۱۵ کتاب برتر دیجیتال مارکتینگ

 

۱- کتاب نسل چهارم بازاریابی؛ فیلیپ کاتلر

کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital) با نام فرعی «حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال» اثری از سه نویسنده به نام‌های ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan) ، فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) و هرماوان کارتاجایا (Hermawan Kartajaya) است.

کتاب نسل چهارم بازاریابی یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در زمینه بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن نوشته شده که به مسائلی مانند تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود.

نویسندگان کتاب نسل چهارم بازاریابی را به سه بخش تقسیم می‌کنند:

-روندها: کتاب در بخش روندها به ما می‌گوید که بازاریابی پیش از این در کجا قرار داشته و در آینده به کدام سمت و سو کشیده می‌شود.

-استراتژی: در این بخش به تأثیر بازاریابی روی مصرف‌کننده، کارکنان سازمان، شرکای توزیع و سهام‌دارن اشاره می‌شود. در این بخش می‌فهمیم که این دسته از افراد می‌توانند چه نقشی در بازاریابی سازمان داشته باشند.

-کاربرد: در بخش کاربرد مهم‌ترین چیزی که بیان می‌شود عقاید دهگانه در بازاریابی ۳ ( Marketing 3.0 ) است. این عقاید می‌تواند ارزش زیادی به مشتریان ما ارائه دهد و سود زیادی را برای سازمان به ارمغان بیاورد.

 

 

۲- کتاب بازاریابی دیجیتال با رویکرد کاربردی؛ آلن چارلزورث

اهمیت اینترنت و بازاریابی دیجیتال در ماندگاری و رشد کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. ولی مهم تر از آن، چگونگی استفاده اثربخش از آن است. ساختارکتاب بازاریابی دیجیتال با رویکرد کاربردی (Digital Marketing A Practical Approach) به گونه ای طراحی شده که تمام مفاهیم رایج در حوزه بازاریابی دیجیتال از قبیل فروش اینترنتی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، تجزیه و تحلیل شاخص ها و تا حدودی رفتار مصرف کننده آنلاین را پوشش می دهد.

کتاب به ‏نوعی ساختاربندی شده است که مفاهیم تمام اجزای موضوع را پوشش دهد و سپس، این اجزا را ذیل سناریوهای واقعی و کاربردی به آزمون بگذارد. این‌کتاب به دو بخش تقسیم‏ شده است.

-بخش اول: بازاریابی در عصر دیجیتال: در این بخش به محیطی خواهیم پرداخت که بازاریابان هم‏ اکنون با آن مواجه هستند. این فصول از کتاب با دیدگاهی کل‏ نگرانه به برخی مباحث کلیدی مرتبط با این حوزه می‏ پردازد؛ می‏توان آن را نوعی مقدمه برای محیط دیجیتال تصور کرد. این بخش از سه فصل تشکیل ‏شده است.

– بخش دوم: بازاریابی دیجیتال عملیاتی– همانند قالب ویرایش ‏های پیشین به اجزای بازاریابی دیجیتال اختصاص داده‏ شده است. این بخش از هفت فصل تشکیل ‏شده است.

 

۳- کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی؛ جفری جی. پارکر، مارشال دابلیو وان الستین، سانجیت پل چوداری

کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی (Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy) حاصل مطالعات و تحقیقات سه فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی اقتصاد و تکنولوژی به نام‌های جفری جی پارکر (Geoffrey G. Parker)، سانجیت پل چودری (Sangeet Paul Choudary) و مارشال دابلیو وان الستین(Marshall Van Alstyne ) است که در این کتاب از تغییر ماهیت بازار جهانی صحبت می‌کنند و دلایل موفقیت و شکست کسب‌وکارها را نشان می‌دهند.

و در ادامه به شرکت‌های تازه‌تاسیس، سازمان‌های مسئول، سیاست‌گذاران و شهروندان کمک می‌کنند تا بتوانند دورنمای جدید و چالش‌برانگیز دنیایی که پلتفرم‌ها فاتح آن هستند را به شکلی موثرتر و کارآمدتر پیدا کنند.

شکل جدید پلتفرم‌ها را می‌توان دلیل اصلی موفقیت بسیاری از غول‌های امروزی کسب‌وکار، مانند آمازون، مایکروسافت، فیس بوک، اوبِر و غیره دانست. صرف نظر از این که چه کسی هستید و چه می‌کنید، این پلتفرم‌ها بر زندگی و کسب‌وکار شما تأثیر خواهند گذاشت و آنرا دچار تغییرات شگرفی خواهند کرد.

 

۴- کتاب بازاریابی چریکی؛ جی کنراد لوینسون

نظریه بازاریابی چریکی لِوینسون که شناخته شده‌ترین متخصص بازاریابی چریکی است تاثیر زیادی بر بازاریابی داشته و در تمام دوره‌های ام‌بی‌ای در سرتاسر جهان تدریس می‌شود. کتاب بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing) جی. کنراد لوینسون (Jay Conrad Levinson) به عنوان یکی از ۲۵ کتاب برتر در زمینه کسب و کار شناخته شده است.

بازاریابی چریکی فرصت های جدید و غیر معمولی را برای افزایش میزان مصرف کنندگان به واسطه انواع تبلیغات، ارائه می دهد. امروزه در بازارهای گوناگون کسب و کار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاش های بازاریابی وجود دارد. شرکت ها در جستجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند.

در بازاریابی امروز، بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی می باشد که عمدتا برای ارتقای آمیخته بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته. این نوع از بازاریابی شکلی از بازاریابی است که شامل تجربه بازاریابی در ارتباط با مصرف کننده می باشد بازاریابی چریکی شامل استراتژی هایی است که می تواند براحتی و با هزینه ای اندک مورد استفاده قرار گیرد.

 

۵- کتاب سازمان محتوا؛ جو پولیزی

جو پولیزی (Joe Pulizzi) معتقد است آینده‌ مدل Content Inc. همین حالا است! و کسب‌وکارهای زیادی از استراتژی ورود به بازار این مدل بهره خواهند برد؛ چرا که تمرکز روی مخاطب و ایجاد مخاطب وفادار به صورت مستقیم، به شما بهترین درک را از محصول‌نهایی که فروش آن منطق داشته باشد ‌اعطا می‌کند.

کتاب سازمان محتوا ‌‌مدار؛ چگونه کارآفرین‌ها از محتوا برای ایجاد مخاطب انبوه و خلق کسب‌وکارهای موفق استفاده می‌کنند (Content Inc: How Entrepreneurs Use Content to Build Massive Audiences and Create Radically Successful Businesses Hardcover) به شما یاد می‌دهد که چطور ابتدا مشتری‌ها را جذب کنید و سپس محصولات را تولید کنید. در جهان محتوا محور امروز این بهترین راه ممکن برای ایجاد کسب و کاری استوار و ماندگار است.

به زبان ساده این کتاب می‌گوید ابتدا محتوای با‌ارزش را ایجاد کنید، مخاطبان خواهان آن محتوا را جذب نمائید و سپس برای مخاطبان جذب شده یک محصول بسازید.
پولیزی فرایند راه‌اندازی کسب و کار را به شش گام تقسیم می‌کند:

-نقطه‌ی مطبوع: فصل مشترک شایستگی فردی خود و اشتیاق شخصی‌تان را تعیین کنید.

-شیب محتوا: معین کنید که چطور می‌توان نقطه‌ مطبوع را «کمی کج» کرد تا مکانی با رقابت کمتر و یا بدون رقابت یافت.

-ساخت پایگاه: کانال شماره‌ یک خود را ایجاد کنید تا از طریق آن محتوای تولید شده را انتشار دهید( مانند وبلاگ، سایت، پادکست، یوتیوب، اینستاگرام و غیره).

-مشتری‌ها را دِرو کنید: رسانه‌های اجتماعی و سئو( بهینه‌سازی موتور جستجو) را به کار گیرید تا بازدیدکنندگانی که فقط یک بار از محتوای شما دیدن می‌کنند را به مخاطبان دائمی‌ تبدیل کنید.

-متنوع‌سازی: با گسترش کسب و کارتان در چندین کانال مختلف آن را رشد دهید.

-درآمدزایی: حال که مهارت لازم را به دست آورده اید، می‌توانید از محصولات تولیدی یا خدماتی که ارائه می‌دهید، کسب درآمد کنید.

 

کتاب قدرت محتوا اثر جو پولیتزی انتشارات مات

15,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۶- کتاب بازاریابی با هک رشد؛ رایان هالیدی

کتاب بازاریابی با هک رشد؛ آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات (Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing and Advertising) نوشته رایان هالیدی (Ryan Holiday)، صاحب یک شرکت بازاریابی و از نویسندگان موفق در حوزه استراتژی فروش و تجارت، مقدمه‌ای در مورد آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات است.

افرادی که فکر و ذکرشان متوجه رشد کسب و کار است و علاوه بر این با درهم‌آمیختن روش‌های بازاریابی و کدنویسی موفق می‌شوند تا روشی جدید برای بازاریابی کالا، محصول یا خدمات شرکت پیدا کنند، هکرهای رشد نامیده می‌شوند.

در گام اول، یاد می‌گیریم که چطور پیش از هر کاری، محصول‌مان باید با نیاز بازار تناسب داشته باشد تا بتوان این اصول را اجرا کرد. در گام بعدی یاد می‌گیریم که چطور اصول هک رشد را برای محصول یا خدمات خودمان به کار ببندیم. در گام سوم، پی می‌بریم برای اینکه مشتریان محصول یا خدمات‌مان را به دیگران معرفی کنند و پیام بازاریابی‌مان همه‌گیر یا ویروسی شود. گام چهارم که شاید مهم‌ترین گام باشد به روش‌هایی برای حفظ مشتریان و افزایش آن‌ها می‌پردازد.

 

۷- کتاب آنها می‌پرسند، شما جواب می‌دهید؛ مارکوس شریدن

کتاب آن ها می پرسند شما پاسخ دهید (They Ask You Answer) نوشته مارکوس شریدن (MARCUS SHERIDAN)، رویکردی تحول‌آور به فروش درون‌گرا، بازاریابی محتوایی و مصرف کننده دیجیتالی امروز است. شعار آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید! نوعی فلسفۀ کسب‌وکار است که بر ارتباطات، فرهنگ سازمانی و شیوۀ فروش تأثیر می‌گذارد.

این شیوه بر پرسش‌ها، تمایلات و نیازهای مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند تا با تولید محتوای مؤثر، آن‌ها را با شما و خدماتتان بیشتر آشنا کند. این همان بازاریابی درون‌گرا یا ربایشی است که مدل کسب‌وکارتان را متحول خواهد کرد. در واقع، شما راهبردهایی را به کار می‌گیرید که هنگام خرید به آن توجه دارید ولی در جایگاه فروشندۀ خدمات یا محصولات به آن‌ها توجه نمی‌کنید.

این‌که ما باید به سوال‌ها و ابهام‌های مشتری پاسخ دهیم اصلی است که همه‌ی فروشندگان و بازاریابان محتوا قبول دارند. همه‌ی مسئله و چالش از وقتی شروع می‌شود که وارد مصداق‌ها می‌شویم. آیا باید به هر سوالی پاسخ داد؟ آیا نباید نگران باشیم که رقبا به اطلاعات ما دست پیدا می‌کنند؟ آیا بهتر نیست برخی بحث‌ها به گفتگوهای حضوری یا تماس تلفنی (یا هر شکل دیگری از ارتباط یک به یک) محدود شود؟

 

کتاب آن‌ها می‌پرسند شما پاسخ دهید نوشته مارکوس شریدن از انتشارات برآیند

کتاب آن‌ها می‌پرسند شما پاسخ دهید نوشته مارکوس شریدن از انتشارات برآیند

227,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸- کتاب جذب؛ گابریل وینبرگ و جاستین مارس

تعداد بسیار زیادی از استارتاپ ها در سراسر دنیا شکست می خورند؛ و دلیل شکست اغلب آنها، نه ضعف در ساخت یک محصول ارزشمند، بلکه عدم توانایی در جذب مشتری است!

هدف اصلی کتاب کشش یا جذب : چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد! (Traction: how any startup can achieve explosive customer growth) ، کمک به استارتاپ ها و کسب و کارها برای جذب مشتری و رشد سریع شان است.

گابریل وینبرگ (Gabriel winberg) و جاستین مارس (Justin Mares)، که خود از کارآفرینان موفق، و با تجربه مشاوره به چندین استارتاپ هستند، در این کتاب ۱۹ کانال برای جذب مشتری و ترکشن معرفی می کنند.

 

۹- کتاب قبایل؛ ست گودین

تاثیر تحولات اقتصاد جهانی بر عملکرد کسب و کارهای امروزی و در کنار این تحولات، جهانی شدن، توسعه فن آوری و شفافیت انتقال اطلاعات و به دنبال آن مشتریان هوشیار، تنوع الگوهای کسب و کار و تشدید رقابت را در پی داشته است و در این فضای رقابتی، تلاش بنگاه ها برای افزایش سهم بازار، تلاشی برای تسخیر قلب و روح و روان مشتریان بالقوه و بالفعل است.

ست گادین (Seth Godin) نویسنده هجده کتاب پرفروش بین المللی ( از جمله گاو بنفش) است که طرز فکر مردم را درباره بازاریابی، رهبری، و روش نشر ایده ها تغییر داده است.

گادین در کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی (Tribes: We Need You to Lead Us) شرح می‌هد که افراد برای تحقق دیرینه‌ترین آرزوهای خود چطور باید عمل کنند. او بر موضوع «رهبری قبایل» تمرکز دارد و شرح می‌دهد که چگونه هم‌پیمانان خود را گرد هم آورید، از آن‌ها «قبیله» بسازید و به اهداف بزرگ دست یابید. او نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی، برای آغاز حرکت قبیله‌ها را بیان می‌کند و به‌درستی از عادت‌های روحی و روانی مخربی نام می‌برد که افراد برای توجیه حالت رخوت خود به آن‌ها متوسل می‌شوند.

 

 

۱۰- کتاب بازاریابی محتوایی حماسی؛ جو پولیزی

جو پولیزی (Joe Pulizzi) یکی از برجسته‌ترین کارشناسان و متخصصان در حوزه‌ بازاریابی محتوا است و در کتاب خود با عنوان بازاریابی محتوایی: چگونه داستانی متفاوت بگوییم، تا از میان سر و صداهای مختلفی که تبلیغات و پیام‌های شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند، عبور کرده و با بازاریابی کمتر صاحب مشتری‌های بیشتری شویم. (Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less Hardcover)، برای کسب‌وکارها شرح می‌دهد چطور با تولید اطلاعات و محتواهایی که افراد خواهان آن هستند، مشتریانشان را به خود جذب کنند.

او اصول استراتژی و تولید محتوا و اهداف آن را با زبانی سرگرم‌کننده و الهام‌بخش در این کتاب بیان کرده است. کتاب جو پولیتزی راهنمایی تمام‌عیار است که به شما تمام ابزارهای لازم برای آغاز مسیر بازاریابی محتوا را می‌دهد.

محتوای شما باید دردی از مخاطب را دوا، نیازی از او را برآورده و یا سوالی از سوالاتش را پاسخ دهد. این پاسخگویی به نیاز مخاطب باید فراتر از پیشنهاد دادن محصولات و خدمات‌تان به آن‌ها باشد. حتی گاهی نیاز است به نیازهای عاطفی مخاطبان‌تان توجه و برای برطرف کردن آن‌ها محتوا تولید کنید.

 

۱۱- کتاب همه نویسنده‌ایم؛ آن هاندلی

کتاب همه نویسنده ایم (Everybody Writes)، یک کتاب راهبردی برای خلق و انتشار محتوایی ارزشمند است که به شما در رشد و موفقیت کسب و کارتان کمک می کند. آن هندلی(Ann Handley)، بر این باور است که در دنیای محتوایی امروز، «نوشتن» نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بسیاری از نویسندگان بر این باورند که توانایی خوب نوشتن یک هدیه ذاتی است ولی آن هندلی آن را تکذیب و بی پایه و اساس، طلقی کرده و معتقد است، درون هر فرد، یک نویسنده نهفته است. و نوشتن قابل یادگیری است.

 

۱۲- کتاب این است بازاریابی؛ ست گادین

کتاب این است بازاریابی (This is Marketing) یک کتاب در مورد ریشه ها است. درباره انداختن لنگر کار خود در اعماق رویاها، خواسته ها و جوامع کسانی که می خواهید به آنها خدمت رسانی کنید. در مورد تغییر افراد به بهترین ها و ایجاد کارهایی که می توانید به آنها افتخار کنید. در مورد هدایت گر بازار بودن است نه صرفاً هدایت بازار.

ست گودین در این کتاب تعریف دیگری از بازاریابی دارد. از نظر او، بازاریابی یعنی تغییرآفرینی. تغییر فرهنگ، جایگاه اجتماعی و ارتباط بین افراد. او بازاریابی را فعالیت سخاوتمندانهٔ کمک به دیگران برای حل مشکل‌شان و تبدیل شدن‌شان به فرد دلخواه‌شان می‌داند.

به باور او، بازاریاب‌ها نباید از مشتریان استفاده کنند تا مشکلات شرکت‌شان را حل کنند، بلکه باید بازاریابی را برای حل مشکل مشتریان به کار برد. بازاریابی ما باید به‌گونه‌ای باشد که اگر روزی کسب‌وکارمان را جمع کردیم، افراد زیادی دلتنگ‌مان شوند.

 

 

۱۳- کتاب ۵۰۰ نکته کاربردی از بازاریابی شبکه های اجتماعی؛ اندرو مک‌کارتی

کتاب ۵۰۰ نکته کاربردی از بازاریابی شبکه های اجتماعی (۵۰۰ Social Media Marketing Tips Essential Advice Hints and Strategy) که یکی از کتاب‌های مهم و پرفروش در حوزه برند و مارکتینگ است، توصیه‌ها،‌ نکته‌ها و استراتژی‌های ضروری برای کسب‌وکارهای شما در شبکه‌های اجتماعی دارد.

مطالب بیان شده در این کتاب در تمام شبکه‌های ارتباط جمعی دنیا مانند فیسبوک، توییتر، پینترست، گوگل‌پلاس، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین و… کاربرد دارد.

 

کتاب ۵۰۰ نکته کاربردی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اثر اندرو مکارتی انتشارات برآیند

88,000 66,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب 500 نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی اثر اندرو مکارتی انتشارات کتاب پارسه

115,000 74,750 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۴- کتاب مسری: راهکارهای بازاریابی ویروسی؛ جونا برگر

کتاب مسری (Contagious)؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی حکایت پوست اندازی بازاریابی در اقتصاد فوق رقابتی امروز است. این کتاب از پدیده‌ای در کسب‌ و کار حرف می زند که رسیدن به آن نهایت آرزوی هر کارآفرینی‌ است و قدم به قدم نشان می‌ دهد که چگونه می‌ توان نا محسوس به ذهن و زبان مردم راه پیدا کرد و پیام خود را در مقیاس بسیار زیاد، آن هم با زحمت کم، گسترش داد.

جونا برگر (Jonah Berger) در کتاب حاضر، رازهای نهانی که در ارتباطات اجتماعی وجود دارند را بیان می‌کند. واقعاً چرا در مورد بعضی چیزها بیشتر سخن می‌گوییم و آن‌ها را بیشتر به اشتراک می‌گذاریم؟ این اثر با ارائه داستان‌های جذاب و تحقیقات جامع ابزاری برای اشخاصی که می‌خواهند محصول یا ایده خود را در سطح گسترده منتشر کند، ضروری‌ست.

 

 

۱۵- سئو

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت شامل:

بهبود ساختار سایت، استراتژی کلمات کلیدی، استراتژی URL، بهینه سازی کدهای سایت، پردازش کردن متن، بهینه سازی لینک های ورودی، استراتژی نام دامنه و هاست، بهینه سازی تصاویر، و تولید محتوای کاربر پسند و جذاب می باشد.

برای یادگیری سئو سعی کنید از آخرین منابع استفاده کنید چون قوانین سئو مدام در حال تغییر است به همین خاطر هیچ منبعی را برای سئو معرفی نمی کنیم و انتخاب آن را به عهده خودتان میگذاریم.

👉امتیاز بده.