کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هورسلی

کتاب حافظه نامحدود (Unlimited Memory) اثر کوین هورسلی، راه‌های پرورش حافظه را به شما نشان می دهد. و راهکارهایی را به شما معرفی می‌کند تا بدانید چگونه باید حافظه‌تان را تقویت و توانایی‌های ذهنی‌تان را بوسیله تمرین هایی پرورش دهید. تا بتوانید حجم زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارید و در زندگی شخصی و کاری‌تان بر دیگران برتری داشته باشید.

زندگی شما چگونه خواهد شد اگر به «سرعت» و «به آسانی» و به طور مؤثر و کارآمد، اطلاعات را فراگیرید و به خاطر بیاورید؟ در موردش فکر کنید.

هورسلی در این کتاب مجموعه ای قدرتمند از مهارتهای تقویت حافظه را به شما ارائه داده، که با استفاده از آنها می توانید کنترل یادگیری و زندگیتان را به دست بگیرید. منبع این اطلاعات، بهترین و سریع ترین ذهنهای جهان (در امر یادگیری) هستند.

شما با تکیه بر محتوای این کتاب می توانید روشهای شگفت انگیز یادگیری را کشف کنید. این کتاب به شما اطلاعاتی خواهد داد که مدارس فراموش کرده اند به شما بیاموزند.

شما به گونه ای تعلق دارید [انسان[ که مدام در حال جمع آوری داده هاست و بدون حافظه، زندگیتان هیچ معنایی نخواهد داشت. اگر حافظه نداشتید نمی توانستید یاد بگیرید فکر کنید هوش داشته باشید، بسازید یا حتی بند کفشتان را ببندید.

علاوه بر این نمی توانستید در هیچ زمینه ای تجربه کسب کنید چون تجربه چیزی نیست جز مجموعه ای از خاطرات. فقط زمانی می توانید چیزی را زندگی کنید که بتوانید اطلاعات مرتبط به آن را به یاد بیاورید.

درگذر سالها اسم بدی به حافظه داده شده است. اغلب می گویند حافظه مثل مخزنی است که آنچه یاد می گیریم و نیز اطلاعاتی که به مغز وارد می شود در آنجا ذخیره می شود. معلمان به ما گفته اند که فهمیدن کلید یادگیری است اما چگونه می توانید چیزی را بفهمید وقتی نتوانید آن را به یاد بیاورید؟ همه تجربه مشابهی داریم ما اطلاعات را درک می کنیم و تشخیص می دهیم اما وقتی به آنها نیاز داریم نمی توانیم به یادشان بیاوریم.

فهمیدن لزوماً به استفاده، منجر نمی شود؛ شما فقط زمانی به چیزی مسلط می شوید که بتوانید آنچه فهمیده اید را فوراً به یاد بیاورید و به کار ببندید. اگر حافظه به معنی ذخیره آنچه فراگرفته ایم است پس چرا یادگیری در ابتدای امر برای ما آزاردهنده است؟

یادگیری و حافظه دو ویژگی جادویی ذهن انسان هستند. یادگیری، توانایی کسب اطلاعات جدید است و حافظه این اطلاعات جدید را در طول زمان نگه می دارد. حافظه شالوده و بنیاد یادگیری است. اگر اطلاعات را در جایی که باید، قرار ندهید مثل آن است که آنها را در گودالی عمیق بیندازید. در این صورت هیچ وقت نمی توانید از آنها استفاده کنید.

مشکل اکثر مردم این است که اطلاعات جدید را بازخوانی نمی کنند به همین دلیل مدام فرا می گیرند و مدام فراموش می کنند، فرا می گیرند و فراموش می کنند و فرا می گیرند و فراموش می کنند…

وقتی حافظه را ارتقا می دهید همه چیز را بهبود می بخشید. شما می توانید سریع تر و آسانتر به اطلاعات دسترسی پیدا کنید و فرصت ها و روابط اجتماعی خود را بیشتر و بیشتر کنید. بیشتر خاطرات و داده هایی که در اختیار دارید به درستی در مغزتان ذخیره شده اند اما باید آنها را ترکیب کنید و اتصالات لازم را ایجاد کنید تا بر کارایی آنها افزوده شود.

ارتقای حافظه هوش پایه شما را افزایش می دهد چون یکی از ابعاد مهم هوش این است که تا چه حد می توانید، اتفاقات، افراد و داده هایی که لازم دارید را به یاد بیاورید. هرچه بیشتر به یاد بیاورید بیشتر می سازید و انجام می دهید زیرا دانش همیشه سبب پیشرفت مهارت می شود. اطلاعات فقط روی اطلاعات بیشتر بنا می شود.

در ارتباط با حافظه دو گزینه پیش رو دارید: گزینه اول آن است که تصور کنید حافظه شما قابلیت تقویت ندارد و شما اصلاً نمی توانید ظرفیت مادرزادی خود را تغییر دهید. بسیاری از مردم همین گزینه را انتخاب می کنند. چرا؟ چون هزاران ساعت از زندگی خود را در مدرسه سپری می کنند اما هیچکس به آنها نمی گوید که چگونه می توانند حافظه شگفت انگیز خود را بهبود بخشند.

همه ما پتانسیل لازم برای تسلط کامل بر حافظه خود را داریم. اصلا مهم نیست که از کجا آمده اید؛ تنها مسئله مهم آن است که به کجا می روید. اگر همچنان آنچه همیشه انجام داده اید را انجام دهید همان چیزی را به دست خواهید آورد که همیشه به دست آورده اید.

اگر می خواهید دستاورد متفاوتی داشته باشید باید متفاوت عمل کنید. فقط زمانی می توانید بر حافظ خود مسلط شوید که متفاوت فکر کنید.

روشهایی که در این کتاب ذکر شده اند، همان روشهایی است که استادان حافظه (کسانی که در به خاطر سپردن مطالب و تسلط حافظه استاد هستند) استفاده کرده و می کنند. این روشها راهبرد شما هستند. آنها را بکار گیرید و موفقیت را در زندگیتان لمس کنید…



👉امتیاز بده.