۱۰ کتاب برتر در زمینه موفقیت مالی (هوش مالی)

 

۱- کتاب ثروتمندترین مرد در بابل اثر جورج.اس کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل کتابی است که مشاوره‌ مالی را ازطریق مجموعه‌ای از تمثیل‌هایی تشریح می‌کند که ۴،۰۰۰ سال پیش در بابل باستان تنظیم شده بود. این کتاب در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و تقریبا یک قرن پس از انتشار همچنان در دست چاپ است و به‌عنوان توصیه‌کلاسیک مالی در نظر گرفته می‌شود.
این کتاب درباره اسرار مالی و موفقیت ثروتمندترین مرد بابل می گوید و این قوانین امروزه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. آرکاد (یکی از شخصیت های داستان) به شنوندگان خود می گوید که اکثر مردم شانس را برنده شدن در یک بازی تصادفی تصور می کنند و انتظار آن را دارند. اما از آنجا که قمار همیشه برای از دست دادن بازیکن طراحی شده است، شانس نمی تواند به چنین شخصی کمک کند. اما شانس همیشه به افراد هدفمند می رسد که می خواهند در برخی از مشاغل به موفقیت برسند. شانس نیز بلاتکلیفی را تحمل نمی کند و از چنین افرادی فرار می کند.

 

 

 

۲- کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

بیندیشید و و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) کتابی است که توسط ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در سال ۱۹۳۷ نوشته شده و درباره چگونگی بهبود بخشیدن شخصی افراد است این کتاب اولین بار در زمان رکود بزرگ منتشر شد. تا زمان مرگ هیل در سال ۱۹۷۰، ۲۰ میلیون نسخه از این کتاب فروخته شد. تا سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رفته است و یکی از پرفروش‌ترین آثار هیل است.
این کتاب راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. و تجربه بیش از پانصد مرد، ثروتمند را بیان می‌کند که از ابتدا، فقط با سرمایه فکر، نظر و برنامه‌های سازماندهی ‌شده‌شان شروع کردند. در اینجا فلسفه کاملی از پول‌سازی و کسب درآمد دارید؛ فلسفه‌ای که از پیشرفت‌های واقعی موفق‌ترین مردان شناخته‌شده برای آمریکایی‌ها در طول پنجاه ‌سال گذشته سازمان‌دهی شده است.

 

 

 

۳- کتاب اسرار ذهن ثروتمند اثر تی هارو اکر

کتاب اسرار ذهن ثروتمند (Secrets of the Millionaire Mind) نوشته‌ تی هارو اکر (T.Harv Eker) به ما میاموزد که چطور می‌توانیم از صفر شروع کنیم و با خود واقعی‌مان روبه‌رو شویم. این کتاب که یکی از معروف‌ترین کتاب‌های جهان در حوزه ثروت و موفقیت است که به خواننده می‌گوید که باید ذهنیت‌های اشتباه درباره‌ پولدار شدن را کنار بگذارد و با ذهنیتی تازه به استقبال پیشرفت‌ها برود.
در بخشی از کتاب آمده: ثروتمندان معتقدند که زندگی‌شان را خودشان می‌سازند اما فقرا معتقدند زندگی برایشان تصادفی پیش می‌آید: باور کنیم، باور کنیم که تمام موفقیت‌ها را خودمان بوجود می‌آوریم. خودمان بین کشمکش موفقیت و عدم موفقیت یکی را انتخاب می‌کنیم. معمولاً افراد فقیر راحت‌ترین و آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنند که نتیجه آن جز شکست نیست. آن‌ها همیشه نقش قربانی را بازی می‌کنند و تیکه کلام آن‌ها هم: من بدبخت هستم! من شانس ندارم! خدا تقدیر من را سیاه نوشته است!
این کتاب به شما توضیح می‎دهد که چرا سرنوشت برخی از افراد به گونه‌ای رقم می‎خورد که ثروتمند باشند و سرنوشت دیگران به گونه‌ای است که زندگی معمولی با مشکلات زیاد داشته باشند از دلایل اصلی موفقیت، معمولی بودن و یا شکست مالی می گوید و این‎که چگونه آینده‌ مالی‎تان را بهتر کنید.

 

 

 

۴- کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

دارن هاردی (Darren Hardy) در کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) که در ایران با نام‌های مختلفی همچون «امسال تکرار نخواهد شد» و «‌قطار سرعت به سوی ثروت» ترجمه شده‌اند. به شما می‌گوید که این اثری فوق العاده در مورد موفقیت است و چه چیزهایی برای به دست آوردن آن ضروری است.
و توضیح می‌دهد که چگونه به جای شرط‌‌ بندی‌های بزرگ و تغییرات چشمگیر، او اهداف خود را به عادت‌های کوچک روزانه که می‌تواند پیگیری کند تبدیل می‌کند و سپس با استمرار در انجام این عادت‌ها، منتظر اثرات ترکیب شده آن می‌نشیند.
اثر مرکب کتابی ضروری است برای همه کسانی که در جستجوی موفقیت هستند. میخواهید بدانید برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارید؟ می خواهید بدانید باید چه کارهایی انجام دهید؟ همه جواب ها در همین کتاب است. اثر مرکب یک راهنمای عملی شفاف و مختصر است برای موفقیت. (جان سی مکسول)
هدف اصلی نویسنده اینست که به ما بگوید: ما مسئول واقعی زندگی خودمان هستیم. پیروزی و شکست‌هایمان تنها به خودمان مربوط هستند نه دیگران. برداشتن قدم‌های کوچک، دنبال کردن یک برنامه و پیوسته انجام دادن آن قدم‌های کوچک باعث می‌شود تا به موفقیت برسیم. خارج شدن از مرزهای ذهنی و عبور از آنها باعث می‌شود تا با ظرفیت‌های ناشناخته درونمان آشنا شویم.

 

 

 

۵- کتاب قانون ده برابر اثر گرنت کاردون

کتاب قانون ده برابر (The 10X Rule) یک راهنمای عملی ساده برای کسانی است که می‌خواهند موفق شوند و در دسته انسان‌های حرفه‌ای قرار بگیرند. هدف اصلی این کتاب این است که به خوانندگان نشان دهد هر فردی می‌تواند در هر کاری که انجام می‌دهد، موفق باشد. انسان همیشه هم برای موفقیت یا رسیدن به هر چیزی در زندگی خود، نیاز به پول ندارد. چیزهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به ما در راه موفقیت کمک کنند.
کلید موفقیت، در رویکرد متفاوت است. افرادی که موفق شده‌اند، طرز فکر متفاوتی نسبت به دیگران دارند و به روش کاملاً متفاوتی فکر و عمل می‌کنند. لازم به ذکر است که آن‌ها قطعاً رویکرد بهتری نسبت به پول دارند. پس چه چیزی آن‌ها را موفق می‌کند؟
گرنت کاردون ((Grant Cardone)) یک متخصص و کارشناس زبده فروش است که با شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا همکاری می‌کند و آن‌ها را در زمینه فروش آموزش می‌دهد. او صاحب ۳ کسب و کار است و کتاب قانون ۱۰ برابر، سومین کتاب پرفروش او است.

 

کتاب قانون ۱۰ برابر اثر گرانت کاردون انتشارات آتیسا

کتاب قانون ۱۰ برابر اثر گرانت کاردون انتشارات آتیسا

مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب قانون ده برابر تنها تفاوت بین موفقیت و شکست اثر گرنت کاردون انتشارات نگاه نوین

کتاب قانون ده برابر تنها تفاوت بین موفقیت و شکست اثر گرنت کاردون انتشارات نگاه نوین

165,000 118,900 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۶- کتاب قدرت نامحدود (تام) نوشته تونی رابینز

کتاب قدرت نامحدود (راهی برای دستیابی به قله‌های موفقیت) نوشتۀ آنتونی رابینز (Anthony Robbins)، در واقع انقلاب فکری است، این کتاب مرحله به مرحله به شما نشان می‌دهد که چگونه استقلال روحی، مادی، اعتماد به نفس و حس رقابت نسبت به دیگران داشته باشید. قدرت نامحدود (Unlimited Power) کتابی است که مثل یک رهبر مراحل موفقیت را به شما نشان خواهد داد.
براساس کتاب قدرت نامحدود، موفقیت به معنی این است که به طور مداوم برای پیشرفت تلاش کنیم و از تلاش کردن ناامید نشویم. شاید در قرن های گذشته موفقیت مثل الان قابل دستیابی نبود و تعداد محدودی می توانستند به موفقیت های بزرگ برسند. اما در عصر حاضر که بزرگان زیادی می آیند و در زمینه های مختلف می توان تعداد زیادی را نام برد. به طور مثال در تکنولوژی، استیو جابز، بیل گیتس و در سینما، استیون اسپلبرگ و …
این افراد چرا می توانند به موفقیت های بزرگ برسند؟ زیرا هم دارای اطلاعات هستند و هم مهارتهای ارتباطی را دارند. اطلاعات امروزه مهمترین کالاست، ولی باید به آنها عمل کرد و عمل کردن است که باعث موفقیت های خیلی زیاد و پادشاهی کسانی مثل استیو جابز می شود.
در واقع، افرادی که دارای قدرت نامحدود هستند این ویژگی هایی مانند اشتیاق، باور، روش کاربردی و استراتژی، شفافیت ارزش ها، انرژی، قدرت همبستگی، تسلط بر قدرت ارتباط و … دارند.

 

 

 

۷- کتاب پول و دگرگونی اثر دیو رمزی

پول و دگرگونی اصول و قوانین به‌دست آوردن پول را به شما یاد می‌دهد. اصول و قوانین پول و دگرگونی به شما می‌گوید: این شما هستید که می‌توانید آینده‌تان را بسازید. اگر اکنون بتوانید با یکسری اصول صحیح، روش درستی را در زندگی خود پیش بگیرید، در آینده نیز قادر خواهید بود از مزایا و فرصت‌های شگفت‌انگیزی برخوردار شوید.
کتاب پول و دگرگونی یک نظریه نیست، بلکه یک برنامه کاملاً عملی است که تحت هر شرایطی نتیجه‌بخش است. بدین‌ترتیب پول و دگرگونی، تغییر و تحولات عظیمی را در رابطه با امور مالی شما به‌وجود خواهد آورد. در انتهای این کتاب کاربرگ‌هایی ارائه شده تا همه آنچه را که یاد گرفته‌اید، در عمل هم اجرا کنید.
دیو رمزی میگوید: بیشتر مردم خوب می دانند با پول چه کار کنند؛ اما نمی دانند چگونه! امروزه بسیاری از نویسندگان درباره ی پول، پول سازی و مدیریت هزینه ها در زندگی، کتاب می نویسند؛ ولی تاکنون کسی درباره ی مطالب و داستان هایی که در این کتاب می خوانید، سخن نگفته است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم تمام مطالب آن را بخوانید و با اجرای طرح های اثبات شده اش، از شر بدهی های خود رها شوید و به استقلال مالی کامل برسید.

 

 

۸- کتاب پدر پولدار پدر فقیر اثر رابرت کیوساکی

پدر پولدار، پدر بی‌پول ( Rich Dad Poor Dad) نوشته رابرت کیوساکی و شارون لچر که در لیست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی در روزنامه‌های وال استریت ژورنال، یواس‌ای تودی و نیویورک تایمز قرار گرفت. درباره روش‌های پولدار شدن افراد معمولی سخن می‌گوید که چگونه خودشان را ثروتمند کردند و به مقام بالایی رسیدند.
در این کتاب رابرت کیوساکی دربارهٔ روش‌های زندگی افراد پولدار و افراد بی‌پول صحبت می‌کند. کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول توانسته دنیای امور مالی را متحول کند. این کتاب می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی شان را در آینده بدست گیرند.
ایده های خوب این کتاب: فقیران و طبقه متوسط برای پول کار می‌کنند ولی، پول برای ثروتمندان کار می‌کند. مقدار پولی که به دست می‌آورید هیچ اهمیتی ندارد، بلکه پولی که ذخیره می‌کنید اهمیت دارد. ثروتمندان در حال جمع‌آوری دارایی هستند و افراد فقیر در حال جمع‌کردن تعهدها و قسط‌هایی که به خیال خودشان دارایی است. استعداد مالی همان چیزی است که با آن می‌توانید پول بیشتری ذخیره کنید، مدت بیشتری آن را نگه دارید و مانع شوید که دیگران آن را از چنگ‌تان درآورند. قدرتمندترین دارایی همۀ ما، ذهن ماست.
درس های آموزندۀ کتاب: مقدار پولی که درمی‌آورید هیچ ارزشی ندارد، بلکه مقدار پولی که ذخیره می‌کنید ارزشمند است؛ افراد فقیر و طبقه متوسط همواره دنبال پول می‌دوند و پول دنبال ثروتمندان؛ افرادی که به جلو قدم برمی‌دارند، با هوش نیستند، بلکه افراد جسور هستند؛ افراد ثروتمند روی ستون‌های دارایی‌شان تمرکز می‌کنند و افراد فقیر روی ستون‌های درآمدشان(ستون دارایی و بدهی در ترازنامه)؛ افرادی که همیشه در حال جلوگیری از شکست هستند، مانع موفقیت هم می‌شوند.

 

 

 

۹- کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر

حق ندارید فقیر باشید. «کاترین پاندر» اینجاست تا در کتاب قانون توان‌گری (The Dynamic Laws of Prosperity) تمام رمز و رازهای داشتن زندگی پر از ثروت و نعمت را به شما بیاموزد. از دید پاندر همه باید ثروتمند باشند، چون حق هر انسانی است که در رفاه و آسایش زندگی کند.
کاترین پاندر (Catherine Ponder)میگوید، فقر گناه است، گناه‌کار نباشید. و یادآوری می‌کند که به خاطر همین فقر است که زندان‌ها پر از مجرم است، و کوچه و خیابان‌ها پر است از کودکان معصومی که به احتمال خیلی زیاد آینده‌ی چندان خوب و خوشی در انتظارشان نیست. جالب اینجاست که انسانی وجود ندارد که نخواهد ثروتمند و توانگر باشد. اگر چنین کسی را دیدید، مطمئن باشید آدم نابهنجاری است. او همان کسی است که نظم سیستم زندگی اجتماعی و تلاش‌های دیگران برای داشتن زندگی بهتر را به هم می‌زند.
بی تردید درون و پیرامون هر یک از ما قدرتی عظیم نهفته است. این جوهر و انرژی محبوس درون را می توان از طریق اندیشه ها واحساسها وتصاویر ذهنی سنجیده وآگاهانه برای کامیابی وتوانگری و دریافت همه موهبتها رها و آزاد کرد و به زندگی دلخواه خویش دست یافت.

 

کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر انتشارات نیک فرجام

کتاب قانون توانگری اثر کاترین پاندر انتشارات نیک فرجام

98,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۱۰- کتاب میلیونر اتوماتیک اثر دیوید باخ

کتاب میلیونر اتوماتیک (The Automatic Millionaire) نوشتۀ دیوید باخ، گام به گام تمام آنچه که احتیاج دارید را به شما آموزش می‌دهد تا امنیت اقتصادی را به دست آورید. او معتقد است هر فرد با هر سطح درآمد می‌تواند به ثروت دست یابد.
مهم نیست که چقدر درآمد دارید و چه کسی هستید، برنامه پیشنهادی دیوید باخ (David Bach) را به کارگیرید تا زندگی شما دگرگون شود. این کتاب برای کسانی نوشته شده که به زندگی و ثروت، دید بلند مدت داشته و به دنبال کسب ثروت یک شبه یا یک ساله نیستند.
دیوید باخ روش بسیار آسان و البته مهمی را برای پولدار شدن توصیه میکند که اگر آن را فرا بگیرید و به آن عمل کنید،قطعا تغییرات چشمگیری را در زندگی اقتصادی خود خواهید دید.بعضی اوقات،مردم فکر میکنند که برای پولدار شدن حتما باید یک راه پر پیچ و خم را طی کنند و روش های عجیب و غریب و سختی را در پیش بگیرند تا بتوانند موفق شوند،در صورتی که بعضی مواقع،روش هایی ساده و آسان،میتواند بسیارکارامد تر از روش های سخت و دور از نظر باشد.
او در یکی از کتاب هایش،جمله معروف و جالبی دارد که می گوید: اگر میخواهید پولدار شوید، باید کارهایی را انجام دهید که اکثر مردم دنیا انجام نمی دهند.

 

👉امتیاز بده.