آثار جی . کی . رولینگ خالق هری پاتر

جوآن رولینگ متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ که به نام هنری جی . کی . رولینگ (J. K. Rowling‎) شناخته می‌شود، نویسنده، نیکوکار، تهیه‌کننده فیلم، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی است.

عمدهٔ شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های هری پاتر کسب کرده‌است. این مجموعهٔ داستانی به ۶۵ زبان و به‌طور تقریبی در ۵۰۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است.

رولینگ در سال ۱۹۶۵ در شهر یاته نزدیک بریستول انگلستان متولد شد. او در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. سال ۱۹۹۰ بود که اولین ایده‌ی داستان هری پاتر به ذهن رولینگ رسید. طبق گفته‌های رولینگ او زمانی که در یک سفر طولانی که با قطار داشت فکر نوشتن هری پاتر به ذهنش رسید و در همان جا شخصیت‌های این داستان را در ذهنش ساخت.

مجموعه هری پاتر کتابی که به بیش از ۶۵ زبان دنیا ترجمه‌شده و به‌طور تقریبی در ۵۰۰ میلیون نسخه منتشرشده است. مجموعه داستان‌های هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی جهان بوده است.


کتاب شناسی رولینگ

کودکان و نوجوانان

۱. هری پاتر و سنگ جادو (۲۶ ژوئن ۱۹۹۷)

۲. هری پاتر و تالار اسرار (۲ ژوئیه ۱۹۹۸)

۳. هری پاتر و زندانی آزکابان (۸ ژوئیه ۱۹۹۸)

۴. هری پاتر و جام آتش (۸ ژوئیه ۱۹۹۹)

۵. هری پاتر و محفل ققنوس (۲۱ ژوئن ۲۰۰۳)

۶. هری پاتر و شاهزاده دورگه (۱۶ ژوئیه ۲۰۰۵)

۷. هری پاتر و یادگاران مرگ (۲۱ ژوئیه ۲۰۰۷)

۸. هری پاتر و فرزند نفرین‌شده (۲۰۱۶)

آثار مرتبط

جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (مکمل مجموعه هری پاتر) (۱ مارس ۲۰۰۱)

کوییدیچ در گذر زمان (مکمل کتاب هری پاتر) (۱ مارس ۲۰۰۱)

قصه‌های بیدل نقال (۴ دسامبر ۲۰۰۸)

هری پاتر و فرزند نفرین‌شده (طرح کلی داستان) (نمایشنامه‌ای نوشتهٔ جک تورن) (۳۱ ژوئیه ۲۰۱۶)

راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)

داستان‌های کوتاهی از قدرت، سیاست و اشباح مزاحم در هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)

داستان‌های کوتاهی از قهرمانی‌ها، سخت‌کوشی‌ها و سرگرمی‌های خطرناک در هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)

جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (فیلمنامه) (۱۹ مارس ۲۰۱۶)

جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد (فیلمنامه)

داستان‌های کوتاه

پیش‌درآمد هری پاتر (ژوئیه ۲۰۰۸)

تجدید دیدار ارتش دامبلدور در مسابقهٔ نهایی جام جهانی کویییدیچ (ژوئن ۲۰۱۴)

بزرگسالان

خلأ موقت (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲)

مجموعه کورمورن استرایک

آوای فاخته (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۱۸ آوریل ۲۰۱۳)

کرم ابریشم (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۱۹ ژوئن ۲۰۱۴)

ردپای شیطان (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۲۰ اکتبر ۲۰۱۵)

سفید کشنده (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۱۸ سپتامبر ۲۰۱۸)

دردسر خون (با نام مستعار روبرت گالبریث) (سپتامبر ۲۰۲۰)

۱. کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است. پدر و مادر هرى یازده ساله‌ که نزد خاله اش زندگى میکند. جادوگر بوده‌اند به دست جادوگر بدجنس و خون آشامى بنام ولدمورت به قتل رسیده‌اند. در حالى که هرى گمان میکند پدر و مادرش را در یک سانحه از دست داده است.

خانواده خاله هرى رفتارى وحشیانه و غیرانسانى با هرى دارند؛ اما پس از چندى به نیروهاى شگفت‌انگیز هرى پى میبرند و از آن پس دچار ترس و وحشت میشوند. هرى ماجراهاى عجیب و غریبى می‌آفریند تا این که در آستانه یازدهمین سال تولدش نامه‌هایى دریافت میکند، اما شوهر خاله اش مانع از خواندن نامه‌ها میشود.

سرانجام جادوگرى غول پیکر به نام «هاگرید» ظاهر میشود و ضمن دادن هدیه به هرى، یکى از نامه‌ها را شخصاً به هرى میدهد که در آن از هرى براى ثبت نام و تحصیل در مدرسه «علوم و فنون جادوگرى هگوارتز» دعوت شده است.

او برای رسیدن و کشف دنیای جدیدش به مشکلاتی بر میخورد اما نهایتا موفق میشود که سوار قطار سریع السیر هاگوارتز، مدرسه‌ی جدیدش بشود…


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-492311070/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۲. کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کتاب هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) دومین رمان از سری رمان‌های هری پاتر است که توسط جی. کی. رولین نوشته شده‌ است. ادامه داستان هری پاتر و سنگ جادو است و بیان دومین سال ورود هری پاتر به مدرسه هاگوارتز است.

هری پاتر سال اول تحصیلش را در هاگوارتز تمام کرده است و برای تعطیلات تابستانی مجدداً پیش دورسلی ها آمده است ولی ناسازگاری و بدرفتاری ها آنها با هری همچنان ادامه دارد. ارتباط هری با دوستانش قطع شده و درست زمانی که کم کم برای پایان تابستان و بازگشت به هاگوارتز آماده می شود، اخطاری از طرف یک موجود عجیب و جن مانند به نام دابی دریافت می کند که می گوید اگر هری پاتر امسال به هاگوارتز بازگردد، اتفاقات ناگواری رخ خواهند داد و همینطور هم می شود.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1175428561/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۳. کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) نام کتاب سوم از مجموعه رمانهای هری پاتر، اثر جی.کی. رولینگ است. در این قسمت ما ماجرای هری پاتر، جادوگر جوان را در سال سومش در مدرسه جادوگری هاگوارتز دنبال می کنیم. او به همراه دوستانش رونالد ویلی، هرمیون و گرانگر در مورد سیریوس بلک، زندانی فراری از آزکابان تحقیق می کند که به عقیده آنها یکی از متحدان قدیمی لرد ولدمورت است. او همچنین از طریق «سیروس بلک» بیشتر با زندگی پدر و مادر خود آشنا می شود.

پس از اینکه عمه مارج وارد خانهٔ خالهٔ هری پاتر می‌شود با هری درگیری پیدا می‌کند و هری ناخواسته از جادو استفاده می کند و باعث اتفاق ناخوشایندی می‌شود: عمه مارج باد شده و مانند بادکنکی به هوا می‌رود.

هری از خانه فرار می‌کند و منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود زیرا انجام جادو برای افراد زیر هفده سال ممنوع است و هری فقط ۱۳ سال سن دارد. اما او سرانجام می‌فهمد که سیریوس بلک کسی بوده که پدر و مادرش را به ولدمورت فروخته و اکنون از زندان فرار کرده و حالا دنبال اوست و به همین دلیل وزارت برای او حکم اخراج نمی‌فرستد تا بتواند در مدرسه هاگوارتز در امان باشد.

هری در سالی سخت قرار دارد که همواره باید مواظب باشد که مورد حملهٔ سیریوس بلک قرار نگیرد. اما در پایان مشخص می‌شود که سیریوس بلک پدر خواندهٔ اوست و دوست صمیمی پدرش و کسی که پدرش را به ولدمورت لو داده پیتر پتی‌گرو بوده که خودش را به شکل موشی درآورده بوده که از قضا موش خانگی رون ویزلی بهترین دوست هری بوده‌است.

اما درست وقتی که همه چیز درست می‌شود و سیریوس موش را به شکل عادی برمی‌گرداند و همه به اینکه به وسیله او بی گناهی سیریوس را ثابت کنند امیدوار می‌شوند همه چیز نقش بر آب شده و …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-365262389/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B3″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۴. کتاب هری پاتر و جام آتش

هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire) نام چهارمین کتاب از مجموعه کتاب‌های داستانی هری پاتر اثر جی کی رولینگ است.

هری پاتر که نیمی از دوره های آموزش های جادوگری اش را در هاگوارتز به اتمام رسانده است و حالا جادوگری چهارده ساله است. می خواهد که از دورسلی های زجر آور فاصله بگیرد و به دیدن مسابقات جام جهانی کوییدیچ برود.

هری درباره اتفاقی مرموز کنجکاو است که می بایست امسال در هاگوارتز رخ بدهند، اتفاقی که به هاگوارتز و دو مدرسه جادوگری رقیب آن مربوط می شود و بین آنها مسابقه ای برگزار خواهد شد که برای مدت صدها سال برگزار نمی شد. مسابقه‌ای خونین و مرگبار بین شاگردان چند مدرسه مختلف جادوگری. چه کسانی در این مسابقه شرکت خواهند کرد؟… چه کسی برنده مسابقه است؟… و در این سال چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟…

هری می خواهد که یک جادوگر معمولی چهارده سال باشد اما متاسفانه به نظر می رسد حق انتخاب زیادی ندارد، حتی بر اساس اصول جادوگری هم او نمی تواند معمولی به نظر برسد و این تفاوت در مورد او می تواند مرگبار باشد.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-323664983/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%AA%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%84%D8%AF-2″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۵. کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، پنجمین کتاب از مجموعه داستان‌های هری پاتر نوشتهٔ جی کی رولینگ است. این کتاب طولانی‌ترین رمان این مجموعه‌است و نسخهٔ آمریکایی آن از ۸۷۰ صفحه تشکیل شده و ترجمهٔ فارسی آن حدود ۱۲۵۰ صفحه تشکیل شده‌است.

ماجرای این رمان پس از بازگشت «لرد ولدمورت» اتفاق می‌افتد. جمعی از جادوگران گروهی را به ریاست آلبوس دامبلدور به نام محفل ققنوس تشکیل می دهند که برای مبارزه با ولدمورت آماده شوند. در وزارت سحر و جادو نبرد اعجاب آوری بین لرد ولدمورت و آلبوس دامبلدور روی می‌دهد، ولدمورت …

«لرد ولدمورت» Lord Voldemort در این داستان به‌صورت مخفیانه حضور دارد و برای دستیابی به پیشگویی کامل درباره‌ی خودش و هری پاتر، در ذهن هری پاتر توهمی ایجاد می‌کند.

هری خواب‌هایی می‌بیند که همه به واقعیت تبدیل می‌شود. او در واقع با ذهن ولدمورت در ارتباط است و احساسات او را درک می‌کند و زمان‌هایی که خواب است تمام اتفاقاتی را که او انجام می‌دهد و یا می‌بیند از چشم خود ولدمورت شاهد است.

سر انجام او خوابی می‌بیند که سیریوس بلک پدرخوانده اش اسیر ولدمورت است و به همین دلیل به مکانی که در خواب دیده، که جایی در وزارت سحر و جادو است، می‌رود. دوستانش هم با او می‌آیند اما مشخص می‌شود که ولدمورت او را فریب داده تا او به وزارت سحرو جادو بیاید و گویی که پیشگویی هری و ولدمورت در آن نوشته شده را بیابد. هری در آنجا با مرگ خواران روبه‌رو می‌شود…


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1679811656/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D9%81%D9%84-%D9%82%D9%82%D9%86%D9%88%D8%B3-3″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۶. کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه

هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه ششمین کتاب از مجموعه داستان‌های هری پاتر است. در این قسمت رمان هری پاتر سال ششم مدرسه‌ی هاگوارتز است و با «آلبوس دامبلدور» Albus Dumbledore، مدیر مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری کلاس خصوصی دارد. هری در این اثر با زندگی و سرگذشت «لرد ولدمورت» Lord Voldemort آشنا می‌شود و کتاب کهنه‌ای پیدا می‌کند که دارای یادداشت‌های حاشیه‌ای درباره‌ی معجون سازی است.

هری با کمک یادداشتهای حاشیه کتاب که شاهزاده برای خودش نوشته‌است موفق می‌شود در درس معجون‌سازی شاگرد اول شود. هری به جینی ویزلی علاقه‌مند می‌شود اما روابطشان روابط عادی شاگردان مدرسه‌ای است و جینی هم دوست پسر خودش را دارد و عضو تیم کوییدیچ گریفیندور شده‌است.

در این کتاب بسیاری از رازها و روابط آشکار می‌شود. رون با لاوندر براون رابطه‌ی عاشقانه شدیدی پیدا می‌کند که موجب قهر کردن هرماینی با او می‌شود. با گذشته‌ی تام ماروولو ریدل آشنا می‌شویم و معلوم می‌شود که ولدمورت هفت جان پیچ دارد که پیش از آن دو تایشان نابود شده‌اند. استاد جادوی سیاه این سال، اسنیپ است و استاد قدیمی ای درس معجون‌سازی می‌دهد…


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-954135108/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%DA%AF%D9%87-1″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۷. کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ

هری پاتر و یادگاران مرگ (Harry Potter and the Deathly Hallows) نام هفتمین کتاب از مجموعهٔ کتاب‌های داستانی هری پاتر است. کتاب هفتم از این نظر هیجان انگیز است که سرنوشت نهایی قهرمانان مجموعه داستان‌های هری پاتر را روایت می‌کند.

هری ‌پاتر و یادگاران مرگ کتابی خشن در عین حال فانتزی و وهم‌آلود است که پایان اعجاب‌انگیز این مجموعه محبوب را به تصویر می‌کشد. این کتاب مملو از شخصیت‌های خاص با ویژگی‌های شگفت‌انگیز از قبیل شجاعت، وفاداری، پشتکار و ایثار است که مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند و بیش از گذشته به آن‌ها نزدیک است.

یادگاران مرگ یک ماموریت قهرمانانه است و فقط در جستجوی هری برای هورکراکس ها خلاصه نمی شود و بلکه روایت کننده ماجراجویی هری از یک پسر به یک مرد است. هری پاتر با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد که قبلاً آنها را کمتر تجربه می کرد. خطر حمله مستقیم مرگ خواران و کسی که نباید نامش را برد تا به خطر افتادن عقیده و از دست رفتن ایمانش، همگی بخشی از ماجراهایی هستند که او مجبور به رویارویی با آنها است و به نظر می رسد راه بازگشتی در کار نیست.

داستان از خانه لوسیوس مالفوی آغاز می‌شود. جایی که لرد ولدمورت و مرگ‌خواران نقشه به قتل رساندن هری پاتر را به دلیل بی‌اثر شدن جادوی باستانی مادرش در هفدهمین سالروز تولد او می‌کشند.

در همین حال هری به همراه رون و هرماینی به دنبال جان‌پیچ‌های ولدمورت (گنجینه‌هایی که ولدمورت تکه‌هایی از روح خود را در آن‌ها برای رسیدن به جاودانگی گذاشته‌است) ماجراهایی را دنبال می‌کنند که به کشته شدن بعضی از شخصیت‌های اصلی داستان می‌انجامد و در این راه هری به راز وسیله‌های مرگباری که صاحبش را به قدرت ارباب مرگ بودن می‌رساند پی می‌برد که آن‌ها از ۳ چیز تشکیل شده‌اند:

– ابرچوبدستی که به نام‌های چوب مرگ و چوبدستی سرنوشت نیز معروف است (یک چوبدستی از چوب درخت اقطی-یاس کبود- که آخرین صاحبش دامبلدور بوده‌است).
– سنگ زندگی مجدد (سنگ انگشتر پدربزرگ ولدمورت که توسط دامبلدور در کتاب ششم، جان‌پیچ درون آن نابود شد).
– شنل نامرئی اصلی (شنلی که از پدر هری به او ارث رسیده‌است). …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1099444579/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

۸. کتاب هری پاتر و فرزند نفرین‌شده

کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین شده» جدیدترین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است که دو تفاوت چشمگیر با هفت اثر پیش از خود دارد؛ اول آن که این کتاب تحت نظارت رولینگ و توسط جان تیفانی و جک ثورن نوشته شده است و دومی اینکه برخلاف همه کتاب‌های قبلی که به صورت رمان منتشر می‌شد، این اثر در قالب نمایشنامه منتشر شده است.

هرچند جی. کی. رولینگ نویسنده این مجموعه پیش از این گفته بود که قصد ندارد در ادامه داستان‌های هری پاتر مجموعه جدیدی را منتشر کند ولی گویا اصرار طرفداران و وسوسه‌های ذهن پر از قصه رولینگ مانع این شد که او بر روی حرفش بماند و داستان‌های هری‌پاتر را با همان نبرد معروف هاگوارتز در «هری پاتر و یادگاران مرگ» به پایان برساند؛ تا این بار خانم نویسنده دست به کار شود داستانی تازه در ارتباط با شخصیت محبوبش هری پاتر بنویسد با این تفاوت که این بار قهرمان اصلی قصه آلبوس پسر کوچک‌تر هری است!

“هری پاتر” و دوستاش خیلی وقته که بزرگ شدن، یعنی نوزده سال بعد از ماجرای هری پاتر و یادگاران مرگ است. حالا دیگه زمان ماجراجویی بچه هاشون توی مدرسه ا‌ست.
هری پاتر حالا کارمند وزارت جادو است. او و همسرش می‌خواهند فرزندشان آلبوس را به هاگوارتز بفرستند. آن‌ها برای بدرقه بچه‌ها به ایستگاه معروف نه و سه چهارم آمده‌اند.

ما در این میان مشکلی وجود دارد. “آلبوس” پسر “هری”، از پدرش راضی نیست. او و اسکورپیوس تصمیم می‌گیرند که زمان را تغییر بدهند و به گذشته برگردند. با ساختن یک خط زمانی جدید آن‌ها به زمان دیگری سفر می‌کنند اما سفر اونا به گذشته، تاریخ رو به هم میریزه و باعث ماجرا‌های خطرناکی می‌شه، ماجراهایی پر از ترس و وحشت. …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-472942366/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%87″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب داستان هایی کوتاه از هاگوارتز درمورد سختی ها و سرگرمی های خطرناک

دنیای جادوگری دنیایی سیاه و خطرناک است. وردهایی هستند که در شش هجا می‌توانند باعث مرگ شوند، معجون‌هایی هستند که قادرند اختیار افراد را سلب کنند و جانورانی جادویی وجود دارند که می‌توانند حتی دلاورترین جادوگران را از پای در آورند.

به همین دلیل است که کارهای شجاعانه و دلاوری‌ها در دنیای جادوگری اهمیت و قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. گرفتن یک چوبدستی در دست می‌تواند به شما جرأت بدهد اما در دنیای جادوگری برای اتخاذ تصمیم‌های شجاعانه به چیزی بیش از آن نیاز دارید.

در این مجموعه از دست‌نوشته‌های جی.کی.رولینگ شما درباره عشق، غم و اندوه و اعتبار همیشگی مینروا مک‌گونگال، درباره سرنوشت غم‌انگیز ریموس لوپین، درباره رفتار بی‌ملاحظه سیلوانوس کتل‌بورن و چیزهای بسیار دیگر مطالعه خواهید کرد.


👉امتیاز بده.