کتاب افسانه کاریزما اثر اولیویا فاکس کابان

کتاب افسانه کاریزما (The Charisma Myth) اثر اولیویا فاکس کابان (Olivia Fox Cabane) یافته‌های علمی را با تکنیک‌های عملی و کارآمد ترکیب می‌کند و هنر جذب کردنِ دیگران را به شما می‌آموزد.

تصور کنید زندگی شما چگونه می بود اگر شما می دانستید که لحظه ای که وارد یک اتاق می شوید بلافاصله توجه مردم به شما جلب شود، شما مایلید آنچه را که درباره شما می گویند بشنوید، و مشتاق تائید شدن آنان هستید.

برای افراد کاریزماتیک این روش زندگی است.

هر کسی از حضور آنان تحت تاثیر قرار می گیرد. مردم به سمت آنها جذب می شوند. به صورت عجیبی احساس کمک به آنها را، در هر راهی که بخواهند، دارند. بنظر می رسد افراد کاریزماتیک دارای زندگی جذابی هستند، آنها گزینه های عاشقانه بیشتری دارند، پول بیشتری در می آورند در حالی که استرس کمتری را تجربه می کنند.

کاریزما کاری می کند که مردم شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند و مایل باشند که از شما تبعیت کند. همچنین تعیین می کند که شما رهبر هستید، یا دنباله رو، شما مورد تائید دیگران هستید یا خیر، و اینکه چقدر پروژه های شما موثر و قابل اجراست. چه دوست داشته باشید یا نه کاریزما دنیای اطراف شما را می سازد و مردم آنچه را که شما می خواهید، می خواهند.

آیا می خواهید یک شغل جدید پیدا کنید یا در سازمانتان پیشرفت کنید، کاریزما به شما کمک می کند تا به اهدافتان برسید. مطالعات چندگانه نشان می دهد که عملکرد افراد کاریزماتیک بیشتر است و میزان کارآئی بیشتری دارند و موثرترند و بیشتر توسط اطرافیان مورد قبول واقع می شوند.

اگر شما یک رهبر باشید یا آرزوی آن را داشته باشید، مهمترین مسئله کاریزماست. و به شما مزیت رقابت در جذب یا حفظ بهترین استعدادها را می دهد. کاریزمای شما، مردم را وادار می کند که با شما کارکنند، در تیم شما باشند و با شما مشارکت کنند.

مطالعات نشان می دهد که پیروی از رهبران کاریزماتیک، بیشتر است، تجربیات کاری آنها پرمعناتراست. اعتماد بیشتری به رهبران کاریزماتیک نسبت به رهبران غیر کاریزماتیک وجود دارد. به گفته پروفسور رابرت جردن، مدرس رشته بازرگانی کالج وارتون، رهبران کاریزماتیک موجب می شوند پیروان آنها به ماموریتهایشان بسیار متعهد باشند و فداکاریهای قابل توجهی در امور داشته باشند، و کارهایی فراتر از وظیفه انجام دهند.

کایزما چیزی است که باعث می شود یک فروشنده، فروشش تا 5 برابر بیشتر از همکاران خود در یک منطقه افزایش یابد.
قدرت کاریزما در خارج از محیط کسب و کارنیز به همین اندازه ارزشمند است. می تواند به افراد کمک کند تا محبوبیت بیشتری در بین همسالان خود داشته باشند و در اجتماع با اعتماد به نفس بیشتری حضور یابند. بیماران به پزشکان کاریزماتیک بیشتر مراجعه می کنند و به داروهایی که این پزشکان می دهند پایبندتر هستند، در صورت اشتباه این پزشکان کمتر شکایت می کنند.

اساتیدی که پس از سخنرانی توسط دانشجویان تحسین و احاطه می شوند نیز دارای شخصیت کاریزماتیک هستند. این سحر و جادو نیست، رفتارهای آموخته شده است.

برخلاف اعتقاد عامه، انسان از زمان تولد جذاب و کاریزماتیک بدنیا نمی آید. اگر کاریزماتیک بودن یک ویژگی ذاتی بود، بایستی افراد کاریزماتیک همیشه مجذوب کننده باشند درحالیکه اینطور نیست. حتی برای جذابترین سوپراستارها، کاریزما می تواند برای یک لحظه وجود داشته باشد و لحظه بعدی نباشد.

تعداد زیادی از افراد کاریزماتیک بسختی برای بدست آوردن کاریزمای خودشان تلاش کرده اند و گام به گام آن را افزایش داده اند. اما چون ما آنها را در نقطه اوجشان می بینیم دشوار است که اعتقاد داشته باشیم این ستاره ها، همیشه به این اندازه چشمگیر نبوده اند.

کاریزما تحت بررسی جامعه شناسان، روانشناسان و دانشمندان رفتار شناختی قرار گرفته است. از چند روش تحت مطالعه قرار گرفته، از آزمایشهای کلینیکی، تحقیقات مقطعی و طولی و تا بررسی تجزیه و تحلیل کیفی.

موضوعات این مطالعه شامل روسای جمهور، رهبران نظامی، دانش آموزان در سنین مختلف، مدیران کسب و کار (سطوح پائین تا مدیران اجرایی) است. در نتیجه چنین تحقیقاتی است که ما اکنون کاریزما را بعنوان مجموعه ای از رفتارها درنظر می گیریم.

این کتاب شما را در این فرآیند هدایت خواهد کرد و به شما ابزار دقیق برای طراحی سه جنبه حیاتی از کارآیی حضور، قدرت و گرما می دهد. همان طور که از آنها استفاده می کنید، حس افزایش جذب افراد را تجربه خواهید کرد و اگر حضورقوی داشته باشید، کنترل بیشتری روی قدرت کاریزمای خود خواهید داشت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه آن را مهارکنید و چگونه بصورت ماهرانه از آن استفاده کنید. هم چنین خواهید آموخت که چگونه شخصیت حقوقی و اهداف خود را در هر موقعیتی انتخاب کنید.

شما می توانید پنهانی درون آنچه که در ذهن ها و بدن بوجود می آید را از افراد کاریزماتیک دریافت کنید.

آنچه در اینجا پیدا می کنید جادوی عملی است. دانشی منحصر بفرد از انواع علوم مختلف که به شما نشان می دهد کاریزما واقعا چیست و چگونه کار می کند. شما بینش و تکنیک های مورد نیاز برای اعمال این دانش را فراخواهید گرفت.
جهان به آزمایشگاه شما تبدیل خواهد شد و هرزمان که کسی را دیدید فرصتی برای تجربه خواهید اشت، یک فرصت برای آزمایش.

هنگامی که به اصول اولیه تسلط داشته باشید آماده خواهید شد تا یاد بگیرید چگونه حتی در شرایط دشوار کاریزماتیک باشید.

هنگامی که شما می دانید چگونه به کاریزما دسترسی داشته باشید درک بهتری از اسرار زندگی یک شخص کاریزماتیک خواهید داشت.

شما یادخواهید گرفت که چگونه تاثیرگذارتر، متقاعدکننده تر و الهام بخش تر شوید، شما یاد خواهید گرفت چطور از این توانایی استفاده کنید بطوری که وقتی از یک اتاق عبور می کنید مردم بگویند “وای این شخص کیست؟”


👉امتیاز بده.