کتاب معامله گر منضبط (The Disciplined Trader)

 

کتاب معامله گر منضبط (The Disciplined Trader) نوشته مارک داگلاس (Mark Douglas) به روان‌شناسی بازار، معامله‌گری، شناخت خود و کسب اعتماد‌به‌نفس در بازار سهام می‌پردازد و به شما یاد می‌دهد مانند یک برنده رفتار کنید و بدانید که برای تبدیل شدن به یک معامله‌‌گر موفق در ابتدا باید به خودشناسی بپردازید تا بتوانید در محیط بازار آگاهانه و به دور از ترس، معاملات خود را انجام دهید.

 

بخشی از کتاب معامله گر منضبط

بازارها همیشه در حرکت هستند و هرگز به طور دائم توقف نمی کنند، تا زمانی که معامله گران (به هر دلیلی) مایل به خرید بالاتر از آخرین قیمت هستند و نتیجه این پیشنهادها قیمت را بالا می برد. یا معامله گران مایل به فروش در پایین تر از آخرین قیمت هستند و این باعث ریزش قیمت می گردد.

قیمتها به حرکت ادامه خواهند داد. حتی زمانی که بازار تعطیل است آنها از لحاظ نظری در حرکت هستند. به عنوان مثال معامله گرانی که مایل به خرید و یا فروش در شروع بازار روز آینده هستند و قیمت در سطحی که بازار در روز گذشته بسته شده باز نمی شود. آن چیزی که معمولا به عنوان سه تصمیم ساده، ورود نگهداری و تسویه یک معامله به نظر می آید یک فرآیند همیشگی است.

از دیدگاه سود و زیان چه مقدار کافی است؟ آیا هرگز سود بدست آمده کافی است؟ حرص و آز ناشی از این باور است که هیچ وقت سود بدست آمده کافی نیست. در یک محیط نامحدود که همیشه در حرکت است آیا همیشه امکان بیشتر سود کردن وجود ندارد؟

همیشه حرص و آز یک نفر صرف نظر از اینکه چه مقدار سود بدست آورده است با احساس کمبود همراه است از طرفی اگر معامله شما در حالت زیان باشد نمی خواهید از آن خارج شوید زیرا نشان دهنده شکست است بنابراین تنها می توانید خودتان را قانع کنید که در یک معامله سودده هستید که هنوز به نفع شما نشده است.

چه مقدار سود کافی است؟ سوالی که نسبت به اعتقاد شما در مورد ارزش پول می تواند تعداد بی پایانی پاسخ داشته باشد. چقدر نیاز دارید؟ چقدر آن مهم است؟ واقعاً می توانید روی آن ریسک کنید؟ چقدر احساس امنیت می کنید؟

همین طور میزان پولی که امروز برای شما کافی به نظر میرسد (به دلیل عوامل دیگری در زندگی شما) ممکن است فردا به اندازه کافی به نظر نرسد. …

 

 

 


👉امتیاز بده.