کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) سومین کتاب از مجموعه رمانهای هری پاتر است. که نسبت به دو داستان قبلی عدالت محورتر است. در این داستان گذشته آشکار می‌شود و اطلاعات وحشتناکی درباره‌ کشته شدن مادر و پدر هری گفته می‌شود. این نوجوان افسانه‌ای در این داستان بیشتر با پدرش، جیمز پاتر آشنا می‌شود. در این میان برای اولین بار در تاریخ زندگی جادوگران یک نفر می‌تواند از زندان آزکابان فرار کند و او کسی نیست جز «سیریوس بلک» Sirius Black که از راز مرگ پدر هری خبر دارد.

در این داستان هری پاتر سیزده سال دارد و نوجوانی کوچک است که به اشتباه از جادو استفاده می‌کند و برای عمه‌اش دردسر ایجاد می‌کند. او تا پیش از هفده‌سالگی اجازه‌ استفاده از جادو را ندارد به همین دلیل منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود اما به دلیل فرار «سیریوس بلک» از زندان اخراج نمی‌شود. هری در این داستان برای کشف راز مرگ پدرش تلاش می‌کند و با موش خانگی «رون ویزلی» Ronald Bilius Weasley روبه‌رو می‌شود.

قسمتی از کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

تمام امسال با خودم در جدال بودم. نمی دونستم باید به دامبلدور بگم که سیریوس جانورنماست یا نباید بگم. ولی هیچی بهش نگفتم. چرا؟ برای این که ترسو و بزدل بودم. اگر بهش می گفتم باید اقرار می کردم که دیگران رو هم دنبال خودم راه انداخته م… در حالی که اعتماد دامبلدور بیش تر از هر چیزی برای من اهمیت داشت. وقتی بچه بودم منو به هاگوارتز راه داد و بعد منو استخدام کرد… در حالی که وقتی بزرگ شدم همه از من دوری می کردن و هیچ کس حاضر نبود منو استخدام کنه.
برای همین خودمو با این دلیل قانع کردم که سیریوس بلک با استفاده از جادوی سیاهی که ازولدمورت یاد گرفته تونسته وارد قلعه بشه. به خودم می گفتم جانورنما بودن سیریوس ربطی به این موضوع نداره…خلاصه از این نظر، حق با اسنیپ بود …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1672203782/%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.