دریسا اخباری و مهسا اخباری نویسنده کودکان

دریسا اخباری نویسنده و شاعر ایرانی است که در بسیاری از اثرهای خود از زبان ساده و روانی استفاده کرده و با استفاده از داستان‌های کوتاه و شعرهای زیبا، خواننده‌ها را به دنیای جذاب و دوست‌داشتنی خود می‌برد. او در سبک کودکان نوشته‌های زیادی دارد و کتاب‌های مختلفی با موضوعات مختلف از جمله اسباب بازی، حیوانات، پرندگان، ورزش و … را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

دریسا اخباری با استفاده از روایت‌های زیبا و داستان‌های جذاب، خواننده‌ها را به دنیایی از خیال و تخیل می‌برد. او با استفاده از زبان ساده و روان، موضوعاتی را که برای کودکان مهم و جالب هستند، به نحوی جذاب و دوست‌داشتنی به تصویر می‌کشد. به همین دلیل، کتاب‌های او مخصوصاً برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و مفید هستند و می‌توانند به عنوان یکی از بهترین منابع آموزشی برای آن‌ها محسوب شوند.

او از دوران کودکی علاقه زیادی به نوشتن داشت و در دبیرستان با انتشار داستان‌های کوتاه و شعرهایی در مجلات دانش‌آموزی شروع به فعالیت کرد.

دریسا اخباری پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان روزنامه‌نگار در چندین روزنامه و مجله فعالیت کرد. او در این زمینه مقالاتی دربارهٔ فرهنگ و هنر منتشر کرد و به‌عنوان یکی از نویسندگان معتبر در حوزهٔ فرهنگ و هنر شناخته شد.

دریسا اخباری در سال ۱۳۹۶ با نشر کتاب «رنگ آمیزی باگزبانی و دوستان» به شهرت رسید. این کتاب کودکانه، به همراه خواهرش مهسا اخباری نوشته شده و توانست در بازار کتاب کودک و نوجوان جای خود را بگیرد.

دریسا اخباری در کنار نوشتن، به فعالیت در حوزهٔ فرهنگ و هنر نیز ادامه می‌دهد. او به‌عنوان یکی از مدیران گروه فرهنگی هنری «رادیو پیام» فعالیت می‌کند و در برنامه‌های این رادیو به عنوان مهمان و مصاحبه‌گر حضور دارد.

دریسا اخباری همچنین در زمینه ترجمه کتاب های کودکانه فعالیت دارد. او برخی از داستان های مشهوری را به فارسی ترجمه کرده است که از جمله آنها می توان به داستان های هری پاتر، پرنسس دیانا، و داستان های بچگانه معروف اشاره کرد.

آثار نویسنده











👉امتیاز بده.