بهترین کتاب های علمی – تخیلی و فانتزی – معرفی

ژانر علمی تخیلی (Science fiction) و فانتزی تخیلی (fictional fantasy)، شامل موضوعاتی است که در بردارنده مولفه‌های متنوع تخیل هستند، مولفه‌هایی که در دنیای واقعی وجود ندارند یا نوع اغراق شده از چیزی که در دنیای واقعی وجود دارد را توصیف می کنند، مثل؛ طی‌الارض، سفر در زمان، بیگانگان، فرازمینی‌ها، جهان‌های موازی، جنگ‌های میان سیاره‌ای، کنترل ذهن، تله‌پاتی و… .

به همین دلیل داستان‌ها و رمان‌های علمی تخیلی و فانتزی تخیلی می توانند طیف وسیعی از درون‌مایه‌ها و موضوعات را دربر ‌گیرند، نویسنده سعی می کند با پرواز دادن تخیلات و تفکرات خود داستانی بی نظیر و پر از هیجان را بنویسد، که همه حاصل تخیلات نویسنده به همراه چاشنی علم و فانتزی می باشد. این ژانر برای نوجوانان و جوانان بسیار محبوب می باشد.

نکته: شماره گذاری صرفا جهت دسترسی آسان به موضوعات می باشد و هیچ کارکرد دیگری ندارد.

#فانتزی #ماجراجویی #علمی_تخیلی# فانتزی_تخیلی

1 – کتاب کوری، ژوزه ساراماگو

کوری (Blindness) یک رمان خاص است؛ یک اثر تمثیلی، بیرون از حصار زمان و مکان، یک مانیفست معترضانه اجتماعی-سیاسی، که آشفتگی اجتماع و انسان های سردرگم را در دایره‌ افکار خویش و مناسبات اجتماعی به تصویر می کشد.

2 – کتاب بینایی – ژوزه ساراماگو

بینایی (Seeing)، ماجرایی ا‌ست برای ساکنان شهری که رمان “کوری” در آن اتفاق افتاده بود. ساراماگو در این رمان، به بررسی عواقب و پیامدهای نابرابری، رهایی، قدرت و رسانه‌های جمعی پرداخته و به بیشتر شدن شفافیت در جامعه تأکید می‌کند.

3 – مجموعه کتاب قیام سرخ – پیرس براون

کتاب قیام سرخ (Red Rising) اولین جلد این مجموعه و پسر زرین (Golden Son) دومین جلد، ستاره سپیده‌دم یا ستاره صبح (Morning Star) سومین جلد، زرّین پولادتن (Iron Gold) به عنوان جلد چهارم، جلد پنجم دوران تاریک (Dark Age)، کتاب ششم (Light Bringer)؛ این مجموعه قرار است با هفتمین جلد به پایان برسد که تاریخ انتشار آن مشخص نیست. البته برخی سه کتاب اول را به عنوان مجموعه قیام سرخ و بقیه را به عنوان مجموعه زرین پولادتن دسته بندی کرده اند. روایت این مجموعه علمی‌تخیلی و پادآرمان‌شهری در خارج از سیاره زمین و در منظومه شمسی علی الخصوص مریخ رخ می‌دهد. که علاوه بر دارا بودن بستر علمی‌تخیلی، مفاهیم اجتماعی و جامعه شناسی زیادی را نیز در بردارد.

4 – مجموعه کتاب ارباب حلقه ها – جی آر آر تالکین

کتاب ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) مجموعه ای سه جلدی شامل: یاران حلقه (The Fellowship of the Ring)، دو برج (The Two Towers) و بازگشت پادشاه (The Return of the King) است. در دنیای خیالی سرزمین میانی جریان دارد و داستان هابیتی به‌نام فرودو بگینز را روایت می‌کند که همراه با یاران حلقه در تلاش هستند تا حلقه یگانه را به‌منظور جلوگیری از رسیدن به صاحبش، یعنی ارباب تاریکی سائورون که با آن می‌تواند سرزمین میانی را تصاحب کند، نابود کنند.

5 – کتاب ماده تاریک – بلیک کراوچ

کتاب ماده‌ تاریک (Dark Matter)، رمانی علمی‌تخیلی و جذاب است که ما را درباره‌ انتخاب‌هایمان، مسیرهایی که آن‌ها را طی نکرده‌ایم و مقاومتمان بر سر دستیابی به رؤیاهایمان به فکر فرو می‌برد.

6 – کتاب مانستر – ای لی مارتینز

کتاب مانستر (Monster) یک رمان فانتزی و تخیلی است که در مورد دنیایی پر از هیولا، جادو و موجودات عجیب و غریب است! این رمان داستان دو فردی را به تصویر می‌کشد که ناچارند برای نجات دنیا با اژدهایان، گربه‌سانان و… مواجه شوند. نویسنده با استفاده از زبان ساده و جذاب، دنیایی فانتزی را برای خوانندگان خلق می کند و آنها را در عالم خیال به آن دنیا می برد.

7 – مجموعه کتاب تلماسه – فرانک هربرت

داستان تلماسه (Dune) در آینده ای دور و در امپراتوریِ بین سیاره ای اتفاق می افتد، جامعه‌ای که در آن خاندان‌های اشرافی مختلفی حضور دارند و هر کدام از آن‌ها بر سیاره‌ای حکمرانی می‌کنند. مجموعه تلماسه (تل‌ماسه) – شامل هشت جلد به نام های: تل ماسه (Dune)، مسیحای تلماسه (Dune Messiah)، فرزندان تل ماسه (Children of Dune)، خدای امپراطور تلماسه (God Emperor of Dune)، مرتدان تل ماسه (Heretics of Dune)، محل گردهمایی تلماسه (Chapterhouse: Dune)، و در ادامه دو کتاب Hunters of Dune و Sandworms of Dune منتشر شده … البته رمان های دیگری هم وجود دارنند که به نوعی با رمان های تل ماسه مرتبط هستند.

8 – کتاب مترو 2033 – دمیتری گلوخوفسکی

رمان مترو 2033 (Metro 2033) سال 2033 را روایت می کند که نوع بشر، خود را به نابودی کشانده است. چند هزار نجات یافته، موفق شده اند خود را به متروی مسکو برسانند و از تشعشعات مرگبار سطح زمین بگریزند. آن ها هیچ راهی برای فهمیدن این موضوع ندارند که آیا انسان های دیگری نیز در کره زمین نجات یافته اند یا خیر.

9 – کتاب مترو 2034 – دیمیتری گلوخوفسکی

رمان مترو 2034 (Metro 2034) دنباله ای بر رمان مترو 2033 است، به ادامه داستان بقا و تلاش انسان ها در محیط متروی شهر مسکو پس از جنگ جهانی سوم می پردازد و مخاطبین را با بخش های سابقاً ناشناخته جهان مترو آشنا می سازد.

10 – کتاب مترو 2035 – دمیتری گلوخوفسکی

رمان مترو 2035 ادامه دو کتاب قبلی است و برای آن دسته از مخاطبینی که از ابتدا ماجراجویی های آرتیوم (قهرمان این مجموعه) را دنبال کرده اند، بخش پایانی به یاد ماندنی و قدرتمندی را تدارک دیده است.

11 – کتاب پیک نیک کنار جاده – آرکادی استروگاتسکی و بوریس استروگاتسکی

کتاب پیک نیک کنار جاده (Roadside Picnic) روایت‌گر داستان مشهور بازدید بیگانگان از زمین است. شخصیت اصلی داستان جوانی به نام ردریک شوهارت است که بدبینی، بدخلقی و شکاک بودن ذاتی‌اش، او را به استاکری ایده‌آل تبدیل کرده است.

12 – کتاب خدایان آمریکایی – نیل گیمن

رمان خدایان آمریکایی (American Gods) یک رمان در سبک تخیلی و فانتزی است. ترکیبی الهام‌گرفته از اسطوره‌شناسی، ماجراجویی و توهم.

13 – مجموعه کتاب چرخ زمان – رابرت جردن

چرخ زمان (The Wheel of Time) رمانی خیال‌پردازی حماسی است که ابتدا قرار بوده یک مجموعه شش جلدی باشد اما جردن آن را به دوازده قسمت افزایش داد. جوردن پیش از اتمام جلد آخر کتاب در سال ۲۰۰۷، به علت بیماری قلبی در گذشت و در همان سال، همسرش پس از مطالعه زاده مه، برندن سندرسون را برای اتمام کتاب انتخاب کرد. سندرسون با مطالعه یادداشت‌های جوردن، به این نتیجه رسید که یک جلد برای اتمام کار کتاب کافی نیست و به همسر جوردن پیشنهاد داد که در سه جلد کتاب را به پایان برساند که مورد موافقت همسر جوردن قرار گرفت و این گونه چرخ زمان در نهایت چهارده جلدی شد. شامل: بهار نو به عنوان پیش‌درآمد و … چشم جهان، شکار بزرگ، تجلی اژدها، خیزش تاریکی، شعله‌های بهشت، ارباب آشفتگی، تاج شمشیرها، گذرگاه خنجرها، قلب زمستان، چهارراه شامگاهی، چاقوی رؤیا، گرد آمدن طوفان، برج‌های نیمه شب، یادآوری از روشنایی.

14 – مجموعه کتاب سندمن (مرد شنی) – نیل گیمن

سندمن (The Sandman) یک مجموعه کتاب کمیک آمریکایی در ژانر فانتزی تاریک است که توسط انتشارات دی‌سی کامیکس تحت نام تجاری ورتیگو منتشر شده است. اولین نسخه از این سری به تعداد ۷۵ جلد (به علاوه یک جلد ویژه) از ژانویه ۱۹۸۹ تا مارس ۱۹۹۶ به چاپ رسید.

15 – کتاب جنگ دنیاها – هربرت جورج ولز

رمان جنگ دنیاها (The War of the Worlds) اثر اچ جی ولز ستیز انسان و موجودات فضایی را به تصویر می‌کشد.

16 – مجموعه کتاب مه زاد (زاده مه) – برندون سندرسون

مه زاد یا زادۀ مه (Mistborn) ترکیبی از سبک‌های خیال‌پردازی و حماسی است که بر روی توطئه‌های سیاسی و صحنه‌های اکشن قوی تأکید دارد. این اثر شامل سه جلد به نام های، آخرین امپراطوری یا امپراتور نهایی، چشمه معراج یا چاه معراج، قهرمان اعصار یا قهرمان دوران است.

17 – مجموعه کتاب استورم لایت – برندون سندرسون

مجموعه استورم لایت یا بایگانی نورطوفان (The Stormlight Archive) در ایران به صورت متفرقه ترجمه شده: کتاب اول (The Way of Kings) طریق شاهان«سه جلدی»، کتاب دوم (Words of Radiance) کلمات درخشندگی یا کلام تابان «دوجلدی»، کتاب سوم (Oathbringer) سوگند آور یا عهدآور «دوجلدی» – کتاب چهارم (Rhythm of War) ریتم جنگ یا ضرب‌آهنگ جنگ «دوجلدی»، کتاب پنجم (Wind and Truth) باد و حقیقت.

18 – مجموعه کتاب وکس و وین – برندون سندرسون

مجموعهٔ وکس و وین سری دوم مجموعه مه زاد شامل چهار کتاب با عناوین کتاب اول (The Alloy of Law) عیار قانون یا آلیاژ قانون، کتاب دوم (Shadows of Self) سایه های خود یا سایه خویشتن، کتاب سوم (The Bands of Mourning) گروه‌های بامداد، کتاب چهارم (The Lost Metal) فلز گمشده است.

19 کتاب رینگ ورلد – لری نیون

رینگ ورلد (Ringworld) داستان علمی تخیلی روایتگر داستان فردی ثروتمند و ماجراجوست که هرچند ده سال یکبار با فضاپیمای شخصی‌اش برای تمدد اعصاب و دوری از دیگر انسان‌ها به فضای میان‌ستاره‌ای می‌رود.

20 – کتاب حقیقت یخی (Deception point) – دن براون

زمانی که یکی از ماهواره های جدید ناسا، شواهدی را مبنی بر وجود یک شیء بسیار کمیاب در اعماق یخ های قطبی به دست می آورد، این سازمان فضایی ادعا می کند که دستاورد بزرگی داشته است… دستاوردی که تأثیرات زیادی بر سیاست های فضایی ایالات متحده و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو خواهد داشت. ریچل به همراه تیمی از متخصصین، با چیزی غیرقابل تصور رو به رو می شود. …

21 – کتاب کلارا و خورشید – کازوئو ایشی گورو

کتاب کلارا و خورشید (Klara and the Sun)، داستان رباتی را روایت می‎‌کند که می‌خواهد رابطه‌ای دوستانه با انسان‌ها برقرار کند.

22 – مجموعه کتاب شمشیر ارواح – جان کریستوفر

شمشیر ارواح عنوان مجموعه ای سه جلدی است که اولین جلد آن شهریار آینده (The Prince In Waiting) نام دارد که در آن، پسر نوجوانی به نام لوک که در شهری بدون تکنولوژی و به سبک قدیم زندگی می کند، به شکلی ناباورانه در مسابقه رزمی وینچستر، همسالان قدر خود را شکست می دهد. اتفاقی که باعث قدرت گرفتن و نامدار شدن او می شود، تا جایی که پیش بینانی که با ارواح در ارتباط اند، لوک را برای انجام ماموریتی بزرگ به عنوان وارث پدرش و شهریار آینده شهر انتخاب می کنند؛ جلد دوم آنسوی سرزمین های شعله ور (Beyond the Burning Lands) و جلد سوم شمشیر ارواح (The Sword of the Spirits) – نام دارد.

23 – کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد – اکسی اوه

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد (The Girl Who Fell Beneath the Sea) داستانی فانتزی است که شما را به سرزمینی جادویی و سرشار از ناشناخته‌ها می‌برد و درعین‌حال، با گوشه‌ای از فرهنگ و ادبیات کهن کره‌ای نیز آشنا می‌کند.

24 – کتاب گهواره گربه – کورت ونه گات

رمان گهواره گربه (Cat”s Cradle) تشریح طنزآمیز ونه گات بر زندگی انسان مدرن و دیوانگی حاکم بر عصر تجدد است. دکتر فلیکس هونیکر، یکی از به وجود آورندگان بمب اتم، میراثی مرگبار را برای جهان به جای گذاشته است. او مخترع ماده ای شیمیایی و کشنده است که می تواند تمام سیاره را منجمد سازد. جست و …

25 – مجموعه کتاب گستره – جیمز اس ای کوری

کتاب گستره (Leviathan Wakes) کتاب “اول بیداری لویاتان” یک رمان علمی تخیلی در عین حال که یک اپرای فضایی جذاب و نفس گیر است، سوال های مهمی در این باره می پرسد. مثل …کتاب دوم جنگ کالیبان و دروازه آبادون و شش رمان دیگر از این نویسنده منتشر شده است. جیمز اس. ای. کوری در اصل نام مستعار دو نویسنده به نام‌های دانیل آبراهم (Daniel James Abraham) و تای فرانک (Ty Franck) است که کتاب‌ها را به صورت اشتراکی نوشته‌اند.
نام نه کتاب مجموعه‌ عبارت‌اند از: 1 – “بیداری لویاتان” Leviathan Wakes))؛ 2 – “جنگ کالیبان” Caliban’s War))؛ 3 – “دروازه‌ آبادون” Abaddon’s Gate))؛ 4 – “آتشبار کیبولا” Cibola Burn))؛ 5 – “بازی‌های نمسیس” Nemesis Games))؛ 6 – “خاکسترهای بابل” (Babylon’s Ashes)؛ 7 – “ظهور پرسپولیس” Persepolis Rising))؛ 8 – “خشم تیامات” (Tiamat’s Wrath))؛ 9 – نام جلد نهم هنوز مشخص نیست.

26 – کتاب پانزده زندگی اول هری آگوست – کلر نورث

داستان پانزده زندگی اول هری آگوست (The First Fifteen Lives of Harry August) درباره فردی است که بارها و بارها متولد می شود، زنگی می کند و می میرد. در طول کتاب تقریبا اکثر اتفاقات مهم قرن بیستم توصیف شده و موضوع تکراری وجود ندارد.

27 – مجموعه کتاب شیاطین – پیتر وی برت

پس از غروب خورشید و با تاریک شدن هوا، دوزخی‌ها برمی‌خیزند ــ شیاطینی با قدرت‌هایی ماورائی که نفرت از انسان‌ها در وجودشان زبانه می‌کشد. صدها سال است که شیاطین، شب را آکنده از وحشت کرده‌اند و آهسته آهسته انسان‌ها را که پناهگاهی جز حصار امن حرزها ندارند، شکار می‌کنند. مجموعه شیاطین شامل: 1 – مرد محروز (The Painted Man)؛ 2 – زوبین بیابان (The Desert Spear)؛ 3 – جنگ روشنایی روز (The Daylight War)؛

28 – مجموعه کتاب جان شانو – دیوید گمل

جان شانو مجموعه ای سه جلدی از دیوید گمل با عناوین: 1 – گرگ در سایه (Wolf in Shadow)؛ 2 – آخرین محافظ (The Last Guardian)؛ 3 – خون آشام (Bloodstone)؛ است. کتاب پیش رو دربردارنده داستانی جالب از جان شانو مردی تنها، رنج دیده و معتقد به خدایی قدیمی است، او به دنبال شهر اورشلیم که سیصد سال پیش طی جنگ آخرالزمان نابود شده است، می گردد و در این میان پی نابودی شر و بدی قصد کشتن پادشاهی ظالم به نام آبادون را کرده است.

29 – مجموعه کتاب ریگانت – دیوید گمل

شمشیر در توفان کتاب نخست از مجموعه چهار جلدی ریگانت به قلم دیوید گمل است، که ما را به سرزمین جادویی و شگفت انگیز از قهرمانی و ماجراجویی خواهد برد. جلد اول، شمشیر در توفان (Sword in the Storm)؛ جلد دوم شاهین نیمه شب (Midnight Falcon)؛ جلد سوم ریون هارت (Ravenheart)؛ و جلد چهارم از این مجموعه توفان سوار (Stormrider)؛ نام دارد.

30- مجموعه کتاب ماورایی ها – برندون مول (براندون مول)

ماجرای پسری به نام «جیسون واکر» را روایت می کند که در اوقات فراغتش در یک باغ وحش کار می کند. در آنجا یک اسب آبی وجود دارد که نمایش اجرا می کند. جیسون یک روز متوجه می شود که از دهان اسب آبی صدای موسیقی به گوش می رسد و به سمت دهان اسب آبی می رود که ناگهان در دهان او می افتد و…
این مجموعه سه گانه شامل کتاب اول دنیای خالی از قهرمان (A World Without Heroes)؛ کتاب دوم بذر های شورش (Seeds of Rebellion)؛ کتاب سوم سرانجام پیشگویی (Chasing the Prophecy) است.

31 –مجموعه کتاب پنج پادشاهی – برندون مول

پنج گانه پنج پادشاهی؛ جلد اول مهاجمان آسمان (Sky Raiders)؛ جلد دوم شوالیه سرکش (The Rogue Knight)؛ جلد سوم محافظان کریستال (Crystal Keepers)؛ جلد چهارم مرگ بافان (Death Weavers)؛ جلد پنجم مسافران زمان؛ روایت “کول راندولف” است که شب هالووین، دوستانش را برای دیدن خانه ای موسم به خانه وحشت تشویق می کند اما آن چه در آن جا انتظارشان را می کشند، چیزی جز وحشت واقعی نیست.

32 – مجموعه کتاب گسسته – نیل شوسترمن

مجموعه گسسته، رمانی علمی تخیلی، پس از وقوع دومین جنگ داخلی را به تصویر می کشد که ارتش های طرفدار زندگی و طرفدار انتخاب با هم به توافقی رسیده اند هر انسان از زمان شروع شکل گیری نطفه تا سیزده سالگی نباید مورد تعرض قرار بگیرد. اما پدر یا مادر می تواند از زمان سیزده سالگی تا هجده سالگی فرزندش تصمیم بگیرد که از طریق فرآیندی به نام «گسستگی»، او را از بین ببرد. این مجموعه شامل چهار جلد به نامهای 1 – گسسته (Unwind)؛ 2 – ناکامل (UnWholly)؛ 3 – بی روح (UnSouled)؛ 4 – یکپارچه (UnDivided)؛ است.

33 – مجموعه کتاب جنگ پیرمرد – جان اسکالزی

مجموعه کتاب‌های جنگ پیر مرد (Old Man’s War) یک مجموعه علمی تخیلی است. این مجموعه شامل شش رمان، و همچنین تعدادی رمان و داستان کوتاه است که عبارتند از:
– اولین کتاب جنگ پیرمرد داستان جان پری، مردی 75 ساله را دنبال می‌کند که به نیرو‌های دفاعی مستعمره می‌پیوندد تا در جنگ علیه گونه‌های بیگانه بجنگند.
– دومین کتاب تیپ اشباح یا تیپ ارواح (The Ghost Brigades) افراد حاضر در تیپ اشباح، یگان ویژه ی «نیروی دفاعی مستعمراتی» هستند؛ افرادی فوق العاده توانمند که از DNA مردگان به وجود آمده اند و به منظور به کار گرفته شدن در سخت ترین مأموریت های نیروی دفاعی، به سربازانی بی نقص تبدیل شده اند.
– سومین کتاب از این مجموعه، آخرین مستعمره (The Last Colony) جان پری و همسرش جین سیگان را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند یک مستعمره جدید در سیاره‌ای به نام روانوک ایجاد کنند، اما همه چیز به سرعت خراب می‌شود.
– چهارمین کتاب از این مجموعه قصه زویی یا داستان زوئی (Zoe’s Tale) رمانی موازی با آخرین مستعمره است و داستان را از دیدگاه زوئی بوتین پری نوجوان روایت می‌کند.
– پنجمین کتاب از این مجموعه، تفرقه انسان (The Human Division) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به هم پیوسته است که در یک جهان اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها و رویداد‌های مختلف را دنبال می‌کند.
– ششمین و آخرین کتاب این مجموعه پایان همه چیز (The End of All Things) داستان پایان جهان را روایت می‌کند که دارای چشم انداز‌ها و خطوط داستانی متعددی است.

34 – مجموعه کتاب عطش مبارزه – سوزان کالینز

سه‌گانهٔ بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games trilogy) نام یک مجموعه رمان سه‌گانه به سبک ماجراجویی و پادآرمان‌شهری نوشته سوزان کالینز، است. داستان به صورت روایتی اول شخص از دختر ۱۶ ساله‌ای به نام کتنیس اوردین در آینده‌ای پسارستاخیزی است که در کشور پانم در آمریکای شمالی زندگی می‌کند. کاپیتول کلانشهری بسیار پیشرفته‌است که کنترل سیاسی دیگر مناطق این کشور را به دست دارد. بازی‌های گرسنگی یک رویداد سالانه است که در آن یک پسر و یک دختر با سن ۱۲ الی ۱۸ سال، از هر یک از مناطق دوازده‌گانه اطراف کاپیتول توسط قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و در یک نبرد تلویزیونی تا سرحد مرگ رقابت می‌کنند. کتاب های این مجموعه شامل: کتاب اول بازی های گرسنگی (The Hunger Games)؛ کتاب دوم اشتعال یا آتش سوزی (Catching fire)؛ کتاب سوم زاغ مقلد(Mockingjay)؛ است.

35 – کتاب دهانی ندارم و باید جیغ بکشم – هارلان الیسون

دهانی ندارم و باید جیغ بکشم یا دهانی ندارم و باید فریاد بزنم (I Have No Mouth, and I Must Scream)، یک داستان کوتاه علمی–تخیلی آخرالزمانی از هارلن الیسون است. پس از شدت گرفتن جنگ سرد بین ایالات متحده، روسیه و چین، هر سه کشور برای اداره‌ جنگ پیچیده‌ای که درگیر آن شده بودند، ابرکامپیوتری طراحی کردند تا وظیفه‌ کنترل جنگ را بر عهده بگیرد. روزی یکی از این سه ابرکامپیوتر خودآگاه می‌شود، دو ابرکامپیوتر دیگر را به خود جذب می‌کند و بدین ترتیب کنترل کل جنگ را بر عهده می‌گیرد. …

36 –مجموعه کتاب وارکرفت – ریچارد ای. ناک

مجموعه کتاب‌های وارکرافت (Warcraft) که با نام هنر نبرد هم شناخته می شود، بعد از موفقیت‌های بازی‌های وارکرافت توسط کمپانی بلیزارد منتشر شد که ریچارد ای. ناک یکی از نویسندگان این مجموعه است. این مجموعه شامل لیستی طولانی از مجموعه های تو درتو است که در یک مقاله جداگانه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

37 – کتاب رویای تب آلود، جرج آر آر مارتین

کتاب رویای تب آلود (Fevre Dream) پر از خون آشام های واقعی و ترسناک است؛ خون آشام هایی شبیه به دراکولا ی برام استوکر! خون آشام هایی که خون قربانیانشان را تا آخرین قطره می مکند.

38 – مجموعه کتاب گوی آتش- جان کریستوفر

سه‌گانه گوی آتش مجموعه ای پرهیجان، پرکشش و خواندنی داستان دو پسر نوجوان به نام‌های براد و سایمون است که با کره‌ای درخشان برخورد کرده و به دنیایی دیگر می‌روند. اولین جلد این مجموعه با نام گوی آتش(Fireball)، دومین جلد سرزمین تازه کشف شده (New Found Land)، سومین جلد رقص اژدها (Dragon Dance) نام دارد.

39 – کتاب دل سگ – قلب سگی – میخائیل بولگاکف
کتاب قلب سگی (Heart of a Dog) نوشته میخائیل بولگاکف است؛ استادی ثروتمند، موفق و شناخته شده در سطح جهان که مایه حسادت اطرافیان است، با سگی ولگرد دوست می شود و تصمیم می گیرد تا با پیوند اعضایی از بدن مردی مرده به آن سگ، کار علمی پیشگامانه ای را به انجام برساند. اما این کار، با نتایجی بسیار غیرمنتظره همراه است. …

40 – کتاب الریک ملنیبونی – مایکل مورکاک

الریک ملنیبونی (Elric of Melniboné) شخصیتی تخیلی است که امپراتور سرزمین جادویی ملنیبونه هست، الریک حاصل عشق سادریک وامپراتریس بوده اما امپراتریس به هنگام به دنیا آوردن الریک می میره و خود الریک به شدت ناتوان و بی رمق هستش و به کمک معجون و اوراد جادویی زنده است همین ضعف باعث می شه اجبارا زیاد مطالعه کنه بطوری که قدرت های جادویی اش از تمامی اجدادش در چندین نسل بیشتر باشه اما همین مطالعات فلسفه ای در اختیار الریک قرار می ده که قسم بخوره هرگز جادو نکنه، اما …

41 – کتاب گردش زمان – آیزاک آسیموف

این داستان بیشتر به ساعت اشاره دارد و وضعیت ساعت در جهان و گردش زمان. عموما کتاب های آیزاک آسیموف در ژانر علمی و تخیلی هستند که به لحاظ زیاد بودن آنها تعدادی از آنها را در اینجا آورده ایم. ولی در یک مقاله جداگانه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. قلوه سنگی در آسمان، خورشید عریان، غارهای پولادین، مجموعه: لاکی استار (تکاور فضا، راهزنان سیارک‌ها، اقیانوس زهره، شبح خورشید، اقمار مشتری)؛ مجموعه:بنیاد (سرآغاز بنیاد کهکشانی، پیشبرد بنیاد کهکشانی، ظهور امپراطوری کهکشان‌ها، جنگ مپراطوری کهکشان‌ها، سقوط امپراطوری کهکشان‌ها، لبه بنیاد کهکهشانی، بنیاد کهکشانی و زمین). جهان از چه ساخته شده است، به کجا می‌رویم؟.

42 – کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها – داگلاس آدامز

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها یا راهنمای مسافران مجانی کهکشان ترجمه یک داستان تحت عنوان “The hitchhiker’s guide to the galaxy ” از کتاب “The ultimate hitchhiker’s guide: five complete novels and one story” اثر داگلاس آدامز است. آثار این نویسنده به ترتیب:راهنمای مسافران کهکشان (The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy)، رستورانی در انتهای جهان (The Restaurant at the End of the Universe)، زندگی، جهان و همه چیز (Life, the Universe and Everything)، بدرود، و ممنون از آن همه ماهی (So long, and Thanks For All the Fish)، راهنمای مسافران آینده (The Hitchhiker’s Guide to the Future) است.

43 – کتاب ماشین زمان – هربرت جورج ولز (اچ.جی ولز)

شخصیت اصلی داستان ماشین زمان (The Time Machine) با ماشینی که اختراع می‌کند می‌تواند در زمان جابه‌جا شود، درست به همان شکل که شما در مکان جابه‌جا می‌شوید.

44 – کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا – ژول ورن

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا (Twenty Thousand Leagues under the Sea)، محبوب ترین رمان ژول ورن، نه تنها یک پیشگویی درخشان علمی است بلکه داستانی هیجان انگیز با شخصیت پردازی هایی استادانه و تیزبینانه است. آثار ژول ورن عموما در ژانر علمی تخیلی قرار دارند از جمله: پنج هفته در بالن، از زمین تا ماه، دور ماه، سفر به مرکز زمین یا سفر به درون زمین، شکار شهاب و … با توجه به اینکه کتاب های او در این زمینه زیاد است در مقاله دیگری به آن پرداخته خواهد شد.

45 – کتاب مسافرت به کره ماه – هربرت جورج ولز

کتاب سفر به کره ماه (The First Men in the Moon) ماجرای سفر دو دوست به کره ماه است و روایتی از آنچه در مسیرشان با آن مواجه می‌شوند.

46 – کتاب جنگ جهانی ز – مکس بروکس

ما از آخرالزمان زامبی ها جان به در بردیم اما چه تعداد از ما هنوز از آن زمان وحشتناک می ترسند؟ ما مرده های زنده را «موقتا؟» شکست دادیم اما به چه هزینه ای؟ رمان جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی ها (World War Z: An Oral History of the Zombie War) به صورت مجموعه ای از گزارشات توسط یکی از مأمورین «کمیسیون پساجنگ سازمان ملل» روایت می شود و به ماجرای مشکلات جان فرسای انسان ها در مقابله با طاعون زامبی ها می پردازد.

47 – کتاب پرتقال کوکی، آنتونی برجس

رمان پرتغال کوکی (A Clockwork Orange)، رمانی پادآرمان شهری، آینده نگر و علمی تخیلی است که ماجراهای الکس سردسته گروهی خلافکار که در جیب بری و دزدی، ضرب و شتم و تجاوز به افراد بی‌خانمان لندن تبحر خاصی دارند را شرح می‌دهد.

48 – مجموعه کتاب سیلماریلیون، جی آر آر تالکین

سیلماریلیون (The Silmarillion) نام مجموعه‌ای پنج جلدی از جی. آر. آر. تالکین است که پس از مرگ او توسط پسرش کریستوفر تالکین ویرایش و منتشر شد. که داستان‌های قبل از ارباب حلقه‌ها و دوران دو درخت و دوره اول را توضیح می‌دهد. که به ترتیب شامل: ۱. آینولینداله «آهنگ آینور»؛ ۲. والاکوئنتا «حکایت والار»؛ ۳. کوئنتا سیلماریون «تاریخچهٔ سیلماریل‌ها»؛ ۴. آکالابت «سقوط نومه نور»؛ ۵. حدیث حلقه‌های قدرت و دوره سوم؛ است

49 – کتاب کی صفر – دان دلیلو
داستان کی صفر (Zero K) در آینده رخ می‌دهد، زمانی که بشریت با ابزارهای مختلف بدن انسان را بعد از مرگ سالم نگه می‌دارد، به این امید که پیشرفت‌های علمی راهی برای برگرداندن او به زندگی پیدا کنند…

50 – کتاب خانه اسلید – دیوید میچل

کتاب خانه اسلید (Slade House) روایتی شگفت‌انگیز است از خانه‌ای عجیب و رمزآلود که ورود به آن با استقبالی گرم و تماشای فضایی دوست‌داشتنی صورت می‌گیرد، اما خروج از آن تقریباً غیرممکن است. افسانه‌ای خواندنی، جادویی، سحرآمیز و غیرعادی از سرنوشت کسانی که پایشان به خانه اسلید کشیده می‌شود.

51 – کتاب مریخی – اندی وییر

آینده‌ انسان پس از زندگی بر روی زمین به چه شکل است؟ آیا ماه، مریخ یا مشتری جای مناسبی برای زندگی انسان هستند؟هیچ دانشمند و فضانوردی هنوز برای این سؤال‌ها پاسخ صحیحی ندارد ولی «اندی وییر» برنامه نویس آمریکایی در رمان مریخی (The Martian) نشان می دهد نبوغ انسان هر ناممکنی را ممکن می سازد. انگیزه‌ موتور انسان را برای شروع و حرکت روشن و حتی زندگی بر روی مریخ را میسر می کند.

52 – کتاب آرتمیس، اندی وییر

وقایع رمان آرتمیس در شهری بر روی ماه و در آینده‌ای بسیار دور اتفاق می‌افتد. زمانی که زمین غیرقابل سکونت شده و بشر بر روی ماه ادامه‌ حیات می‌دهد. شخصیت اصلی داستان دختری جوان به نام «یاسمین بشاره» است که در طول قصه بیشتر «جز» خطاب می‌شود.

53 – مجموعه کتاب داس مرگ – نیل شوسترمن

در آینده زمین، فقر و جنایت از بین رفته و جاودانگی همه انسان ها تضمین شده است— البته تقریبا همه. به خاطر این که نوزادان همچنان به دنیا می آیند، رشد جمعیت باید محدود و کنترل شده باشد. «داس های مرگ» به همین خاطر شکل گرفته اند، گروهی که اعضایش وظیفه دارند که شهروندان را «خوشه چینی» کنند (به قتل برسانند). جلد ۱ با نام داس مرگ (Scythe)؛ جلد ۲ با نام ابر تندر (Thunderhead)؛ جلد ۳ با نام پژواک (The Toll) سه گانه این مجموعه را تشکیل می دهند.

54 – مجموعه کتاب تسخیرگر – نیل شوسترمن

سه‌گانه‌ تسخیرگر (Skinjacker Trilogy)، داستان ارواحی را تعریف می‌کند که پس از مرگ در جهانی به نام برزخ گم‌شدگان گرفتار شده‌اند. جلد اول این مجموعه با نام برزخ گم شدگان (Everlost)؛ جلد دوم برزخ رهاشدگان (Everwild)؛ برزخ پیدا شدگان (Everfound)؛ است.

55 – کتاب سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا – هاروکی موراکامی

کتاب سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا (Hard-Boiled Wonderland and the End of the World) داستانی فانتزی در سبک پست مدرن با دو روایت موازی است که درمورد ماهیت و کاربردهای ذهن بشر صحبت می‌کند. داستان این کتاب در دو بخش موازی پیش می‌رود. فصول فرد کتاب مربوط به داستان «سرزمین عجایب بیرحم» است و فصل‌های زوج آن به داستان «ته دنیا» برمی‌گردد. هاروکی موراکامی به طرز شگفت‌انگیزی در این داستان از قدرت تخیل خود استفاده کرده و انواع موجودات خیالی را به زیبایی خلق کرده است.

56 – کتاب اوریکس و کریک – آخرین انسان – مارگارت اتوود

رمان آخرین انسان «با عنوان اصلی اوریکس و کریک» (Oryx and Crake) رمانی است تخیلی و عاشقانه که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده روایت می‌شود؛ آینده‌ای که در آن انسانی روی کره زمین باقی نمانده جز یک نفر و غذایی ندارد جز یک انبه … این رمان جذاب از اتوود، هم عاشقانه ای فراموش نشدنی است و هم تصویری هیجان انگیز از آینده.

57 – کتاب عصیانگران – مریسا مایر

عصیانگران (Renegades) اتحادیه‌ای از اعجوبه‌ها هستند -انسان‌هایی دارای توانایی‌های برتر- که از دل خرابی‌های تمدنی فروریخته برخاسته‌اند و صلح و نظم را از زیر سلطه‌ی آشوب دوباره برپا ساخته‌اند. آن‌ها به عنوان قهرمانان عدالت، به نماد امید و دلاوری برای همگان تبدیل شده‌اند… برای نوجوانان

58 – کتاب اقیانوس انتهای جاده – نیل گیمن

کتاب اقیانوس انتهای جاده (The Ocean at the End of the Lane) روایتی غریب و خواندنی دارد که بی‌شک هر نوجوان کتاب‌خوانی را شیفته‌ خود می‌کند. نجواهای درونی، خطرات وهمناک و فضایی غریب و رمزآلود را در هم می‌آمیزد و خواننده را هر لحظه با واقعه‌ای روبه‌رو می‌کند. … برای نوجوانان

59 – کتاب پایان طفولیت – آرتور سی. کلارک

در کتاب ماجراجویانه، فانتزی و پرهیجان! پایان کودکی یا پایان طفولیت(Childhood’s end) شاهد رویارویی انسان‌ها با موجودات فضایی هستیم. برخوردی که می‌تواند به پیشرفت نوع بشر کمک کند یا پایان زندگی انسان‌ها را رقم بزند.

60 – مجموعه کتاب برج تاریک – استیون کینگ

مجموعه برج تاریک (The Dark Tower) شامل هفت جلد است که اولین جلد آن در سال 1982 و آخرین جلد این مجموعه در سال 2004 منتشر شد. همچنین مجموعه The Dark Tower دو کتاب فرعی نیز دارد. که ترتیب آنها به صورت 0.5 – خواهرهای کوچک الوریا (The Little Sisters of Eluria)؛ 1 – هفت‌تیرکش (The Gunslinger)؛ 2 – نقاشی آن سه نفر (The Drawing of the Three)؛ 3 – سرزمین هرز (The Waste Lands)؛ 4 – جادوگر و شیشه (Wizard and Glass)؛ 4.5 – باد میان سوراخ کلید (The Wind Through the Keyhole)؛ 5 – گرگ‌های کالا (Wolves of the Calla)؛ 6 – ترانه سوسانا (Song of Susannah)؛ 7 – برج تاریک (The Dark Tower) است.

61 – مجموعه افسانه – مری لو

در کتاب «افسانه» نوشته مری لو، ایالات متحده به بخش های مختلفی تقسیم شده و کالیفرنیا اکنون بخشی از «جمهوری» به حساب می آید. مردم تحت ظلم و ستم هستند، البته به جز عده ای اندک از خواص. … این مجموعه شامل چهار جلد به ترتیب:جلد اول « اسطوره »( Legend)؛ جلد دوم « نابغه » (Prodigy)؛ جلد سوم « قهرمان »(Champion)؛ جلد چهارم « یاغی »( Rebel)؛ نام دارد.

62 – کتاب فرانکنشتاین – مری شلی

رمان فرانکنشتاین (Frankeshtein) روایتی است تخیلی در رابطه با سرگذشت زندگی هیولایی ترسناک که به وسیله‌ی دانشمندی برجسته اما جاه طلب از اجزای بدن مردگان درست شده است.

63 – کتاب ارتقا – بلیک کراوچ
لوگان، شخصیت اصلی کتاب ارتقا (Upgrade)، به‌طور ناگهانی قابلیت‌هایی ابرانسانی پیدا کرده و به‌ظاهر غیر ممکن‌های زندگی‌اش را تجربه می‌کند، اما مشخص نیست در پشت پرده‌ی این اتفاق چه کسانی در پی تغییر سازوکار ذهن او هستند…

64 – کتاب جنگاوران اخترناو – رابرت انسون هاینلاین

رمان تخیلی جنگاوران اخترناو (Starship Troopers) روایتی اول شخص در مورد یک سرباز جوان از فیلیپین به نام «جانی خوان ریکو»، سوء استفاده از جنگ‌افزارهای پیشرفته و مربوط به آینده و روش‌های جنگی نوین است.

65 – کتاب سفر به انتهای دنیا – جودی لین اندرسون

کتاب سفر به انتهای دنیا (My Diary from the Edge of the World) روایتی پرهیجان و عجیب از دنیایی ماورایی است که شما نمی‌توانید در آن هیچ چیز را پیش‌بینی کنید. داستان غیرقابل پیش‌بینی و جذاب خانواده‌ای که برای نجات پسر کوچکشان به دنیایی خارق‌العاده پناه می‌برند. …

66 – مجموعه کتاب زمین شکسته – ان کی جمیسین

رمان فصل پنجم (The Fifth Season) اولین جلد از مجموعه رمان زمین شکسته قبل از دروازه اوبلیسک (The Obelisk Gate) و آسمان سنگی (The Stone Sky) است. مکانش معلوم نیست، در سیاره‌ای خیالی که تنها یک قاره دارد و به آن آرامش (stillness) می‌گویند.

67 – مجموعه کتاب وراثت – ان کی جمیسین

رمان صد هزار قلمرو (The Hundred Thousand Kingdoms)؛ فرمانروایی شکسته یا پادشاهی شکسته (The Broken Kingdoms)، فرمانروایی خدایان یا پادشاهی خدایان (The Kingdom of Gods) سه گانه این مجموعه را تشکیل می دهند.

68 – کتاب بازی اندر – اورسن اسکات کارد

کتاب بازی اندر (Ender’s Game) تلاشهای حکومت جهانی برای تضمین پیروزی نوع بشر در جنگ بعدی (پس از دوبار حمله بیگانگان به کره زمین) دست به گزینش و پرورش نوابغ نظامی می زند و سپس آن ها را در نبردهایی شبیه سازی شده (مثل بازی) آموزش می دهد تا هنر جنگ را در ذهن های نوپا و تشنه دانایی شان نهادینه کند. …

69 – کتاب قلعه مالویل – روبر مرل

کتاب علمی تخیلی قلعه مالویل (Malevil) الهام گرفته شده از بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی، درباره فردی به نام اِمانوئل یکی از زمین داران بزرگ فرانسه است. روزی هنگامی که در سرداب مشغول شراب‌گیری هستند ناگهان صدای انفجار بلندی می‌شنوند. گرمای شدیدی همراه با این صدا منتقل می‌شود. بعد از عادی شدن اوضاع، امانوئل و همراهانش از سرداب خارج می‌شوند و متوجه می‌شوند که بر اثر این انفجار دنیا از بین رفته است و تنها انسان‌ها و مکان‌های محدودی باقی مانده‌اند…

70 – مجموعه کتاب ناهمتا – ورونیکا راث

مجموعه ناهمتا (Divergent trilogy)، داستانی جذاب درباره دنیایی پساآخرالزمانی است که به وسیله شجاعت، عشق و از خود گذشتگی دگرگون می شود. شامل جلد اول « ناهمتا» (Divergent)؛ جلد دوم یاغی (Insurgent)؛ جلد سوم هم پیمان (Allegiant)؛ جلد چهارم « چهار» (Four)؛ است.

71 – کتاب تاریک ترین ذهن ها – آلکساندرا برکن

کتاب تاریک ترین ذهن ها (The Darkest Minds) رمانی تخیلی و هیجان‌انگیز است که از زبان دختری نوجوان با توانایی عجیب کنترل ذهن افراد روایت می‌شود. روبی 10 ساله از بیماری شایعی که موجب مرگ و میر بسیاری از کودکان در سراسر جهان شده است، جان سالم به در می‌برد. اما این حادثه آغاز زندگی عجیب و غیرقابل باور اوست…

72 – کتاب خلع شدگان – اورسلا کی لوگوین

رمان خلع شدگان (The Dispossessed)، داستانی علمی تخیلی و فوق العاده جذاب روایت شِوِک که فیزیکدانی نابغه است که باید سفری بی مانند و ناشناخته به سیاره ای آرمان شهری به نام اوراس داشته باشد.

73 – مجموعه کتاب دونده هزارتو – جیمز دشنر

کتاب مجموعه دونده هزارتو (The Maze Runner) یک رمان علمی تخیلی پنج جلدی است که به ترتیب جلد اول لانه گریورها (The maze runner)؛ جلد دوم گذر از جهنم (The scorch trials)؛ جلد سوم علاج مرگ (The death cure)؛ جلد چهارم فرمان كشتار یا دستور کشتار (The Kill Order)؛ جلد پنجم كد تب (The Fever Code)؛ نام دارد.

74 – کتاب ابلیس – استیون کینگ

کتاب ابلیس (The stand) رمانی هیجانی و بسیار جذاب درباره یک ویرروس مهلک است که در مدت زمان بسیار کمی حدود نود و نه درصد مردم را می کشد. …

75 – مجموعه‌ کتاب‌های مایکل وی – ریچارد پل اونز

مجموعه‌ کتاب‌های مایکل وی (Michael Vey) داستانی علمی تخیلی برای نوجوانان به شمار می‌آید. که زندانی سلول 25 (The Prisoner of Cell 25)، قیام الجن (Rise of the Elgen)، جدال با آمپر (Battle of the Ampere)، شکار اژدهای یشمی (Hunt for Jade Dragon)، طوفان آذرخش (Storm of Lightning)، سقوط ھادس (Fall of Hades) و آخرین درخشش (he Final Spark) کتاب‌های این مجموعه هستند.

76 – مجموعه کتاب ربات آدم کش – مارتا ولز

کتاب ربات آدم کش داستان مأموریت‌های پرچالش یک ربات منحصر به فرد که به خودآگاهی رسیده، و عملکردی منحصر به فرد و ذهنی خلاق دارد، را روایت می کند. جلد اول وضعیت قرمز (All Systems Red)؛ جلد دوم بحران مصنوعی (Artificial Condition)؛ جلد سوم پروتکل شورش (Rogue Protocol)؛ جلد چهارم استراتژی خروج (Exit Strategy) نام دارد.

77 – کتاب فارنهایت ۴۵۱ – ری برادبری

۴۵۱ درجهٔ فارنهایت (Farenheit 451) نام کتابی علمی-تخیلی است. ۴۵۱ درجهٔ فارنهایت، دمایی است که کاغذ در آن شروع به سوختن می‌کند. داستان در جهانی اتفاق می‌افتد که خواندن یا داشتن کتاب، جنایتی بزرگ محسوب می‌شود، این مشخصات جامعه‌ای است که تحت ستم یک نظام سیاسی است که شهروندانش را افرادی مجهول‌الهویه و نابالغ تشکیل می‌دهند.

78 – مجموعه کتاب غریبه – دیانا گابالدون

کتاب غریبه (The Outlander Series) مجموعه‌ای از رمان‌های فانتزی تاریخی است که شخصیت اصلی آن پرستار بریتانیایی کلیر رندال در «سفر زمان» به اسکاتلند قرن هجدهم سفر می‌کند و با جنگجوی شجاع هایلند، جیمی فریزر، ماجراجویی و عاشقانه پیدا می‌کند. نه جلد از این مجموعه ده جلدی با عناوین: غریبه (OUTLANDER)، سنجاقک در کهربا (DRAGONFLY IN AMBER)،مسافر دریا (VOYAGER)،طبل‌های پاییز (DRUMS OF AUTUMN)،صلیب آتشین (THE FIERY CROSS)،نفسی از برف و خاکستر (A BREATH OF SNOW AND ASHES)،پژواکی در استخوان (AN ECHO IN THE BONE)،نوشته شده در خون قلب خودم (WRITTEN IN MY OWN HEART’S BLOOD)، برو به زنبورها بگو که من رفته‌ام (GO TELL THE BEES THAT I AM GONE) منتشر شده است.

79 – مجموعه کتاب فارسیر – رابین هاب

کتاب سه گانه فارسیر روایت فیتز، پسر بچه‌ شش ساله و نامشروع شاهزاده شوالیه است که با سرپرستی یکی از افراد وفادار به پدرش در سایه‌ دربار و به عنوان یک کارگر اصطبل بزرگ می‌شود. شاه شرود مخفیانه او را به خدمت می‌گیرد و حرفه‌ آدم کشی را به او می اموزد. …
کارآموز آدمکشی دو جلد (Assassin’s Apprentice)، آدمکش سلطنتی دو جلد (Royal Assassin)، ماموریت آدمکش دو جلد (Assassin’s Quest)؛

80 – کتابخانه نیمه شب – مت هیگ

کتابخانه نیمه شب (The Midnight Library) روایت داستان زندگی دختری به نام نورا سید است که از زندگی ناامید و خسته شده و قصد خودکشی دارد. «بین مرگ و زندگی، کتابخانه ای هست.» وقتی «نورا سید» به کتابخانه نیمه شب وارد می شود، فرصت این را پیدا می کند که اشتباهات گذشته را جبران کند. می‌تواند ببیند که اگر دست به انتخاب‌های بهتری می‌زد، برایش چه پیش می‌آمد. …

81 – کتاب سایه‌های میان ما – تریشیا لونسلر

کتاب سایه های میان ما (The shadows between us) داستان دختری جوان و جاه‌طلب به نام الساندرا را روایت می‌کند که برای تصاحب پادشاهی، بازی خطرناک اما عاشقانه‌ای را با پادشاه سایه‌ها شروع می‌کند.

82 – مجموعه کتاب ترانه یخ و آتش – جرج آر. آر. مارتین

مجموعه ترانه یخ و آتش یا نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) برای ۷ جلد برنامه‌ریزی شده و تا کنون ۵ جلد آن با عناوین: بازی تاج و تخت (A Game of Thrones)؛ نزاع شاهان (A Clash of Kings)؛ یورش شمشیرها (A Storm Of Swords)؛ ضیافتی برای کلاغ ها (A Feast for Crows)؛ رقصی با اژدهایان (A Dance with Dragons)؛ انتشار یافته‌ و عنوان دو رمان باقی مانده از پیش تعیین شده، بادهای زمستان (The Winds of Winter) و رویایی از بهار (A Dream of Spring) یا زمانی برای گرگ‌ها هستند.

83 – مجموعه کتاب ویچر – آندژی ساپکوفسکی

اولین داستان از مجموعه کتاب‌های ویچر (The Witcher) در قالب خیال‌پردازی اثر آنجی سپکوفسکی نویسنده لهستانی، واپسین آرزو یا آخرین آرزو (لهستانی: Ostatnie życzenie) (انگلیسی: The Last Wish)؛ شمشیر سرنوشت (لهستانی: Miecz przeznaczenia) (انگلیسی: Sword of Destiny)، خون الف‌ها (لهستانی: Krew elfow) (Blood of Elves)؛ موعد تحقیر (لهستانی: Czas pogardy) (Time of Contempt)؛ غسل آتش (لهستانی: Chrzest ognia) (Baptism of Fire)؛ برج پرستوها (The Tower of the Swallow)؛ بانوی دریاچه (لهستانی: Pani jeziora) (Lady of the Lake) ؛ فصل طوفان‌ها (لهستانی: Sezon burz) (Season of Storms)؛

84 – کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم – جرج آر. آر. مارتین

جریان کتاب شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم (A kinght of the seven kingdoms)، حدود یک قرن قبل از بازی تاج و تخت می‌گذرد، در زمانی که سلسله تارگرین هنوز بر تخت آهنین می‌نشستند و یادبودهای پایانی اژدها هنوز از یادها فراموش نشده بود.

85 – کتاب دنیای قشنگ نو – آلدوس هاکسلی

در رمان کتاب دنیای قشنگ نو (Brave New World) مهندسی ژنتیک به آفرینش انسان‌ها با ویژگی‌های از پیش تعیین شده منجر شده، نظام اخلاقی جامعه با تشکیل حکومت جهانی و از میان بردن جنگ و فقر و نابودی کامل خانواده و تولید مثل به کلی پوست انداخته و دانش روان‌شناسی به طرز حیرت‌انگیزی اعتلا یافته و تنها هدف انسان ایجاد سعادت و از میان بردن رنج‌های غیرضروری است. انسان‌ها شاد و سالم هستند، زندگی مرفه و مجهزی دارند، صلح و دوستی همه جا را فراگرفته، نیازهای انسان‌ها به سرعت برطرف و محرومیت و رنج تا کم‌ترین سطح کاهش یافته، اما همه این‌ها به قیمت قربانی کردن هنر، دانش و مذهب به دست آمده است. شخصیتی به اسم برنارد مارکس فکر و خیال رهایی از این اجتماع را در سر می پروراند.

86 – شهر و ستارگان- آرتور سی کلارک

شهر و ستارگان (The City and the Stars) نام داستانی در گونه علمی-تخیلی است که در آن بشر به اوج توانایی‌های علمی و پیشرفت‌های تکنولوژیک خود رسیده و به دورترین نقاط فضا دست یافته‌ است. اما خودپرستی و جاه‌طلبی بیمارگونه او آرامش کرات آسمانی و ساکنان آنجا را سلب کرده است تا آن‌جا که اتحادی از موجودات فضایی انسان را وادار به بازگشت به زمین می‌کند.

87 – مجموعه فراطبیعی – کیث آر. آ. دی کندیدو

مجموعه فراطبیعی (Supernatural) داستان جذاب دو برادری را تعریف می‌کند که مادرشان را به‌خاطر حمله‌ نیروهای شیطانی از دست داده‌اند و حالا خودشان در دام یکی از خطرناک‌ترین نیروهای غیرطبیعی گرفتار شده‌اند. این مجموعه شامل دو جلد است که جلد اول دیگر هرگز (Nevermore)؛ و جلد دوم دره ساحره (Witch’s Canyon) است.

88 – کتاب پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود – توشیکازو کاواگوچی

رمان پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود (Before the Coffee Gets Cold) مجموعه‌ای از چهار داستان تکان دهنده، غم‌انگیز و گاه خنده‌دار را دربردارد. کافه‌ای قدیمی و منحصر به فرد در یکی از محلات کوچک توکیو، قهوه‌ ویژه ای سرو می‌کند که مشتریان با آن می‌توانند سفر در زمان را تجربه کنند. …

89 – کتاب شوالیه‌ای با زره زنگ زده – رابرت فیشر

رمان شوالیه‌ای با زره زنگ‌زده (a knight in rusty armer) داستان یک شوالیه‌ وسواسی است که در هیچ شرایطی زره‌اش را از تنش بیرون نمی‌آورد. او با خانواده‌اش هم به‌نوعی قطع رابطه کرده است و در زره‌اش مانده است. و روزی متوجه می‌شود که نمی‌تواند از زره‌اش بیرون بیاید …

90 – مجموعه کتاب خاطرات خون آشام – ال. جی. اسمیت

رمان خاطرات خون آشام (he Vampire Diaries) داستان، الینا گیلبرت یک دختر دبیرستانی است که قلبش بین دو برادر خون آشام، استفن و دیمن سالواتوره، گیر کرده‌است. این مجموعه چهار جلدی با عناوین: بیداری (The Awakening)؛ تقلا یا کشمکش (The Struggle)؛خشم (The Fury)؛ تجدید دیدار تاریک یا دیدار مجدد سیاهی (Dark Reunion) است. بعد از مدتی سه‌گانه “بازگشت” به آن اضافه شد و بعد از آن سه‌گانه شکارچیان و در نهایت سه گانه رستگاری به این مجموعه اضافه شد. ولی نویسنده دو مجموعه آخر اسمیت نبود.

91 – کتاب خشم اژدهایان – ایوان وینتر

فکرشو بکنید! داستان بازی تاج و تخت با فیلم گلادیاتور ترکیب شود. در رمان خشم اژدهایان (The Rage of Dragons) با جهانی مملو از جنگاوران و اژدهایان روبه‌رو می‌شوید.

92 – کتاب قلب‌های گمشده‌مان – سلست اینگ

کتاب قلب‌های گمشده‌مان (Our Missing Hearts)، داستانی کهن در قالبی نو و جدید است. ماجرای جهانی را روایت می‌کند که قانونی آهنین به‌نام پَکت بر آن حاکم است. قانونی که تخطی‌کننده از آن باید در انتظار مجازات، زندان، مرگ و ناپدید شدن باشد.

93 – مجموعه کتاب هفت روز شوم – نورا رابرتز

رمان هفت روز شوم (Sign of Seven) به ماجرای دردسرهای سه دوست که با یکدیگر پیمان برادری بسته‌اند می‌پردازد؛ آن‌ها در کودکی باعث شده‌اند شیطانِ محبوس، از بند رها شود و شهر هاوکینز هالو را مورد حمله و خشونت قرار دهد. عدد 7 در شهر آنها شماره‌ای نفرین‌شده است و هر هفت سال یک‌بار در آن‌جا رویدادهای شومی اتفاق می‌افتد. جلد اول با عنوان پیمان خون (Blood Brothers)؛ جلد دوم شهر هاوکینز هالو (The Hollow)؛ و جلد سوم سنگ شیطان (The Pagan Stone)؛ است.

94 – مجموعه کتاب هری پاتر – جی. کی. رولینگ

رمان هری پاتر (Harry Potter) مجموعه ماجراهای هری و دوستانش در مدرسه جادوگری و مقابله آن‌ها با یکی از قوی‌ترین جادوگران سیاه تمام قرن، یعنی لرد ولدمورت است. هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Philosopher’s Stone)، هری پاتر و حفره اسرارآمیز یا تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)، هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire)، هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، هری پاتر و شاهزاده دورگه (Harry Potter and the Half-Blood Prince) و هری پاتر و یادگاران مرگ (Harry Potter and the Deathly Hallows) نام جلدهای این مجموعه هستند.

95 – کتاب قلعه متحرک – دایانا واین جونز

رمان قلعه متحرک (Howl’s Moving Castle) به داستان دختری به نام سوفی می پردازد که به شکلی ناخواسته، خشم و غضب جادوگری قدرتمند را برمی انگیزد، تحت تأثیر طلسمی ترسناک به یک پیرزن تبدیل می شود.

96 – مجموعه کتاب شرلوک هولمز – سر آرتور کانن دویل

شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) یک شخصیت کاراگاهی تخیلی است که کانن دویل آن را خلق کرده و در نهایت چهار رمان و ۵۶ داستان کوتاه از آن نوشته است.

97 – مجموعه کتاب بلگراد – دیوید ادکینز

بلگراد رمانی فانتزی و افسانه‌‌ای است از جنگ میان ایزدان و دخالت بلگراث جادوگر که در دوران کهن و در بین جادوگران و خدایان اتفاق می‌افتد. جلد اول پیام پیشگو (Pawn of prophecy) و جلد دوم ملکه جادو (Queen Of Sorcery) نام دارد.

98 – مجموعه کتاب گرگ‌های سیاه – کیت الیوت

رمان گرگ‌های سیاه (Black Wolves) در رابطه با فرمانده ای است که برای نجات جان فرزند شاه و جایگاهش تلاش می کند … این مجموعه شامل سه جلد است.

99 – مجموعه کتاب شکارچیان مجازی – جیمز دشنر

داستان شکارچیان مجازی (The Mortality Doctrine) در آینده‌ای پر از فناوری و کامپیوترهای پیشرفته می‌گذرد. مایکل در فضای یک بازی قصد دارد دختری به اسم تانیا را از خودکشی نجات دهد و امتیاز به دست آورد. او وقتی مشغول متقاعد کردن دختر است متوجه می‌شود که او در میان یک بازی نیست بلکه تانیا واقعا می‌خواهد خودکشی کند. جلد اول با عنوان چشم ذهن (The Eye of Minds)؛ جلد دوم قانون فکر (The Rule of Thoughts)؛ و جلد سوم بازی زندگی (The Game of Lives) است.

100 – کتاب شوخی‌های کیهانی – ایتالو کالوینو

رمان شوخی‌های کیهانی (Cosmicomics) مجموعه‌ داستانهای کوتاه طنز است که موضوعات زندگی بشر را با قصه‌هایی فانتزی مطرح کرده است. مسائلی نظیر مباحث نشانه‌شناسی، فرم و ساختارگرایی، تکامل و نظریه فرگشت، نظریه مه‌بانگ و بسط و انبساط سیارات و اجرام آسمانی در فضا، عدم قطعیت و فیزیک کوانتومی و به دنبال آن قوانین متفاوت و نامتعارف زیرهسته‌ای و…

101 – شوالیه ناموجود – ایتالو کالوینو

داستان شوالیه ناموجود (ایتالیایی: Il cavaliere inesistente) (The Nonexistent Knight) در دوران شارلمانی اتفاق می‌افتد درباره آژیلوف، شوالیه‌ای کمال‌گرا، درست‌کار و مومن است که وجود ندارد. در داخل زره خالی آژیلوف تنها پژواک صدایی موجود است.

102 – کتاب زمان لرزه – کورت ونه گات

رمان زمان لرزه (Timequake) قصه مردم شهری را روایت می‌کند که طی یک اتفاق ناچار به تکرار ده سال از زندگی خود هستند.

103 – کتاب جنگ با بزمجه‌ها – کارل چاپک

رمان جنگ با بزمجه‌ها (War with the Newts) روایت‌گر نابودی نسل انسان‌ها به دلیل خودخواهی، غرور و تکبر است …

104 – بدرود سعادت زمین – دی جی کامپتون

کتاب بدرود سعادت زمین (Farewell, Earth’s Bliss) روایت بیست و چهار محکوم سیاسی و جنایی که باید دوران محکومیت و البته بقیه زندگی خود را در سیاره‌ای سرد و بایر (مریخ) سپری کنند.

105 – من افسانه‌ام – ریچارد متیسون

کتاب من افسانه‌ام (I Am Legend) درمورد رابرت نویل، تنها فرد زنده در این کره خاکی است که روزهایش را با جنگیدن با خون‌آشام‌ها و شب‌هایش را با پنهان شدن از آن‌ها می‌گذراند. چون تمام آدم‌های جهان در اثر یک طاعون تبدیل به خون‌آشام شده‌اند.

106 – مجموعه کتاب جنگ ملکه سرخ – مارک لارنس

رمان جنگ ملکه سرخ جنگی است در برابر قدرت هایی که پشت ملت ها ایستاده اند و در این جدال پای چیزی والاتر و ارزشمندتر از زر و زمین در میان است. قوی ترین سلاح “ملکه ی سرخ”، خواهر خاموش است که اکثریت او را به چشم ندیده اند و تماما از حرف زدن درباره اش اجتناب می کنند. جلد اول شاهزاده احمق ها (Prince of Fools)؛ جلد دوم کلید لوکی (The Liar’s Key)؛ جلد سوم چرخ اشایم (The Wheel of Osheim)؛

107 – کتاب بتمن (شبگرد) – مری لو

رمان شب گرد (بتمن) – (Batman: Nightwalker) داستان بروس وین است که به تازگی هجده ساله شده و اکنون تمام ثروت خانواده اش را در اختیار دارد. شب‌گردها به ایجاد رعب و وحشت در شهر گاتهام مشغول شده‌اند. ثروتمندان شهر یکی پس از دیگری مثل طعمه‌ای برای شکار در عمارت‌های خود گرفتار سیستم حفاظتی خانه‌های‌شان می‌شوند. و بروس وین نفر بعدی در لیست اهداف آن‌هاست.

108 – مجموعه کتاب جنگ ستارگان –هونگ جاک گا

کمیک جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars) که در ایران با نام جنگ ستارگان شناخته می‌شود. جلد اول با نام امیدِ نو، (شامل سه قسمت) روایت‌گر سری اول مجموعه جنگ‌ ستارگان، از دیدگاه لوک، شخصیت اصلی داستان است. جلد دوم این کمیک با نام «امپراطوری انتقام می‌گیرد»، (شامل سه قسمت) روایت‌گر داستان حمله‌ی امپراطوری به قوای شورشی است. جلد سوم این کمیک با نام بازگشت جدای یا خاطرات جدای، (شامل سه قسمت) روایت‌گر داستان بازگشت لوک به عنوان یک جدای است.

109 – مجموعه شمشیر حقیقت – تری گودکایند

مجموعه شمشیر حقیقت یک سری ۱۱ جلدی اثر تری گودکایند است. جلد صفر: بدهی استخوان، جلد اول: قانون اول، دوم: سنگ اشک ها، جلد سوم: مسلک پارسایان، جلد چهارم: معبد بادها، جلد پنجم: روح آتش، جلد ششم: امپراطوری نیکد، جلد هفتم: ستون های خلقت، جلد هشتم: ایمان رانده شده گان، جلد نهم: زنجیره آتشین، جلد دهم: شبح، جلد یازدهم: اعتراف گیر.

110 – حماسه ریفت‌وار – ریموند ای. فیست

حماسه ریفت‌وار (Riftwar Cycle) دارای چندین سری است که هر کدام نیز خودشان چندین جلد دارند. که عموما ترجمه فارسی ندارند. یا حداقل به صورت سری ترجمه نشده اند.
– سری اول سه جلدی The riftwar sag» (Magician، Silverthorn، A Darkness At Sethanon)».
– سری دوم دو جلدی Krondor’s Sons series » (Prince of the Blood، The King’s Buccaneer)».
– سری سوم چهار جلدی The Serpentwar Saga» (Shadow of a Dark Queen، Rise of a Merchant Prince، Rage of a Demon King، Shards of a Broken Crown).
– سری چهارم سه جلدی Conclave of Shadows» (Talon of the Silver Hawk، King of Foxes، Exile’s Return )»
– سری پنجم سه جلدی »The Darkwar Saga» (Flight of the Nighthawks، Into a Dark Realm، Wrath of a Mad God).
– سری ششم دو جلدی The Demonwar Saga» (Rides a Dread Legion، At the Gates of Darkness، )»
– سری هفتم سه جلدی The Chaoswar Saga» (A Kingdom Besieged، A Crown Imperiled، Magician’s End)»
این مجموعه چندین مجموعه جدا ولی مرتبط داره مانند: سه گانه ای به نام امپراتور که با همکاری خانمWurts Janny نوشته شده است. و چهارگانه ای به نام The Riftwar Legacy series که به حوادثی که دقیقاً بعد از رخ دادن جنگ در شهر کروندور اتفاق می افتاد می پردازد. و سه گانه ای به نام Legends of the Riftwar series که به حوادث کلیدی حماسه ریفتوار که دور از حط و سیر اصلی داستان بودند می پردازد.

111 – مجموعه شمشیر شانارا – تری بروکس

سه گانه شمشیر شانارا اولین مجموعه ترنس دین تری بروکس بود که اولین جلد آن را در سال 1977 با عنوان شمشیر شانارا، کتاب دوم سنگ‌الف شانارا، کتاب سوم نغمهٔ میل شانارا نوشت.
مجموعه بعدی چهارگانهٔ میراث شانارا با عناوین: فرزندان شانارا، دروید شانارا، ملکهٔ الف شانارا، طلسم شانارا. مجموعهٔ پیام و پوچ، با این که در سال 1996 و بعد از شمشیر شانارا و میراث شانارا نوشته شده ولی مقدم بر اتفاقات در سه‌گانه پیدایش شانارا است. پیش‌مقدمه: اولین شاه شانارا، کتاب اول فرار با اهریمن، کتاب دوم شوالیهٔ فرمان، کتاب سوم فرشتهٔ آتش شرق.
سه‌گانه سفر جرل شانارا: ساحرهٔ یولس، انترکس، مورگور.
سه‌گانه دروید اعظم شانارا: جارکا روس، تنه‌کیول، استراکن.
سه‌گانه پیدایش شانارا: فرزندان آرمگادون، الف‌های سینترا، تغییر کولی

112 – ستاره خاموش – رابرت ای.هاینلاین

این کتاب در سالِ ۱۹۵۷ جایزه‌ی هوگو برای بهترین داستان بلند سال را کسب کرد. نویسنده در این داستان وارد دنیای سیاست و سیاهی پشت آن می‌گردد. داستان از زبان هنرپیشه‌ای به نام لارنس اسمیز (با نام مستعار لورنزو) تعریف می‌شود که به عنوان بدل شخصیت سیاسی برجسته (جان بونفورت) استخدام گردیده‌است.

113 – از خون و افتخار – کریس متزن

پالادین نجیب، تیریون فوردرینگ، همیشه معتقد بود که اورک های وحشی شرور و فاسد هستند. او زندگی خود را صرف جنگ بی وقفه کرده بود تا بشریت را از خیانت ناپسند آنها محافظت کند. اما یک اقدامی از روی شفقت و افتخار زنجیره ای از حوادث را به حرکت در می آورد که بنیادی ترین اعتقادات تیریون را به چالش می کشد و او را مجبور می کند یک بار برای همیشه تصمیم بگیرد که چه کسانی آدم و چه کسانی هیولا هستند.

114 – اومون را – ویکتور پلوین

ویکتور پلوین در رمان اومون را (Omon Ra)، برنامه فضایی شوروی را در قالب شبکه ای گسترده از پروپاگاندا به تصویر می کشد: نهادی برای دور کردن توجهات از استیصال و هراس زندگی روزمره در این کشور.

115 – نور زمین – آرتور سی کلارک

نور زمین نام داستانی در گونهٔ علمی-تخیلی است که درباره اهالی زمین و ماه است که با سایر ساکنان منظومه شمسی درگیر می شوند.

116 – در میان پنهان شدگان – مارگارت پترسون هدیکس

در آینده در زمانیکه جهان توسط یک دولت کنترل می شود و نیرویی به نام پلیس جمعیت وجود دارد طبق قانون هیچ خانواده ای حق داشتن بیشتر از دو فرزند را ندارد. در این دوران کودکان سوم فرزند سایه نامیده می شوند؛ آنها نباید توسط هیچکس دیده شوند و اگر این موضوع افشا شود خانواده آنها و هر کسی که به آنها پناه دهد کشته می شود.لوک گارنر یک فرزند سوم است. او دو برادر بزرگتر به نام متی و مارک دارد اما لوک باید پنهان بماند. او هرگز نمی تواند کار یا ازدواج کند یا مزرعه را ترک کند.

117 – کتاب اژدهازادگان (طرح آتش) – جورج آر آر مارتین

118 – مجموعه کونان بربر – رابرت ای. هوارد و مار شولتز

119 – مجموعه افسانه آرتورین – مری استوارت

120 – چکش شیطان – لری نیون و جری پورنل

121 – مجموعه داستان‌هایی کوتاه از هاگوارتز

122 – آهنگر و ستاره جادو – جی. آر. آر. تالکین

123 – عملیات آخر: تالاسا – آرتور سی. کلارک

124 – کتاب امپایر استیت – آدام کریستوفر

125 – روح سرگردان – آرتور سی. کلارک

126 – پارک ژوراسیک – مایکل کرایتون

127 – افسانه دریزت – آر. ای. سالواتوره

128 – مجموعه فضا – سی. اس. لویز

129 – سان‌شاین – رابین مک کینلی

130 – آتشی در اعماق – ورنر وینج

131 – خورشید جدید – جین ولف

132 – سنت شکن – ورونیکا راف

133 – شرور – گریگوری مگوآیر

134 – مرد مصور – ری بردبری

135 – زانت – پیرز آنتونی

نکته: با توجه به زیاد بودن محتوا تلاش شده تا حداکثر خلاصه نویسی صورت گیرد. اگر قسمتی از موضوع مفهوم نبود در قسمت پایین صفحه کامنت بنویسید تا توضیحات بیشتر داده شود.

👉امتیاز بده.