کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست (Every Street is Paved with Gold)

 

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست (Every Street is Paved with Gold)، تجربیات کیم وو چونگ (مدیر و مؤسس سابق کمپانی دوو) را شرح می‌دهد که با تلاش و پشتکار خود، جهان را مبهوت کرد. او در این یادداشتها داستان واقعى زندگى خودش را براى ما تعریف مى‌کند و با احساسات فراوان از موفقیت‌هایش سخن مى‌گوید.

کیم (Kim Woo Choong) می گوید باید جاهایی را پیدا کنیم که دیگران هرگز به آنجا پا نگذاشته‌اند و کارهایی را انجام دهیم که دیگران هرگز بدان‌ها فکر نکرده‌اند. او پس از جنگ کره، با دستان خالی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را تاسیس کرد که جزو 50 شرکت بزرگ دنیا شد. که به کشورهای مختلف اتومبیل صادر می‌کرد، در ایرلند ویدیو تولید می‌کرد و در «سیلیکون ولی» آمریکا مدیریت بخش طراحی ریز‌تراشه‌های کامپیوتر را به عهده دارد.

دیگر فعالیتهای شرکت او شامل همکاری با «پونتیاک لومان» لیفت تراک‌های «کاتر پیلار» و قطعات مختلف هواپیماهای «بوئینگ» و نیز قطعات کامپیوتری «لیدینگ ادج» ساختمان سازی در لیبی، خرید پالایشگاه نفتی «آنتی وِرپ» بلژیک در زمان ورشکستگی، تامین اجناس فروشگاه‌های پوشاک «سیرز» آمریکا و بازسازی کارخانه‌های نساجی ویتنام و … بود.

کتاب حاضر راه‌هایی جدید و فوق‌العاده برای اتخاذ تصمیم‌های بزرگ، راههای موفقیت، اسرار مدیریت، استراتژی های آزموده شده، توصیه های کاربردی، مثال های ساده و تکنیک های منحصر به فرد کیم را برای خوانندگان تبیین می کند.

 

درباره کيم ووچونگ

 

کيم ووچونگ در سال 1936 در شهر تاگو کره جنوبی به دنیا آمد، در دانشگاه رشته اقتصاد خواند. پس از چند سال کار در کمپانی یکی از اقوامشان با دریافت وام، شرکت نساجی خود را با نام «دوو» به معنی «جهان بزرگ» تاسیس کرد.

موفقیت و پیشرفت دوو باعث شد تا رییس جمهور کره از او درخواست کند تا یک شرکت اتومبیل سازی ورشکسته را که شرکت‌های بزرگی مثل «سامسونگ» و «هیوندای» بازسازی آن‌را غیرممکن می دانستند، احیا کند.

دو سال بعد شرکت «دوو» علاوه بر نساجی حوزه کسب و کارش را به تولید کشتی و همچنین لوازم خانگی گسترش داد. کیم در دوران مدیریتش بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های ورشکسته را احیا کرد و بسیاری را در مقیاس جهانی گسترش داد.

یکی از ویژگیهای کیم رعایت اخلاقیات در تجارت خود بود.

– شرکت اندونزیایی «دی» را از ورشکستگی نجات داد.

– در سودان «کارخانه لاستیک ماشین» تاسیس کرد که به عنوان اولین کمپانی کره‌ای در سطح بین‌الملل بود.

– در دوران «جنگ ایران و عراق» خطوط ریلی ایران را تعمیر کرد.

– در سال 1970 و پس از سفر کیم به آمریکا، چهل درصد واردات آمریکا به شرکت دوو تعلق داشت.

– از پادشاه سوئد در سال 1984 یک جایزه تجاری بین المللی دریافت کرد.

– مجله «اکونومیست» او را محترم‌ترین مرد کسب و کار در کره در سال 1988 انتخاب کرد.

– دولت‌های پاکستان و سودان هم به دلیل کمک‌های بزرگی که کیم به آن‌ها کرده است از او تقدیر به عمل آوردند.

– در سال 1989 «یونسکو» در سئول لقب مرد سال را به او داد.

 

 

 


👉امتیاز بده.