کتاب پرونده های کارآگاه سیتو ۲ مومیایی گمشده اثر آنتونیو ایتوربه

کتاب پرونده های کارآگاه سیتو ۲ مومیایی گمشده، جلد دوم از مجموعه کتابهای کاراگاه سیتو اثر آنتونیو ایتوربه، داستان پرونده های عجیب و مرموز و خیلی سخت پلیسی را تعریف می کند. در کلانتری مرکزی شهر بخشی است که به این پرونده ها رسیدگی می شود و کارآگاه سیتو در این بخش کار می کند. همه او را یکی از بهترین کارآگاهان دنیا می دانند.

او مرد باهوش و با دقتی است که مثل همه کاراگاهان دیگر کلاه لبه دار و پالتو بلندی به تن دارد. همچنین او، دستیار چینی به نام سروان ”چین می آدو” دارد که در حل این پرونده ها همیشه کمکش می کند و فوق العاده زرنگ است.

موضوع این داستان گم شدن یکی از مومیایی های مصر است.

آقای سیتو و دستیارش برای حل این پرونده باید به قاهره، پایتخت مصر سفر کنند. آن ها چیز زیادی از مومیایی ها نمی دادند تا این که با کتیبه ای مواجه می شوند که در آن نوشته شده: اگر مومیایی در اولین دوشنبه ماه ژوئن داخل تابوتش نباشد، مصر نفرین می شود و تا صد سال دیگر حتی یک قطره بارون هم نمی بارد. آن ها فقط دو روز تا اولین دوشنبه زمان دارند تا مصر را از نفرین نجات بدهند…

بخشی از کتاب کارآگاه سیتو ۲

در بخش پرونده های عجیب، مرموز و خیلی سخت، سروان چین می ادو با ذره بین-جاروبرقی شماره ۹ تمیزکاری می کند.
کارآگاه سیتو هم مثلا دانشنامه بزرگ کارآگا هها را می خواند، اما راستش دارد چرت می زند.
یکدفعه فرمانده تروئنوس، مثل همیشه بداخلاق و اخمو، به اتاق می آید.

کارآگاه! الان که وقت خواب نیست!

کی گفته من خوابیده ام؟ تا حالا کسی را ندیده اید که با چشم های بسته کتاب بخواند؟
فرمانده تروئنوس می گوید: «الان برای این چیزها وقت نداریم. باید به یک پرونده خیلی مهم رسیدگی کنیم. دولت مصر خواسته پرونده مومیایی گمشده را برایشان حل کنیم.
این هم دوتا بلیط هواپیما به مقصد قاهره، پایتخت مصر. آنجا پروفسور روکتا، مدیر موزه، منتظر شماست.

باید با هواپیما برویم؟ وای نه! این دیگر نه! خیلی ترسناک است!

از پرواز میترسی کارآگاه؟

نه! مشکل اینجاست که غذای هواپیماها خیلی کم است!
سرانجام پس از پروازی چند ساعته روی دریای مدیترانه، هواپیما در فرودگاه به زمین نشست…

به کشور مصر خوش آمدید! من پروفسور روکتا هستم.
بفرمایید سوار ماشین بشوید. من شهر را نشانتان می دهم و میبرمتان اهرام را هم ببینید.
نویسنده: آنتونیو ایتوربه
تصویرگر: آلکس اومیست
مترجم: رضا اسکندری
همه حقوق چاپ و نشر انحصاراً برای نشر هوپا محفوظ است. نشر هوپا با همکاری آژانس ادبی کیا در چهارچوب قانون بین المللی حق انحصاری نشر اثر(Copyright) امتیاز انتشار ترجمه فارسی این کتاب را در سراسر دنیا با بستن قرارداد از ناشر آن (edebé) خریداری کرده است.
انتشار و ترجمه این اثر به زبان فارسی از سوی ناشران و مترجمان دیگر مخالف عرف بین المللی و اخلاق حرفه ای نشر است. استفاده بخشهایی از متن کتاب، فقط برای نقد و معرفی آن مجاز است.

درباره (نویسنده) آنتونیو ایتوربه

آنتونیو ایتوربه، متولد ۱۹۶۷ در شهر ساراگوسای اسپانیا، بیشتر از هر چیز یک روزنامه‌نگار است و با بسیاری از روزنامه‌ها و مجله‌های اسپانیا همکاری می‌کند. چندتایی هم کتاب برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها نوشته که مجموعه‌ کارآگاه سیتو از همه‌ آن‌ها معروف‌تر است. این کتاب تا به حال به چند زبان ترجمه شده. آنتونیو این مجموعه‌ را برای بچه‌های خودش نوشت که آن زمان پنج و هفت‌ساله بودند و عاشق داستان‌های پلیسی. اما کم‌کم بسیاری از کودکان در سراسر دنیا شیفته‌ کارآگاه سیتو و پرونده‌های مرموزش شدند.


👉امتیاز بده.