کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم نامه های عاشقانه ی فروغ فرخزاد به پرویز شاپور است از زمانی كه یك دختربچه شانزده ساله دبیرستانی بوده تا بیست و یك سالگی كه در رم به تحصیل اشتغال داشته است.
فروغ فرخزاد در سال‌های ۱۳۳۰ در ۱۶ سالگی با پرویز شاپور، طنزپرداز ایرانی که نوه پسرخالهٔ مادر وی بود، ازدواج کرد. این ازدواج در سال ۱۳۳۴ به جدایی انجامید. حاصل این ازدواج، یک پسر به نام کامیار (۲۹ خرداد ۱۳۳۱–۲۵ تیر ۱۳۹۷) بود. فروغ پیش از ازدواج با شاپور، با وی نامه‌نگاری‌های عاشقانه‌ای داشت. این نامه‌ها به همراه نامه‌های فروغ در زمان ازدواج این دو و همچنین نامه‌های وی به شاپور پس از جدایی از وی، بعدها به دست کامیار شاپور و عمران صلاحی در کتابی به نام «اولین تپش‌های عاشقانهٔ قلبم» منتشر شد.
پرویز جان امشب دیگر از دست داد و فریاد و دعوا و مرافعه به این اتاق پناه آورده ام من از وقتی كه خودم را شناختم با این چیزها مخالف بودم و همیشه آرزوی یك زندگی آرام و بی سر و صدا را می كردم ولی گاهی اوقات خدا هم با آدم لجبازی می كند. چه می توان كرد. همین الان توی حیاط مشغول توطئه چینی هستند تا چراغ مرا از من بگیرند می دانی این اتاق كه گنجه ی من در آن قرار دارد چراغ برق ندارد و لامپ مدت هاست سوخته… من هم هر شب تقریبا یك ساعت از چراغ نفتی استفاده می كنم. صاحب خانه ها عصبانی شده اند. مگر می شود هم نفت سوزاند و هم برق. این منطق آنهاست در صورتی كه روزی یك پیت نفت فقط برای روشن كردن اتو و اجاق مصرف می شود. از صبح تا حالا مشغول جدال و مبارزه با اهل خانه هستم آن قدر گریه كرده ام كه هنوز چشمانم می سوزد پرویز به من ایراد می گیرند كه چرا هر روز برای تو نامه می نویسم من نمی فهمم آخر مگركار گناه است مگر من بدبخت آدم نیستم و حق ندارم كسی را دوست داشته باشم و برای او نامه بنویسم.
من حق ندارم به خانه ی شما بروم حق ندارم پایم را از خانه بیرون بگذارم من دیوانه می شوم آخر مگر من زندانی هستم مگر من به جز انه ی شما جای دیگری رفته ام مگر من جوان نیستم و احتیاج به گردش و تفریح ندارم می گویم تنها نمی روم دنبالم بیایید هر كسی می خواهد بیاید مگر می شنوند گریه می كنم فریاد می زنم هیچ كس توی این خانه حرف حسابی سرش نمی شود.یا اگر شعوری دارد از ترس نمی تواند اظهاری كند همه …

 

کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم اثر فروغ فرخزاد انتشارات مروارید
260,000 170,580 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم اثر فروغ فرخزاد انتشارات مروارید

مشخصات

  • نویسنده
    فروغ فرخزاد
  • شابک
    9789645881267
  • ناشر
    مروارید
  • موضوع
    رمان
  • قطع
    رقعی
  • نوع جلد
    گالینگور
  • تعداد صفحه
    352
  • وزن
    525 گرم
👉امتیاز بده.