منابع لغات (vocabulary) آیلتس

اگر دانشجو هستید و می خواهید در دانشگاههای معتبر پذیرش بگیرید و شغلی در خارج از کشور بدست بیارید، باید مدرک آیلتس (IELTS) داشته باشید.

اکثر دانشگاه های برتر در کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده (آمریکا)، بریتانیا (انگلیس)، کانادا، استرالیا، و … داشتن مدرک آیلتس با نمره متوسط به بالا را پیش شرط پذیرش گذاشته اند. اگر اهل کشوری غیر انگلیسی زبان هستید، این قانون برای شما اعمال می شود. دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی دارند و هر کدام شرایط خاصی برای کسب نمره لازم برای گرفتن پذیرش را دارند.

آیلتس انگلیسی شما را بر اساس 4 بخش تست می کند:

بخش نوشتن (Writing)

بخش خواندن (Reading)

بخش گوش دادن (Listening)

بخش صحبت کردن (Speaking)

لغات برای آیلتس چیست؟

در آزمون آیلتس ماژول خاصی برای بررسی لغات (vocabulary) وجود ندارد. ولی برای تقویت هر یک از چهار مهات فوق، باید دو عامل مهم، یعنی واژگان و دستور زبان انگلیسی را نیز در نظر داشته باشیم، زیرا بدون آن‌ها نمی‌توانیم سایر مهارت‌ها را بهبود بخشیم و نمره خوبی کسب کنیم. لغات در هر بخش از آزمون آیلتس مفید هستند. اگر از لغات درست استفاده کنید، می توانید در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید، اما استفاده اشتباه از آن می تواند نمره شما را کم کند.

اکثر دانشجویان و دانش‌آموزان توجه زیادی به لغات نمی‌کنند و در نتیجه به کتاب‌های لغات آیلتس فکر نمی‌کنند، اما برای کسب نمره خوب در امتحان آیلتس، باید یک کتاب مرجع خوب برای لغات داشته باشید.

بهترین کتاب لغات آیلتس چیست؟

تعداد زیادی کتاب لغات آیلتس در بازار وجود دارد. شما باید هر کتاب را با بررسی نقدها، قیمت، فهرست مطالب و سطح زبان خود هر کتاب را بررسی کنید. و سپس کتاب مناسب خود را بخرید.

در ادامه لیستی از کتاب های برتر لغات آیلتس آمده است، می توانید با توجه به سطح خود، مطالبی که ارائه می دهند، و قیمت آنها را ببینید و سپس تصمیم آگاهانه ای برای خرید یکی بگیرید.


👉امتیاز بده.