کتاب تغییر مسیر : زنان، شغل و میل به پیشرفت اثر شریل سندبرگ

کتاب تغییر مسیر : زنان، شغل و میل به پیشرفت (Lean In: Women, Work, and the Will to Lead) اثر شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) برای زنانی نوشته شده که می‌خواهند شانس خود را برای پیشرفت و دستیابی به اهداف‌شان‌ افزایش دهند؛ چه در شغل و چه در زندگی شخصی! و این شامل تمام زنان در هر جای دنیا در تمام مراحل زندگی و کار می‌شود.

شریل می گوید بعد از صحبت با صدها زن و گوش دادن به مشکلات آنها، به اشتراک گذاشتن مشکلات خود و رسیدن به این نتیجه که دستاوردهایمان کافی نیستند یا حتی اشتباهند تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم. این کتاب را برای زنانی می نویسم که می خواهند شانس خود را برای پیشرفت در زمینه کاری یا دنبال کردن اهداف خود با قدرت زیاد افزایش دهند این شامل تمام زنان در تمامی مراحل زندگی و کاری می شود.

هدف دیگرم برای نوشتن این کتاب، مردانی هستند که می خواهند خواسته زنان به عنوان، همکار، همسر مادر و یا دختر را درک و به آنها کمک کنند و در نتیجه بتوانند در ساخت دنیایی برابر سهیم باشند. این کتاب فرصتی را برای پیشرفت و دنبال کردن هر هدفی به وجود می آورد؛ تمام زنان خواستار شغل نیستند. تمام زنان فرزند نمی خواهند زنانی هم هستند که هیچ کدام را نمی خواهند هیچ وقت نمی توان گفت که همه افراد باید اهداف یکسانی داشته باشند.

من به این حقیقت آگاهم که بیشتر زنان در حال مبارزه برای رسیدن به اهداف و حمایت از خانواده خود هستند بخشهایی از این کتاب برای زنانی که برای تعیین مکان زمان و چگونگی کار خود فرصت دارند بسیار واضح و آشکار است بقیه بخشها مربوط به موقعیت هایی است که زنان در محیط کار در هر جامعه و در هر خانه ای با آنها روبه رو می شوند. در صورتی که زنان بتوانند صدای خود را به سطوح و رتبه های بالاتری برسانند می توانیم فرصتها و برابری را برای خود افزایش دهیم.

حالا زمان آن رسیده است که زنان بیشتری را وادار کنیم که به رؤیای خود برسند و مردان را نیز تشویق کنیم که در محیط کار و خانه از زنان حمایت کنند. می توانیم جرقه این تحول را با درونی ساختن آن آغاز کنیم انتقال به دنیایی برابر از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر می شود. در واقع می توان گفت که در حال نزدیک شدن به هدف تغییر مسیر و برابری واقعی زنان با مردان هستیم.

امروزه در ایالات متحده و کشورهای توسعه یافته زنان آسوده تر از قبل هستند. ولی هنوز هم کشورهایی وجود دارند که زنان را از حقوق شهروندی اولیه شان محروم می کنند. در سراسر دنیا حدود ۴.۴ میلیون زن و دختر گرفتار تجارت جنسی می شوند در افغانستان و سودان دختران تحصیلات اندکی دارند یا اینکه هیچ سوادی ندارند با زنان مانند دارایی همسرانشان رفتار می شود و زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند معمولاً به این دلیل که برای خانواده شان ننگ به شمار می روند، از خانه خود طرد می شوند. بعضی قربانیان تجاوز حتی به جرم ضد اخلاقی بودن به زندان فرستاده می شوند در واقع می توان گفت که ما قرنها از رفتار غیرقابل قبول با زنان در این کشورها، پیشی گرفته ایم.


👉امتیاز بده.