کتاب سه تفنگدار اثر الکساندر دوما

 

 

کتاب سه تفنگدار با آرزوی جوانی اصیل‌زاده به نام دارتانیان برای پیوستن به گارد تفنگداران سلطنتی پادشاه فرانسه آغاز می‌شود. دارتانیان 19 ساله از زادگاه خود «گاسکونی» به سمت پاریس حرکت می‌کند. توصیه‌نامه‌ای که دارتانیان به همراه دارد خطاب به تره وی فرمانده و رئیس گارد تفنگداران سلطنتی لویی سیزدهم است.

 

بخشی از کتاب سه تفنگدار

درست است که شما امروز در اطاق آقای تره وی بودید و مشاهده کردید که ایشان قدری با خشونت با ما صحبت کردند…. و گویا فکر نمودید که شما هم می توانید با خشونت نسبت به ما رفتار کنید ولی من شما را از اشتباه بیرون می آورم و می گویم آقا، شما آقای تره وی نیستید و اگر او حق دارد با ما به خشونت رفتار کند ما به دیگران اجازه این خشونت را نمی دهیم.

دارتن یان روی برگردانید و آتوس را دید تفنگدار مزبور بر اثر لطمه شدید دارتنیان رنگ به صورت نداشت و جوان گاسکون فهمید که آتوس بعد از اینکه از طرف طبيب زخم بندی شده از اطاقی که در آنجا بود خارج گردیده است. آنگاه گفت: آقا من عمداً به شما تنه نزدم زیرا واقعاً عجله دارم و در آن موقع از فرط تعجیل شما را ندیدم و بعد از اینکه به اشتباه خود پی بردم به شما گفتم آقـا مـرا ببخشید.

شما هم که فهمیدید من عمداً به شما تنه نزده ام می بایست رضایت خاطر حاصل کنید زیرا برای یک تنه زدن سهوی بیش از این پوزش نمی خواهند اینک دوباره به شما می گویم (گو اینکه این حرف بیش از حد معمول می باشد) به شرافت سوگند من عجله دارم و بنابراین بگذارید که من بروم و به کار خود برسم.

آتوس او را رها کرد و گفت: آقا رفتار شما ثابت می کند که مردی مؤدب نیستید و بی ادبی شما نشان می دهد که شما اهل پاریس نمی باشید و از راهی دور به اینجا آمده اید.

دارتن یان بعد از اینکه از طرف آتوس رها شد سه چهار پله را طی کرده پایین رفته بود. بعد از شنیدن این حرف یک مرتبه ایستاد و روی برگردانید و گفت: آقا به فرض اینکه من از راه دور بیایم به شما نمی رسد که به من درس رسوم و آداب بدهید و این را هم می افزایم که پاریسی بودن دلیل برداشتن ادب نیست.

آتوس گفت:شاید بر من لازم است که به شما درسی از ادب بیاموزم زیرا یکی از وظایف انسانیت ارشاد کسانی است که از صفات نیکوی بشری برخوردار نیستند. این مرتبه دارتن یان خم بر ابر و آورد و گفت: شکرگزار باشید که من عجله دارم و …

این کتاب به صورت دو جلدی، سه جلدی، پنج جلدی، و به صورت کامل ده جلدی منتشر شده است.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-716691575/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D9%87-%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.