کتاب دختر پرتقالی | یوستین گاردر

کتاب دختر پرتقالی (The Orange Girl) نوشته‌ یوستین گردر، درباره‌ نوجوانی به نام جورج است که در کودکی پدر خود را از دست داده و اکنون با یک نامه از پدرش روبه‌رو شده است. این کتاب در قالب داستانی عاشقانه و فلسفی شما را از این جهان رمزآلود، سحرآمیز و پر از سوال و پیچیدگی آگاه می‌کند.

بخشی از کتاب

داستان در بعد از ظهر روزی شروع شد که من، جلوی تئاتر ملی منتظر اتوبوس ایستاده بودم. اواخر دهه‌۱۹۷۰ و آخر پاییز بود. هنوز به یاد دارم که در فکر پذیرفته شدنم در دانشکده‌ پزشکی بودم. احساس عجیبی داشتم. در ابن فکر بودم که روزی یک پزشک واقعی می‌شوم و بیمارهایی خواهم داشت که سرنوشتشان را به دست من می‌سپارند.

خودم را با یک روپوش سفید پشت میز تحریر بزرگی مجسم می‌کردم که در حال حرف زدن با بیمارانم بودم. «خانم یونزن مجبوریم خون‌تان را آزمایش کنیم.» یا «خیلی وقت است که دچار این بیماری هستید؟» در این میان بالاخره اتوبوس از راه رسید. از دور آن را می‌دیدم. اول از جلوی مجلس گذشت و به طرف خیابان استورتین پیچید. تنها چیزی که از آن روز به بعد ذهنم را خسته کرده این است که هرچه فکر می‌کنم یادم نمی‌آید که آن روز به کجا می‌خواستم بروم…

درباره‌ (نویسنده) یوستین گردر

یوستین گردر (Jostein Gaarder)، استاد فلسفه، در ۸ اوت ۱۹۵۲ در نروژ متولد شد. او در رشته فلسفه، الهیات، و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ ‌التحصیل شد و به مدت ده‌سال به‌ تدریس «تاریخ عقاید» در دبیرستان‌ها پرداخت. یوستین گردر پیوسته در فکر متن فلسفی ساده‌ای بود که به درد شاگردان جوانش بخورد و نتوانست متن مناسبی پیدا کند. به همین دلیل دست به کار نوشتن دنیای سوفی زد. کتاب دختر پرتقالی هم با درونمایه‌ فلسفی نوشته شده‌ و به همراه کتاب راز فال ورق  از معروف‌ترین آثار اوست.


👉امتیاز بده.