کتاب سال بلوا اثر عباس معروفی

کتاب سال بلوا به صورت اول شخص در ذهن یک زن به نام نوشافرین (نوشا دختر سرهنگ نیلوفری) اتفاق می افتد و شروع آن به گونه ای است که مستقیما داخل داستان پرت می شویم. یعنی نویسنده در ابتدای کتاب سراغ حاشیه نمی رود و خواننده را مستقیم وارد اصل داستان می کند. در ادامه به مرور ذهنیت ها و شخصیت های کتاب سال بلوا و کلیت داستان برایمان مشخص می شود.
کتاب سال بلوا به موضوعات مختلفی اشاره می کند. عشق ممنوعه، قدرت طلبی، زن ستیزی و مظلومیت زن ایرانی. به گونه ای هر کدام از این موضوعات تکه ای از داستان را شکل می دهد و مخاطب باید این تکه ها را همانند پازل کنار هم بچیند و در آخر به مفهوم اصلی داستان برسد. همین داستان را به شدت جذاب کرده است و از خستگی خواننده می کاهد.

بخشی از کتاب سال بلوا

می دانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟ دست هاش تا آرنج گلی بود، گفت که در زمان های بسیار قدیم، زن و مردی پینه دوز یک روز به هنگام کار، بوسه را کشف کردند. مرد دست هاش به کار بود، تکه نخی را با دندان کند، به زنش گفت بیا این را از لب من بردار و بینداز. زن هم دست هاش به سوزن و وصله بود، آمد که نخ را از لب های مرد بردارد، دید دستش بند است، گفت چه کار کنم. ناچار با لب برداشت، شیرین بود، ادامه دادند.

درباره (نویسنده) عباس معروفی

عباس معروفی، متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ شمسی، رمان نویس، نمایشنامه نویس، شاعر، ناشر و روزنامه نگار ایرانی مقیم آلمان است. او از دانشکده هنرهای زیبای تهران در رشته ادبیات دراماتیک فارغ التحصیل شد و حدود یازده سال معلم ادبیات در دبیرستان های هدف و خوارزمی تهران بود. معروفی او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهه ۱۳۶۰ با انتشار رمان «سمفونی مردگان» در ادبیات ایران به شهرت رسید.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-1642017960/%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%A7—%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C” text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.