کتاب مو قرمز اثر اورهان پاموک

کتاب مو قرمز (به ترکی استانبولی: Kırmızı Saçlı Kadın ) رمانی از ارهان پاموک است. که در سال ۲۰۱۶ منتشرشد.

اورهان پاموک موضوعات جاری را از طریق افسانه‌های زمان‌های مختلف درهم آمیخته و آن را با عشق، حسادت، و رابطه بین پدر و پسر، به وسیله تصاویری که از حوادث تاریخی ایجاد می‌کند، نشان می‌دهد.

رمان درباره‌ پسری‌ است فقیر در سال‌های دهه‌ هشتاد میلادی ترکیه که پدرش به خاطرِ فعالیت‌های چپ‌گرایانه‌اش در زندان نظامی‌ها بوده و حالا هم آن‌ها را رها کرده. او برای تأمین پولِ کلاس‌های کنکورش ناچار است کار کند. و کاری که به او پیشنهاد می‌شود وردستی یک چاه‌کن پیر است که قرار است در زمینی بایر در اطراف استانبول چاهی بزند و علی‌رغم باور همه به آب برسد و این‌ همان نقطه‌ای ا‌ست که قهرمان نوجوان با زنی با موهای قرمز آشنا می‌شود …

قسمتی از کتاب مو قرمز

«وقتی آدم دور از پدر، بی پدر، بزرگ میشه اونوقت کل عالم واسش هیچ مرکزیتی نداره، دیگه مرزی برای اون آدم نیست.

برا همین احساس می کنه که هیچ محدودیتی نداره و می تونه هر کاری که دلش خواست بکنه در حالیکه بعد از مدتی می فهمه این خبرا نیست. خیلی از کارها هست که. اون از عهده ی انجامش بر نمیاد و اون وقت چی کار می کنه؟ شروع می کنه به گشتن دنبال یه معنا، یه مفهموم، یه مرکز، یه آدم که گاهی جلوش قد علم کنه و با صدای بلند سرش فریاد بکشه و بگه نه، نه، نه.»

درباره (نویسنده) اورهان پاموک

اورهان پاموک نویسنده ترکیه ای متولد ۱۹۵۲ استانبول می باشد. در دانشگاه استانبول پس از انصراف از رشته معماری، در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شد. اولین رمانش در ۳۰ سالگی با نام آقای جودت و پسران منتشر و موفق به کسب جوایز متعددی شد.

با انتشار رمان قلعه سفید کرسی تدریس ادبیات داستانی را در دانشگاه کلمبیا پذیرفت و مقیم نیویورک شد. شهرت پاموک با انتشار رمان نام من سرخ در سال ۱۹۹۸ اوج گرفت. سال ۲۰۰۲ رمان برف را منتشر کرد که نیویورک تایمز سال این رمان را یکی از ۱۰ رمان برتر جهان معرفی کرد.

خرید اینترنتی کتاب مو قرمز

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.


👉امتیاز بده.