آنی شرلی اثر لوسی مود مونتگمری

 

آنی شرلی شخصیت اصلی مجموعه داستانی 8 جلدی رمان ادبیات نوجوانان نوشتۀ لوسی مود مونتگمری است که از محبوبیت بسیار بالایی نزد مخاطبین برخوردار است. و از روی این رمان مجموعه های کارتونی و فیلم نیز تهیه شده و مورد استقبال مخاطبان زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است.

این مجموعه سرگذشت و زندگی، آنی شرلی دخترکی کک‌مکی است که موهای سرخی دارد و در یتیم‌خانه بزرگ شده است. او باهوش است، قوه‌ تخیل بی‌حد ومرزی دارد و با امید و پشتکار و مهربانی‌ های ساده‌اش، سعی می‌ کند زندگی جدیدی را آغاز کند. هرچند برای ورود به این دنیای تازه باید سختی‌های بسیاری را پشت سر بگذارد، ولی آینده در نظرش آنقدر زیبا و امیدبخش است که برای رسیدن به آن، با هر مشکلی کنار می‌آید و با هر شرایطی سازگار می‌شود.

او در یتیم خانه بزرگ شده اما اخیرا، اتفاقاتی باعث شده که او زندگی اش را در کنار پیرزن و پیرمردی با نام های ماریلا و متیو کاتبرت در عمارت گرین گیبلز ادامه دهد. شخصیت دوست داشتنی و پرانرژی آنی باعث می شود که ماریلا و متیو خیلی زود با او رابطه صمیمانه ای تشکیل دهند. در ادامه داستان، همین روحیه ی شاداب و پرنشاط آنی، ماجراهای خوب و بد زیادی را بر سر راه او قرار می دهد و روزی نیست که زندگی آنی، دستخوش فراز و نشیب های جذاب و به یاد ماندنی خاص خودش نشود.

این مجموعه شامل ۸ کتاب : کتاب اول:آن شرلی در گرین گیبلز – کتاب دوم: آنی شرلی در اونلی – کتاب سوم : آنی شرلی در جزیره – کتاب چهارم : آنی شرلی در ویندی پاپلرز – کتاب پنجم : آنی شرلی در خانه رویاها – کتاب ششم : آنی شرلی در اینگل ساید – کتاب هفتم : آنی شرلی دره رنگین کمان – کتاب هشتم : ریلا در اینگل ساید.

لوسی مود مونتگمری، زاده ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴ ، نویسنده کانادایی بود. مونتگمری در کلیفتون به دنیا آمد و در بیست و یک ماهگی، مادرش را بر اثر بیماری از دست داد. پس از آن، پدربزرگ و مادربزرگش مسئول بزرگ کردن او شدند.

 

 

 










👉امتیاز بده.