کتاب قانون پنج ثانیه | مل رابینز (Mel Robbins)

 

کتاب قانون پنج ثانیه اثر مل رابینز (Mel Robbins) ابزار مفیدی را معرفی می کند که در همه زمینه های زندگی کاربرد دارد. «قانون 5 ثانیه»؛ همه‌ ما در ذهن خود لیستی از کارهایی داریم که می‌خواهیم هر روز انجام دهیم و کمتر از5 ثانیه، زمان داریم تا دست به کار شویم و آن کار را انجام دهیم، قبل از اینکه مغزمان خرابکاری کند و ما را منصرف کند!

قانون 5 ثانیه (The 5 second rule‬) می تواند در هر لحظه از زندگی روزمره و در مواجهه با دشواری، عدم قطعیت و ترس موثر واقع شود و در بهبود وضعیت سلامت، افزایش بهره وری، مقابله با تاخیر کاری، کنترل خود و شهامت و بیرون رفتن از منطقه راحتی و امن کمک می کند.

 

بخشی از کتاب قانون پنج ثانیه

 

پنج ثانیه برای تغییر زندگی شما: اگر دنبال کسی هستید که زندگی شما را تغییر دهد، به آینه نگاه کنید.

شما قرار است چیز فوق العاده ای یاد بگیرید – تنها پنج ثانیه زمان لازم است تا زندگیتان را تغییر دهید. به نظر کلاهبرداری می آید، مگر نه؟ کلاهبرداری نیست. کاملاً علمی است. به شما ثابت خواهم کرد. شما زندگیتان را هر بار با یک تصمیم پنج ثانیه ای تغییر می دهید. در واقع، این تنها راه تغییر زندگی است.

این داستان واقعی قانون ۵ ثانیه است این که این قانون چیست چرا جواب می دهد و چطور توانسته زندگی افراد را در سراسر دنیا دگرگون سازد یادگیری این قانون ساده است و تأثیرش عمیق است. این قانون راز تغییر همه چیز است. وقتی این قانون را فرا گرفتید می توانید بلافاصله آن را به کار ببندید. این قانون به شما کمک می کند هر روز با اعتماد به نفس و شجاعت بیش تری زندگی کنید، عشق بورزید، کار کنید و حرف بزنید. یک بار از آن استفاده کنید و هرگاه به آن نیاز پیدا کنید، در اختیارتان خواهد بود.

من قانون ۵ ثانیه را زمانی ایجاد کردم که همه چیز در زندگی ام داشت از هم می پاشید. و وقتی می گویم همه چیز، منظورم همه چیز است زندگی زناشویی اوضاع مالی مسیر شغلی و عزت نفسم، همگی در معرض خطر بود مشکل من آن قدر بزرگ به نظر می رسید که هر روز صبح بیرون آمدن از رختخواب برایم مسئله شده بود. در واقع این طور بود که قانون پنج ثانیه شروع شد – من این قانون را اختراع کردم تا عادت زدن دکمه چرت (snooze) ساعت را ترک کنم.

زمانی که چندین سال قبل برای بار اول از این قانون استفاده کردم به نظر خودم مسخره آمد. آن زمان نمی دانستم که تکنیک فراشناختی قدرتمندی ابداع کرده ام که همه چیز را در زندگی، کار و احساس هویتم تغییر خواهد داد.

اتفاقاتی که از زمان کشف قانون ۵ ثانیه برایم افتاده است و قدرت این تصمیمات ۵ ثانیه ای باور نکردنی است. نه تنها بیدار شدم – بلکه زندگی ام را هم متحول کردم من از این ابزار برای کنترل و بهبود همه چیز استفاده کرده ام از اعتماد به نفس گرفته تا گردش مالی از ازدواج تا مسیر شغلی و از بهره وری گرفته تا تربیت فرزندان …

 

 

 


👉امتیاز بده.