۱۰ کتابی که خواندنش زندگی شما را متحول خواهد کرد

 

۱ – کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ و ژانت کلوسکو

دکتر آرون بک بنیانگذار شناخت‏درمانی در مقدمه این کتاب گفته: یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین‏فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین‏فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهدکرد.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید (Reinventing Your Life) تلاش می‌کند با پرداختن به اختلالات شخصیتی، این کمبود را در میان کتاب‌های خودسازی جبران کند و به شما یاد می‌دهد چگونه چرخه‌ای را که مانع رسیدن شما به خوشبختی‌تان می‌شود متوقف کنید.

دکتر جفری یانگ روانشناس مطرح آمریکایی متولد سال ۱۹۵۰، بنیانگذار و رییس موسسه‌ شناخت درمانی نیویورک و موسسه طرحواره درمانی است. او همچنین به عنوان مدرس در دپارتمان روانشناسی کالج دانشگاه کلمبیا نیز فعالیت دارد. دکتر یانگ تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه یِیل آمریکا آغاز کرد و پس از آن مدرک دکترای خود را از دانشگاه پنسیلوانیا و مدرک پسا دکترای خود را نیز در مرکز شناخت درمانی دانشگاه پنسیلوانیا به همراه دکتر بِک تکمیل کرد و پس از آن به عنوان مدیر بخش آموزش و پژوهش شروع به فعالیت کرد. دکتر یانگ بیش از ۲۴ سال سابقه سخنرانی‌های بین‌المللی در زمینه‌های شناخت درمانی (cognitive teraphy) و طرحواره درمانی دارد.

 

 

 

۲ – کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

جیمز کلیر، یکی از برجسته‌ترین متخصصان جهان در زمینه‌ ایجاد عادت، در کتاب عادت های اتمی (Atomic Habits) یا (ریز عادتها) استراتژی‌های عملی را معرفی می‌کند که به شما می‌آموزد دقیقاً چگونه عادت‌های خوب در رفتارتان ایجاد و عادت‌های بد را ترک کنید و رفتارهای کوچک اما تأثیرگذاری را که منجر به نتایج چشمگیر می‌شود را بیاموزید.

بیشتر ما در زندگی برای تغییر عادات بد خود تلاش می‌کنیم اما در اکثر مواقع شکست می‌خوریم و موفق نمی‌شویم. چرا که تنها تلاشمان متمرکز بر تغییر یک‌باره عادت‌هاست.
عادت‌های بد بارها و بارها تکرار می‌شوند و تمام زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. جیمز کلیر با استفاده از مطالعاتش درزمینه‌ زیست‌شناسی، روانشناسی و علوم اعصاب راهنمای بسیار قابل فهمی برای حذف‌ عادت‌های بد و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های خوب ارائه می‌دهد. و خوانندگان را با داستان‌های واقعی از دارندگان مدال طلای المپیک، هنرمندان برنده‌ جایزه، رهبران تجارت، پزشکان نجات‌دهنده‌ زندگی و کمدین‌های معروفی که از علم عادت‌های کوچک برای تسلط بر کار و زندگی خود استفاده می‌کنند، آشنا می کند.

 

 

 

۳ – کتاب تو همانی که می‌اندیشی اثر جیمز آلن

هدف این کتاب این است که افراد به این حقیقت برسند که خودشان، سازندگان خودشان هستند در هر زمینه ای؛ آن هم با تکیه بر اندیشه‌هایی که خودشان انتخاب کرده و آن‌ها را درون‌شان پرورش می‌دهند. در این کتاب می‌فهمیم که ذهن، اصلی‌ترین بافنده افکار و عقاید است، چه ظاهری و چه باطنی. با اینکه کتاب کوچک و کم حجم است ولی اطلاعات ساده و مفیدی در آن آمده که به شناخت بهتر افراد از قدرت‌های درونی خودشان کمک می‌کند.

کتاب تو همانی که می‌اندیشی (As a man thinketh) یکی از کتب کلاسیک در زمینه ذهن و اندیشه می باشد و مفهوم اصلی آن این است : « ذهن انسان او را شکل می‌دهد، شخصیت او را می‌سازد و سرنوشتش را رقم می‌زند. بنابراین می‌توان گفت این کتاب یک جستجوی عمیق در مورد خودشناسی است.»

 

کتاب تو همانی که می اندیشی اثر جیمز آلن

کتاب تو همانی که می اندیشی اثر جیمز آلن

40,000 36,820 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۴ – کتاب تفکر بهتر زندگی بهتر : نویسنده جول اوستین

جول اوستین (Joel Osteen) در کتاب بهتر فکر کنید؛ بهتر زندگی کنید، (Think Better Live Better) با استراتژی‌های فوق‌العاده به شما یاد می‌دهد چگونه دوباره ذهن خود را برنامه‌ریزی کنید و با به کارگیری این راهکارها به سطح بالاتری از موفقیت برسید. و ذهنتان را برای زندگی پیروزمندانه برنامه ریزی کنید.

جول اوستین معتقد است، خیلی از ماها توی زندگی تظاهر می کنیم که هیچ هدف یا خواسته و آرزویی نداریم ولی وقتی که واقعا به درونمان نگاه کنیم چیزهای بیشتری می خواهیم.

ما خودمان را بلاک میکنیم و از این حرفها استفاده می کنیم انگار که اصلا هیچ کنترلی روی آنها نداریم. انگار داریم توی خواب راه می ریم ، راههایی پیدا می کنیم که رویاهایمان را کنسل کنیم، خیلی کارها هست که می خواهیم انجام بدیم، خیلی جاها هست که می خواهیم بریم، خیلی چیزها هست که می خواهیم تجربه کنیم ولی ما روی “ولی” می مانیم.

“ولی” سبب می شود که پشت ترسهایمان قایم شویم، “ولی” سبب میشه که کلی بهونه بیاریم تا به عدم اقدام خود اعتبار بدیم و دیگر برای رسیدن به رویاهایمان تلاش نکنیم کلمه “ولی” و افکار منفی کشنده رویاهاست.

 

 

کتاب بهتر فکر کنید بهتر زندگی کنید اثر جوئل اوستین نشر اسما الزهرا

کتاب بهتر فکر کنید بهتر زندگی کنید اثر جوئل اوستین نشر اسما الزهرا

28,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۵ – کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین دوست‌یابی، (How to Win Friends and Influence People) نوشته‌ دیل کارنگی است، عنوان فرعی این کتاب که «چگونگی دوست شدن و تاثیرگذاری روی اطرافیان » است. به شما نشان می‌دهد که چگونه اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بر دیگران افزایش دهید و دیگران را وادار کنید در کنار شما بمانند.

به عقیده دیل کارنگی (Dale Carenegie) که از اساتید مهم آموزش اصول روابط انسانی بود، تعامل و برقراری ارتباط با سایر افراد به احتمال زیاد بزرگ‌ترین چالشی است که هر شخص با آن مواجه است و تفاوتی ندارد که شغل، اهداف یا تمایلاتشان چه باشند. اگر جهت یادگیری تعامل بهتر با سایر افراد، زمان و انرژی بگذارند و در این راه تلاش کنند می‌توانند توانایی‌ها‌یشان را بالا برده و هر کاری که بخواهند را انجام دهند.

 

 

 

۶ – کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

معنای زندگی امری مشروط نیست، زیرا معنای زندگی می تواند حتی معنی بالقوه درد و رنج را نیز در بر گیرد. کسی که چرایی زندگی را یافته، با هر چگونه ای خواهد ساخت. رنج وقتی معنا یافت، معنایی چون گذشت و فداکاری، دیگر آزار دهنده نیست.

کتاب انسان در جست‌وجوی معنی (Man’s Search for Ultimate Meaning) در سال ۱۹۴۶ برای اولین بار منتشر شد. چند سال پیش از آن، یک نظرخواهی عمومی در فرانسه صورت گرفته بود و نتیجه نشان می داد ۸۹% از شرکت‌کنندگان معتقدند انسان «چیزی» لازم دارد که بخاطر آن زندگی کند و ۶۱% درصد تاکید کردند کسی یا چیزی در زندگی آن‌ها هست که حاضرند به خاطرش بمیرند. دکتر ویکتور فرانکل بعد از مشاهده‌ این نتیجه، نظرخواهی مشابهی را در دفترش و میان مراجعانش انجام داد و دوباره به همان نتایج دست یافت.

این کتاب در دو بخش نوشته شده، بخش اول شامل خاطرات فرانکل از اردوگاه کار اجباری آشویتس است و بخش دوم آن مکتب تخصصی دکتر فرانکل یعنی لوگوتراپی یا معنادرمانی را توضیح می‌دهد. دکتر فرانکل در بخش دوم می‌گوید:«من تردید دارم که پزشکی بتواند پاسخی به این پرسش بدهد که معنای زندگی یک شخص چیست؟ زیرا معنای زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر است. از این رو، آن‌چه مهم است معنای زندگی به طور اعم نیست، بلکه هر فرد باید معنی و هدف زندگی خود را در لحظات مختلف دریابد. هیچ معنای انتزاعی که انسان عمری را صرف یافتنش نماید وجود ندارد، بلکه هر یک از ما دارای وظیفه و رسالتی ویژه در زندگی است که می‌بایست به آن تحقق بخشد.»

 

 

 

۷ – کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر

آیا تا به حال به فکر پولدار شدن و راه‌های رسیدن به آن افتاده‌اید. کتاب حکایت دولت و فرزانگی (The instant millionaire: a tele of windom and wealth) و نفر اول داستان این کتاب با شما هدف یکسانی را دنبال و به فکر پولدار شدن و مشهور شدن است.

آیا افراد موفق نسبت به کسانی‌ که تنها در فکر موفقیت هستند، بیشتر تلاش می‌کنند؟ آیا این افراد باهوش‌تر، خوش‌شانس‌تر و شجاع‌ترند؟ آیا موفقیت در زمینه‌ی اقتصادی برای ما شادی به همراه می‌آورد؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال تغییر در نگرش و دستیابی به اهداف بزرگی مثل کسب ثروت در زندگی‌تان هستید؛ کتاب حکایت دولت و فرزانگی یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه موفقیت و روانشناسی ثروت است. کتاب در قالب داستان و با لحنی سرگرم کننده، راهکارها و اصول کاربردی موفقیت را در کسب ثروت به خوانندگان ارائه می‌دهد.

مارک فیشر (Mark Fisher) که با نام «کی-پانک» هم شناخته می‌شود، نویسنده‌ بریتانیایی است که بیشتر آثار او در زمینه روانشناسی، موفقیت و رشد فردی است. حکایت دولت و فرزانگی مهم‌ترین اثر او محسوب می‌شود که تا چندین سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا و دنیا قرار داشته است.

 

 

 

۸ – چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

خودشناسی و پیدا کردن راهی برای بهتر زیستن و تبدیل به انسان بهتری شدن، دغدغه‌‌ مشترک میلیون‌ها انسان روی کره‌ زمین است. دغدغه‌ای که انگار از قرن‌ها پیش شکل گرفت و تا به امروز هم ادامه دارد.

کتاب چهار میثاق (The Four Agreements)، با عنوان فرعی « کتاب خرد سرخ پوستان تولتک» نوشته‌ دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) با استفاده از آموزه‌های تولتک‌ها، میثاق‌هایی برای رهایی از این دغدغه‌ها را پیشنهاد می کند. عده‌ای این کتاب را به پاداشی تشبیه می‌کنند که بعد از یک شکست دریافت کرده‌اند و عده دیگری آن را تنبیه قضاوت‌هایشان می‌دانند.

این کتاب چهار اصل یا چهار میثاق اساسی را بیان می‌کند و قدم به قدم به خواننده آموزش می‌دهد که چطور این اصول را در زندگی روزمره خود رعایت کند تا به آرامش درونی برسد.

دون میگوئل روئیز در خانواده‌اى از شفاگران به دنیا آمد و در یکى از روستاهاى مکزیک تحت تربیت مادرى شفاگر و پدربزرگى شمن یا ناوال بزرگ شد. اعضاى خانواده امیدوار بودند که او سنّت صدها ساله شفاگرى و معلمى را ادامه دهد و دانش مکنونه تولتک‌ها را گسترش داده، به نسل‌هاى بعد منتقل کند. اما دون میگوئل روئیز که جذب زندگى متجدد شده بود، ترجیح داد به دانشکده پزشکى برود. او تحصیلات پزشکى را به پایان رسانید و در جراحى تخصص گرفت.

سپس به دلیل تصادف مرگباری که در زندگی‌اش رخ داد تصمیم گرفت جراحی را کنار بگذارد و راه معنویت را پیش بگیرد. او ابتدا آموزش‌هایی پیش مادر و پدرش دید و بعد برای افزایش اطلاعاتش نزد استادان دیگر رفت. در مسیر معنویت او پدربزرگش هم از طریق رؤیا به او آموزه‌هایی می‌آموخت.

 

 

 

۹ – کتاب چهار اثر نوشته فلورانس اسکاول شین

چهار اثر فلورانس (Four complete books) به لحاظ ساختار محتوایی و معنایی اش در دسته کتبی قرار می گیرد که کمک کننده به افراد در زندگی اند و تابحال برای افراد بسیاری موثر واقع شده است. در بیانی ساده تر باید شاهکار اسکاول شین را به عنوان کتابی خود یاری برای خوانندگان معرفی کرد. این کتاب برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر است.

این چهار اثر عبارت‌اند از: «بازی زندگی و راه این بازی»، «کلام تو، عصای معجزه‌گر توست!»، «در مخفی توفیق» و «نفوذ کلام».

فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn) می‌گوید: هر آنچه آدمی حس کند و یا به درستی تصور کند بر ذهن نیمه هشیار اثر می‌گذارد و جز به جز در عرصه زندگی نمایان می‌شود. جز شک و ترس، هیچ چیز نمی‌تواند بین انسان و عظیم‌ترین آرزوها یا مرادهای دلش فاصله بیاندازد. اصولاً هر گرفتاری نتیجه ذهنی آشفته است. شر زاییده توهمات غلط اشخاص است و نتیجه باور به دو قدرت خیر و شر به جای اعتقاد به یک قدرت یعنی خدا است. فقط آن چیزهایی را به خود جذب می‌کنید که بسیار به آن فکر می‌کنید.

 

 

 

۱۰ – کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش

کتاب گفتگو با خدا : نیل دونالد والش (Neale Donald Walsch) نویسنده سرشناس آمریکایی است. او تا به حال با نوشتن هفت جلد کتاب جنجالی توانسته‌ به یکی از موفق‌ترین نویسندگان حال حاضرجهان تبدیل شود. نام کتابهای وی به شکل ” … با خدا ” بوده و شامل: سه جلد «گفتگو با خدا»، دو جلد «مراقبه گفتگو با خدا»، «دوستی با خدا» و آخرین کتاب «وصل با خدا» می‌باشد.

کتاب گفتگو با خدا، کتابی که زندگی شما را متحول خواهد ساخت. به تو تجربۀ خارق العاده ای را مژده می دهم. تو می توانی با خدا گفتگویی داشته باشی. بله . بله . می دانم می خواهی بگویی … چنین چیزی امکان ندارد. تو احتمالاً تصور می کنی ( یا اینطور به تو آموخته شده)، که چنین چیزی ممکن نیست، به عقیده تو.

هر کس می تواند با خدای خود درد دل کند، این، کاملاً عملی است، ولی نه اینکه با او سخنی بگوید. منظورم این است که، خدا جوابی به تو نمی دهد، اینطور نیست؟ حداقل به شکل مکاملۀ معمول روزمره! این تصوری است که من هم روزی داشتم. و بعد محتویات این کتاب بر من حادث شد. باور کنید واقعیت را می گویم. این کتاب توسط من به رشته تحریر در نیامده، این کتاب بر من حادث شده، و با خواندن آن بر شما هم حادث خواهد شد، زیرا همگی ما به سوی حقیقتی هدایت می شویم که برای آن ساخته شده ایم، و آمادگی آن را داریم.

 

 

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد 1

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد 1

395,000 330,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره

275,000 169,950 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد ۳

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد ۳

335,000 259,750 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد ۱

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد ۱

395,000 302,730 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

👉امتیاز بده.