کتاب واقعیت | هانس روزلینگ

 

 

واقعیت؛ ده دلیل اینکه درباره جهان اشتباه فکر می کنیم (Factfulness: Ten Reasons We’re Wrong About The World”) چرا اتفاقات جهان از آن چه به نظر می رسند، بهترند.
این کتاب در رابطه با جهان و فهممان از جهان است. به جهان فکر کنید. جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، بلایای ناشی از دخالت انسانی، فساد. به نظر بد می رسد و حسی از بدتر شدن مسائل به انسان می دهد، درست است؟

ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و فقرا فقیرتر، و تعداد افراد فقیر در حال افزایش است؛ به زودی ما با اتمام منابع روبرو می شویم، مگر آنکه برایش کاری جدی انجام دهیم. حداقل این تصویری است که اکثر غربیها در رسانه هایشان می بینند و در ذهنشان جای دارد. من این را جهان بینی بیش از حد دراماتیک می نامم. این جهان بینی استرس زا و مغلطه آمیز است.

این جهان بینی بیش از حد دراماتیک است که افراد را به سمت پاسخهای منفی و افراطی سوق می دهد. مردم همواره زمانی که فکر و گمان می کنند و از جهان یاد می گیرند، به جهان بینی خود مراجعه می کنند.

بنابراین اگر جهان بینی شما اشتباه است، مرتباً و به طور سیستماتیک، حدسهای اشتباهی خواهید زد. اما این جهانبینی بیش از حد دراماتیک، به سادگی و تنها بر مبنای اطلاعات قدیمی ایجاد نمی شود. حتی افرادی با دسترسی به آخرین اطلاعات، تصور نادرستی از جهان داشتند. و من متقاعد شدم، تقصیر رسانه ها، تبلیغات، اخبار جعلی یا حقایق اشتباه نیست. …

 

درباره نویسنده هانس رزلینگ

 

هانس رزلینگ پزشک، پرفسور سلامت جهانی و مربی عمومی مشهوری بود. او مشاور سازمان سلامت جهانی و یونیسف بود، همچنین در تاسیس پزشکان بدون مرز 2 در سوئد و بنیاد گپ مایندر همکاری داشت.

سخنرانیهایش در کنفرانس جهانی تِد بالای 35 میلیون بار دیده و در مجله تایمز به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار جهان معرفی شد. هانس در سال 2017 و در حالی که سالهای پایانی عمرش را به نوشتن این کتاب مشغول بود، چشم از جهان فرو بست.

 


👉امتیاز بده.