وین والتر دایر معروف به وین دایر و آثار او

وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) متولد ۱۰ مه ۱۹۴۰ نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی بود. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد. در سال ۲۰۱۱ مجله Watkins Magazine او را سومین انسان معنوی تأثیرگذار در دنیا معرفی کرد.
وین دایر در شهر دیترویت، واقع در ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. پدرش ملوین لیله و مادرش هنزل ایرنه نام داشت. وقتی سه سال داشت، پدرش، خانواده را ترک کرد. در نتیجه وین به همراه دو برادرش، بخش بزرگی از ده سال نخست زندگی‌اش را در یتیم خانه‌ها گذراند. پس از پایان دبیرستان به نیروی دریایی پیوست.
و پس از چهار سال توانست به دانشگاه ایالتی وین راه یابد و مدرک مشاوره‌ی خود را دریافت نماید. پایان‌نامه‌ی او با عنوان «آموزش رهبری مشاوره‌ گروهی در تحصیلات مشاوره» تحت نظارت میلدرد پترز ارائه شد.
دایر که طی دوران تحصیلش، به‌دلیل مشکلات مالی مشاغل مختلفی مثل چمن‌زنی، پخش روزنامه، صندوق‌داری و شاگردی سوپرمارکت را تجربه کرده بود پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در دیترویت به‌عنوان مشاور تحصیلی یک دبیرستان اشتغال یافت و با اخذ مدرک دکترا، مدرس دانشگاه سنت‌جان در نیویورک شد.
دایر کارش را با مشاوره در دبیرستان‌ها و سپس تدریس روانشناسی مشاوره در دانشگاهی در نیویورک ادامه داد و نوشته‌هایش در حوزه مثبت‌نگری را در نشریات به چاپ می‌رساند. او به تدریج در میان دانش‌آموزان و دانشجویانش محبوب می‌شود و ناشری از او می‌خواهد تا دیدگاه‌هایش را به صورت کتابی درآورد. دایر نخستین کتابش به نام «نقاط ضعف شما» را منتشر می‌کند که فروش نسبتا ناموفقی داشت.
وین دایر در ۶ سال پایانی عمر از سرطان خون رنج برد و سرانجام در سن ۷۵ سالگی در ۲۹ اوت سال ۲۰۱۵ درگذشت.

کتاب بخواهید تا به شما داده شود

کتاب (Ask and it is given) که با عناوین بخواهید تا به شما داده شود، بخواهید تا اجابت شود، بخواهید تا به شما داده شود یا بخواهید تا برسید نیز ترجمه شده: کاربردی‌ترین مکالمه جهان، اثری مشهور از استر هیکس و وین دایر، با ارائه راهکارهایی کاربردی به شما نشان می‌دهد که چطور احساس خود را با خواسته‌تان هماهنگ کنید تا بتوانید در تمام جنبه‌های زندگی‌تان تغییراتی بنیادین ایجاد کنید.
این کتاب پاسخی است برای آن که چطور باشید و چطور عمل کنید، یا چطور نباشید و چطور عمل نکنید و چگونه از چیزهایی که باعث ناخرسندی شما می‌شود دوری جویید. در زندگی به دنبال چه هستید؟ بهبود روابط؟ بهبود اوضاع مالی؟ بهبود وضعیت سلامتی تان؟ آیا به دنبال شغل مورد علاقه تان هستید؟ یا به دنبال جذب زوج مناسب؟

این کتاب مناسب شماست …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1729788361/%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF” text=”خرید از اسنپ شاپ”]

کتاب چگونه شخصیت سالم تر بیابیم

چگونه شخصیت سالم تر بیابیم کتابی از وین والتر دایر است. این کتاب در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰۰ میلیون نسخه فروخت و جزو یکی از بالاترین فروش کتاب‌ها در تاریخ شد.
وین دایر استدلال می کند: « بیشتر مردم از قدرت مغز خویش آگاهی ندارند. در حالیکه مغز انسان قادر بوده این همه کار در جهان انجام دهد ، یقیناً می تواند کلیه نقطه ضعفهای شخصیت خویش را از بین ببرد… .»
نقطه شروع برای پیدا کردن خودتان آن است که بدانید دنیا و دخالت های ما در آن اتفاقی نیست. همه آنچه در دنیاست سرشار از آگاهی و دارای نام است و به همین علت است که سیاره ها دور مدار می گردند؛ کهکشان ها در جای خود باقی می مانند، گیاهان جوانه می زنند، گل ها باز می شوند و شما نفس می کشید، راه می روید و فکر می کنید.
هوشیاری نهانی در هر چیز و هر کجا وجود دارد. نمی توانید آن را در بر بگیرید یا ببینید و استشمام کنید اما می دانید نیروی خارجی که مواد و دنیای مادی را کنترل می کند محدود است. یعنی تنها مقداری اکسیژن، هیدروژن و کربن وجود دارد. زمانی که ته بکشند جایی برای دستیابی به آن ها وجود ندارد. همه عناصر مادی شناخته شده توسط دانشمندان و مطالعه شده توسط دانش پژوهان در هر جایی از سیارات محدود است و همه چیز در دنیای آشکار ما از همین عناصر محدود ساخته شده است.
او ادعا می کند که در زندگی خویش هر کاری را که می خواسته کرده و بعد از این هم خواهد کرد دکتر وین دایر بر نقطه ضعفهای شخصیتی خویش غلبه کرده است، آنچنان که می تواندخستگی، سرماخوردگی و حتی دردهای خود را نیز با نیروی اراده بر طرف کند .
شناخت نقاط ضعف و رفتارهای شخصیت‌ شکن و علل ابتلا به آنها، رفتارهای خاصی که در چارچوب هر نقطه ضعف قرار میگیرند و تدابیر صریح ساده برای حذف این اعمال، در هر بخش از کتاب، به شما کمک میکنند تا بتوانید نقاط ضعف خود را از بین ببرید و از نظر احساسات و عواطف در دنیایی زندگی کنید که نه از بیرون، بلکه از درون هدایت می شود.

بخشی از کتاب

عشق به خود یعنی پذیرفتن خویشتن به عنوان یک انسان باارزش، زیرا که خودتان این طور می‌خواهید. علاوه بر این پذیرفتن خویشتن به معنای شکایت نکردن نیزهست.
مردان هیچ گاه شکوه و ناله سر نمی‌دهند، به ویژه از سخت بودن صخره‌ها، ابری بودن آسمان یا سرد بودن هرگز شکایت نمی‌کنند. پذیرفتن یعنی شکایت نکردن و شادی یعنی شکوه نکردن از چیزهایی که در مورد آن‌ها هیچ کاری نمی‌توان کرد. شکوه کردن پناهگاه کسانی که که هیچ اتکایی به خود ندارند.
با اظهار چیزهایی که در خود نمی‌پسندید به دیگران، موجب دوام نارضایی از خود می‌شوید. زیرا دیگران غالبا نمی‌توانند کاری برای شما بکنند، مگر اینکه عیب شما را انکار نمایند و شما هم باور نکنید. همان گونه که شکایت کردن به دیگران فایده‌ای ندارد اجازه دادن به آن‌ها که بار احساس بیچارگی یا ترحم خود را بر سر شما بریزند نیز دردی را دوا نمی‌کند. …


الهامات روح برتر


ندای درون


تحول


قلمرو اشتباهات


برای هر مشکلی راه حل معنوی وجود دارد


ده (10) راز موفقیت


کتاب شناسی وین دایر

توصیه‌های فنون کار (۱ ژانویه ۱۹۷۵)

قلمرو اشتباهات شما (۱ اوت ۱۹۷۶)

سر رشتهٔ زندگی خود را در دست بگیرید (۱ آوریل ۱۹۷۶)

اوج و محدودیت (۱۹۸۰)

هدیه‌هایی از آیکیس (۱ فوریه ۱۹۸۳)

واقعاً چه چیزی برای فرزندتان می‌خواهید (۱ سپتامبر ۱۹۸۵)

زندگی در آگاهی – کتاب نوار صوتی/ لوح فشرده

تعطیلات شاد (۱۹۸۶)

داستان واقعی – در تمام روزهای زندگیتان معجزه باشید (۱ اوت ۱۹۹۲)

خردمندی روزها (۱ آکتبر ۱۹۹۳)

چگونه شخصی نامحدود باشیم (نوامبر ۱۹۹۴)

شما آن را می‌بینید وقتی که به آن اعتقاد دارید – راهی برای ارتباط خصوصی با درون (۱ آوریل ۱۹۹۵)

رازهای درون شما – بحثی در مورد آزاد بودن شما (۱ آوریل ۱۹۹۵)

یک پیمان، یک پیمان است (۱ اوت ۱۹۹۶)

سرنوشت آشکار شما – ۹ روش معنوی برای بدست آوردن هر چیزی که می‌خواهید (۱ آوریل ۱۹۹۷)

خردمندی سال‌ها(۱ نوامبر ۱۹۹۸)

برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد (۱ سپتامبر ۲۰۰۱)

۱۰ راز دستیابی به موفقیت و آرامش درون (۱ می۲۰۰۲)

It’s Never Crowded Along the Extra Mile published (سپتامبر ۲۰۰۲)

مراقبه – روشی برای ارتباط آگاهانه با خداوند (۱ سپتامبر ۲۰۰۲)

سمینار کرولاین مایس و وین دایر (۱ مه ۲۰۰۳)

ماندن در مسیر (۳۰ سپتامبر ۲۰۰۴)

قدرت خیال – با هم یاد بگیریم که جهان شما در درون شماست (۱ فوریه ۲۰۰۴)

خود مقدس شما (۱۵ نوامبر ۲۰۰۵)

ندای درون – فراخوان نهایی شما (۱ فوریه ۲۰۰۶)

آغاز موازنه – ۹ روش برای هماهنگی عادات و آرزوها (فوریه ۲۰۰۶)

هر روز در آگاهی موفقیت‌هایتان باشید (۱۵ آوریل ۲۰۰۶)

افکارتان را مجبور کنید که برای شما کار کنند (۱۵ فوریه ۲۰۰۷)

افکارتان را تغییر دهید تا زندگیتان را تغییر دهید – زندگی در معرفت تائو (۳۱ ژولای ۲۰۰۷)

زندگی در معرفت تائو – همه چیز در مورد تائو ته جینگ و اثبات درون (۳۱ ژولای ۲۰۰۸)

از بهانه‌ها خارج شو (مه ۲۰۰۹)

تبدیل، زندگی خود را از بلند پروازی به معنی دار بودن تغییر دهید. (فوریه ۲۰۱۰)

دگرگونی: انتقال زندگی از جاه طلبی به سوی معنا

خاطراتی از بهشت (آخرین کتاب وین دایر) (۲۰۱۵)

👉امتیاز بده.