کتاب باز هم من | هنوز هم من

 

کتاب باز هم من یا هنوز هم من به انگلیسی (Still Me) اثر جوجو مویز ادامه ماجراجویی‌های «لوئیسا کلارک» پس از وقایع اتفاق افتاده در کتاب‌های «من پیش از تو» و «من پس از تو»  می باشد. من، پیش از تو (در سال ۲۰۱۲) و پس از تو( در سال ۲۰۱۵) منتشر و با استقبالی جهانی روبرو شده اند. این رمان، تصویرگر آخرین فصل در زندگی لوئیزا کلارک، شخصیت دوست داشتنی این سه گانه جذاب و خواندنی است. که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این رمان، لو برای شغلی جدید به نیویورک می رود؛ او که آماده شروعی دوباره است، اطمینان دارد که می تواند مشتاقانه، ماجراجویی جدیدی را آغاز کند.

جوجو مویز (Jojo Moyes) در رمان باز هم من، با نگرشی تیزبینانه روایتی از نحوه‌ شناخت خویشتن و لزوم از خود گذشتگی صادقانه در زندگی برای نیل به خواسته‌ها را تبیین می‌کند. این کتاب شما را تا آخرین صفحه مشتاق نگه می‌دارد.

 

بخشی از کتاب

من در لبه تختم خیلی ساکت نشستم.
هق هق خفیف بیشتر شد و بعد سکوت برقرار شد. منتظر شدم. سپس ایستادم و پاورچین تا پشت در رفتم و گوشم را به آن چسباندم. هیچ صدایی شنیده نمی شد. به ساعت نگاه کردم،۴:۴۶ بود.
صورتم را شستم و سریع یونیفرمم را پوشیدم. موهایم را شانه زدم؛ سپس بی سروصدا از اتاقم خارج شدم و به طرف گوشه راهرو راه افتادم. بیدرنگ متوقف شدم.
جلوتر در راهروی کنار آشپزخانه یک زن جوان به شکل جنین به خودش پیچیده بود. مردی مسن دستان خود را دور او حلقه کرده بود. مرد تقریبا نشسته بود، یکی از زانوهایش را خم و پای دیگر را دراز کرده بود، انگار زن جوان را گرفته و وزنش باعث شده بود به زمین بیفتد. نمیتوانستم صورت زن را ببینم؛ اما یک پای بلند و باریکش بدون هیچ ظرافتی از یک پیراهن آبی تیره بیرون زده و دسته ای از موهای بلوند صورتش را پوشانده بود. چنان دست مرد را محکم در دست گرفته بود که بند انگشتانش سفید شده بود.
خیره مانده بودم، آب دهانم را قورت دادم، او بالا را نگاه کرد و من را دید. من آقای گاپنیک را شناختم. خواستم خودم را معرفی کنم. اما او به آرامی گفت: «الان نه. ممنون.» صدایم در گلویم گیر کرد، به سرعت به اتاقم برگشتم و در را بستم. صدای ضربان قلبم در گوشم چنان بلند بود که مطمئن بودم آنها می توانند آن را بشنوند.
تا یک ساعت بعد به تلویزیون خیره شده بودم بدون اینکه چیزی ببینم. تصویری از آن آدم های به هم پیچیده درون سرم حک شده بود. فکر کردم به ناتان پیامک دهم اما مطمئن نبودم.

درباره (نویسنده) جوجو مویز

جوجو مویز رمان‌نویس و روزنامه‌نگار انگلیسی، از معدود نویسنده‌هایی‌ست که در عرض یک سال، دو بار موفق به دریافت جایزه بهترین رمان عاشقانه سال شد. او متخصص خلق شخصیت‌های صمیمی و قابل درک، فضاسازی‌های عاشقانه و از همه مهم‌تر، عمق بخشیدن به فضای کتاب است.

در اوایل شروع حرفه نویسندگی، آثارش بارها از طرف انتشارات مختلف رد شد. وقتی برای بار چهارم کتابی نوشت، تصمیم داشت اگر این بار هم هیچ ناشری حاضر به چاپ رمانش نشود، برای همیشه از دنیای نویسندگی خداحافظی کند. اما چهارمین اثرش با نام «سرپناه بارانی» آنقدر موفق بود که بر سر چاپ آن میان ناشرین مختلف درگیری‌های سختی درگرفت. حالا او به یکی از عاشقانه نویس‌های معروف دنیای ما تبدیل شده است.

 

از جمله دیگر آثار جوجو مویز:

– سرپناه بارانی

– من پیش از تو

– میوه خارجی

– دختری که رهایش کردی

– کشتی نوعروسان

– موسیقی شب

– آخرین نامه معشوق

– بازار طاووس

– من پس از تو

خلیج نقره‌ای

 

 

 


👉امتیاز بده.