۱۸ کتاب برتر بازاریابی و استراتژی های بازاریابی

 

۱- کتاب اصول و مبانی مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر و لین کلر

موفقیت شرکت ها در اغلب مواقع به توان بازاریابی آنها بستگی دارد. چنانچه تقاضای کافی برای کالاها و خدمات وجود نداشته باشد تا شرکت بتواند از آن سودی حاصل کند، وظایف مالی، عملیاتی، حسابداری و دیگر وظایف کسب و کار واقعا اهمیتی نخواهند داشت.
کتاب « اصول و مبانی مدیریت بازاریابی» نوشتۀ فیلیپ کاتلر و لین کلر (Kevin Lane Keller) با هدف آموزش مدیریت بازاریابی، چارچوبی مناسب برای شرکت ها، گروه ها و افراد است تا راهبردهای خود را با بازار قرن بیست و یکم تطبیق دهند.
فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن است. که بیش از ۸۰ جلد کتاب و یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده و به عنوان مرجع بسیاری از کتابهای دیگر است. کتاب اصول بازاریابی او به‌ عنوان یکی از معتبرترین مراجع به‌شمار می‌رود.

در ادامه انواع چاپها و فروشندگان مختلف با قیمتهای متفاوت این کتاب را ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب بازاریابی خلاق اثر فیلیپ کاتلر و فرناندو تریاس دبس نشر آموخته

کتاب بازاریابی خلاق اثر فیلیپ کاتلر و فرناندو تریاس دبس نشر آموخته

108,570 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب راه کارهای تبلیغات و بازاریابی59 اثر فیلیپ کاتلر و دیگران

60,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

کتاب بازاریابی جهانی بر پایه مدیریت شهری اثر پروفسور فیلیپ کاتلر و میلتون کاتلر انتشارات مهربان نشر

کتاب بازاریابی جهانی بر پایه مدیریت شهری اثر پروفسور فیلیپ کاتلر و میلتون کاتلر انتشارات مهربان نشر

مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۲- کتاب طراحی کمپین تبلیغاتی (در راستای استراتژی بازاریابی) اثر جیم اوری

در کتاب طراحی کمپین تبلیغاتی (در راستای استراتژی… (Advertising campaign planning : developing an advertising-based marketing plan) سعی شده به قلمی ساده و روان مراحل و چارچوب های طراحی و اجرای کمپین توضیح داده شود.
این کتاب، منبع کاملی برای تمام کسانی است که قصد دارند یک کمپین تبلیغاتی موفق را پایه ریزی نمایند اما نمی‌دانند برای این کار چه مسیری را باید طی کرده و کارشان را از کجا شروع نمایند.
جیم اوری (Jim Avery) محتوای مد نظرش را که چارچوبی معین دارد به صورت مرحله به مرحله و گام به گام در اختیار خواننده قرار داده و درک مطالب را برای مخاطب آسان می نماید. هم چنین او همراهی اش با خواننده را تا جایی ادامه می دهد که او را به مرحله ی ارائه ی برنامه و اجرای اهدافش برساند. کتاب در سه بخش و دوازده فصل به موضوعات مختلف و مراحل علمی و اجرای کمپین نویسی تبلیغاتی می پردازد.

 

۳- کتاب جایگاه سازی (نبردی در ذهن) اثر ال ریس – جک تراوت

جایگاه سازی مفهومی است که تبلیغات را تغییر داده است. جایگاه سازی با یک محصول، یک کالا، نوعی خدمات، یک شرکت، یک آژانس، یک فرد یا حتی خود شما آغاز می شود؛ خلاق بودن و تلاش برای به وجودآوردن آنچه پیشتر در ذهن وجود نداشته است، اگر نگوییم غیرممکن شده، روز به روز مشکل تر می شود.
رویکرد اصلی جایگاه سازی، خلق مسائل تازه و متفاوت نیست، بلکه استفاده از مواردی است که از قبل در ذهن بوده است. در واقع جایگاه سازی محکم کردن اتباطاتی است که از قبل وجود داشته است. جایگاه سازی، مجموعه تفکری است که برای درک مشکلات برقراری ارتباط در جامعه ارتباط زده گردآوری شده است.
شرکت‌ها باید جایگاهی را در ذهن مشتریان به وجود آوردند؛ جایگاهی که نه تنها نقاط قوت و ضعف خود، بلکه شرایط رقبایش را هم مورد نظر قرار داده باشد.
نگارندگان کتاب جایگاه سازی (نبردی در ذهن) (Positioning: the battle for your mind) روش‌های نفوذ در ذهن مصرف‌کنندگان و ساختن جایگاهی مطمئن در آن را آموزش می‌دهند. کتاب حاوی مطالبی در زمینۀ حمله و نفوذ به ذهن، جایگاه‌سازی پیشرو و دنباله‌رو، قدرت نهفته در نام، تلۀ بی‌اسمی، جایگاه‌سازی یک شرکت، کشور، کالا، و خدمات و… است.

 

۴- کتاب چکش بصری اثر لورا ریس

کتاب چکش بصری (Visual hammer) اثری از لورا ریس (Laura Ries) یکی از کتاب‌های خوب در زمینه برندینگ و بازاریابی است و از نمونه‌های موفق در زمینه برندسازی و هویت‌دهی بصری بوده و از رازهای موفقیت آنان می‌گوید. چکش بصری، ابزاری قدرتمند است که می‌تواند برند شما را در سطح جهان مطرح کند. اما اینکار چگونه انجام می‌شود؟
در کتاب چکش بصری، با در نظر گرفتن طیف وسیع مخاطبان یک محصول و تنوع در روش‌های تأثیرپذیری آنها، بر اهمیت استفاده از ابزارهای دیداری در کنار سایر ابزارها (کلامی و…) برای ماندگار ساختن و تثبیت یک برند در ذهن مشتری تأکید شده و نویسنده در این کتاب روش‌های مؤثر و نکاتی کلیدی در استفاده صحیح از این ابزار را از منظر تخصصی بررسی کرده است.
واژه ها هم مهم هستند، اما بدون کمک نیروی پیش برنده‌ تصاویر، به سختی به ذهن مخاطب راه پیدا می کنند. جایگاه برند، یک مفهوم کلامی یا همان میخ است و ابزاری که این میخ را به ذهن مصرف‌کننده فرو می‌کند، چکش بصری است. از آن جا که تصاویر قدرت احساسی دارند که نوشته‌ها یا پیام‌های شنیداری ندارند، ایده‌ کلامی باید وجهه‌ای تصویری پیدا کند تا بتواند در ذهن مصرف‌کننده نفوذ کند. کتاب چکش بصری به شما کمک می‌کند تا با این مفهوم کلیدی آشنا شوید. فراموش نکنید برای کوبیدن میخ شما نیاز به یک چکش با قدرتی شگفت‌انگیز دارید.

 

۵- درباره کتاب اعتراف‌های یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی

کتاب اعتراف‌های یک تبلیغاتچی((Confessions of an Advertising Man نوشته‌ «دیوید اگیلوی»( David Mackenzie Ogilvy) یکی از خواندنی‌ترین آثار حوزه‌ تبلیغات است که مملو از نکات آموزشی و خلاقانه است.
تبلیغات بخشی جدایی‌ناپذیر از هر تجارت و کسب‌وکار است و افراد به دلایل مختلف ازجمله افزایش فروش، ارائه محصول جدید و … از انواع تبلیغات استفاده می‌کنند. «دیوید اوگیلوی» یکی از چهره‌های پیشگام در تبلیغات مدرن در این اثر درباره‌ انواع تبلیغات و تأثیرگذاری هر یک از آن‌ها بر بازار هدف صحبت می‌کند.
دیوید اگیلوی کتاب دیگری با نام رازهای تبلیغات (Ogilvy on advertising.) دارد که دومین کتاب اوست. زبان کتاب رازهای تبلیغات ، روان و آمیخته با طنز و کنایه است. موضوعات مطرح شده در کتاب بسیار موجز، ساده و عاری از الفاظ و مفاهیم پیچیده است و بحث های جدی، طولانی و خسته کننده تبدیل به موضوعات شیرین و قابل فهم شده است. کتاب رازهای تبلیغات برای دست اندرکاران تبلیغات و یا مدیران مرتبط با صنعت تبلیغات، بسیار شیرین و آموزنده است.

 

کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی

110,000 82,300 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۶- کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی: راهکارهایی از بزرگ‌ترین تبلیغات جهان اثر لوک دوپونت

کتاب «۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی»( ۱۰۰۱ Advertising Tips) اثری کامل درباره‌ خلق یک آگهی تبلیغاتی مناسب برای محصول و کالای موردنظرتان است. این اثر شامل راهکارهای عملی و تأثیرگذار بر مخاطب و بازار فروش است و نویسنده‌ آن براین باور است که در نهایت هر تبلیغ باید به فروش منجر شود.
این کتاب سرشار از نکات مفید و پراهمیت برای فعالان حوزه‌ تبلیغات، محتوا و بازاریابی است و از صفر تا صد یک تبلیغ پربازده را آموزش می‌دهد. و به شما نشان خواهد داد که در دنیای تبلیغات چه چیزهایی موثر هستند و چه چیزهایی موثر نیستند. چگونه تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید. چگونه مصرف کنندگان به تبلیغات مختلف واکنش نشان میدهند. چگونه محصولاتتان را عرضه کنید. چگونه باید نسخه آگهی را نوشت تا بهترین نتیجه حاصل شود. چه واژه هایی بهتر می فروشند. کدام صفحه آرایی برای جلب خواننده بهتر است و…
لوک دوپونت (Dupont, Luc) هفت کتاب در زمینه تبلیغات و رسانه ها نوشته است، از جمله ۱۰۰۱ نکته تبلیغاتی و تصویری که می فروشد. او که در تبلیغات در ارتباطات بازاریابی Cossette کار می کرد، در سال ۲۰۰۲ استاد دانشگاه ارتباطات دانشگاه اتاوا شد.لوک دوپونت به طور منظم در زمینه های مربوط به بازاریابی، ارتباطات، رسانه های جدید و تصاویر با رسانه ها همکاری می کند.

 

۷- کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات اثر ماریو پرکین

کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات: ایده‌ها و تکنیک‌هایی برگرفته از بهترین تبلیغات دنیا (Creative advertising ideas and techniques from the worlds best campaigns) کتابی مرجع برای ایده‌های درخشان و ناب، و اکسیری برای تفکر خلاق است. در این کتاب با استراتژی‌های خلاقانه دنیای تبلیغات آشنا می شوید و درک بهتری نسبت به مکانیزم آن‌ها پیدا می کنید.
کتاب حاضر فاصله‌ی بین ایده یابی تا هدف گذاری، پرورش و ارزیابی ایده‌ها و انتخاب آن‌ها را پوشش می‌دهد. اعضای گروه‌های تبلیغاتی، مدیران روابط عمومی، مدیران و کارشناسان ارشد رشته‌های مدیریت و بازاریابی، و دیگر افراد علاقه‌مند به تبلیغات از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می آیند. به خاطر داشته باشید، برای خلاقیت تنها یک راه وجود ندارد. هرکس به نوبه‌ی خود می‌تواند با توجه به هدف، از راه دیگری وارد شود.» کتاب حاضر را انتشارات «سیته» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

 

۸- کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری اثر ماکس ‌ساترلند

روان‌شناسی تبلیغات تجاری‌: (تبلیغات تجاری و ذهن مصرف‌کننده‌): آنچه عمل می‌کند، آنچه عمل نمی‌کند و چرایی آن‌ (Advertising and the mind of the consumer: what works, what doesn’t and why) حاصل سال‌ها تجربه ساترلند در حوزه تبلیغات تجاری است.
این کتاب رمز و راز تأثیرات تبلیغات را می‌گشاید و برخی از ساز و کارهای روان‌شناختی بنیادین آن را توصیف می‌کند. کتاب روان‌شناسی تبلیغات تجاری در وهله اول برای مدیرانی نوشته شده است که در عرصه تبلیغات تجاری هزینه می‌کنند؛ کسانی چون مدیران و سرپرستان بازاریابی، مدیران محصول و مدیران شرکت‌های تبلیغاتی، همچنین برای تمامی افرادی که به تبلیغات و کارکردهای روان شناختی آن می‌اندیشند، کتاب بسیار مفیدی است.»
روان‌شناسی تبلیغات تجاری‌ از رمز و رازهای تاثیرات تبلیغات روی مخاطب رمزگشایی می‌کند و برخی سازوکارهای روان‌شناختی بنیادین تبلیغات تجاری را توصیف می‌کند. این کتاب برای مدیران شرکت‌هایی که هزینه‌های بالایی را درعرصه تبلیغات تجاری صرف می‌کنند، می‌تواند مفید باشد.

 

۹- کتاب تبلیغات تجاری، اثر جان برنت، ویلیام ولز، ساندراارنست موریارتی

«کتاب “تبلیغات تجاری اصول و شیوه‌های عمل” (Advertising: principles and practice) یک کتاب آموزشی با اهداف کاربردی است. منظور از تبلیغات تجاری، روش انتقال پیام کسب و کار به مخاطبان همراه با خلاقیت می باشد. شالوده و محیط تبلیغات، برنامه ریزی و راهبرد تبلیغات، عملیات تبلیغات، رسانه های تبلیغات، خلق تبلیغات و سایر انواع تبلیغات از مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
این کتاب مبانی و محیط تبلیغات، نحوه‌ برنامه‌ریزی و تدوین راهبرد تبلیغاتی را تشریح و رسانه‌های تبلیغاتی را معرفی می‌کند. سپس به جنبه‌های خلاقیت تبلیغات و ساختن انواع آگهی‌ها برای رسانه‌های مختلف می‌پردازد.
همچنین به فراگرد بازاریابی و ارکان تشکیل دهنده‌ آن، بررسی مؤسسات تبلیغاتی و نحوه سازماندهی آنان، اهمیت تحقیق و تحقیق راهبردی، روان‌شناسی تبلیغات تجاری، ترویج فروش و روش‌های گوناگون آن ومقولات بسیار مهم دیگر در حوزه تبلیغات می‌پردازد.
خواندن این کتاب ارزشمند برای کلیه دست‌اندرکاران تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های مرتبط در این حوزه‌ها ضروری است.»

 

۱۰- کتاب بازی پردازی در بازاریابی اثر اسکات هریس

نسل هزاره‌ سوم معروف به “نسل دیجیتال” که شبانه‌روز سروکارش با تکنولوژیهای نوین است، دلیلی نمی‌بیند که توجهی به برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی نشان دهد، تمایلی ندارد برای خرید به فروشگاههای آراسته قدم بگذارد تا محصول یا کالای مورد نظرش را خریداری کند، علاقه‌ای ندارد به صدای جذاب بلندگوهایی گوش بسپارد که خبر از تخفیفهای فوق‌العاده می‌دهند، از شمیم خوش و موسیقی دلنشین فروشگاهها حظ ببرد که از مشتری دلربایی می‌کنند، یا مجذوب سردر فروشگاهها و تابلوهای رنگین نئون شود که او را برای ورود به فروشگاه دعوت می‌کنند!
“نسل دیجیتال” با این واقعیتها ناآشنا و بیگانه‌اند. دنیای واقعی “نسل دیجیتال” نه واقعیت بلکه، “دنیای مجازی” است؛ چرا که به آنچه در واقعیت می‌گذرد، ‌کم‌توجه یا بی‌توجهند. واقعیت اصیل و ناب همان چیزی است که در “دنیای مجازی” در جریان است، سایر امور “مجازی”‌اند.
شرکتهای پیشرو جهانی از آنجا که “مصرف‌کننده”، “مشتری”، و مخاطب را پی‌درپی و مداوم رصد می‌کنند، بخوبی دریافته‌اند و با صراحت اذعان می‌کنند که تبلیغات ۱۵ یا ۳۰ ثانیه‌ای شگفت‌انگیز، جشنواره‌های پرزرق‌وبرق همراه با جوایز استثنایی و خیره‌کننده، مسابقاتی که در رسانه‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون برگزار می‌شوند، هم “توجه”، و هم “‌اثربخشی” خود را از دست داده‌اند؛ چرا که نسل جدید به این امور کم‌توجهند. جابه‌جایی و تغییر این “دنیای واقعیت” با “دنیای مجازی” را درک کرده‌اند و می‌کوشند اهتمام خویش را نه بر واقعیت بلکه، بر دنیای مجازی متمرکز کرده و روزبه‌روز بیشتر گسترش دهند.

 

۱۱- کتاب استراتژی محتوایی شرکت اثر کوین پی نیکولز

محتوا می تواند یک برند یا یک سازمان را متحول سازد. البته، برای نوپاها، محتوا باید متناسب با استانداردها باشد. شما میتوانید منابع بسیاری در مورد چگونگی ایجاد محتوا پیدا کنید، ولی مسلما کتاب استراتژی محتوایی شرکت (enterprise content strategy) یکی از بهترین آنهاست.
اگر چه استراتژی محتوایی در حال حاضر بهترین اقدام پذیرفته شده محسوب می‌شود و مردم آن را به طور کامل درک کرده و به کار می‏برند، اما همچنان “چگونگی” آن یک چالش است. سازوکارهای پشت صحنه و بینش مورد نیاز برای ارائه محتوای یک شرکت در زمان مناسب چگونه خواهد بود؟ چه چیزی در مورد فرآیندهای قوی و پیچیده‏ی مورد نیاز برای تعریف، طراحی، پیاده سازی و حمایت از آن محتوا وجود دارد؟ بطور خلاصه، موقعیت استراتژی محتوایی شرکت در کجاست؟ این امر دلیل تألیف همین کتاب است. کتاب استراتژی محتوایی شرکت: یک راهنمای پروژه، فرآیندی فوق العاده برای پاسخ دادن به این “چگونگی” است.

 

۱۲- کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی اثر جیم بری

در دنیای فوران محتوا، پیچیدگی های رقابت و تنوع پیشنهادها، و انسانی که با بیشتر شدن آگاهی اش دنیایش محدودتر می شود، محتوای خوب ابزاری می شود برای دستیابی او به اهداف زندگی اش و دستاویزی برای بازاریابان خیرخواه تا در تعاملی پویا به مخاطب، جامعه و خود سود برساند.
در قلب هر بازاریاب اجتماعی دوست داشتنی، عنصر بهره گیری جدی از محتوایی است که تارهای احساس را به ارتعاش درمی آورند. محتوایی که عواطف تحریکی شدید را برانگیزد بیش از محتوای آموزشی دست به دست خواهد چرخید. در نتیجه، بازاریابان بر روی تکنیک های عاطفی سرمایه گذاری می کنند تا قابلیت رویت و درگیر کنندگی محتوا را افزایش دهند حتی اگر در مسیر ارتباط نیاز به آموزش هم وجود داشته باشد.
نویسندگان حوزه بازاریابی محتوایی، این مرحله از توسعه ی استراتژی را تقویت، الکتریکی کردن، یا گیراندن محتوا می نامند در واقع ما در حال جابجایی محتوای خود از طریق کانال های آنلاین هستیم. دلیل احساسی کردن محتوا این است که آن را آماده کشفی حیرت انگیز نماییم که مخاطبان را تکان دهد.
پس از باز شدن، مخاطب باید آنقدر به هیجان بیاید که بتواند آن را هضم کند، به اشتراک بگذارد به یاد آورد و از همه بهتر وابستگی احساسی با برندتان به وجود آورد. اکنون اکثر نسل‌های جوان جوامع از رسانه های اجتماعی اشباع شده‌اند، کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی جهت گیری استراتژیک برای این موضوعات ارائه می‌دهد که به پرورش و هدایت فکری افراد مربوط هستند.

 

۱۳- کتاب اصول بازاریابی داده محور اثر مارک جفری

چگونه سازمانها می توانند از طریق سرمایه گذاری استراتژیک در بازاریابی، دستاوردهای قابل ملاحظه ای در عملکرد داشته باشند؟ در دوره جدید محدودیت بودجه های بازاریابی ، هیچ سازمانی نمی تواند هزینه های خود را صرف بازاریابی کند بدون اینکه بداند چه چیزی دقیقا سود میدهد و چه چیزی زیان تولید می‌کند.
مخاطب کتاب اصول بازاریابی داده محور می تواند هر کسی باشد که قصد دارد عملکرد بازاریابی را ارتقاء دهد و بودجه لازم را تعیین نماید و یا مدیران دیگری که می خواهند از فرآیند بازاریابی سازمان خود نتایج درخشانی کسب کنند.
مارک جفری (MARK JEFFERY) در کتاب اصول بازاریابی داده محور:۱۵ معیاری که هر بازاریابی باید بداند (Data-driven marketing : the 15 metrics everyone in marketing should know) ، به جای فهرست کردن ۵۰ الی ۱۰۰ معیار مورد استفاده بازاریابی، روی ۱۵ مورد بسیار مهم تمرکز کرده و قصد دارد نشان دهد که چگونه می توان با استفاده درست از این معیارها و ابزارها، ارزش بازاریابی را اندازه گیری کرد و بهبود بنیادینی در عملکرد بازاریابی پدید آورد.

 

 

کتاب اصول بازاریابی داده محور اثر مارک جفری

160,000 117,600 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۱۴- کتاب استراتژی بازاریابی، اثر اورویل واکر، هارپر بوید، جان مالینز، جان کلود لرش

استراتژی بازاریابی: با رویکردی تصمیم محور (Marketing strategy: adecision focused opproach) در چهار فصل به انواع استراتژی، فرایند طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی، استراتژی بنگاه، استراتژی های تجاری در بازاریابی، تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی و صنعتی، موقعیت یابی، تدوین استراتژی بازاریابی، و اجرا و ارزیابی استراتژی بازاریابی می پردازد.
در بخش اول و دوم کتاب عوامل استراتژیک درون سازمانی و برون سازمانی تجزیه و تحلیل می شود. بخش سوم به طراحی استراتژی های بازاریابی و بخش چهارم به اجرا و کنترل استراتژی های تدوین شده اختصاص دارد.
عناوین فصل های کتاب عبارت اند از: “دیدگاه بازار ـ محور زمینه ساز موفقیت استراتژی های بنگاه تجاری و بازاریابی”، “استراتژی های بنگاه و بازاریابی”، “استراتژی های تجاری و بازاریابی”، “شناسایی بازارهای جذاب”، “تجزیه و تحلیل صنعت و مزیت رقابتی”، “ارزیابی فرصت های بازار”، “هدف گیری بخش های جذاب بازار”، “تمایز و موقعیت یابی”، “استراتژی بازاریابی برای مرحله ورود به بازار”، “استراتژی بازاریابی برای مرحله رشد بازار”، “استراتژی بازاریابی برای مرحله بلوغ و افول بازار”، “استراتژی بازاریابی برای اقتصاد جدید”، “سازمان دهی و برنامه ریزی برای اجرای موثر” و “ارزیابی و اصلاح عملکرد بازاریابی”.

 

۱۵- کتاب بازاریابی استراتژیک نگرش کاربردی اثر کارل جان آلسیم

کتاب بازاریابی استراتژیک نگرش کاربردی (Strategic marketing : an applied perspective) نوشته کارل جان آلسیم (Alsem, K. J) به موضوعاتی چون فرایند برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک ؛ مأموریت، استراتژیهای ارزش و تعریف بازار؛ تحلیل داخلی؛ تحلیل مشتری، صنعت، رقیب، توزیع و عرضه کنندگان؛ اهداف و استراتژیهای شرکت؛ اهداف و استراتژیهای بازاریابی و سازمان می پردازد.
اجرای استراتژیک شامل استراتژی ساختاری، رفتاری و کارکردی می باشد. بازاریابی یکی از کارکردهای سازمانی است که در دو سطح به هم پیوسته استراتژیک و عملیاتی قابل مطالعه می باشد. کتابهای مدیریت استراتژیک بازاریابی یا بازاریابی استراتژیک بر دو دسته کلی قابل تقسیم است. دسته اول بر مبنای الگوهای فرایندی به تدوین استراتژی بازاریابی به صورت گام به گام می پردازد. دسته دوم گونه شناسی استراتژی بازاریابی و زیر سیستم های آن را بر مبنای الگوهای نتیجه ای ارائه می دهند.
مباحث کتاب شامل: فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک، ماموریت‌،استراتژی‌های ارزش و تعریف بازار، تحلیل داخلی، تحلیل مشتری، تحلیل صنعت، تحلیل رقیب، تحلیل توزیع و عرضه‌کنندگان، از تحلیل تا استراتژی، اهداف و استراتژی‌های شرکت، اهداف و استراتژی‌های بازاریابی، اهداف و استراتژی‌ها برای ابزارهای بازاریابی، سازمان و اجرای بازاریابی.

 

۱۶- نسل چهارم بازاریابی، اثر فیلیپ کاتلر، ایوان ستیاوان، هرماوان کارتاجایا

در نسل چهارم بازاریابی: بازاریابی حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال (Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital) به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود.
کتاب نسل چهارم بازاریابی، علاوه ‌بر کمک به خواننده برای درک اهمیت تغییر بازارهای امروزی و ضرورت تحول بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال، پارادوکس و الزاماتی را بیان می‌دارد که چشم مخاطب را به روی روند پیش رو باز می‌کند و درنهایت، با ارائۀ نمونه‌هایی، چگونگی اجرای این پارادایم نوین را آموزش می‌دهد.

 

 

۱۷- کتاب گذر از پرتگاه یا عبور از شکاف اثر جفری مور

جفری مور در کتاب CROSSING THE CHASM تلاش می کند تا تفاوت ها و مرزهای کارآفرینی یا عقب ماندگی را تشریح کند و با این رویکرد، نگاه شفافی به خواننده درباره بازاریابی در عصر نوین ارائه کند. هرآنچه بین این دو دسته قرار می گیرد نیز در این کتاب آورده شده است. نویسنده در حقیقت نقشه ای برای رسیدن به بازار و رشد در آن فراهم کرده است. البته تمرکز این کتاب روی فناوری های نوین و امروزی است. اما در عین حال درس هایی نیز برای کسانی که در صنایع مختلف فعالیت می کننــد در خود دارد.

 

۱۸- کتاب ‌استراتژی اقیانوس آبی، اثر دبلیو چان کیم ، رنه مابورنیا

کتاب ‌استراتژی اقیانوس آبی؛ چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد(Blue ocean strategy : how to create uncontested market) با بررسی اشتباهات رایج شرکت‌های تک حوزه‌ای و سازمان‌هایی با کسب و کارهای چندگانه، دام‌هایی را که باید برای موفقیت در کسب و کار از آن‌ها اجتناب کرد را نام برده و با ارائه‌ی مثال‌های متنوع روش‌های رهایی از آن‌ها را شرح می‌دهد.
این کتاب با معرفی مفهوم «اقیانوس سرخ» به معنای فضاهای رقابتی مسموم که صنایع در آن اغلب مرزهای مشخص و قوانین ثابتی دارند، از وضعیتی در کسب و کار حرف میزند که شرکت‌ ها در آن برای پیشرفت و رسیدن به سهم بیشتر از تقاضا وارد رقابت با شرکت‌ های مشابه خود میشوند.
در مقابل، «اقیانوس آبی» به این مفهوم است که شرکت‌ ها به جای اصرار بر رقابت در بازارهایی با تعداد رقبای بسیار به سمت کسب و کارهایی بروند که هنوز بازار مشخصی برای آنها شکل نگرفته است و ناشناخته‌ اند. شرکت‌ ها در این وضعیت با روی آوردن به نوآوری میتوانند بازارهایی برای محصولات خود به ‌وجود آورند و با بی معنا کردن رقابت در ایجاد تقاضای جدید، ارزش شرکت را بالا برده و هزینه‌ ها را کاهش دهند.

 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنه انتشارات کتیبه پارسی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنه انتشارات کتیبه پارسی

135,000 117,900 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

👉امتیاز بده.