نظریه اقتصاد کلان (Principles of Macro Economics)

 

کتاب نظریه اقتصاد کلان (Principles of Macro Economics) اثر گریگوری منکیو سومین کتاب از مجموعه ای ۴ جلدی است. کتاب نخست با نام مبانی علم اقتصاد، کتاب دوم با نام نظریه اقتصاد خرد، کتاب سوم نظرية اقتصاد كلان و کتاب چهارم خلاصة نظرية اقتصاد کلان؛ لازم به یادآوری است که پرفسور منکیو کتابی به نام کلیات علم اقتصاد (Principles of Economics) در ۳۴ فصل تألیف کرده اند.

نکته مهم دیگر این که این 4 کتاب با كليات علم اقتصاد (۳۶ فصل) دارای فصول مشترک هستند به طور مثال کتاب مبانی علم اقتصاد با کتاب نظریه اقتصاد خرد دارای ۱۴ فصل مشترک و با کتاب نظریه اقتصاد کلان دارای ۹ فصل مشترک است.

گریگوری منکیو استاد دانشگاه هاروارد و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و پرینستون معتقد است که همه باید به مطالعه ابزارها و روش های پیشنهادی علم اقتصاد بپردازند. و هدف از این سری کتاب ها را آموزش عمومی، افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به جهان اطراف و تبدیل آنها به یک شهروند بهتر است. او معتقد است مطالعه اقتصاد همانند سایر حوزه ها به این هدف کمک می کند.

به چه دلیل شما باید علم اقتصاد را مطالعه کنید؟ سه دلیل وجود دارد.

اولین دلیل این است که مطالعه اقتصاد به شما کمک می کند تا جهان اطراف خود را بهتر بشناسید پرسشهای بسیار زیادی درباره اقتصاد وجود دارد که ممکن است حس کنجکاوی شما را تحریک کند.

دلیل دوم برای مطالعه اقتصاد این است که به شما در درک و مشارکت آگاهانه در اقتصاد کمک میکند. وقتی شما به زندگی خود فکر می کنید ممکن است تصمیم گیریهای اقتصادی زیادی را در نظر داشته باشید. وقتی شما دانش آموز هستید در این باره تصمیم می گیرید که چند سال در مدرسه بمانید. وقتی شغل پیدا می کنید درباره این مسئله که چقدر از درآمد خود را خرج کنید تصمیم گیری خواهید کرد چقدر از این درآمد را پس انداز کنید؟ و پس اندازهای خود را چگونه سرمایه گذاری کنید؟ ممکن است روزی فرا برسد که شما یک بنگاه کوچک یا یک شرکت بزرگ تجاری را مدیریت کنید. در آنجا درباره قیمت گذاری محصولات خود تصمیم گیری خواهید کرد. آنچه در فصل های مختلف این کتاب ملاحظه خواهید کرد بصیرت لازم را در اتخاذ بهترین تصمیم گیری ها برای شما فراهـم می کند.

مطالعه اقتصاد به تنهایی باعث کسب ثروت نمی شود بلکه ابزاری در اختیار شما می گذارد که با استفاده از آن تلاش و کوشش بیشتری برای کسب ثروت انجام دهید.
دلیل سوم برای مطالعه اقتصاد این است که درک بهتری از مزیتها و محدودیت های سیاست اقتصادی برای شما فراهم می کند به عنوان یک رأی دهنده شما در انتخاب سیاستهای مناسب برای تخصیص منابع اقتصادی جامعه مشارکت دارید وقتی تصمیم می گیرید که از کدام سیاست حمایت کنید در واقع به پرسشهای مختلف اقتصادی پاسخ می دهید. …

 


👉امتیاز بده.