کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix) پنجمین کتاب از مجموعه داستان‌های هفت گانه هری پاتر نوشته جی کی رولینگ است. این کتاب طولانی‌ترین رمان این مجموعه‌است و نسخه آمریکایی آن از ۸۷۰ صفحه تشکیل شده و ترجمه فارسی آن حدود ۱۲۵۰ صفحه تشکیل شده‌است.

داستان از آن جا آغاز می‌شود که کلاس آمادگى در برابر جادوى سیاه منحل می‌شود. هرى این کلاس را براى مبارزه در برابر ولدمورت قاتل پدر و مادرش تشکیل داده بود، اما پروفسور آمبریج ـ بازرس وزارت سحر و جادو به وجود کلاس پى می‌برد و آن را منحل می‌کند. پس از آن براى هرى اتفاق عجیبى می‌افتد و او از دریچه چشم ولدمورت می‌بیند که پدر خوانده‌اش سیرویوس بلک کشته شده است. او بر خلاف نصایح پروفسور دامبلدور، خودسرانه دست به کارى می‌شود.

دلورس آمبریج که از وزارت سحر و جادو برای تدریس درس دفاع در برابر جادوی سیاه در مدرسه هاگوارتز انتخاب شده‌ است، رفته‌رفته از سوی وزارت سحر و جادو رتبه‌اش بالاتر می‌رود. وجود شخصیتی مثل «آمبریج» و مکانی مثل «وزارت‌خانه سحرو جادو»، این قسمت از مجموعه‌‌ی هری پاتر را هیجان‌انگیز کرده است.

بخشی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

پاهای هری بار دیگر به زمین سخت برخورد کرد. زانوهایش کمی خم شد و سر طلایی مجسمه با صدای دنگ پرطنینی به زمین افتاد. به اطرافش نگاه کرد و دریافت که در دفتر دامبلدور فرود آمده است.

در غیبت مدیر مدرسه، همه‌چیز خودبه‌خود تعمیر شده بود. ابزارهای ظریف نقره‌ای بار دیگر بر روی میزهای پایه بلندشان قرار داشتند و به‌آرامی غژغژ و فرفر می‌کردند. گاه نیز دود ابر مانندی از آن‌ها خارج می‌شد. تابلوهای مدیران و مدیره ‌های هاگوارتز در قاب‌هایشان چرت می‌زدند و سرهایشان یا به پشتی صندلی راحتی‌شان تکیه داشت یا به دیواره‌ قاب.

هری از پنجره بیرون را نگاه کرد. خط سبز بسیار روشنی در پهنه‌ افق گسترده شده بود. سحر نزدیک بود. …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-810390462/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D9%81%D9%84-%D9%82%D9%82%D9%86%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.