دیل کارنگی (Dale Carnegie)

 

دیل هاریسون کارنگی (Dale Harbison Carnegie) متولد ۲۴ نوامبر ۱۸۸۸، نویسنده و سخنران آمریکایی توسعه دهندهٔ درس‌هایی در زمینهٔ پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع بود.

او در یک خانوادهٔ فقیر در میزوری به دنیا آمد. دیل در نوجوانی مجبور بود ساعت ۴ صبح از خواب برخیزد تا شیر گاوهای خانواده را بدوشد. یکی از شاخص‌ترین و مهمترین ایدهٔ کارنگی در کتاب‌هایش این بود که می‌توان اخلاق برخی را با تغییر دادن رفتارمان در مقابل شان، تغییر داد.

بعدها او در کالج ایالتی آموزگاران وارنزبرگ، میزوری مشغول به تحصیل شد. اولین شغل او بعد از دانشگاه فروش دوره‌های مکاتبه‌ایِ آموزشی به دامداران بود. پس از آن وی به فروش گوشت خوک، چربی خوک و صابون روی آورد. دیل در گسترش حوزهٔ تجارتش در شمال اوماها و نبراسکا بسیار موفق بود.

دیل بعد از پس‌انداز کردن ۵۰۰دلار فروشندگی را در سال ۱۹۱۱ رها کرد تا به آرزوی دیرینه‌اش که تدریس و سخنرانی در شاتاوکاوا (جنبش سواد آموزی برای بزرگسالان) بود برسد؛ ولی سرانجام او از آکادمی آمریکایی هنرهای تجسمی در نیویورک سر درآورد. او در کار خود در بازیگری کم‌وبیش موفق بود. نوشته‌ها حاکی از آن‌است که او نقش (دکتر هارتلی) را در نمایش (Polly of the circuss) بازی کرده‌است. دیل بعد از پایان پروژه به نیویورک بازگشت؛  و در  ۱ نوامبر ۱۹۵۵ در گذشت.

 

کتاب آیین دوست یابی

 

دیل کارنگی (Dale Carnegie) در کتاب آیین دوست یابی (How to Win Friends and Influence People) چندین قاعده انسانی را به شما معرفی می‌کند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید در زندگی شخصی و روابط اجتماعی‌تان تغییرات مثبت ایجاد کنید و به شما یاد میدهد که چگونه اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بر دیگران افزایش دهید و دیگران را وادار کنید در کنار شما کار کنند. این کتاب سالهاست که در گروه پرفروش‌ترین‌های حیطه ارتباطات قرار دارد.

با مطالعه‌ی کتاب آیین دوست یابی در خواهید یافت که راز بزرگ رفتار با دیگران چیست، چگونه می‌توان یک فرد خوش‌صحبت بود و توجه دیگران را به خود جلب کرد. همچنین می‌آموزید چگونه انتقاد کنید تا مورد تنفر طرف مقابلتان قرار نگیرید، چه کاری انجام دهید تا دیگران از انجام کار برای شما خشنود شوند و در نهایت روش‌هایی برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند و دوستان خوبی بیابید، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

 

 


 

 

 

کتاب آیین زندگی

 

کتاب آیین زندگی (How to stop worrying and start living) مجموعه‌ای از تلاش‌های کارنگی برای آموزش اصول زندگی موفق به خوانندگان است. او در این کتاب با الهام از زندگی صد نفر از تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان راز زندگی بهتر و موفق‌تر را با زبانی بسیار ساده و به صورتی کامل کاربردی به خوانندگان آموزش داده است.

ویژگی مهم و قابل توجه در کتاب آیین زندگی اثر دیل کارنگی، سادگی جملات و قابل فهم بودن آن است. کارنگی در این کتاب با جملات کوتاه، ساده و قابل فهم برای همه خوانندگان اصولی را به خوانندگان می‌آموزد که قابلیت کاربست به زندگی را دارد.

کارنگی معتقد است که مهمترین اصلی که باید ورای همه اصول رعایت کنید، جدی گرفتن آموزه‌های کتاب و تمرین هر روزه آن است. کارنگی معتقد است که با تمرین هر روزه آموزه‌هاست که می‌توانید به بهترین نتیجه ممکن برسید.

 

 

 


 

 

 

کتاب آیین سخنرانی

سخنرانی در جمع کاری سخت و پراسترس است که با تمرین و تکرار می‌توان به آن تسلط یافت. اغلب افراد موفق و سرشناس در دنیا، سخنرانان ماهر و تاثیرگذاری هستند که جمعیت زیادی با اشتیاق به صحبت‌های آنان گوش می‌دهند.

توانایی صحبت کردن در جمع نیز مانند هر مهارت دیگر خدادادی نیست و می‌توان آن را با رعایت اصول و تمرین تکنیک‌های گوناگون به دست آورد. دیل کارنگی در کتاب آیین سخنرانی هر آنچه برای یک سخنرانی حرفه‌ای و اثربخش مورد نیاز است را به شما می‌آموزد.

آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی ، به ما می‌آموزد که چگونه با تمرین و پشتکار می‌توانیم به توانایی صحبت در جمع دست پیدا کنیم. باید بدانیم که هیچ‌کس سخنران به دنیا نیامده و به یقین می‌توان گفت که همه‌ی افراد از سخنرانی در جمع واهمه دارند.

کتاب شامل بسیاری از عقاید و دستورالعمل‌های ارزشمند برای امور روزانه‌ی تمامی انسان‌هاست، قواعد مورد مطالعه در این کتاب و به‌ کار گرفتن آن‌ها، به هر شخصی کمک می‌کند تا ضمن ملاقات با اشخاص یا گروه‌های مختلف، با گشاده‌رویی، آسودگی خیال و به‌ طرز مؤثر و قانع کننده‌ای با آن‌ها سخن بگوید.

در دنیای امروز و در کشورهای پیشرفته دنیا، سخنوری از عوامل رشد محسوب می‌شود. صحبت کردن و برقراری روابط اجتماعی باعث پیوستگی میان افراد شده و علاوه بر آن داشتن این مهارت موضوعی اساسی و مهم برای اقشار گوناگون جامعه تلقی می‌شود زیرا این مهارت دگرگونی‌های زیادی در ارتباطات روابط انسانی ایجاد می‌کند.

 

 

 


 

 

 

کتاب آیین همسرداری

اگر می‌خواهید همانند روزهای ابتدایی شروع رابطه‌تان، از بودن در کنار همسرتان لذت ببرید. کافی‌ست راهکارهای مثبت و کوچک کتاب صوتی آیین همسرداری (How to help your husband get ahead in his social and business life)، را انجام دهید و تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید.

کتاب آیین همسرداری نوشته‌ دوروتی کارنگی و دیل کارنگی، حاوی راهکارهای ساده و کاربردی است که استفاده از آن‌ها موجب می‌شود، همسر خود را شیفته خود کنید و زندگی مملو از آرامش و شادی در کنار هم داشته باشید.

دیل کارنگی و دوروتی کارنگی (Dorothy Carnegie) به شما اطمینان می‌دهند که با انجام شیوه‌ها و دستورالعمل‌های این کتاب می‌توانید کم‌کم همسرتان را به ثروت برسانید و به سمت کامیابی و سعادت هدایت کنید.

 

 

 


 

 

 

دیگر آثار دیل کارنگی

آیین زندگی

آیین دوست‎یابی

آیین سخنرانی

هنر تکلم عمومی

تکلم عامیانه (دوره آموزش استاندارد مدارس آمریکا)

تکلم عمومی برای موفقیت

لینکون، ناشناخته

واقعیت‎های ناشنیده افراد معروف

پنج دقیقه بیوگرافی

چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی کنیم؟

تراژدی فرزانگی دوران‎ها

راه ساده و سریع برای تاثیر سخن

 

 

کتاب رمز موفق زیستن اثر دیل کارنگی انتشارات روزنه

کتاب رمز موفق زیستن اثر دیل کارنگی انتشارات روزنه

100,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

کتاب چگونه از زندگی و شغل لذت ببریم؟ اثر دیل کارنگی

کتاب چگونه از زندگی و شغل لذت ببریم؟ اثر دیل کارنگی

60,000 57,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟ اثر دیل کارنگی

کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟ اثر دیل کارنگی

90,000 88,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب چگونه از کار و زندگی خود لذت ببریم اثر دیل کارنگی انتشارات پل

کتاب چگونه از کار و زندگی خود لذت ببریم اثر دیل کارنگی انتشارات پل

210,000 182,390 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

👉امتیاز بده.