته سر کار! – مدرسه ی عجیب و غریب 4
کتاب آقای میچل، دانشمند خل و چل – مدرسه ی عجیب و غریب 5
کتاب خانم براشت، مربی بهداشت – مدرسه ی عجیب و غریب 6
کتاب خانم فالکن، آشغال جمع کن – مدرسه ی عجیب و غریب 7
کتاب خانم تیشین، معلم جانشین – مدرسه ی عجیب و غریب 8
کتاب خانم بادی، نویسنده ی غیر عادی – مدرسه ی عجیب و غریب 9
کتاب خانم مارکوزه، راهنمای موزه – مدرسه ی عجیب و غریب 10
کتاب خانم اسپاک، ناظم ترسناک – مدرسه ی عجیب و غریب 11
کتاب خانم ماتی، معلم قاتی پاتی – مدرسه ی عجیب و غریب 12
کتاب خانم داگلاس، راننده ی بی حواس – مدرسه ی عجیب و غریب13
کتاب خانم فابیان، سرایدار قهرمان – مدرسه ی عجیب و غریب14
کتاب دکتر فورمن، مدیر پوست کن – مدرسه ی عجیب و غریب 15
کتاب خانم گرانجی آشپز خارجی – مدرسه ی عجیب و غریب 16
کتاب خانم روشه دلش خوشه – مدرسه ی عجیب و غریب 17
کتاب خانم ماساتی معلم احساساتی – مدرسه ی عجیب و غریب 18
کتاب آقای مکی رئیس جمهور الکی – مدرسه عجیب و غریب 19
کتاب آقای کاماره بالا خانه اش را داده اجاره – مدرسه عجیب و غریب 20
کتاب آقای لورنته، شوخی‌اش گرفته – مدرسه عجیب و غریب 21

– خانم بریج معلم گیج – مدرسه‌ عجیب و غریب ۱
خانم بریج، معلم کلاس دوم ما، نه بلد است بخواند و نه بنویسد و نه جمع و تفریق کند. او کم‌هوش‌ترین معلم کل تاریخ جهان است! حالا ما بچه‌‌ها باید خواندن و نوشتن و ریاضی یادش بدهیم!

– آقای ناوال مدیر باحال – مدرسه‌ عجیب و غریب ۲
مدیر ما از میله‌ی پرچم مدرسه سر و ته آویزان شده! کله‌ی کچلش را نارنجی کرده و با اسکیت‌بُرد به مدرسه می‌آید! حالا هم می‌خواهد لباس بابانوئل بپوشد و از پشت‌بام مدرسه بپرد پایین!

– خانم دانته ما را دست انداخته – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۳
خانم دانته کتاب‌دار جدید ما، یک قابلمه گذاشته روی سرش و آمده مدرسه! یک روز فکر می‌کند رئیس‌جمهور است! روز بعد فکر می‌کند گاوچران است! و از همه بدتر اینکه خودش هم نمی‌خواهد قبول کند که قاتی کرده!

– خانم لیزار ما را گذاشته سر کار – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۴
ما می‌خواهیم مهارت‌مان در فوتبال و بسکتبال را به رُخ‌ معلم ورزش‌مان بکشیم. اما انگار از این‌جور بازی‌ها خبری نیست. خانم لیزار خیال دارد به‌ ما تردستی با روسری و نگه‌داشتن پَر روی انگشت یاد بدهد!

– آقای میچل دانشمند خل و چل– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۵
آقای میچل آزمایش‌هایی عجیب و غریب انجام می‌دهد و مثل دیوانه‌ها می‌خندد. تازه، ماشینی اختراع کرده که با سیب‌زمینی کار می‌کند! حالا اگر بشنوید که ایشان می‌خواهد اختیار جهان را به دست بگیرد تعجب می‌کنید؟

– خانم براشت معلم بهداشت– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۶
خانم براشت، مربی بهداشت مدرسه، خیلی خوشگل و مهربان است. ولی تازگی‌ها مشکوک می‌زند! نکند جاسوس بین‌المللی باشد؟ اگر قرار باشد ما بچه‌ها بین او و کشورمان یکی را انتخاب کنیم، تکلیف‌مان چیست؟

– خانم فالکن آشغال جمع‌کن– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۷
واقعا که بخشکی شانس! خانم فالکن، معلم هنر، با دستگیره‌های آشپزخانه برای خودش لباس درست کرده و به‌جای این‌که آشغال‌ها را دور بریزد، همه را انبار می‌کند. تازه ما بچه‌ها را هم وادار می‌کند با هر کسی که ازش خوش‌مان نمی‌آید، نقاشی مشترک بکشیم!

– خانم تیشین معلم جانشین– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۸
خانم تیشین معلم جانشین است و ما بچه‌ها شک نداریم که او خانم بریج را دزدیده تا شغلش را صاحب شود. حالا نوبت ماست که مثل کارآگاه‌ها نقشه بکشیم و پَته‌یِ او را بیندازیم روی آب!

– خانم بادی نویسنده‌ی غیرعادی– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۹
خانم بادی، نویسنده‌ی معروف کودکان، به مدرسه‌ی ما آمده. او در جنگل زندگی می‌کند و درباره‌ی حیوان‌هایی می‌نویسد که نسل‌شان در خطر است. اما وقتی پرنده‌ی شکاری او توی کلاس ول می‌شود، این ما بچه‌هاییم که بدجوری توی خطر می‌افتیم!

– خانم مارکوزه راهنمای موزه– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۰
قرار است برای گردش علمی، برویم موزه و شب آن‌جا بخوابیم. وقتی خانم مارکوزه‌ی عجیب و ‌غریب که راهنمای موزه است، می‌گوید که اسکلت دایناسورها نیمه‌های شب جان می‌گیرند، باید چه‌کار کرد؟

– خانم اسپاک ناظم ترسناک– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۱
خانم اسپاک، ناظم مدرسه، بهترین شکلات‌های دنیا را دارد، ولی مردم می‌گویند که او جادوگر است و روح شوهرش در خانه پرسه می‌زند. حالا می‌ارزد که ما بچه‌ها برای گرفتن شکلات توی تاریکی شب به خانه‌اش برویم؟

– خانم ماتی معلم قاتی پاتی – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۲
خانم ماتی، معلم کامپیوتر، خرخوان‌ترین و غیرعادی‌ترین معلم عالَم است. او با انگشت‌های پایش تایپ می‌کند! کلاهی شبیه پنیر سرش می‌گذارد و حتی یک دوربین روی پشت لاک‌پشت می‌بندد! نکند او برای دنیا برنامه‌ای داشته باشد؟

– خانم داگلاس راننده‌ی بی‌حواس– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۳
توی راه مدرسه، اتفاق‌های مشکوکی می‌افتد! اول لاستیک اتوبوس پنچر می‌شود. بعد خانم داگلاس، راننده‌ی اتوبوس، راه را عوضی می‌رود و همه سر از ناکجاآباد درمی‌آوریم. شما باشید مشکوک نمی‌شوید؟

– خانم فابیان سرایدار قهرمان– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۴
خانم فابیان، سرایدار مدرسه، مرتب با جارویش این‌ور و آن‌ور می‌رود و همه‌جا را زیر نظر می‌گیرد. به‌نظر او تمیز کردن استفراغ کار جالبی است! او توی زیرزمین اتاقی سرّی دارد؛ جایی برای زندانی کردن ما بچه‌های بدبخت!

– دکتر فورمن مدیر پوست‌کن– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۵
گمون نکنم بتونه دوام بیاره! توی مدرسه اتفاق بدی می‌افتد. آقای ناوال، مدیر باحال مدرسه، اخراج می‌شود. حالا باید نقشه بکشیم و مدیر جدید را ذله کنیم. مگه برای برگرداندن مدیر قبلی چاره‌ی دیگری هم داریم؟

– خانم گرانجی آشپز خارجی– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۶
خانم گرانجی خنده‌دار حرف می‌زند، چون از یک کشور دیگر آمده که اسمش فرانسه است. او خیال می‌کند سالن استفراغات مدرسه یک رستوران شیک و پیک است! تازه روی پوره‌ی سیب‌زمینی یک پیغام رمزی نوشته. خانم گرانجی عجیب‌ترین آشپز کل تاریخ جهان است.

– خانم روشه، دلش خوشه – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۷
خانم روشه معلم زبان اسپانیایی، همه جای مدرسه گیاه دارواش آویزان کرده! از طرفی قرار است توی جشن بزرگ مدرسه آقای ناوال بابانوئل شود. نکند اِی. جِی باز هم دسته گل به آب بدهد و جشن را به هم بریزد؟

– خانم ماساتی، معلم احساساتی– مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۸
ای بابا! این معلم ما هم که مدام اشکش به راه است! ماه شعر ملی است. خانم ماساتی که معلم برنامه‌ی بچه‌های باهوش و بااستعداد است، به شعر و شاعری علاقه‌ی زیادی دارد. غروب خورشید را که می‌بیند، احساساتی می‌شود و می‌زند زیر گریه. او فکر می‌کند پسرها باید احساساتی باشند و مدام با قافیه حرف می‌زند!

– آقای مکی، رئیس‌جمهور الکی – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۱۹
آقای مکی کارشناس کتابخوانی از ای.جی. و دوست‌هایش می‌خواهند در مورد رئیس جمهورها تحقیق کنند. حالا این‌ها به کنار، خود او توی یک آلونک چوبی زندگی می‌کند و خیال می‌کند آبراهام لینکلن است.

– آقای کاماره، بالاخانه‌اش را داده اجاره – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۲۰
معلم موسیقی، آقای کاماره، آواز می‌خواند، روی سرش می‌چرخد و روی کله‌ی کچل مدیر مدرسه طبل می‌زند! او به بچه‌ها خبر می‌دهد که قرار است توی مدرسه نمایش اجرا کنند. نمایش دیو و دلبر. اما اگر ای. جی. نقشش را دوست نداشته باشد چی؟

– آقای لورنته، شوخی‌اش گرفته – مدرسه‌ی عجیب و غریب ۲۱
روز دوست داشتن است. آقای لورنته، مسئول عبور دانش‌آموزان از خیابان، توی آبخوری مدرسه معجون مهر و محبت می‌ریزد. معلم‌ها با هم مهربان می‌شوند و بچه‌های مدرسه دیگر دعوا نمی‌کنند. اما حالا باید ببینیم میانه‌ب ای. جی. با آندریا خوب می‌شود یا نه؟

خرید اینترنتی کتاب مدرسه عجیب و غریب

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

1/5 - (1 امتیاز)