۲۸ کتاب اتوبیوگرافی (زندگینامه خودنوشت) از افراد مشهور و موفق

 

 

۱- کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست: کیم وو – چونگ (مدیر و موسس کمپانی دوو)؛ کیم وو – چونگ موسس یکی از ۵۰ شرکت بزرگ دنیا و دومین شرکت بزرگ کره جنوبی این کتاب را نوشته و از راه‌های موفقیت خود صحبت کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲- کتاب کفش باز: فیل نایت (بنیانگذار و مؤسس شرکت نایکی)؛ کفش‌باز یا خاطرات بنیانگذار نایکی، عنوان کتابی است از فیل نایت بنیانگذار و مؤسس شرکت نایکی که در آن از خاطرات خود درباره تاریخچه شکل‌گیری این شرکت مشهور پرده برمی‌دارد و بیانگر تلاش بنیانگذار آن در چگونگی تبدیل نمودن این برند، به مؤسسه و شرکتی سودآور و جهانی است.

 

 

 

 

 

 

کتاب كفش باز اثر شورش بشيري
نشر میلکان

کتاب كفش باز اثر شورش بشيري نشر میلکان

159,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

 

۳- کتاب زندگی من: بنجامین فرانکلین (یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده)؛ کتاب بنجامین فراکلین: زندگی من، یکی از صد کتاب برتر ادبیات کلاسیک جهان و شاید یکی از پنج اتوبیوگرافی مهمی باشد که در فرهنگ بشر از لحاظ جهانی تاثیر بسزایی گذاشته است.

 

 

کتاب زندگی من اثر بنجامین فرانکلین نشر صدای معاصر

کتاب زندگی من اثر بنجامین فرانکلین نشر صدای معاصر

480,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۴- کتاب سرگذشت مک دونالد: ری کراک (ریموند آلبرت ری کراک یکی از بنیان‌گذاران رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالدز در سال ۱۹۵۵ می‌باشد.)؛ زندگی نامه ری کراک این حقیقت را یادآور می شود که آقای کراک بیش از ۳۰ سال شاگردی کرده است، چه زمانی که برای دیگران فروشندگی می کرده یا مدیر فروش بوده و چه در دوران بعدی که تجارت کوچک خودش را آغاز کرده است.

 

 

 

۵- کتاب ساخت امریکا: سم والتون (خاطرات بنیان گذار وال مارت)؛ کاین کتاب روایتی شگفت‌انگیز از کارآفرینی، خطرپذیری و سخت‌کوشی ارائه می‌دهد. شرکت وال‌مارت، پردرآمدترین شرکت جهان محسوب می‌شود و والتون در کسوت بنیان‌گذار اصلی آن به شما می‌آموزد که چگونه به خواسته‌ها و اهدافتان برسید.

 

 

 

۶- کتاب من زلاتان هستم: زلاتان ابراهیموویچ (بازیکن سوئدی تیم فوتبال منچستریونایتد)؛ داستان چگونگی برخاستن یک مهاجر سوئدی از فقر و تبدیل شدن به یک نابغه فوتبال است. خاطرات انفجاری و تحسین برانگیز ستاره منچستر یونایتد، «زلاتان ابراهیموویچ»، یکی از با استعدادترین و جنجالی ترین فوتبالیست های جهان را روایت می کند.

 

 

کتاب من زلاتان هستم اثر زلاتان ابراهیموویچ،دیوید لاگر کرنتز

کتاب من زلاتان هستم اثر زلاتان ابراهیموویچ،دیوید لاگر کرنتز

170,300 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷- روح یک پروانه: هانا علی، محمدعلی کلی (بوکسور معروف جهان)؛ کتاب حاضر، بیان سرگذشت بوکسور معروف جهان «محمدعلی» است که از زبان خود وی نگاشته شده است. این کتاب بازتاب زندگی اوست. توصیفی از خاطره‌انگیزترین لحظات و قصه این‌که چطور تبدیل به مردی شد که دنیا او را می‌شناسد.

 

 

 

کتاب روح یک پروانه اثر محمد علی

کتاب روح یک پروانه اثر محمد علی

105,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸- کتاب زندگی‌نامه من: الکس فرگوسن (یکی از مربیان برتر تاریخ فوتبال)؛ سر الکس فرگوسن با نام کامل الکساندر چپمن فرگوسن، یکی از بهترین مربیان تاریخ شناخته می شود و در طول ۲۶ سال مربیگری خود ۳۸ جام به دست آورد که شامل ۱۳ بار قهرمانی لیگ انگلیس و دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

 

 

کتاب زندگی من اثر الکس فرگوسن نشر انديشه كهن پرداز

کتاب زندگی من اثر الکس فرگوسن نشر انديشه كهن پرداز

120,000 114,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۹- کتاب داستان زندگی من: چارلی چاپلین (سِر چارلز اسپنسر چاپلین یکی از مشهور‌ترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگساز برجستهٔ هالیوود)؛ در کتاب داستان زندگی من، علاوه بر آشنایی با شرح احوال چارلی چاپلین در دوره‌های مختلف زندگی او، از دیدگاه‌های این هنرمند بی‌همتا درباره‌ی هنر، سینما، تئاتر، بازیگری و بازیگران، نویسندگان و شاعران، و از جهان‌نگری او درباره‌ی جنگ و صلح، فقر و ثروت، تحدید سلاح‌های هسته‌ای و فلسفه‌ی زندگی آگاهی می‌یابیم.

 

 

 

کتاب داستان زندگی من اثر چارلی چاپلین

کتاب داستان زندگی من اثر چارلی چاپلین

132,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۰- کتاب من چگونه اروین یالوم شدم: اروین د. یالوم (روان‌پزشک و نویسنده اگزیستانسیالیست آمریکایی)؛ کتاب من چگونه اروین یالوم شدم، آخرین و شخصی‌ترین اثر اروین د. یالوم است. که خود را دستمایه روایت در این کتاب قرار داده و داستان زندگی‌اش را از نوجوانی تا امروز با نگاهی روانشناسانه و نقادانه نوشته است. از چگونگی نوشتن تک‌تک کتاب‌هایش گفته و از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش؛ از سفرها و علایقش تا رنج‌ها و خطاهایش.

 

 

 

 

 

 

 

۱۱- کتاب آره رفیق! داستان باور نکردنی من: رونی کلمن (بزرگترین بدنسازی که دنیا تاکنون به خود شناخته)؛ کتاب آره رفیق! داستان باور نکردنی من روایت زندگی ستاره بدنسازی جهان، رونی کلمن از زبان خودش است. او درباره اینکه چگونه موانع را از سر راهش برداشته، سختی‌ها را پشت سر گذاشته و اینکه به تمام خواسته‌هایش در زندگی رسیده، نوشته است.

 

 

 

۱۲- کتاب بایگانی همیشگی: ادوارد اسنودن (جاسوس سابق سازمان سیا)؛ بایگانی همیشگی یادداشت‌های محرمانه ادوارد جوزف اسنودن، متخصص کامپیوتر و جاسوس سابق سازمان سیا است. او در این کتاب گوشه‌هایی از زندگی و کار خود در سازمان سیا را فاش کرده است.

 

 

 

۱۳- تاریخچهٔ مختصر زندگی من: استیون هاوکینگ (دانشمند کیهان‌شناس)؛ این کتاب شرح حال استیون ویلیام هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس نام آشنای انگلیسی، از دوران کودکیش تا روزگار شهرتش از زبان خودش است. در این کتاب شما با ابعاد شخصی زندگی این فیزیکدان بزرگ آشنا می‌شوید.

 

 

 

 

 

۱۴- کتاب چراغ سبزها: متیو مک‌کانهی (هنرپیشه معروف برنده جایزه اسکار)؛ مک‌کانهی در این کتاب در کنار روایت داستان زندگی پر فراز و نشیبش، جهان بینی خود و نگاهش را به زندگی مطرح می‌کند و بدون نصیحت کردن درس‌هایی برای زندگی کردن می‌دهد. او معتقد است این کتاب فقط یک زندگینامه با خط داستانی مشخص نیست بلکه تجربه ۵۰ ساله زندگی از چیزهایی که دیده و احساسات و افتخارات و شرمساری‌هایش است.

 

 

 

 

کتاب چراغ سبزها اثر متیو مک کانهی نشر میلکان

کتاب چراغ سبزها اثر متیو مک کانهی نشر میلکان

289,000 132,120 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۵- کتاب داستان من: مریلین مونرو (بازیگر مطرح سینمای آمریکا)؛ داستان من روایتی از زندگی شخصی و هنری مریلین مونرو بازیگر مطرح سینمای آمریکا از زبان خودش است. این خودزندگی نامه که در دوران اوج شهرت مونرو نوشته شد اما بیش از یک دهه پس از مرگ او به چاپ رسید، به شکلی فوق العاده تأثیرگذار و گزنده به ماجرای دوران کودکی مریلین به عنوان یتیمی بی سرپرست، دوران نوجوانی او، ظهور و درخشش این بازیگر جریان ساز در هالیوود و ازدواجش با جو دی ماجیو می پردازد.

 

 

 

کتاب مریلین مونرو سر جردن اثر گلاره عباسی نشر نیماژ

کتاب مریلین مونرو سر جردن اثر گلاره عباسی نشر نیماژ

35,000 29,890 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۱۶- کتاب روح گریان من: کیم هیون هی (داستان واقعی یک جاسوس زن کره‌ای)؛ کیم هیون هی سال ۱۹۶۲ در گاسونگ کره شمالی به دنیا آمد. پدرش عضو حزب بود و در وزارت امورخارجه کره شمالی منصب مهمی داشت. با پیشنهاد پدرش به کالج زبان‌های خارجی پیونگ یانگ رفت و به تحصیل در رشته‌ زبان ژاپنی مشغول شد. همین اتفاق زندگی او را تغییر داد. و به عنوان جاسوس کره شمالی آموزش‌های سخت نظامی را گذراند. پس از آن هیون هی با نام مستعار «اوک هوا» زندگی کرد. این کتاب خودزندگینامه‌ایست که سال ۱۹۹۳ در کره جنوبی منتشر شد. روح گریان من حقایق دردناکی را درباره‌ی رژیم کمونیستی کره شمالی آشکار می‌کند.

 

 

 

 

کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی نشر ققنوس

کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی نشر ققنوس

100,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی

کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی

103,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۷ – کتاب حقایق ناگفته: کاملا هریس (معاون اول جو بایدن رئیس جمهور آمریکا)؛ در این اثر شما با زندگی این سیاستمدار الهام‌بخش آشنا می‌شوید و درس‌های بسیار مهم و ارزشمندی درباره‌ی سیاست، عدالت‌خواهی، رهبری، مقاومت و… می‌آموزید. این زن زندگی سیاسی پر فراز و نشیبی داشت و تمامی این مسائل را برای‌تان در کتاب حقایق ناگفته توضیح می‌دهد.

 

 

 

کتاب حقایق ناگفته اثر کامالا هریس نشر میلکان

کتاب حقایق ناگفته اثر کامالا هریس نشر میلکان

142,000 75,340 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب حقایق ناگفته اثر کامالا هریس نشرمیلکان

کتاب حقایق ناگفته اثر کامالا هریس نشرمیلکان

81,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۸- کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید – آرسن ونگر(مربی مشهور فوتبال)؛ ونگر در این اتوبیوگرافی اصول موفقیت در داخل و خارج از زمین فوتبال، دروس رهبری، رشد شخصی و مدیریتی را به اشتراک می‌گذارد و درس‌های مهمی به شما می‌آموزد.

 

 

 

 

کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید اثر آرسن ونگر نشر میلکان

کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید اثر آرسن ونگر نشر میلکان

52,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۱۹- سرزمین موعود: باراک اوباما (رئیس اسبق جمهور امریکا)؛ این کتاب مانند دفترچه خاطراتی دقیق است. خاطراتی که علاوه بر سیاست، از عشق به خانواده و دغدغه‌های فردی یکی از قدرتمندترین افراد دنیا می‌گوید. او در این کتاب که رکورد فروش در یک روز را از کتاب همسرش گرفته، از جنبش سبز و انقلاب ایران می‌نویسد، از قذافی و بهار عربی و از همه مهم‌تر از روی کار آمدن ترامپ می‌نویسد. از ساعاتی می‌گوید که با همسر و دخترانش فارغ از مسائل سیاسی به هم‌صحبتی می‌نشیند و مانند یک خانواده‌ عادی امریکایی شام خورده و به همراه میشل برای دخترها کتاب می‌خوانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۰- کتاب شدن: میشل اوباما (همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا)؛ میشل اوباما بانوی اول پیشین آمریکا، با استفاده از شیوه‌ای صمیمانه شما را به دنیای خود دعوت می‌کند و از تجربیاتی سخن می‌گوید که شخصیت او را شکل داده‌اند. در واقع کتاب شدن حکایت سرگذشت زنی است که دشواری‌ها و موانع زندگی را قدم‌ به ‌قدم پشت سر می‌گذارد و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی آینده‌ای روشن برای خود رقم می‌زند.

 

 

 

 

 

۲۱- زندگی‌نامه خودنوشت نلسون ماندلا: نلسون ماندلا (رهبری از سرزمین آفریقا)؛ آنچه در زندگی‌ ماندلا مشهود است، مثبت اندیشی او در زندگی است. ماندلا همیشه این جمله را در زندگی‌اش تکرار می‌کرده است: «آنچه درباره­ٔ دیگران می‌گویید بی‌شک بد است (ازغیبت بپرهیزید) و آنچه که دیگران درباره­ٔ شما می­‌گویند، بی‌شک خوب است (درگیر حواشی نشوید)». این کتاب به‌خوبی نشان می‌دهد نلسون ماندلا نامی است که بی‌شک در کل تاریخ، حتی قرن­‌های آینده باقی خواهد ماند؛ کسی که عاشقانه درد کشید، عاشقانه جنگید و عاشقانه صبر کرد تا به خواسته‌هایش برسد و دنیایی که آرزویش را دارد، خلق کند.

 

 

 

۲۲- کتاب زندگی‌نامه من: آنیلا یافه روانکاو، دستیار، منشی و زندگی‌نامه‌نویس کارل گوستاو یونگ (روان‌شناس)؛کتابی که هم‌اکنون در دست دارید، زندگینامه و چکیده‌ای از خاطرات و افکار کارل گوستاو یونگ، روان‌شناس برجسته سوئیسی است که در سن هشتاد و سه سالگی مبادرت به تحریر و تقریر آن کرده است. کتاب در بر دارنده ماجرای آشنایی یونگ با فروید و چگونگی جدا شدنش از اوست که در عمل منجر به شکل گرفتن مکتب زوریخ در برابر مکتب وین گردید.

 

 

 

۲۳- کتاب حرف بزن: ولادیمیر ناباکوف (شاعر و داستان نویس)؛ ولادیمیر ناباکوف در کتاب حرف بزن، خاطره: یک خودزندگینامه‌ی بازبینی شده، زندگی و جهان پیرامونش را با نثری آهنگین به رشته تحریر درآورده و با واکاوی گذشته‌اش، نقاط عطفی که سبب شکل ‌گرفتن مسیر شخصی او به عنوان یک نویسنده مهم شد را بیرون می‌کشد.

 

 

 

 

۲۴- کتاب زندگی‌نامه: جان استوارت میل (فیلسوف و متفکر)؛ زندگی‌نامه خودنوشت جان استوارت میل، فیلسوف و متفکر بزرگ بریتانیایی قرن نوزدهم که در عرصه‌های اخلاق ، منطق و اقتصاد آثاری دارد و در زمینه سیاسی نیز در زمان خود شخصی فعال به حساب می‌آمد. میل “در این کتاب شرح می‌دهد که “پدرش جیمز میل از خانواده ساده‌ای برخاسته و روشنفکر برجسته‌ای شد که با جری بنتام همکاری می‌کرد و سرانجام به صورت یکی از نمایندگان برجسته سودگرایی درآمد.

 

۲۵- کتاب هرگز تسلیم نشو!: جک ما (مؤسس و مدیرعامل گروه علی‌بابا)؛ جک ما، کارآفرین و نیکوکار چینی، مؤسس و مدیرعامل گروه علی‌بابا، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان، است. او یکی از ثروتمند‌ترین انسان‌های کره‌ زمین به شمارمی‌آید. کتاب حاضر چکیده‌ سخنرانی‌های مردی است که در زمانی کمتر از یک نسل، انقلابی در بازار چین و به صورت بزرگ‌تر در تجارت الکترونیک جهان راه می‌اندازد، بدون این‌که پیشتر در کسب‌وکار، فناوری یا صادقانه بگوییم‌ موفقیت، تجربه‌ای داشته‌باشد. این کتاب برای هر کسی است که بلندپرواز است یا هر شخصی که آرزویی دارد و باید به او یادآوری شود «هرگز تسلیم نشو!»

 

 

 

کتاب هرگز تسلیم نشو! اثر سوک لی و باب سنگ انتشارات پندار تابان

کتاب هرگز تسلیم نشو! اثر سوک لی و باب سنگ انتشارات پندار تابان

78,190 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب هرگز تسلیم نشو اثر سوک لی و باب سونگ انتشارات کتاب ارج

40,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۲۶- کتاب سریع‌تر از رعد و برق: یوسن بولت (سریع‌ترین مرد دنیا)؛ سریع‌ترین مرد کره‌ زمین تلاش می‌کند تا در کتاب سریع‌تر از رعد و برق: زندگینامه یوسن بولت، شما را با فراز و فرودهای زندگی خود آشنا کند. شما با مطالعه‌ این کتاب متوجه می‌شوید چگونه می‌توان با قدرت اراده از پسری لاغر اندام در جامائیکا قهرمانی جهانی ساخت. این کتاب نه تنها برای هواداران ورزش بلکه به طور عام برای تمامی انسان‌ها می‌تواند مفید باشد. اگر می‌خواهید در کار و زندگی خود موفق باشید، شک نکنید که کتاب سریع‌تر از رعد و برق برای شما نوشته شده است؛ چرا که یوسن در زندگی‌نامه‌ خود درس‌های جالبی درباره‌ تلاش و اراده ارائه می‌دهد.

 

 

 

۲۷- کتاب زندگی نامه‌ جرج بوش: جرج دبلیو. بوش (رئیس جمهور پیشین ایالات متحد آمریکا)؛ این کتاب زندگی نامه خودنوشت جُرج دبلیو. بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحد آمریکاست که نگارنده عنوان فرعی « لحظه های تصمیم » را بر آن نهاده است. همان طور که از نام آن پیداست برخی از لحظه های خطیر تصمیم گیری را، در مقطعی انباشته از بحرانی ترین لحظه های تاریخ آن کشور، به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی، به موازات برخی از کشورهای توسعه یابنده، به ویژه در آسیای نزدیک و میانه، دربرمی گیرد.

 

 

 

۲۸- کتاب زندگینامه اکبر هاشمی رفسنجانی: جعفر شیرعلی نیا به روایت خود هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سابق)؛ کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» اثر «جعفر شیرعلی‌نیا» است که هزار صفحه و تمام رنگی منتشر شده است. این کتاب ابتدا در اردیبهشت ۱۳۹۵، زمانی که هنوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قید حیات بودند، با حضور «علی جنتی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام رونمایی شد. کتاب به بازخوانی اتفاقات مهم زندگی «اکبر هاشمی رفسنجانی»، از تولد تا رحلت پرداخته است. این مجموعه، آخرین کتابی است که در زمان حیات اکبر هاشمی رفسنجانی، در مورد خاطرات سیاسی او منتشر شده است.

 

 

👉امتیاز بده.