آلفرد آدلِر (Alfred Adler)

آلفرد آدلر پزشک، نویسنده، روان‌درمانگر و از روانشناسان بنام اتریشی متولد سال ۱۸۷۹ در وین و فرزند دوم در میان هفت فرزند خانواده بود. پس از اینکه در سن پنج سالگی دچار سینه‌پهلو شد و برادر کوچکترش فوت کرد با خودش عهد بست که دکتر شود.

او در دانشگاه وین در رشته پزشکی درس خواند و در سال ۱۸۹۵ فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۸۹۸ یک رساله پزشکی در مورد سلامتی و شرایط کاری خیاطان نوشت و سال بعد با زیگموند فروید آشنا شد. آدلر تا سال ۱۹۱۱ ارتباطش را با انجمن روانکاوی وین حفظ کرد ولی در سال ۱۹۱۲ همراه با هشت نفر دیگر ارتباطش را با این انجمن قطع کرد تا «انجمن روانشناسی فردی» را تشکیل دهد. در این زمان او اثر برجسته‌اش را تحت عنوان چگونگی شکل‌گیری بیماری روان‌نژندی the neurotic constitution منتشر کرد. فعالیت آدلر در طول جنگ اول جهانی به علت خدمت در یک بیمارستان نظامی تعطیل شد و این تجربه باعث تقویت موضع ضد جنگ او شد.

بعد از جنگ، او اولین کلینیک از ۲۲ کلینیک بهداشت روانی کودک را در وین تاسیس کرد. وقتی مقامات دولتی در سال ۱۹۳۲ کلینیک‌های او را تعطیل کردند (چون آدلر یهودی بود) او به ایالات متحده مهاجرت کرد و پیشنهاد کالج پزشکی لانگ آیلند را برای تدریس پذیرفت. آدلر از سال ۱۹۲۷ استاد مدعو دانشگاه کلمبیا بود و سخنرانی‌های عمومی‌اش در اروپا و ایالات متحده او را به شهرت رساند.

آدلر در سال ۱۹۳۷ در اثر حمله قلبی ناگهانی از دنیا رفت و این اتفاق زمانی افتاد که او در قالب یک تور سخنرانی در اروپا و در شهر آبِردینِ اسکاتلند به سر می‌برد.

کتابهای آدرلر : معنای زندگی برای شما، کتاب تئوری و عمل روانشناسی فردنگر، کتاب علاقه اجتماعی چالشی برای انسان، کتاب درک ماهیت انسان، مورد خانم آر. تفسیر یک داستان زندگی، کتاب آموزش و پرورش کودکان، اساس نروتیک : رئوس مطالب روانشناسی و روان درمانی مقایسه ای فردگرایانه، روانشناسی فردگرایانه، مشاوره و روان درمانی گروهی …

👉امتیاز بده.