۱۰ کتاب برتر انگیزشی و مثبت اندیشی

 

۱- کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار اثر آنجلا داک ورث

آنجلا داکورث (از پیشروان روان‌شناسی موفقیت)، در کتاب سرسختی(Grit)؛ قدرت اشتیاق و پشتکار، به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند؛ والدین، معلمین، ورزشکاران و فعالین کسب‌وکار و … نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست.
با مطالعه‌ این کتاب بینش‌های جدیدی کسب می‌کنیم: چرا هر تلاش شما برای رسیدن به اهدف، در نهایت دو برابر ارزشمند است؟ چگونه صرف نظر از هوش و موقعیت، می‌توان سرسختی را آموخت؟ چگونه علایق مادام‌العمر شکل می‌گیرند؟ کدام یک برای کودکان بهتر است؟ یک آغوش گرم و یا استانداردهای سخت‌گیرانه…
آنجلا داکورث (Angela Duckworth)، شما را همراه خود به وضعیت‌هایی شدیداً چالش‌برانگیزی، نظیر دوره‌های آموزش ویژه نظامی، آموزش مدارس با شرایط بسیار بد، آزمون‌های ملی و … برده و نشان می‌دهد که چگونه با ارزیابی هزاران مصاحبه با افراد موفق در زمینه‌های مختلف، به این راز موفقیت پی برده است.
آنجلا داکورث، استاد روانشناسی پنسیلوانیا و موسس آزمایشگاه کاراکتِر است، موسسه‌ای که قدرت اراده را در فرهنگ آمریکایی‌ها تقویت می‌کند. در طول سالها او با گروه‌های مختلفی مانند مدیران‌عامل نام‌برده در مجلهٔ فورچون ۵۰۰، بانک جهانی؛ کاخ سفید و تیم‌هایی در لیگ NBA و NFL کار کرده است. همچنین سال ۲۰۱۳ جایزهٔ مک آرتور را دریافت کرد که در حلقه‌های حرفه‌ای، به جایزهٔ نوابغ معروف است.

 

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار اثر آنجلا داک ورث نشر نوین

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار اثر آنجلا داک ورث نشر نوین

235,000 157,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۲- کتاب اتوبوس انرژی؛ اثر جان گوردون

کتاب اتوبوس انرژی؛( The energy bus) ده قانون برای بالا بردن انرژی مثبت در زندگی، شغل و کار گروهی نوشته جان گوردون (Jon Gordon) یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های انگیزشی در سراسر جهان است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این کتاب خواننده را با انرژی مثبت و تاثیر آن در زندگی آشنا می‌کند. جان گوردون با روایتی الهام‌بخش ۱۰ قانون مورد نیاز را برای موفقیت‌های فردی و گروهی ارائه می‌کند.
گر می‌خواهید شور و اشتیاق را در خانواده، شغل، تیم و یا سازمانتان برانگیزید، این کتاب را بخوانید. انرژی و توصیه این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا در هر کاری که انجام می‌دهید انرژی مثبت را برای خود فراهم کنید و بدین ترتیب دنیا را برای حضور خود تبدیل به مکان بهتری نمایید.
هیچ‌کس بدون اینکه آزموده شود از زندگی عبور نمی‌کند و برای رسیدن به جواب این آزمون‌ها انرژی مثبت لازم است. منظور از انرژی تحرک زیاد و جنب‌وجوش نیست. شادی هم نوعی انرژی مثبت است، اگرچه قدرمسلم به همان اندازه جنب‌وجوش را نیز در بر می‌گیرد. ولی زمانی که دربارهٔ انرژی مثبت صحبت می‌کنم، منظورم خوش‌بینی، اعتماد، اشتیاق، عشق، هدف، شادی، وجد و سرور، روح زندگی و کار و رفتار در سطحی بالاتر است.
ساختن و رهبری تیم‌های موفق، غلبه بر ناملایمات زندگی و کار، سهیم شدن انرژی با کارمندان، همکاران و مشتریان، اعضای خانواده، به فعل رساندن بهترین نیروهای بالقوهٔ خودتان و دیگران و غلبه بر همهٔ افراد منفی (که من آنها را انگل انرژی می‌نامم) و موقعیت‌های منفی که سلامتی، خانواده، تیم و موفقیت‌هایتان را تهدید می‌کند.

 

کتاب اتوبوس انرژی اثر جان گوردون نشر زرین اندیشمند

کتاب اتوبوس انرژی اثر جان گوردون نشر زرین اندیشمند

125,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب اتوبوس انرژی اثر جان گوردون انتشارات گیسا

کتاب اتوبوس انرژی اثر جان گوردون انتشارات گیسا

مشاهده جزئیات و خرید

 

۳- کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر

حق ندارید فقیر باشید. کاترین پاندر(Catherine Ponder) در کتاب قانون توان‌گری (The Dynamic Laws of Prosperity) تمام رمز و رازهای داشتن زندگی پر از ثروت و نعمت را به شما میاموزد. از دید پاندر همه باید ثروتمند باشند، چون حق هر انسانی است که در رفاه و آسایش زندگی کند.
برای ثروتمند شدن لازم نیست شرافت و اعتبار شخصیتی خود را قربانی کنید. راه‌های خیلی ساده‌تری هم وجود دارد. کافی‌ست به جای فقر، به ثروت فکر کنید. حرف‌های این کتاب چیزی ورای شعارهای همیشگی روان‌شناسان و مربیان مثبت‌اندیشی است.
فقر گناه است، گناه‌کار نباشید. پاندر در این کتاب یادآوری می‌کند که به خاطر همین فقر است که زندان‌ها پر از مجرم است، و کوچه و خیابان‌ها پر است از کودکان معصومی که به احتمال خیلی زیاد آینده‌ی چندان خوب و خوشی در انتظارشان نیست. جالب اینجاست که انسانی وجود ندارد که نخواهد ثروتمند و توانگر باشد. اگر چنین کسی را دیدید، مطمئن باشید آدم نابهنجاری است.
ثروت از دید کاترین پاندر و البته از دید بسیاری از بزرگان فقط به معنای پول و اسکناس نیست بلکه ثروت در تمام جهات مادی، معنوی، احساسی، ذهنی، روحی و خلاصه همه ابعاد زندگی مطرح است. اگر شما نیز طالب داشتن توانگری مطلق در تمام عرصه‌های کاری و زندگی‌تان هستید حتما برای پی بردن به رمز گره‌گشای این گنجینه عظیم این کتاب را مطالعه بفرمایید.
این کتاب به سادگی نشان می دهد که چگونه اندیشه توانگر به افراد بیشماری در همه سطوح زندگی کمک کرده است. همچنان که با این کتاب پیش میروید خود به خود قدرت اندیشه توانگر شما نیز افزایش می یابد، آنگاه تقریبا به آسانی ثمرات شکوهمند آن را درو خواهید کرد.

 

کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر انتشارات نیک فرجام

کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر انتشارات نیک فرجام

98,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۴- کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر اثر چارلز دوهیگ

همه ما می‌دانیم بدون انگیزه هیچ کاری پیش نمی‌رود. انگیزه به هدفی که داریم و تصمیماتی که می‌گیریم، مربوط است. برای تعیین هدف و تصمیم‌گیری درست هم به تمرکز نیاز داریم که در دنیای پرتلاطم و پرهیاهوی امروزی نعمتی کم‌یاب است. اگر ریشه‌ انگیزه این چنین عمیق و در نعمتی است که هر کسی از آن برخوردار نیست، پس چرا دنیا این همه افراد موفق به خود دیده است که بیشترشان آدم‌هایی معمولی با امکانات معمولی و حتی در برخی موارد با مشکلات بسیار بیشتر از ما بوده‌اند.
به گفته چارلز دوهیگ (Charles Duhigg) کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر؛ رمز و راز‌های بهره‌وری در زندگی و کسب و کار(Smarter faster better : the secrets of being productive in life and business) نتیجه‌ پژوهش‌هایش در زمینه‌ سازوکار بهره‌وری و نیز حاصل تلاشش برای فهمیدن دلیل بهره‌وری بالاتر برخی افراد و شرکت‌ها نسبت به بقیه است.
برای نوشتن این کتاب تحقیقات و مصاحبه‌های زیادی انجام داده است و در این مصاحبه‌ها به رهیافت‌های عملی زیادی رسیده است. باهوش‌تر، سریع‌تر و بهتر، با درهم آمیختین تحقیقات علمی و تجربیات شخصی، نشان می‌دهد موفقیت تنها با مدیریت لیست کارهایی که باید انجام شوند، بدست نمی‌آید، بلکه به انتخاب صحیح و حفظ ذهنیت درست مربوط است. آنچه در این کتاب می‌خوانید توصیه‌هایی است درباره این که چگونه انگیزه خود را حفظ کنید، در مسیر درست باقی بمانید و در گروه‌های مختلف نقش موثری داشته باشید تا خلاقیت، بازدهی و موفقیت خود را به حداکثر برسانید.

 

 

کتاب با هوش تر، سریع تر، بهتر اثر چارلز دوهیگ نشر آموخته

138,000 95,310 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۵- کتاب قدرت مثبت‌اندیشی اثر نورمن وینسنت پیل

نورمن وینسنت‌پیل (Norman Vincent Peale) در کتاب قدرت مثبت‌اندیشی (The power of positive thinking) با زبانی ساده و روان از قدرت بی نهایت ذهن انسان، تاثیر شگفت انگیز تفکر مثبت در زندگی و به دنبال آن خلق انرژی مضاعف می‌گوید و توضیح می‌دهد چگونه با دست برداشتن از کج خلقی و منفی نگری می‌توان نیروی لازم برای پیشرفت را به دست آورد، احساسات ما در زندگی، محرک‌های لازم برای تغییر شرایط و حرکت به سمت جلو به شمار می‌آیند بنابراین آشفتگی هیجانی روح انسان را خسته می‌کند و از سرعت حرکت او در مسیر تعالی می‌کاهد.
نویسنده برای درک بهتر مفاهیم از داستان‌هایی واقعی و گفتگو با اشخاص گوناگون بهره گرفته است و با موشکافی صحبت‌های آنان نکات و تکنیک‌های موثر برای کسب آرامش روحی بیان می‌کند او هم‌چنین برای رسیدن به باوری بهتر درباره‌ خود و اصلاح الگوی فکری، از آموزه‌های دینی و ایمان به خداوند استفاده کرده است. کتاب قدرت و فکر مثبت نکات جالبی درباره‌ احساسات منفی شما که حتی از آن خبر ندارید، را در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌آموزد چگونه آنها را به سمت یک تفکر مثبت و هدایت کنید.
کتاب قدرت مثبت اندیشی به ما یاد می دهد چگونه آرامش خاطر داشته باشیم . آرامش خاطر نه به معنی فرار از زندگی به سکوت و آرامش ؛ بلکه به معنی رسیدن به مرکز قدرتی که از آن انرژی محرک برای زندگی مفید فردی و اجتماعی نشئت می گیرد . این کتاب مثبت اندیشی را به ما می آموزد نه برای این که وسیله ای باشد که با آن به شهرت، ثروت یا قدرت برسیم؛ بلکه این شیوه تفکر را به عنوان کاربرد عملی ایمان و توکل بر خدا برای غلبه بر شکست و رسیدن به ارزش های سازنده در زندگی در اختیار ما می گذارد . کتاب قدرت مثبت اندیشی شیوه زندگی سخت توام با انضباط را آموزش می دهد اما در عین حال به کسی که بر خودش و شرایط دشوار این دنیا پیروز می شود شادی و لذت عمیقی هدیه می کند.

 

 

 

۶- کتاب انگیزه اثر دانیل پینک

انگیزه چیست؟ از کجا و چطور شکل می‌گیرد؟ چه عاملی در شکل‌گیری و از بین رفتن انگیزه وجود دارد؟ دانیل پینک در کتاب انگیزه راهکاری نو برای خلق دنیایی نو (Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us) ما را با تعریف درست انگیزه و عوامل مربوط به آن آشنا می‌کند.
دنیل پینک (Daniel H. Pink)، با نگاهی متفاوت مفهوم «انگیزه» را بررسی کرده‌است. در واقع همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که می‌فهمیم انگیزه همیشه علت‌های بیرونی ندارد. در این کتاب در مورد نوع جدیدی از انگیزه صحبت شده که در آن چیزی فراتر از پول و سمت شغلی روی افراد تاثیرگذار است. در این کتاب در مورد تیپ شخصیتی «I» و ویژگی‌هایش صحبت شده‌است که اگر به چنین شخصیتی تبدیل شوید انگیزه در تمام طول زندگی‌تان جریان خواهدداشت.
در پشت جلد کتاب نوشته ” اغلب ما آدم‌ ها گمان می‌ کنیم بهترین راه انگیزه بخشیدن به خودمان و دیگران، پاداش‌ های بیرونی مثل پول است. این اشتباه است. راز عملکرد بهتر و رضایت خاطر افراد – در محیط کار، مدرسه و منزل – این نیاز فطری انسان است که سکان زندگی‌ اش را در دست داشته باشد، بیاموزد چیزهای نویی خلق کند و خود و دنیای خود را از اینکه هست بهتر کند. در کتاب انگیزه سه عنصر انگیزه‌ واقعی – یعنی، استقلال عمل، تبحر و آرمان – مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای هوشمندانه و شگفت‌ آوری برای به‌کارگیری این سه عنصر در عمل ارائه می‌شود.”
دانیل پینک اعتقاد دارد انگیزه در مردم وجود دارد، فقط باید راه هایی پیدا کنیم که این انگیزه را از بین نبریم. بهترین راه استفاده از پول به عنوان عامل ایجاد کننده انگیزه آن است که به آدم ها به قدر کافی پول بدهید تا مسئله پول به کل از میان برداشته شود. در محیط هایی که پاداش های بیرونی رایج تر است، بسیاری از افراد فقط تا آستانه ای که پاداش می گیرند کار می کنند نه بیشتر. بنابراین چنانچه دانش آموزان برای خواندن سه کتاب جایزه بگیرند دست به کتاب چهارم که نمی برند هیچ، عادت مطالعه برای باقی عمر را کنار می گذارند. لزومی ندارد ببینید فلانی چه کاری انجام می دهد تا بدانید حرفه اش همان است یا نه. کافی است چشمانش را تماشا کنید، آشپزی که سسی را مخلوط می کند، جراحی که با چاقو پوست را می شکافد، دفترداری که بارنامه را پر می کند و … همگی حالت مجذوب بر چهره دارند، چنان غرق در کار، که پاک خود را فراموش کرده اند، و چه زیباست آن حالت نگاه دوخته بر شی.
ارزش زندگی آدم ها را می توان با این معیار سنجید که چقدر توانسته اند بر سرنوشت کسانی که کمتر دستشان به دهانشان می رسد، اثر بگذارند. کسانی که کمتر از دیگران چشم به پاداش های بیرونی دارند، همان هایی هستند که سرانجام این پاداش ها را نصیب خود خواهند کرد.

 

کتاب انگیزه اثر دانیل پینک انتشارات لیوسا

کتاب انگیزه اثر دانیل پینک انتشارات لیوسا

مشاهده جزئیات و خرید

 

۷- کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی‌آچیچ

کتاب زندگی بی حد و مرز؛ حکایت الهام‌بخش یک زندگی خوب و بامزّه (Life Without Limits: inspiration for a ridiculously good life) نوشته‌ی نیک وی آچیچ (Nick Vujicic) به شرح زندگی و موفقیت‌های انسانی خاص می‌پردازد که با وجود محدودیت‌ها و نقص‌های جسمی، به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است. نیک وی آچیچ درباره‌ی خودش آورده است: «من بدون دست و پا به دنیا آمدم. اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر می‌کنم و به میلیون‌ها نفر الهام می‌بخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند…
من ایمان دارم که زندگیم حد و مرزی ندارد. دلم می‌خواهد تو نیز، صرف نظر از دشواری‌های زندگیت، چنین احساسی داشته باشی. ما همسفریم. در آغاز سفرمان، لطفا قدری درنگ کن و درباره تمامی محدودیت هایی فکر کن که بر زندگی خویش تحمیل کرده‌ای و یا به دیگران اجازه داده‌ای بر زندگیت تحمیل کنند. اکنون به این بیندیش که رهایی از این محدودیت‌ها چه حس و حالی دارد. زندگی تو چگونه می‌بود اگر همه چیز برایت ممکن می‌شد؟»
نیک میگوید: اعتراف می کنم که روزی هیچ گمان نمی کردم که بتوانم سرنوشت خود را به گونه ای که دوست دارم رقم بزنم. فکر می کردم از دست من کاری برنمی آید. می خواستم بدانم من چه تغییر مثبتی می توانم در جهان ایجاد کنم و یا چه راهی را می توانم در پیش بگیرم. هنگامی که هفت ساله بودم در حالی که روزی سخت را پشت سر گذاشته بودم از مدرسه به خانه رفتم، مسخره ام کرده بودند، سرخورده شده بودم. آن روز ساعت ها روبروی آینه ایستادم و خودم را تماشا کردم. من همه مشکلات بچه ها و نوجوانان را داشتم، بعلاوه نداشتن دست و پا.

 

کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی آچیچ

کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی آچیچ

207,690 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸- کتاب تو کله‌خر هستی، برو پیش، پولدار می‌شوی  اثر جین سینسرو

تو هم حق انتخاب داری که درباره هر آنچه دلت می خواهد فکر کنی. باید این حقیقت را بپذیری که افکارت واقعیت مالی تو را شکل می دهد. هوش کائنات همچون گوشی غول پیکر و شیشه ای است که بر ذهنت فشار می آورد و هرلحظه به افکار و اوامر تو گوش می دهد و از این طریق می تواند کار خودش را بکند و به تو کمک کند تا نقشه های ذهنی ات را اجرا کنی. هرچه ذهنت به آن بپردازد، طولی نمی کشد که نصیب تو می شود.
به کمک راهکارهای جین سینسرو (Jen Sincero) در کتاب تو کله‌خر هستی! برو پیش، پولدار می‌شوی (You Are A Badass At Making Money)، می‌توانید از فقر مطلق به ثروت برسید. برای ثروتمند شدن باید نگرش و طرز فکرتان را تغییر دهید.
اگر قصد ثروتمند شدن دارید، می‌توانید ثروتمند شوید. مهم نیست که چند بار تلاش کردید و ناکام شدید، یا زمانی بوده که آه در بساط نداشتید یا در وضعیتی قرار گرفتید که کارت‌های اعتباریتان بی‌اعتبار شدند. با وجود این، می‌توانید پولدار شوید به‌طوری‌که هم خودتان به خواسته‌هایتان برسید و هم خواسته‌های دیگران را برآورده کنید.

 

 

 

۹- کتاب تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم! اثر چیپ هیث، دن هیث

بعضی مواقع به خودمان نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که نیاز است برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایمان تغییراتی ایجاد کنیم. به ویژه زمانی که کسب‌وکاری را اداره می کنیم. ولی این تغییرات به راحتی که فکر می‌کنیم انجام نمی شود. یک روز، یک هفته، یک ماه مشغول آن هستیم و پس از آن فراموشش می‌کنیم. راهکار چیست؟ به چه دلیل ایجاد تغییرات، حتی هنگامی که به نفعمان است، دشوار است؟
چیپ هیث و دن هیث در کتاب تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم!، به شما می‌آموزند که چگونه تغییرات و دگرگونی‌ها را به عادت‌هایی ماندگار مبدل کنید و چطور کارمندان‌تان را برای حرکت به سمت تغییر و دگرگونی تشویق کنید.
هدف کتاب تغییر (Switch) این است که قالبی را به شما یاد دهد که بر پایه سال‌ها پژوهش علمی صورت گرفته و به اندازه کافی راحت و قابل انعطاف است که بتوان از آن در شرایط، حوزه‌ها، کارها و جامعه‌های متفاوت استفاده کرد.

 

۱۰- کتاب شکست بخورید و برخیزید اثر اسکات آدامز

کتاب شکست بخورید و برخیزید: چگونه می‌توان در پس هر شکستی، قوی‌تر از گذشته برخاست؟ (How to fail at almost everything and still win big) نوشته اسکات آدامز (Scott Adams)، داستان موفقیت بسیار سخت افراد در دل مجموعه‌ای از شکست‌های خجالت‌آور است. اگر در آغاز سفر خود برای رسیدن به موفقیت قرار دارید یا به این می‌اندیشید که کجای کار را اشتباه کرده‌اید، ایده‌های نابی در این کتاب پیدا خواهید کرد.
اسکات آدامز در این کتاب فرآیندی ساده‌‌ را توصیف می‌کند که شما را از تمام گام‌های مورد نیاز یک فرد برای به دست آوردن به موفقیت آگاه می کند. معنی موفقیت در جامعه امروزی سود است، سود تنها چیز ساده‌ای است که می‌توان با اندازه‌گیری آن، حاصل تمام تصمیمات پیچیده زندگی را روشن کرد.

👉امتیاز بده.