کتاب پسر موش کور روباه و اسب اثر چارلی مکسی

کتاب پسر موش کور روباه و اسب (The Boy The Mole The Fox and The Horse) عنوان کتابی به قلم چارلی مکسی (Charlie Machesy) تصویرگر معروف بریتانیایی است.

این کتاب در سال ۲۰۱۹ و در ۱۲۸ صفحه به چاپ رسید و در همان سال از پرفروش ترین کتاب های مصور انگلیس به شمار آمد. همچنین عنوان کتاب سال فروشگاه های Waterstones در سال ۲۰۱۹ و نیز جایزه British Book Awards در سال ۲۰۲۰ را به دست آورد. این کتاب به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و تاکنون بالغ بر ۱.۴ میلیون نسخه فروش داشته است.

چارلی پسر تنهایی است. ناگهان به موش‎ کوری برمی‎‌خورد که به‎ نظر می‎‌رسد کیک را از همه‎ چیز بیشتر دوست دارد. آن‎ها با یک دیگر دوست می‎‌شوند و چارلی از ترس‎‌هایش برای موش کور می‎‌گوید. او هم چارلی را نصیحت می‎‌کند و تبدیل به مشوق او می‎‌شود. در ادامه‎‌ مسیرشان، به روباهی برمی‎خورند که در تله ای اسیر شده است. روباه را آزاد می‎‌کنند و او نیز در این مسیر تبدیل به همراهشان می‎‌شود. سپس اسبی را می‎‌بینند که مدت‎‌هاست استعدادهایش را از دید بقیه پنهان کرده است. همه‎‌ آن‎ها در مسیر تغییر قرار دارند…

درباره (نویسنده) چارلی مکسی

چارلی مکسی، تصویرگر و نویسنده معاصر انگلیس، در سال ۱۹۶۲ در نورتامبرلند بریتانیا به دنیا آمد و در سن ۷ سالگی به مدرسه شبانه وارد شد. او در پروژه های بسیاری تصویرگری کرده است که از میان آن ها می توان به پروژه سریالی وحدت اشاره کرد که وظیفه مکسی، بازسازی نقاشی های نلسون ماندلا بوده است.

مکسی در مناطق مختلفی از دنیا مثل آفریقای جنوبی، جنوب صحرای آفریقا و ایالات متحده آمریکا زندگی و تصویرگری کرده است، اما هم اکنون به همراه مادر و خواهر خود در ناحیه سافولک در شرق انگلیس زندگی می کند.


👉امتیاز بده.