کتاب شرح جامع مثنوی معنوی فهرست

کتاب شرح جامع مثنوی معنوی فهرست راهنما ، شرحى است به زبان ساده و گویا و مفید بر تمامى ابیات شش‌‏‌ ‌‏دفترمثنوى معنوى مولانا جلال‌‏الدین محمد‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏بلخى. در این شرح، همه واژه‌‏ها و اصطلاحات عرفانى و‌‏‌‏‌‏‌‏فلسفى و علمى و آیات قرآنى و احادیث و ضر‌‏ب‌‏‌‏المثل‌‏هایى که در‌‏‌‏‌‏‌‏مطاوى ابیات آمده با بیانى روشن مورد شرح قرار گرفته و نهایتاً‌‏‌‏‌‏‌‏ نتیجه‌‏گیرى حکایات و تمثیل‌‏ها نیز بیان شده است.

بخشی از کتاب

این فهرست با تلاش های بی فتور تنی چند از دوستان گرامی فراهم آمده است. اگر در این کار، حسن و کمالی دیده می آید، نتیجه کوشش های پیگیر آنان است و اگر کاستی و زللی پیدا می شود، از این نگارنده است. با سپاس فراوان از همکاران محترمی که در تهیه این فهرست مساعی بیدریغ خود را بذل نمودند.

–  استخراج آیات قرآن کریم، احادیث و روایات و تنظیم آنها بر اساس حروف الفبا: آقای صالح زمانی، خانم شکوه السادات خوانساری نژاد.

– استخراج دعاها و جملات دعایی، گفتار بزرگان، ضرب المثلهای فارسی و عربی، اشعار فارسی و عربی، اعلام اشخاص، قبیله ها، کتابها، جایها و تنظیم آنها براساس حروف الفبا و فهرست تفصیلی عنوانها وتمثیلها و حکایت های مثنوی: خانم شکوه السادات خوانساری نژاد.

– استخراج لغات و تعبیرات مثنوی و تنظیم آنها بر اساس حروف الفبا: خانم شکوه السادات خوانساری نژاد. خانم طلیعه حاجی عبدالباقی معمار، خانم فرحناز خوانساری نژاد، خانم سعیده حاجی عبدالباقی معمار، آقای مهدی نمازی.

– استخراج کلیدواژه ها و تنظیم آنها براساس حروف الفبا: خانم فرحناز خوانساری نژاد، خانم شکوه السادات خوانساری نژاد

در این فهرست، آیات قرآن کریم به ترتیب نظم سوره ها در قرآن آمده، نه بر اساس حروف الفبا. تنظیم احادیث براساس حروف الفباست. شماره های مقابل هر آیه و حدیث نمایانگر شماره دفتر و شماره بیت مربوط به آن است: یوسف: ۴ اذ قال یوسف… ۳: ۲۳۳۴، یعنی: آیه ۴ سوره یوسف مربوط به بیت ۲۳۳۴ دفتر سوم است و …

خرید اینترنتی کتاب شرح جامع مثنوی معنوی فهرست راهنما
سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.


👉امتیاز بده.