کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوئیک

کتاب بی حد و مرز (Limitless): : مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع‌تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید؛ اثر جیم کوئیک (James Kwik) بدون شک بهترین مربی مغز در جهان محسوب می‌شود که راه‌هایی برای حفظ سلامت مغز در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌آموزد تا از آن بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشید.

بخشی از کتاب بی حد و مرز

زمان یکی از بزرگترین داراییهای شما است. اما در عین حال تنها چیزی است که نمیتوان آن را به عقب برگرداند. من به عنوان مربی مغز شما، دوست دارم به بهترین نتایج برسید و قدرت توجهتان را افزایش دهید، بنابراین در این بخش راهکارهایی به شما میدهم تا بهترین نتیجه را از این کتاب بگیرید. می توانید از این راهکارها برای مطالعه و یادگیری هرچیزی در زندگی تان استفاده کنید .

بیایید با یک سوال شروع کنیم: آیا تا به حال چنین تجربه ای داشته اید که امروز چیزی بخوانید و فردا آن را فراموش کنید؟

این مشکل مختص شما نیست. روانشناسان این پدیده را «منحنی فراموشی» مینامند. یک فرمول ریاضی که که نرخ فراموشی اطلاعات را بعد از یادگیری اولیه نشان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که انسانها به طور میانگین یک ساعت بعد از مطالعه حدود ۵۰ درصد و بعد از ۲۴ ساعت ۷۰ درصد آموخته هایشان را فراموش می کنند. در ادامه به ذکر راهکارهایی خواهم پرداخت که به شما کمک می کند از این منحنی فراموشی بهتر عمل کنید. سپس در بخش مربوط به مطالعه، تند -خوانی و حافظه به بررسی استراتژیهایی برای افزایش سرعت یادگیری و میزان یادآوری مطالب خواهیم پرداخت.

محققان معتقدند توانایی طبیعی ما برای تمرکز روی یک موضوع پس از ۱۰ تا ۴۰ دقیقه رو به کاهش می گذارد. اگر بیشتر از این وقت بگذاریم، بازدهیمان در واحد زمان کاهش می یابد، زیرا بعد از آن تمرکزمان منحرف و حواسمان پرت میشود. به همین دلیل پیشنهاد می کنم از تکنیک پومودورو استفاده کنید. این تکنیک روشی است برای افزایش بهره وری که

خرید اینترنتی کتاب بی حد و مرز
سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.


👉امتیاز بده.