من پیش از تو | جوجو مویز

 

 

رمان عاشقانه من پیش از تو (Me Before You) داستانی عاشقانه از زندگی لوییزا و ویل است. یک داستان عاشقانه، متفاوت و غم‌انگیز. لوییزا دختر جوانی است که در تامین مخارج خانواده کمک می‌کند. او به تازگی کارش را از دست داده است و حالا به شدت دنبال کار می‌گردد. وقتی آگهی استخدام پرستاری از یک مرد جوان توانخواه را می‌بیند به مصاحبه می‌رود و موفق می‌شود که کار را هم بگیرد. اما از دلیل اصلی استخدام شدنش خبر ندارد.

لوییزا حالا پرستار ویل است. ویل به دلیل تصادفی فلج شده است تصمیم گرفته که با خودکشی به زندگی‌اش پایان بدهد. مادرش، که از تصمیم او باخبر است، می‌خواهد با استخدام دختری جوان و زیبا به عنوان پرستار، به زندگی پسرش روح و طراوت ببخشد. اما لوییزا از این قضیه بی‌خبر است.

ویل، سابقا فردی پرروحیه و بلندپرواز بود اما اکنون سرزندگی خود را از دست داده و مطمئن است که نمی تواند زندگی به این شکل را تحمل کند. ویل، بسیار دمدمی مزاج است با نیش و کنایه حرف می زند، اما لوییزا به تدریج یاد می گیرد که چگونه می تواند با او تعامل کند و پس از مدت اندکی، حسی از عشق و علاقه نسبت به او در دل لوییزا شکل می گیرد. وقتی که لوییزا درمی یابد که ویل قصد خودکشی دارد، تصمیم می گیرد تا به او نشان دهد که زندگی همچنان ارزش زیستن را دارد.

 

بخشی از کتاب من پیش از تو

رطوبت بدن مرد بلوزش را نمناک کرده است. موهایش را شانه می زند و گوشی همراهش را روشن می کند. با دیدن پیام ها که پشت سر هم در صفحه کوچک گوشی به حرکت در می آینند، قیافه اش درهم می رود.

– خب حالا پاشو صبحانه بخور.

روی تختخواب خم می شود و زن را می بوسد. زن گرما و رایحه بدنش را حس می کند.

– باز آخر هفته می ری؟

– بستگی به این معامله دارد. کمی هم به هوای امروز. شاید مجبور شدم برم نیویورک. در هر صورت پنجشنبه میریم رستوران، یه شام خوب می خوریم، انتخاب رستوران با تو.
لباس چرمی موتورسواری اش را از پشت در بر میدارد.

زن چشمانش را تنگ می کند.

– شام، با آقای بلک بری یا بدون او؟ (منظور گوشی بلک بری است)

– چطور؟

– آقای بلک بری باعث می شود احساس کنم سر خر هستم.

زن دوباره لب ور می چیند.

– همیشه فکر می کنم شخص سومی هست که تلاش می کند توجه ات را جلب کند.

– زنگش را قطع می کنم.

زن با اوقات تلخی می گوید:

یه وقت هایی هم باید خاموشش کنی.

– دیشب خاموش کردم، نکردم؟

– زورکی. …

 

… وقتی از حمام بیرون می آید، زن هم بیدار شده است، به بالش تکیه داده و کتابچه راهنمای مسافرت کنار تختخوابش را ورق می زند. یکی از بلوزهای مرد را پوشیده و موهای بلندش طوری به هم ریخته که ناخودآگاه شب گذشته را به ذهن می آورد. مرد همان جا می ایستد و با حوله موهایش را خشک می کند، سرخوش از یادآوری خاطرات است.

زن سرش را از کتابچه بلند می کند و لب ور می چیند. شاید سنش برای این کار زیاد باشد، ولی مدت نه چندان آشنایی این فرصت را به زن می دهد خود را کمی لوس کند.

حتما باید کاری انجام دهی که به کوهنوردی مربوط شود؟ یا حتما باید توی دره های تنگ و باریک بچرخی؟ اولین تعطیلات درست و حسابی ماست. واقعا کدام مسافرت است که هم می توانی از شر لباس خلاص شوی و هم …

وانمود می کند که چندشش شده، بعد ادامه می دهد:

هم پشم گوسفند بپوشی.

کتابچه را پایین تختخواب می اندازد و دست های کاراملی رنگش را زیر سر می گذارد. از صدای خش دارش پیداست ساعاتی از شب گذشته را بیداری کشیده است.

و…

درباره‌ (نویسنده) جوجو مویز

جوجو مویز با نام کامل پائولین سارا جو مویز، در ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن، انگلستان متولد شد. او در رشته‌ روزنامه‌نگاری به تحصیل پرداخت. و  از سال ۲۰۰۲ شروع به نوشتن رمان‌های عاشقانه کرد. آثار او در سراسر دنیا خواننده دارد. معروفیت او در ایران به دلیل انتشار کتاب من، پیش از تو بود که تا به حال بارها تجدید چاپ شده است. از کتاب‌های مشهور او که به زبان فارسی هم ترجمه شده‌اند می‌توانیم به رمان عاشقانه من، پیش از تو ، پس از تو، میوه‌ خارجی، دختری که رهایش کردی، یک به علاوه‌ی یک و باز هم من اشاره کرد.

 

خرید اینترنتی کتاب من پیش از تو

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

 

 

 


👉امتیاز بده.