آثار فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn)‏ متولد ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱ تصویرگر کتاب و هنرمند آمریکایی بود که از میانه عمرش به فرقه اندیشه نو پیوست و به‌عنوان نویسنده‌ای متافیزیکی کتبی در ترویج دیدگاه‌های این فرقه نوشت.

او در یک خانواده‌ اصیل و کهن و مشهور فیلادلفیایی به دنیا آمد. پدربزرگ او عضو کنگره‌ شورای تصمیم گیری مواضع قاره‌ای و استقلال بخش‌های خاص بود. دایی فلورانس از بزرگانی بود که نقش به سزایی در طراحی پرچم آمریکا داشت. فلورانس اسکاول شین از کودکی خود نقاشی‌های زیبایی می‌کشید و قادر بود احساساتش را به وسیله‌ نقاشی‌هایش منتقل کند. روح بلند او از ابتدای زندگی‌اش مشخص و پررنگ بود.

شین سالیان زیادی در مقام نقاش و متافیزیسین و سخنران، نامی پرآوازه داشت و با خدمت بزرگِ شفا بخشیدن، هزاران تن از مردم را در گشودن گره‌ها و از بین بردن دشواری‌های زندگی‌شان، یاری نمود.

وی سال‌ها در نیویورک، الهیات تدریس می‌کرد. افراد بی‌شماری در کلاس‌هایش شرکت می‌کردند و از این راه، پیام معنویت را به بخش گسترده‌ای از مردم می‌رساند. بزرگ‌ترین راز موفقیتش این بود که همواره خودش بود، ساده و صمیمی و بی‌تکلف و شوخ‌طبع.

هرگز نخواست قراردادی و ادیب‌مآب یا دارای نفوذی تحمیلی باشد. از این رو هزاران تن که نتوانسته بودند از طریق سنت‌های قدیمی‌تر یا حتی شامخ‌تر، پیام معنویت را دریابند یا دست‌کم در آغاز راه، کتاب‌های متعارف مابعدالطبیعه برایشان چندان جذابیتی نداشت به او پناه می‌آوردند. هرچند بسیار معنوی و روحانی بود، معمولاً معنویت و روحانیت او در پس برخورد ساده و راحت با موضوع مورد بحث پنهان می‌شد. گرایش فنی و فرهنگستانی نداشت و با مثال‌های آشنا، عملی و روزمره آموزش می‌داد.

اسکاول شین در ۱۷ اکتبر ۱۹۴۰ درگذشت.

کتاب چهار اثر فلورانس

چهار اثر فلورانس کتابی که در ایران بیش از ۶۰ بار مورد چاپ قرار گرفته و خوانندگان بسیاری هم داشته است. کتاب ۴ اثر فلورانس اسکاول شین به جرئت یکی از معدود کتبی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. این کتاب را می توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که در زمینهٔ قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1992508463/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B4%DB%8C%D9%86″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب بازی زندگی و شیوه آن

اسکاول‌شین در این کتاب از روبه‌رو شدن با پدیده‌ای پویا به اسم زندگی و راه و روش رویارویی با آن صحبت می‌کند.

کتاب دارای چهار بخش است. اسکاول‌شین در تمام این چهار بخش مهارت‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که بتوانید در بازی زندگی موفق باشید. در بخش اول قانون‌های بازی زندگی را برایتان می‌گوید. قانون‌هایی مثل قانون توانگری، قانون عدم مقاومت، قانون بخشش و…. در فصل دوم از تاثیر کلام و واژه‌ها در زندگی می‌گوید. از قدرت آنها در آوردن ثروت، شادی، سلامتی، و…همینطور فقدان و بدهی و بیماری و ضعف و تمام حس‌ها و حالات منفی. بخش سوم شامل رهنمودهایی از خانم اسکاول شین است که به خوانندگان می‌آموزد چطور شرایط را تحت کنترل گیرند و با شناخت قانون معنویت به وفور و ثروت دست یابند.

او در بخش نهایی دوباره راجع به قدرت کلام و تاثیر جملات تاکیدی در بهبود وضعیت زندگی در لحظات سخت و کمک به کامیابی و موفقت انسان حرف می‌زند.

بخشی از کتاب بازی زندگی و راه این بازی

زندگی پیکار نیست، بازی است. زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد، چه خوب، چه بد قوه تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد.

برای پیروزی در بازی زندگی باید قوه تخیل را آموزش دهیم که تنها نیکی را در ذهن تصویر کند. زیرا آنچه آدمی عمیقاً در خیال خود احساس کند یا در تخلیش به روشنی مجسم نماید بر ذهن نیمه هشیار (ضمیر ناخودآگاه) اثر می گذارد و مو به مو در صحنه زندگی اش ظاهر می شود. تخیل را قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی شبانه روز در حال بریدن تصاویر است. پس بپائید تا همه صفحه های کهنه نامطلوب و آن صفحه های زندگی را که میل نداریم نگه داریم، در ذهن نیمه هشیار بشکنیم و صفحه های زیبا و تازه بسازیم.

هدف بازی زنــدگی: این است که آدمی به روشنی خیر و صلاح خود (طرح الهــی خویش) را ببند و تصویرش را از ذهن خود بزداید. باید ایمان را جانشین ترس کنیم. تردید تنها دشمن آدمی است. تردید و هراس میان انسان و بزرگترین آرمانش فاصله ایجادمی کند. به محض اینکه آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند هر آرزویی بی درنگ برآورده خواهد شد.

ذهن ۳ بخش دارد:

۱- ذهن نیمه هشیار (ضمیر ناخوداگاه): قدرت مطلق است، بدون مسیر و جهت و بدون توان فهم و استنباط، هر زمانی (کلامی یا احساسی) را مو به مو اجرا و در صحنه زندگی آشکار می سازد.

۲ – ذهن هشیار با ذهن نفسانی یا فانی: ذهن بشری است و زندگی را به همان شکلی که به نظر می رسد، می بینید و بر ذهن نیمه هوشیار اثر می گذارد.

۳ – هشیاری برتــر: یعنی آن ذهن الهــی درون هر انسان و قلمرو آرمانهای عالی و عرصه طرح الهی که افلاطون آن را الگوی کامل خوانده است.

جایی هست که جز تو هیچ کس نمی تواند آن را پر کند. کاری هست که جز تو هیچ کس قادر به انجامش نیست.

همانا این تقدیر (با عنایت) راستین آدمی است که از جانب فرد لایتناهی (خـــدا) درون خود انسان بر او جلوه کرده است.

که در ذهن هشیار آدمی آرزویی دست نیافتنی جلوه می کند.

فانون معنویت حکم می کند که بنا به حق الهــی (طرح الهی) اگر چیزی یا کسی از آن تو باشد نمی توانی آن را از دست بدهی اگر نه همطرازش را به دست خواهی آورد.
شهود (یعنی الهام یا دریافت هدایت مستقیم از باطن) راهنمایی لغزش ناپذیر انسان است.


کلام تو عصای معجزه گر تو است

کلام انسان عصای معجزه گر او است: سرشار از سحر و اقتدار!

عیسی مسیح بر نفوذ کلام تاکید داشت:«از سخنان خود عادل شمرده خواهی شد و از سخنهای تو بر تو حکم خواهد شد.» و دیگر بار در کتاب مقدس می خوانیم که: «زندگی و مرگ در قدرت زبان است».

پس آدمی می تواند با یک حرکتِ عصایِ کلامِ خود، وضعیتی ناخوشایند را از میان بردارد. یعنی به جای اندوه، شادمانی و به جای بیماری، تندرستی و به جای تنگدستی، فراوانی بنشاند.

قوه تخیل نیرویی است آفریننده. همیشه باید واژه هایی را برگزید که در آن بارقه ای از تحقق آرزو باشد.

فقدان یا تنگنا حقیقت ندارد. آدمی عصای کلام خود را به حرکت درآورد و بیابان شادمان خواهد شد و صحرا چون گل سرخ،شکوفا.

کسی که از نفوذ کلام با خبر است، به هنگام گفتگو دقت بسیار به خرج می دهد. کافی است مراقب واکنش کلامش باشد تا بداند که«بی ثمر باز نمی گردند». انسان با کلامی که بر زبان می آورد پیوسته قوانینی برای خود وضع می کند.

یک مثل قدیمی می گوید: «تنها به سه منظور جرأت کنید کلامتان را به کار ببرید. برای طلب شفا و برکت و سعادت.» هر آنچه آدمی درباره دیگران بگوید، درباره او خواهند گفت. وهر آنچه برای دیگری آرزو کند، همانا برای خود آرزو کرده است.

«لعن ونفرین به خود دشنام دهنده باز می گردد» اگر انسانی برای کسی«بدبختی» بخواهد، بی تردید به سراغ او خواهد آمد. اگر بخواهد به کسی کمک کند تا به موفقیت برسد، همانا راه موفقیت خود را هموار کرده است.

اگر بگوییم بیماری و بدبختی زاییده تخلف از قانون محبت است به خطا نرفته ایم. «به شما حکمی تازه می دهم که به یکدیگر محبت کنید.» و در بازی زندگی، محبت و نیکخواهی برهر تدبیری پیروزمی شود.


کتاب راهی نهان به‌سوی پیروزی

کتاب راهی نهان به‌سوی پیروزی یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی چهار اثر است که با نام های در مخفی به سوی موفقیت، در مخفی توفیق و در مخفی کامیابی نیز در ایران ترجمه شده و در مجموعه‌ی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین جای گرفته است. کتاب راهی نهان به‌سوی پیروزی مجموعه‌ای از گفته‌ها و سخنرانی‌هایی است که خانم شین برای راهنمایی و گسترش نیروی روحانی علاقه‌مندانش ارائه کرده است.

بخشی از کتاب راهی نهان به‌سوی پیروزی

دوستی داشتم که در محله‌ی بروکلین در نزدیکی پراسپکت پارک زندگی می کرد. او دوست داشت کارهای نامعمول انجام بدهد مثلا به من می گفت: «یه شب بیا خونه‌مون تا صبح زود بیدار بشینیم و طلوع خورشید را در پراسپکت پارک ببینیم».

من ابتدا خودداری کردم. اما بعد شهودم گفت که ممکن است تجربه‌ی جالبی باشد. تابستان بود. ما ساعت چهار صبح بیدار شدیم. من و دوستم و دختر کوچکش. هوا حسابی تاریک بود و ما گردش کنان از خیابان به طرف ورودی پارک رفتیم. چند پلیس با کنجکاوی به ما نگاه می‌کردند. دوستم با اقتخار به آن ها گفت: «ما می رویم طلوع خورشید رو ببینیم»: به نظر می‌رسید که آن ها قانع شده‌اند. بعد وارد پارک و محوطه ی گل های سرخ زیبایش شدیم.

ابتدا رگه‌ی باریک صورتی رنگی در شرق پدیدار شد. بعد ناگهان غرش بسیار قدرت‌مندی شنیدیم. ما نزدیک باغ وحش پارک بودیم. و همه‌ی حیوانات داشتند به طلوع خورشید سلام می‌کردند. شیرها و ببرها می غریدند. کفتارها می خندیدند و صدای جیغ ها و زوزه‌های حیوانات به گوش می رسید. همه‌ی حیوانات حرفی داشتند. چون روز دیگری داشت آغاز می‌شد. به راستی که بسیار الهام بخش بود. نور خورشید از میان شاخه‌های درختان اریب می‌تابید.

همه چیز حالتی آن دنیایی داشت.

بعد، همین طور که هوا روشن تر می شد. سایه ی ما به جای این که پشت سرمان باشد. پیش رویمان افتاد. روز دیگری طلوع کرده بود! این همان طلوع شگفت انگیزی است که پس از دوره‌ای از ظلمت و تاریکی سراغ تک تک ما می آید. طلوع موفقیت و سعادت و فراوانی شما قطعاً فرا می رسد.

هر روزی مهم است. چون در اشعار عالی سانسکریت می خوانیم که «پس نیک بنگر به این روز، سلام سر را بنگر». امروز خداوند شبان شماست. امروز شما محتاج هیچ چیزی نخواهید بود. چرا که شما و این اصل اخلاق بزرگ یکی هستید.

مزمور ۳۴ نیز مربوط به امنیت است. این مزمور با شکرگزاری از خدا آغاز می شود: «همیشه و در همه‌ی زمان ها خدا را شکر می‌گویم و حمد و ثنای او مدام برزبان من جاری است».

«آن هایی که خدا را می‌جویند محتاج هیچ چیز نخواهند بود». جست وجوی خدا به این معناست که انسان باید قدم اول را بردارد.

«خداوند به تو می گوید.به من نزدیک شو تا من نیز به تو نزدیک شوم».

با تکرار جمله‌های تأکیدی و با انتظار داشتن و تدارک دیدن برای خیر و نیکی خدا را می جویید. اگر موفقیت بخواهید. اما برای شکست تدارک ببینید، همان چیزی را دریافت خواهید کرد که برایش تدارک دیده اید.

کتاب قدرت کلام یا نفوذ کلام

چهارمین بخش از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین به ما یاد می‌دهد که ترس را کنار بگذاریم؛ زیرا ترس دشمن انسان است. کسی که می‌ترسد، شکست در انتظار او است. وقتی می‌ترسید ارتباط خود را با منبع راستین و واقعی قدرت که خداوند متعال است از دست می‌دهید. در حالی که کسی که به خداوند ایمان دارد می‌داند که ترس بی‌معنی است و هیچ جایی در زندگی ندارد.

در واقع وقتی از چیزی می‌ترسید دقیقاً همان را به سمت خودتان می‌کشید و جذب می‌کنید. بسیاری از افراد به خاطر ترس از دست دادن، عزیزترین موهبت زندگی خود را خیلی ساده از دست داده‌اند. ترس را کنار بگذارید و بر ترس‌هایتان بتازید. راهی که می‌تواند با آن بر ترس‌هایتان غلبه کنید، کلام شماست. نفوذ کلام به شما می‌گوید کلامتان آن‌قدر قدرت دارد که بتوانید همه چیز را تغییر دهد.

مراقب کلامتان و قدرتی که دارد باشید. بعضی از مردم با خودشان به شکل منفی شوخی می‌کنند. مثلاً می‌گویند ما که شانس نداریم. جالب است که ذهن شما این مسئله را جدی می‌گیرد و طوری رفتار می‌کند که واقعاً شانس ندارید و قرار است همه جا به مشکل بخورید. بنابراین با استفاده از نفوذ کلامتان دقیقاً به سمت خوشبختی و موفقیت حرکت کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم امروزی این است که نمی‌توانند آن‌چه را که خداوند برایشان مقدر نموده بپذیرند و یا آن‌چه را که خداوند برایشان نمی‌خواهد، رها کنند. آن‌ها به خداوند می‌گویند: آن‌چه را که از تو خواسته‌ام برآورده کن!

حقیقت این است که میزان درک و حکمت ما هرگز به اندازه خداوند نیست و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که بهتر از خداوند عاقبت خواسته‌ها و نیازهایمان را درک می‌کنیم. با این کار، خداوند را بر سر دوراهی قرار می‌دهیم که یا معجزات خود را برایمان آشکار کند و یا این‌که آن‌چه را که خود خواسته‌ایم، بر سر راهمان بگذارد.

«وقتی از خداوند چیزی را طلب می‌کنید، از او بخواهید که راهنمایی‌تان کند. به او اعتقاد داشته باشید و مطمئن باشید که هر آنچه که او خودش برای شما بخواهد خیر و نیکی است».

اگر کمی هوشیار باشید، قدرت ضمیر ناخودآگاه خود را آن‌قدر بالا می‌برید که می‌توانید هر صدایی را بشنوید. حتی همان صدای نازکی که از ته قلب‌تان می‌گذرد و طنینش درون‌تان می‌پیچد. برای این کار ابتدا باید صادق باشید. بپذیرید که چه مشکلی دارید که از رحمت خداوند به دور هستید.

کتاب معجزه‌‌ شهود

اسکاول شین در کتاب، معجزه‌ی شهود، یا افسون گذرگاه شهود از افکاری می‌گوید که به جای خواسته ‎هایمان، مجموعه‌ای از ناخواسته‌هایمان است؛ از قدرت کلام می‌گوید که ندانسته و بی محابا بر زبان جاری می‌کنیم و بدین ترتیب رویدادهایی را برای خود رقم می‌زنیم که به تصورمان نتیجه‌ی دخالت عوامل دیگری است جزخودمان، شری است که از بیرون بر ما نازل شده است.

از رهنمودهای شهودی سخن می‌راند که چه بسیار مواقع با ناآگاهی و ناآشنایی و گاه از سر تردید و دودلی و بیشتر مواقع به دلیل ترس‌های آشکار و نهان وجودمان، آنها را سراسر نادیده می‌گیریم و به راهی که نباید درمی‌افتیم. از ایمانی راسخ می‌گوید که به راستی قفل‌های بسته را می‌گشاید، ایمان به اینکه خدای متعال، تنها یاری‌رسان و حمایتگر بی‌مثال است که باید آسوده و مطمئن چشم به سویش گشاییم و دل به او بسپاریم. از دشمنان خانگی می‌گوید که همان افکار و تجسماتی هستند که از ناخواسته‌هایمان، در ذهن می‌پرورانیم. از خیرطلبیدن و برکت خواستن برای فرد یا شرایطی حرف می زند که خواهانش نیستیم و می‌خواهین از صحنه‌ی زندگی‌مان محو شود.»

بخشی از کتاب معجزه‌ی شهود

کاستی و زیان بر سلامتی تأثیر می‌گذارند. از جمله سردردهای ناشی از مسائل مالی را در پی دارند. انتقاد و عیب‌جویی‌های مداوم موجب ترشح اسید و ته نشین شدن آن در خون می‌شود که حاصلش رماتیسم است. نفرت و رنجش سمی در سامانه‌ی بدن ایجاد می‌کند که سبب بیماری هاست. با تغییر ناگهانی از مقطع نومیدی به شادی، تغییری شیمیایی در جسم فرد به وجود می‌آید. ترس و یأس، گرفتگی و بیماری ایجاد می کند؛ حال آنکه سرور و شادی موجب گردش خون درست و عادی می‌شود و سلامتی را باز می‌گرداند.

مرگ و زندگی، در قدرت زبان نهان است، همان گونه که توفیق یا شکست و فقدان با وفور چنین هستند؛ زیرا کلام و افکار شکلی از پرتوافشانی هستند. آدم‍‌ها باید یاد بگیرند که هر چیزی را از خزانه‌ی کائنات بیرون بکشند. این امر افکار، فقر و محدودیت‌ها را که حالت‌های ذهن هستند، دور می‌کند.

ما در اقیانوس عظیم نیروهای مغناطیسی زندگی می‌کنیم که مسائل ذهن نامیده می‌شود و پیوسته به شکل خواسته‌های فرد در می‌آید. جسم می‌تواند با درمان، یعنی دیدگاهی شفاف و عبارتی تأکیدی تغییراتی بنیادی بیابد. زمانی به بیماری گفتم خودش را ببیند که در نور سفید خیره کننده‌ی جان لایتناهی شست وشو می‌کند و آنچه را غیرالهی است، از میان برمی دارد. خود را ببینید که هر روز، در فروغ خیره‌کننده‌ی انوار شست وشو می‌کنید و سن و سال در سلول‌های جسم تان تأثیر نمی‌کند. «افسرده و غمگین نباشید، زیرا شادی خداوند، نیرو و قدرت شماست.» شادی و سرور، نیرو، توان و انرژی تازه‌ای ایجاد می‌کند. نگرانی و ترس، سلول‌های جسم را متلاشی می‌کند.

بسیاری افراد سالم به دلیل از دست دادن پول از نظر عصبی داغان می‌شوند و موهایشان زودهنگام خاکستری می‌شود. افرادی که از حقیقت معنوی آگاهند، به باخت های بزرگ مالی به گونه ای می‌نگرند که انگار همیشه در نوک موج هستند. وقتی از ضرر و زیان آزرده نشوید، پول به شما بازگردانده می‌شود.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-235610785/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%81%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%A7″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

آثار اسکاول شین

-چهار اثر از اسکاول شین (۱۹۸۹)

–بازی زندگی و شیوه آن (۱۹۲۵)

–کلام تو عصای معجزه گر تو است (۱۹۲۸)

–راهی نهان به‌سوی پیروزی (۱۹۴۰)

–قدرت کلام (۱۹۴۵)

–افسون گذرگاه شهود (۲۰۱۳)

👉امتیاز بده.