کتاب کفش باز | کفش فروش پیر | فیل نایت

 

داستان کتاب کفش باز (Shoe dog: a memoir by the creator of Nike) با یکی از روزهای عادی فیل نایت آغاز می‌شود. قبل از دیگران، قبل از پرنده ها، قبل از خورشید بیدار شدم. یک لیوان قهوه نوشیدم، یک نان برشته را حریصانه خوردم. شلوار و پلیورِ گرمکنم را پوشیدم و کفش دوندگی سبز رنگم را به پا کردم. بعدش آهسته از درب پشتی رفتم بیرون…

کتاب کفش باز به‌ درستی نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت نباید فردی خاص با جایگاهی خاص باشید یا جای مشخصی زندگی کنید. … همانطور که به اطراف خیره شده بودم با خودم فکر کردم که چقدر خوب است که اهل این مکان زیبا هستم. ساکت، سر سبز، آرام به خودم افتخار می کردم … اگر ما اُرِ گانیها به خاطر یک چیز مشهور باشیم، جادهای بسیار قدیمی است که مجبور بودیم آنجا را نشانه گذاری کنیم تا گم نشویم. از آن زمان به بعد، همه چیز تقریبا بی هیجان بود…

– بهترین معلمی که تا به حال داشتم، یکی از آن آدمهای نازنینی که می شناختم، معمولا درباره آن جاده صحبت می کرد. او با صدایی غران می گفت که این جاده، حق و حقوق زادگاه ماست. شخصیت ما، سرنوشت ما دی ان ای ماست. او به ما می گفت ترسوها هیچ وقت شروع نکردند و افراد ضعیف در مسیر مُردند و این راه برای ما باقی مانده .

معلمم اعتقاد داشت که یک ویژگی بی نظیر از روحیه ای قدیمی در طول آن جاده وجود دارد، یک حسِ عجیب از احتمال آمیخته شده با ظرفیتی خفیف برای بدبینی و این وظیفه ما، ارِگانیها است که این ویژگی را زنده نگه داریم.

این کتاب تمامی شکست‌ها و پیروزی‌های او را تا رسیدن به هدف نهایی به تصویر می‌کشد… – دنیا مملو از جنگ و درد و فلاکت بود، کار سخت روزمره بسیار خسته کننده و گاها ناعادلانه بود با خودم فکر کردم که شاید تنها جواب یافتن رویایی شگفت انگیز و غیر محتمل بود که به نظر – ارزشمند برسد، که به نظر جالب برسد و به نظر مورد مناسبی باشد و با فداکاری و هدفِ مصمم یک ورزشکار دنبال کنیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، زندگی یک بازی است. هرکسی که این حقیقت را انکار کند، هر کسی که صرفا از بازی کردن خودداری کند، میرود روی سکوی تماشاگران می نشیند. و من این را نمی خواستم. واقعا این چیزی بود که من نمی خواستم.

این تفکرات مثل همیشه مرا به ایده احمقانه ام رساند. فکر کردم که شاید، فقط شاید باید بیشتر ایده احمقانه ام را بررسی کنم. شاید واقعا ایده احمقانه ام … کار کند؟

 

جهت خرید اینترنتی وآنلاین کتاب کفش باز روی دکمه مشاهده جزئیات و خرید کلیک کنید.

 


👉امتیاز بده.