کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس آرتور لانگ

کتاب (how to keep people from pushing your buttons ) که با عنوان نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد و نمی گذارم دکمه های اعصابم را فشار دهند ترجمه شده است نوشته دکتر آلبرت الیس (Albert Ellis) و آرتور لانگ (Arthur lange) به ما نشان می دهد چطور فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنیم و در کاری که انجام می‌دهیم موفق شویم و از این سفر لذت ببریم.

در مسیر زندگی فشارها، استرس ‏ها و نگرانی‏ هایی وجود دارد که به‏ طور بالقوه می ‏توانند ما را به شدت عصبانی کنند و کفرمان را در آورند. اشخاص و مسایلی می توانند دکمه های اعصاب ما را فشار دهند.

فردی که دکمه اعصاب ما را فشار می دهد (ما را عصبانی می کند) ممکن است، همکاری همه چیزدان، رئیسی زیادی منتقد، سرپرست و ناظری با حالت دفاعی، همسری بی احساس، بچه ای سرسخت، دوستی بهانه گیر، تعمیرکاری بی اعتنا، استادی از خود راضی، شاگرد یا دانشجویی بی ادب، قوم و خویشی منفی و … باشد.

گر چه گاهی ممکن است، رفتارشان عمدی نباشد، ولی باز هم ما ناراحت می شویم حالت دفاعی می گیریم آسیب می بینیم یا جوش می آوریم. بعضی اوقات عاملی همچون یک رخداد، کار، تصمیم، مهلت پایانی، تغییر، بحران، مشکل یا عدم اطمینان باعث فشار آمدن به دکمه مان شود. شما چه راهکاری برای این مسئله دارید؟ چگونه مسائل و مشکلات این چنینی را حل می کنید؟

این کتاب روشهایی خاص و واقع بینانه در اختیار شما قرار می دهد تا اشخاص و موضوعات را از فشار دادن دکمه هایتان باز دارید. در این کتاب از حرف و حدیثهای نظری و روان شناسی ساده انگارانه روش مثبت اندیشی سطحی خبری نیست. در عوض به مجموعه ای از مهارتهای بسیار خاص اشاره شده است که وقتی اشخاص و موضوعات دکمه اعصابتان را فشار می دهند، طرز واکنش شما را در جهت درست هدایت می کند.

موقعیتها و شرایط ممکن است به کلی متفاوت باشند. اما مهارتها در هر جایی و هر شرایطی کارایی دارد. این کتاب مجموعه قدرتمندی از مهارت ها را به شما می دهد تا رؤسا، همکاران، ناظران، همسر، بچه ها، والدین، همسایه ها، دوستان، عزیزان و دیگر کسانی که هر روز با آنها سروکار دارید نتوانند اعصابتان را به هم بریزند. …


👉امتیاز بده.