کتاب خودت باش دختر جان | ریچل هالیس

 

کتاب خودت باش دختر (Girl, wash your face) نوشته ریچل هالیس است که در قدم اول به زنان یاد می‌‌دهد دروغ‌هایی که درباره کیستی شما گفته‌اند را باور نکنید تا به آن کسی که قرار است باشید، تبدیل شوید. ریچل هالیس (Rachel Hollis) در این کتاب به عنوان یک مربی زندگی الهام‌بخش و بهترین (و شوخ‌طبع‌ترین) دوست ظاهر شده است.

کتاب به شدت صادقانه و بسیار واقع‌بینانه است که می‌خواهد استعدادهای زنان را شکوفا کند تا زندگی اصیل و جسورانه‌ای داشته باشند.

هالیس به ما می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم. دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، دوستانمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند.

این کتاب با عناوین مختلفی از جمله: کتاب خود واقعی ات باش دختر، خجالت نکش دختر، عذرخواهی بسه دختر، خودت باش دختر، صورتت را بشور دختر، بهترین خودت باش دختر، مراقب خودت باش دختر،  شرمنده نباش دختر … در ایران ترجمه شده است.

 

بخشی از کتاب

زندگی نباید همیشه شما را محصور کند و شکست دهد. زندگی نباید به معنای زنده ماندن باشد بلکه باید به معنای زندگی کردن باشد. شرایط و موقعیت ها ممکن است به ناچار از کنترل شما خارج شوند اما لحظاتی که احساس غرق شدن و شکست می کنید باید کوتاه و زودگذر باشند. نباید کل وجود و هستی شما را فرا بگیرند!

زندگی با ارزشی که به شما بخشیده شده مثل یک کشتی ست که در حال عبور از اقیانوس است و شما باید ناخدای آن باشید. قطعا لحظاتی هست که طوفان کشتی را به تلاطم می اندازد و باعث می شود سطح کشتی پر از آب شود و بادبان از وسط دو نیم شود؛ اما این همان لحظه ای ست که شما باید بجنگید و آب سطح کشتی را سطل به سطل تخلیه کنید و بیرون بریزید. این همان لحظه ای ست که باید بجنگید و سکان را دوباره به دست بگیرید. این زندگی شماست. شما باید قهرمان قصه خودتان باشید.

این به معنای خودخواه بودن و دست کشیدن از ایمان و باور به وجود نیرویی برتر از خودتان نیست بلکه به معنای پذیرش مسئولیت زندگی و خوشبختی خودتان است. اگر بخواهم منظورم را به زبانی دیگر که کمی خشن تر و محکم تر است بگویم این طور میشود که اگر شما بدبخت هستید تقصیر خودتان است.

 

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

خرید اینترنتی کتاب خودت باش دختر جان

 

 


👉امتیاز بده.