کتاب رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر

کتاب رومئو و ژولیت (Romeo And Juliet) داستان عشقی پرآوازه که بین یک دختر و پسر اتفاق می‌افتد. این تراژدی، درام عاشقانه اولین نمایشنامه غم‌انگیز ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) محسوب می‌شود. داستان در مورد دو نوجوان عاشق است که با پایانی غم‌انگیز به هم نمی‌رسند.
قهرمانان این نمایشنامه دختر و پسری از دو خانواده بزرگ و رقیب در شهر ورونا هستند که با یکدیگر دشمنی و اختلاف دیرینه دارند. دو عاشق هنجار شکن این نمایشنامه می‌خواهند قوانین سخت‌گیرانه اجتماعی را به نفع خودشان کنار بزنند. این عصیان‌گری جوانانه در ‌‌نهایت به فاجعه منجر می‌شود.

بخشی از متن نمایشنامه

ژولیت : تو میدانی شب نقاب خود را بر چهره من افکنده است، والا گونه شرمسار مرا از آنچه تو از دهان من امشب شنیدی می دیدی، ولی دیگر تعریف به کنار آیا تو مرا دوست داری؟
میدانم که خواهی گفت «آری» و من هم حرف تو را باور می کنم. ولی اگر سوگند یاد کنی، شاید روزی بی وفایی خود را آشکار سازی می گویند پیمان شکنی عشاق، خدای خدایان را به خنده وا می دارد.
ای رومئوی مهربان! اگر تو مرا دوست داری با وفا و صفا آن را ابراز کن. یا اگر تصور می کنی مرا بیش از حد به آسانی به دست آورده ای بگو تا به تو ترش رویی و تندخویی کنم و جواب نفی بدهم تا این که در طلب عشق من تلاش کنی والا به هیچ قیمتی حاضر نیستم.
در حقیقت ای مونتاگوی پاکباز، عشق من حدی ندارد و در نتیجه شاید تو رفتار مرا حمل بر سبکی کنی. ولی ای مرد شریف، باور کن من حقیقت و صفای خود را بیش از کسانی که با حیله خود تظاهر به دوری می کنند ثابت خواهم کرد.
اعتراف دارم که حق این بود که من خود را بیشتر بیگانه نشان می دادم، ولی تو از حقیقت عشق من بدون این که از حضور تو خبر داشته باشم آگاه شدی. پس مرا ببخش و این گونه سهولت تسلیم مرا که مسبب کشف آن این شب تاریک بوده است به سطحی بودن عشق نسبت مده. …


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1263950492/%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%88-%D9%88-%DA%98%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-(%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87)” text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.