دختری که رهایش کردی | جوجو مویز

 

 

کتاب دختری که رهایش کردی (The Girl You left Behind) درباره دو زن با ویژگی‌‌های مشابه است (که یک تابلوی نقاشی آنها را به هم گره میزند ) که یکی از آن‌ها به نام «سوفی» در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها مجبور است تا از خانواده‌‌اش در نبود شوهرش در مقابل نازی‌ها محافظت کند. زن دیگر داستان «لیو» نام دارد که در لندن زندگی می‌کند. شوهر لیو قبل از فوت یک تابلوی نقاشی به وی هدیه می‌دهد که نمایی از یک زن است و مربوط به یک قرن قبل می‌باشد که در جریان جنگ از فرانسه به انگلستان منتقل شده است. این تابلوی نقاشی نقطه عطف داستان کتاب است که زندگی سوفی و لیو را به هم گره می‌زند.

نویسنده درکتاب دختری که رهایش کردی به گونه‌‌ای ساده و روان و با شکلی خلاق داستان را به صورت موازی در دو زمان متفاوت با بازه زمانی ۱۰۰ ساله پیش می‌برد. حس نوستالژیک و یادآوری خاطرات و حسی که خاطرات دوران جنگ در آدم‌ها به وجود می‌آورد بسیار عمیق و ماندگار است. کتاب دختری که رهایش کردی جزء رمان‌هایی است که نویسنده با بهره‌گیری از خاطرات و حوادث دوران جنگ جهانی اول حال و هوای خاصی به خواننده داده و فضاسازی بسیار زیبایی را صورت می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که این کتاب یک رمان ضد جنگ محسوب نمی‌شود و بیشتر یک رمان عاشقانه است.

بخشی از کتاب

یه لحظه دستاشو رو کمرم حس کردم، یاد لب هاش افتادم که به نرمی روی لب هام می ذاشت و چشم هام رو محکم می بستم. چند روز پشت سر هم، حال و هوای احمقانه ای داشت. داشت روی نقاشی سه زن که دور یه میز نشسته بودن کار می کرد و به هیچ نتیجه ای نمی رسید، یعنی اون چیزی که دلش می خواست، در نمی اومد.

هر ژستی که می خواست می گرفتم و وقتی اوقات تلخی یا دهن کجی می کرد هیچی  نمی گفتم. حتی وقتی از عصبانیت، پالت رنگها رو پرت می کرد، سکوت می کردم. حتی پیش اومده بود دست های رنگی اش را از عصبانیت کرده بود لای موهاش و به خودش ناسزا گفته بود، اما من فقط نگاش می کردم.

بهتره یه هوایی بخوریم. از اون وضعیت خارج شدم و یه تابی به بدن دادم. اون قدر همون جوری نشسته بودم تمام تنم درد می کرد، اما اصلا بهش نمی گفتم.

« نمی خوام هوا بخورم».

ادواد تو این حال و هوای بدی که برای خودت درست کردی، کاری از پیش نمی بری، بیا باهم بریم بیرون، بیست دقیقه ای هوای تازه به سرت بخوره، بیا! دستمو دراز کردم و …

 

درباره (نویسنده)  جوجو مویز

جوجو مویز (Jojo Moyes) نام کامل پائولین سارا جو مویس (متولد ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن، انگلستان) روزنامه‌نگاری انگلیسی است که از سال ۲۰۰۲ به نوشتن رمان‌های عاشقانه مشغول است. او جزو تنها چند نویسنده‌ای است که دو بار برنده جایزه سال رمان عاشقانه (Romantic Novel of the Year Award) توسط انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه (Romantic Novelists’ Association) شده و آثارش به ۱۱ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

 

خرید اینترنتی کتاب کتاب دختری که رهایش کردی

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

 

 


👉امتیاز بده.