۱۰ کتاب برتر پرسونال برندینگ

10 کتاب برتر پرسونال برندینگ

۱- کتاب خودتان را برند کنید؛ جان پرکیس،دیوید رویستون لی

جان پرکیس (John Purkiss) و دیوید لی رویستون (David Lee Royston) معتقدند هر شخص دارای برندی مخصوص به خود است. در واقع برند شما چیزیست که مردم در نبودتان می‌گویند. وقتی کسی که خوب شما را می‌شناسد، از شما تعریف می‌کند، چه چیزی می‌گوید؟ آنها احتمالاً در مورد کاری که انجام می‌دهید، حرف می‌زنند. ممکن است در مورد سوابق کاری و تحصیلی شما صحبت کنند. ظاهر فیزیکی شما را بگویند و یا به ورزش و سرگرمی‌تان اشاره کنند.
کتاب خودتان را برند کنید بانام کامل : خودتان را برند کنید: از استعداد‌های خاص خود، فرمولی برای موفقیت بسازید (Brand you : turn your unique talents into a winning formula) به شما نشان می‌دهد که چطور شبکه ارتباطی عظیم و قدرتمندی بسازید تا برای شما فرصت‌های جدیدی بیافریند و حساب‌های بانکی شما را پر و پیمان نگه دارد.

 

۲- کتاب برند خودت باش؛ پیتر مونتویا ، تیم وندیهی

کتاب برند خودت باش The Brand Called You)) نوشته‌ پیتر مونتویا (PeterMontoya) و تیم وندیهی درباره‌ برند فردی و جایگاه سازی صحبت می‌کند و اطلاعات جالبی در اختیار مدیران، افراد فعال در حوزه‌ بازاریابی و تبلیغات و کارآفرینان قرار می‌دهد.
طبق گفته‌های کتاب ساخت برند فردی نیازمند تغییر همه باورهای غلط و نامناسبی است که در فضای کسب‌وکار وجود دارد. ایجاد و ارتقای برند فردی بسیار پراهمیت و مهم است زیرا برند فردی قدرتمندترین ابزار برای ایجاد یک تجربه حرفه‌ای میلیون دلاری است که تا به امروز در هیچ کجا توصیه نشده است. اگر برند فردی متناسب، خلاقانه و با برنامه‌ریزی و طبق اصول جایگاه‌سازی ایجاد شود به افراد کمک خواهد کرد که:
– نام و شخصیت خود را به یک محصول خاص تبدیل کنند که ویژگی‌های مطلوبی همراه خود داشت.
– مشتریان و طرفداران خاص‌تر و سودآورتری را به سمت‎ خود جلب خواهند کرد.
حتی در زمان رکود و بحران‌های اقتصادی نیز مورد توجه‌ مشتریان شاخص خود قرار خواهند گرفت.

 

۳- کتاب اصول پرسونال برندینگ؛ محمد صادقی

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی مسیر و فرآیندی است که به برند شدن فرد منجر می‌شود. به اینکه شما به عنوان یک هنرمند، ورزشکار، دانشمند یا صاحب یک کسب و کار، تبدیل به یک برند و نام آشنا شوید و همان نشانه‌هایی در شخص شما ظهور کند که دنبال‌کنندگان یک برند، در آن جستجو می‌کنند. نشانه‌هایی هم‌چون کیفیت، موفقیت، اعتبار، ماندگاری و اعتماد.
اینکه دیگران در مورد شما چطور فکر می‌کنند، از شخصیت شما و به خصوص میزان تخصص شما چه برداشتی دارند، همه و همه نتیجه‌ برند شخصی شماست و بر سطح موفقیت شما در هر حوزه‌ای اثرگذار است.
طبق گفته کتاب اصول پرسنال برندینگ، برندسازی شخصی یک پدیده جدید نیست. برندسازی شخصی مقدمه ای برای موفقیت در کسب و کار و برنامه ریزی شغلی، رسیدن به اهداف و دنبال کردن رویاهای شخصی است و قدمتی بسیار طولانی دارد شاهد این ادعا هم نام هایی بسیار آشنا مانند ناپلئون بناپارت، وینستون چرچیل و چارلی چاپلین است.
یک نکته جالب دیگر در مورد پرسونال برندینگ این است که برخی برند شخصی خود را ساخته اند اما نه در شهرت مثبت. ممکن است برخی از مدیران، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان دنیای سیاست و دیگرانی باشند که برند شخصی خود را ساخته باشند اما برندی داشته باشند مملو از ویژگی های منفی..

 

۴- کتاب برندسازی برای اشخاص؛ امیر اخلاصی

در کتاب برندسازی برای اشخاص، نویسنده تعریف مفصلی از برند شخصی را ارائه می‌دهد. برند شخصی چیست؟ هر شخص شامل مجموعه ای از مهارت ها است. برند شخصی بیانگر یک ایده بزرگ یا یک سیستم اعتقادی، نگرشی است که برای سایر افراد متمایز و جذاب است.
برندسازی شخصی فرآیندی است که ما برای متمایز کردن خودمان نسبت به رقبا و اتخاذ اقدام هایی که ما را به اهدافمان برساند درگیرش می شویم. برندسازی شخصی نیازمند آن است که شما بازار هدفی را مثل بازاریابی محصولات انتخاب کنید. شامل هر گروهی از افراد که شما برای رسیدن به اهدافتان درگیرشان هستید. کتاب برندسازی برای اشخاص به شما نشان می دهد که چگونه می توانید این بازار هدف را جذب کنید.
ساختار کتاب بدین شکل است که مفاهیم برندسازی شخصی برای مخاطبان شرح داده می شود و در پایان هر بخش ، تمرینی تحت عنوان “طوفان ذهنی” گنجانده شده است که علاقه مندان و افرادی که می خواهند مسیر برندسازی شخصی را طی کنند لازم است در محیطی آرام به این تمرین ها فکر کنند و پاسخ بدهند.

 

۵- کتاب راهنمای A تا Z برندسازی شخصی؛ ست پرایس و بری فلدمن

ست پرایس (Seth Price) و بری فلدمن (Barry Feldman) در کتاب راهنمای A تا Z برندسازی شخصی در عصر رسانه‌های دیجیتال (The road to recognition : The A-to-Z guide to personal branding for accelerating your professional success in the age of digital media) کوشیده اند تمامی آنچه را که برای ساختن برند شخصی در عصر رسانه های دیجیتال لازم و ضروری است، را در قالب ۲۶ حرف از حروف الفبای انگلیسی یعنی حرف A تا Z طراحی و تدوین کنند…
در این کتاب تلاش شده برای شناخته شدن، مسیری به صورت بسیار خلاق حاوی تکنیکها و روشهای به روز و آسان در فضای مجازی و مفهومی به صورت خلق محتوا و ایجاد اعتبار و شناخت فراهم شود.
به نظر می رسد تولید محتوایی مناسب و توزیع آن به صورت یک جریان بازاریابی محتوایی از طریق فضاهای مجازی و تکنولوژیهای انتقال محتوا به گونه ای که بتواند نوعی احساس تعاملی و تکامل بین خوانندگان محتوا و نویسنده در کانالهای مختلف ایجاد می کند، را بتوانیم”همکاری رو به جلو بنامیم” و در این مسیر از یک نیروی هم افزایی برای شناخته شدن و شناساندن استفاده کنیم.

 

۶- کتاب آیین برندسازی شخصی؛ خلیل جعفرپیشه

برند شخصی تنها یک راهکار ساده برای خود ابرازی نیست. برند شخصی نشان‌دهنده‌یک انرژی واقعی و بالقوه‌ قدرتمند به‌منظور شناخت و مدیریت استعدادهای فردی است. تحقیقات علمی انجام یافته طی سالهای اخیر به ما اجازه می‌دهند تا یافته‌ها، ایده‌ها و راهکارهای دانش برندینگ را عیناً در سطح فردی نیز به‌کار ببندیم. نظامات و ترتیباتی که برای شرکتها مثمرثمر بوده‌اند، بی‌شک موقعی که در حوزه‌ شخصی نیز به‌کار گرفته شوند، همان نتایج را به همراه خواهند داشت.
برند شخصی موضوعی است که توجه عده زیادی را به خود جلب نموده است. مدیران موسسات و سازمان ها همیشه به فکر ارتقا برند محصولات و شرکت خود هستند ولی در این میان، کمتر به ارتقا برند شخصی خودشان می اندیشند.
درباره‌ی اجزا و عناصر و المان‌های برند شخصی در این کتاب – که پیش رو دارید – و بسیاری کتابهای دیگر از منظرهای متفاوت نوشته‌اند؛‌آنچه لازم است بر این محتوا افزود، عبارت است از تجربه‌های شخصی خودم در طول این سالهای فراوان تدریس،‌سمینار، سخنرانی، حضور در سایت،‌تدوین کتاب و دیگر ابزارها و رسانه‌های جمعی نظیر رادیو، تلویزیون،‌و شبکه‌های اجتماعی..

 

۷- کتاب مدیریت برند شخصی بر پایه خود مدیریتی؛ پرویز درگی

کتاب مدیریت برند شخصی بر پایه‌ خود مدیریتی نوشته‌ پرویز درگی در مورد بُعد محتوایی برندسازی و برند داری شخصی است. امروزه هر چیزی می‌تواند یک برند باشد. حتی به عنوان یک شخص، شما یک برند مشخص دارید. خوشبختانه ابزار و منابع زیادی وجود دارد که به شما در فرایند برند سازی شخصی کمک خواهد کرد.
اهمیت برندسازی شخصی در آن است که شما می توانید کسب و کار خود را از طریق برند شخصی خود تبلیغ کنید. این کار برای کسب و کارهای کوچک آسان است. مثلا قبل از این که این موضوع به خوبی شناخته شود برای شناختن چهره اپل، استو جابز از برند شخصی خود استفاده کرد.
ایجاد یک برند شخصی، باعث می‌شود ضعیف ترین مهارت های خود را پرورش دهید. همچنین به ایجاد اعتبار، اعتماد به نفس، اصالت و اعتماد به شما در بین اشخاص دیگر کمک می‌کند. هنگامی که یک بنیاد قوی ایجاد کنید، یک نقشه راه خواهید داشت، که باعث می شود کل فرایند بسیار قابل کنترل باشد. شناخت هدف، گامی مهم برای داشتن استراتژی برند شخصی است.

 

۸- کتاب برندشخصی؛ مارک شفر

کتاب برند شخصی؛ راز سرشناس شدن برای رسیدن به اهداف شخصی و حرفه‌ای (KNOWN: building and unleashing your personal brand in the digital age) که با نام های دیگری چون «شناخته شده» و «برند شدن» نیز ترجمه شده، اثر مارک دبلیو شفر (Mark W. Schaefer) یک کتاب خودآموز برای پرسونال برندینگ یا برند شخصی است. نویسنده در این کتاب توصیه هایی در مورد چگونگی معروف شدن، تاثیرگذار بودن و شناخته شدن ارائه می دهد. مارک شفر معتقد است امروزه در دنیای دیجیتال برای ساخت برند شخصی تنها یک چیز مهم است و آن هم تبدیل شدن به یک منبع قدرت و تاثیرگذار در دنیای آنلاین است.
برند بودن به داشتن بیشترین دنبال کننده در صفحات مجازی و یا انداختن عکسی دلبرانه ربطی ندارد، بلکه به میزان مقبولیت شما بر می‌گردد. هرچند بسیاری از افراد به اشتباه از این اصطلاح استفاده می‌کنند و حتی با استفاده از روش‌های احمقانه به دنبال جذب مخاطبان هستند. آنچه باید درباره برند شدن بدانید این است که پیام شما باید در میان دنبال کننده‌هایتان مقبولیت داشته باشد و از سوی آنان پذیرفته شود. این موضوع هیچ ربطی به تبلیغات زیاد و استفاده از ترفندهای بهینه‌سازی جستجو (SEO) ندارد…

 

۹- کتاب برندسازی شخصی به زبان آدمیزاد؛ سوزان کریتون

کتاب برندسازی شخصی به زبان آدمیزاد (Personal branding for dummies) کتابی است به قلم سوزان کریتون(Susan Chritton)، که شما را مرحله به مرحله به سوی برندسازی شخصی سوق می دهد.
ایجاد یک چهره حرفه‌ای با شهرت، موقعیت و تصویری روشن و دقیق، ضرورت دارد. چه در جستجوی اولین شغل‌تان باشید، چه در فکر تغییر شغل، و چه صرفا بخواهید در همین شغلی که هستید موفق‌تر باشید و بیشتر دیده شوید، این کتاب اطلاعات گام به گامی را که برای توسعه برند شخصی‌تان نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارد.
این کتاب از شما می خواهد آنچه می خواهید باشید و آنچه هستید را صادقانه ارزیابی کنید، کسب و کار تان – خود اصیل‌تان را بشناسید، هویت‌تان را شکل دهید، مخاطب هدف‌تان را پیدا کنید و با برند شخصی‌تان، به جهان نشان دهید چه کسی هستید.

 

۱۰- کتاب استراتژی برای تو؛ ریچ هورواث

دکتر هوروات مدرس، سخنران و نظریه‌پرداز استراتژی در این کتاب در پنج فصل، تلاش دارد تا شما را وارد سفری زیبا برای ساختن یک زندگی مطلوب و مطابق با خصوصیات و ویژگی‌های فردی خودتان کند و روش‌های عملی و کاربردی را به شما آموزش دهد تا بتوانید از لحظه‌لحظه زندگی هدفمند خود لذت ببرید و درنهایت به اهداف خود دست یابید.
در فصل اول، مبدأ و مقصد شما برای شروع سفر تعیین می‌شود. در فصل دوم، شما می‌آموزید که به شکل منحصربه‌فرد پل استراتژی خود را ترسیم و ویژگی‌های متمایز شخصی خود را بشناسید. در فصل سوم، ابزارهای مورد نیاز برای تصمیم‌گیری درباره اختصاص منابع در اختیارتان قرار می‌گیرد. در فصل چهارم، یاد می‌گیرید که با استفاده از تهدیدها و فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف خود استراتژی‌های فردی را تحت الگوی «سوات» تعیین کنید و طرح استراتژیک زندگی شخصی خود را ترسیم نمایید. در فصل پایانی، چگونگی اجرای استراتژی ترسیم‌شده را می‌آموزید.
نکته: کتاب دهم درباره برند شخصی نیست ولی نمایانگر راه برای ایجاد برند شخصی می باشد و نکته دیگه اینکه کتابهای دیگری درباره برند شخصی وجود دارد که به فارسی ترجمه نشده اند.

0
error: Content is protected !!