کتاب آرایه های ادبی دریافت

کتاب آرایه ادبی دریافت نوشته ی هامون سبطی یکی از محبوب ترین کتاب های مربوط به مبحث آرایه ها در بین دانش آموزان کنکوری است. که تقریبا در ۳۲۸ صفحه جمع آوری شده است. و مناسب برای دانش اموزان هر سه پایه دهم تا دوازدهم در کلیه رشته‌هاست.
این کتاب شامل یک درس نامه مفصل و جامع از تمامی ارایه های مهم کتاب‌های درسی، تست‌های تمرینی و آزمون‌های دوره ای و پاسخ نامه تشریحی است. بنابراین نمونه سوالات امتحانی در این کتاب دیده نمی‌شود و هدف اصلی در تالیف این کتاب ، یادگیری اولیه مطالب و تقویت مهارت تست زنی و آمادگی در آزمون های ازمایشی و کنکور سراسری است.
در ابتدای کتاب یک جدولی با عنوان راهنمای درس به درس آرایه‌ های ادبی، تمامی آرایه‌های کتاب آورده شده و بیان شده که هر آرایه در کدام یک از کتاب های پایه دهم ، یازدهم یا دوازدهم دیده می‌شود. برای شروع، ابتدا هر آرایه تعریف شده است و چندین مثال برای درک هر چه بهتر آن تعریف دیده می‌شود.
پس از آن نمونه‌ها و مثال های متعددی با توضیحات لازم برای هر مثال از آن ارایه ادبی ذکر شده است تا دانش اموز بتواند ارایه مذکور را به خوبی یاد بگیرد.در بین مطالب درس نامه نیز تست‌های تمرینی متعددی با پاسخ نامه تشریحی در ذیل آن دیده می شود که این تست‌ها باعث تقویت مهارت تست‌زنی دانش اموز و یادگیری نکات تستی خوبی می‌شود.
آرایه‌های ادبی ذکر شده در این کتاب دارای ترتیب خاصی مطابق با کتاب درسی نیست و در یک تقسیم بندی کلی در سه دسته ارایه‌های لفظی ، ارایه‌های معنوی و آرایه های علم بیان قرار می‌گیرد.
پس از ارائه هر آرایه چندین تست تمرینی و آموزشی برای آشنایی هر چه بهتر دانش آموز با آن ارایه دیده می‌شود. تعداد تست‌های موضوعی بعد از هر درس حدود ۱۰ الی ۱۵ است. بنابراین می‌توان دریافت که هدف اصلی این کتاب آموزش جامع آرایه های ادبی و تدریس نکات مربوطه است و برای داشتن تست‌های فراوان و متعدد لازم است که یک منبع تستی مکملی را تهیه نمایید.
پس از ذکر چندین ارایه ادبی نیز در صورت لزوم ، آزمون‌های دوره ای از آرایه های گفته شده آورده شده است تا دانش آموز بتواند سطح یادگیری خود را ارزیابی کند و پیشنهاد هم می‌شود که این ازمون‌های دوره‌ای را با زمان استاندارد کنکوری بزنید تا با مدیریت زمان نیز اشنا شوید.
تست‌های کتاب آرایه ادبی نیز شامل تست‌های تالیفی، تست‌های کنکور‌های سراسری و تست های برگزیده آزمون سنجش می‌باشد تا دانش اموزان با تیپ‌های مختلف سوالی از دیدگاه طراحان مختلف آشنا شوند.

👉امتیاز بده.