کتاب شاهنامه به نثر بی گزند از باد و باران اثر کاوه گوهرین

کتاب شاهنامه به نثر بی گزند از باد و باران تلاشی است برای معرفی شاهنامه فردوسی که به نثر امروزی بازنویسی شده است. این کتاب نگاهی جدید به «شاهنامه» را دنبال می‌کند و در خلال آن داستان‌های «شاهنامه» به نثری شیوا برگردانده و با شرح و توضیح همراه شده است.

نویسنده می گوید: شکوه شاهنامه در نظم آن‌چنان تابنده است که اگر آن را به جامه نثری ساده درآوری، چیزی اندر کف نخواهی آورد مگر کلمات و واژگانی سخت بی‌روح. چاره آن دانستم که در روایت نثر شاهنامه تا آنجا که در توان دارم به نثر سده پنجم و ششم بازگردم و با ترکیب نثر آن دوره و روزگار کنونی و هم با بهره‌گیری از زبان شاعران معاصر به زبانی تازه در روایت شاهنامه برسم.

آنچه از ابیات شاهنامه در کتاب شاهنامه به نثر بی گزند از باد و باران آمده بر تصحیح متن و رسم‌الخط گزارنده استوار است و بر بنیان هیچ شاهنامه‌ای اعم از خطی و چاپی نیست و هم‌چنین است شیوه نگارش برخی نام‌های خاص که تلاش بر این بوده گونه پارسی آن آورده شود و در کنار، گونه متداول را نیز داشته باشد. عنوان کتاب برگرفته از یکی از ابیات فردوسی مبنی بر «پی افکندم از نظم کاخی بلند/ که از باد و باران نیـابد گزنـد» است.

درباره (نویسنده) کاوه گوهرین

کاوه گوهرین (زاده یک مهر ۱۳۳۴ خورشیدی در اهواز) نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبیات ایران است. از کاوه گوهرین مقالات تحقیقی، نقدها و مصاحبه‌های بسیاری پیرامون ادبیات ایران درنشریاتی همچون: فردای ایران، چیستا، گردون، تکاپو، معیار، آدینه، دنیای سخن، کلک، بخارا، مهرنامه، تجربه، دریچه گفتگو و روزنامه‌هایی همچون: شرق، آرمان، آریا، خرداد، صبح امروز، انتخاب، شهروند منتشر شده‌است.

همچنین وی آثار بسیاری نیز در نشریات خارج از کشور منتشر کرده که برای نمونه به نام تعدادی از این نشریات اشاره می‌شود: دفتر هنر، فردوسی امروز، پر، بررسی کتاب، نیمروز لندن، پژواک ایران و… او بیش از بیست وپنج کتاب نیز تالیف کرده است.

خرید اینترنتی کتاب شاهنامه به نثر
سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.


👉امتیاز بده.