کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی اثر ست گادین

 

کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی (Tribes: We need you to lead us) اثر ست گادین (Seth Godin) به شما می‎آموزد که چگونه از حالت انفعال خارج و به رهبری مشتاق تبدیل شوید. اگر فرصت‎های پیش روی خود را برای رهبری نادیده بگیرید، به تدریج تنها برای حفظ وضع موجود تلاش خواهید کرد و به هیچ وجه حاضر به تغییر نخواهید بود. چنین شرایطی برای دنیای متغیر و پویای امروزی نه مناسب است و نه کارآمد.

در این کتاب عالی، ست گادین این‌طور استدلال می‌کند که امروزه همه فرصت دارند تا جنبشی خلق کنند، یعنی قبیله‌ای از افراد همفکر را گرد هم آورند و کارهای شگفت‌انگیزی انجام بدهند. قبیله می‎تواند گروهی از یک دهکده یا ده میلیون نفر یا حتی بیشتر باشد (فالوورهای یک فوتبالیست یا اینفلوئنسر یا افرادی که درباره‎ مبارزات سیاسی یا راه‎های جدیدی برای مقابله با گرمایش جهانی فعالیت می‌کنند) باشد.

قبیله، گروهی از افراد بزرگ یا کوچک است که به یکدیگر و یک رهبر و یک ایده متصل هستند. میلیون‎ها سال است که انسان‎ها به قبایل می‌پیوندند؛ قبایل مذهبی، قومی، سیاسی و حتی موسیقی. این طبیعت ماست. اکنون اینترنت موانع جغرافیایی، هزینه و زمان را از میان برداشته است. همه‎ وبلاگ‎ها و شبکه‎های اجتماعی کمک می‎کنند تا قبیله‌ها بزرگ‎تر و قبیله‎های جدید به رسمیت شناخته شوند.

چه کسی این همه قبیله را رهبری می‎کند؟ افرادی همانند شما که درباره‎ چیزی شور و اشتیاق دارند. هر کسی که خواهانِ ایجاد تغییر باشد، ابزارهای زیادی برای این کار در اختیار خواهد داشت.

«قبایل» شما را به فکر کردن (تفکر واقعی) درباره‎ فرصت‎های رهبری همکاران، مشتریان، سرمایه‎گذاران، سرگرمی‎ها، خوانندگان و… وا می‎دارد. این آسان نیست، اما از تصور شما ساده‎تر است. با این حال، خیلی‌ها فرصت رهبری را نادیده می‌گیرند، زیرا در مسیر زندگی و کارشان «گوسفندداری» را در پیش گرفته‌اند و جرأت نمی‌کنند بپرسند که آیا فرمانبرداری‌شان برای خودشان یا شرکت‌شان فایده‌ای دارد؟

قبایل برای کسانی است که نمی‌خواهند گوسفند باشند و در عوض مایل‌اند کار تازه و هیجان‌انگیزی انجام بدهند. اگر شور آنچه را می‌خواهید انجام دهید و پشتکار محقق کردن آن را دارید، قبیله‌ای متشکل از همکاران یا مشتریان یا سرمایه‌گذاران یا خوانندگان هست که فقط منتظرند میان‌شان ارتباط برقرار کرده و برای رسیدن به هدف رهبری‌شان کنید.

کتاب «قبایل» را همه باید بخوانند. رهبری کردن در دنیای امروزی، وظیفه‌ی تک‎تک ماست… مخصوصا کسانی که کسب و کاری را اداره می کنند. زیرا تأثیر تحولات اقتصاد جهانی بر عملکرد کسب‌و‌کارهای امروزی بر هیچ کس پوشیده نیست. در کنار این تحولات، جهانی‌شدن، توسعه‌ فن‌آوری‌ و شفافیت انتقال اطلاعات و به دنبال آن مشتریان هوشیار، تنوع الگوهای کسب‌و‌کار و تشدید رقابت را در پی داشته است و در این فضای رقابتی، تلاش بنگاه‌ها برای افزایش سهم بازار، تلاشی برای تسخیر قلب و روح و روان مشتریان بالقوه و بالفعل است.

 

 

 


👉امتیاز بده.