قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) اثر دارن شان

حماسه دارن شان (The Saga of Darren Shan) که بیشتر در ایران با نام قصه‌های سرزمین اشباح شناخته می‌شود جزو اولین کارهای وی بود. در این مجموعه به اشتباه از لغت شبح به جای خون آشام استفاده شده است.

این مجموعه شامل ۱۲ جلد می‌باشد و همانطور که خودش گفته قصه‌اش در واقع، شرح یک کابوس است، یک کابوس دنباله دار و از ۴ سه‌گانه تشکیل شده‌است. نام این مجموعه ۱۲ تایی به ترتیب زیر است.

سه گانه اول: سیرک عجایب، دستیار یک شبح، دخمه خونین

سه گانه دوم: کوهستان شبح، آزمون‌های مرگ، شاهزاده اشباح

سه گانه سوم: شکارچیان غروب، همدستان شب، قاتلان سحر

سه گانه چهارم: دریاچه ارواح، ارباب سایه‌ها، پسران سرنوشت


قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 1. سیرک عجایب (Cirque du freak)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 2. دستیار یک شبح (The Vampire’s Assistant)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 3. دخمه خونین (Tunnels of blood)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 4. کوهستان شبح (Vampire Mountain)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 5. آزمونهای مرگ (Trials of Death)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 6. شاهزاده اشباح (The Vampire Prince)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 7. شکارچیان غروب (Hunters of the dusk)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 8. همدستان شب (Allies of the night)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 9. قاتلان سحر (Killers of the dawn)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 10. دریاچه ارواح (The Lake of Souls)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 11. ارباب سایه ها (Lord of the shadows)

قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان ) – 12. پسران سرنوشت (Sons of Destiny)

# 1


# 2


# 3


# 4


# 5


# 6


# 7


# 8


# 9


# 10


# 11


# 12


1. سیرک عجایب

«دارن شان» یك پسر بچه مدرسه ای معمولی ، اما عاشق عنكبوت هاست . زندگی دارن واقعاً معمولی است تا اینكه او با بهترین دوستش استیو به سیرك ع جایب میرود كه در آن نمایشهایی از قبیل (مرد گرگی) كه بسیار وحشی و خطرناك است، (الكساندر ریبز) استخوانی كه كه حركات جالب و خنده داری انجام میداد، (رامو دو شكم) كه برخلاف ریبز خیلی چاق بود و چیزهای از قبیل میخ، پیچ، شیشه و خوراكیهای زیادی را در عرض چند دقیقه میخورد، (تروسكا) زنی بود كه هر وقت اراده میكرد ریشهایی با سرعت زیاد در میاورد،(آقای كرپسلی) كه با عنكبوت خطرناك اما بامزه ای به نام خانم اكتا بوسیله یك فلوت كارهای خارق العاده ای انجام میداد. اما عنكبوت آقای كرپسلی یعنی خانم اكتا دارن شان را بر سر دوراهی وحشتناكی قرار میدهد. دارن میتواند بی خیال مرگ بهترین دوستش شود و زندگی عادی خود را ادامه دهد یا میتواند از مرگ دوستش جلوگیری كند، اما برای این كار باید زندگی اش را به دست یك شبح خونخوار بسپارد.

2. دستیار یک شبح

«دارن شان» زمانی مثل همه پسرهای همسن خودش زندگی می كرد. اما او برای نجات جان دوستش از مرگ، قبول كرده است كه زندگی اش را به دست شبحی خوخخوار بسپارد. دارن همراه شبح به سیرك عجایب میرود و دستیار او میشود. بازیگرها و كاركنان عجیب این سیرك او را در جمع خودشان می پذیرند، اما … مرد گرگی، یكی از وحشتناك ترین موجودات روی زمین، از قفس آزاد می شود ودارن و دوستش را تعقیب می كند. آیا دارن این بار هم می تواند جان دوستش را نجات بدهد؟

3.دخمه خونین

«دارن شان» پسری است كه همه گمان می كنند مرده است. اما او دستیار شبحی به نام آقای كرپسلی شده و همراه دوستش، ایورا، به شهر دیگری رفته است.
دارن و دوستش با خبر می شوند كه جسدهای عجیبی در گوشه و كنار شهر كشف شده است، گویی خون همه اجساد را كشیده بودند. آنها تصور می كنند كه آقای كرپسلی این قربانیان را از پای در آورده است، اما برای كشف حقیقت، خود در تونل های زیر زمینی شهر گرفتار می شوند و ….

4.کوهستان شبح

«دارن شان» پسری است كه همه گمان میكنند مرده. اما او دستیار شبحی به نام آقای كرپسلی شده است. دارن و آقای كرپسلی راه دشواری را پشت سر می گذارند تا خود را به كوهستان اشباح_مقر همه اشباح جهان_ برسانند. هر كدام از ساكنین این كوهستان چند صد سال زندگی كرده و همیشه درگیر مبازره ای مرگبار بوده اند. آنها می خواهند شبح واره های خون آشامی را نابود كنند كه سرچشمه همه پلیدی ها و شرارت ها هستند. اما در این ملاقات حیرت انگیز، دارن واقعیت دیگری را نیز در می یابد. او می پذیرد كه در آزمونی مرگبار شركت كند . . .

5.آزمونهای مرگ

«دارن شان» دستیار شبحی به نام آقای «كرپسلی» هست. آن دو به كوهستان اشباح رفته اند تا دارن به اشبح دیگر معرفی شود. اما در كوهستان، دارن مجبور میشود كه برای اثبات لیاقت خود، پنج آزمون مرگبار را از سر بگذراند_در غیر این صورت، او را به تالار مرگ میفرستند! در گیر و دار این آزمون ها نیروهای اهریمنی به كوه می آیند و دارن با خیانت و خطرهایی رو به رو می شود كه در مقایسه با آنها، مرگ موهبتی بزرك است.

6.شاهزاده اشباح

«دارن شان» به كوهستان اشباح می رود. در كوهستان، او برای اثبات لیاقتش، شركت در آزمون های مرگباری را می پذیرد و در چهارمین آزمون شكست می خوردو دارن نگران مجازاتی است كه برایش در نظر می گیرند و در همین زمان متوجه می شود كه یكی از دوستانش به قبیله اشباح خیانت كرده است. اگر خائن رسوا نشود، قبیله از میان می رود و اگر دارن بخواهد دیگران را از این توطعه با خبر كند، باید مجازات شكست در آزمون ها مرگ را بپذیرد . . .

7.شکارچیان غروب

«دارن شان» شاهزاده اشباح، برای انجام ماموریتی كوهستان اشباح را ترك می كند كه شاید به مرگ او ختم شود. او یكی از برگذیدگانی است كه باید به تعقیب ارباب شبح واره برود. اگر او را نابود كند پیروز است، و اگر شكست بخورد، قبیله اشباح را به كام مرگ می برد.

8.همدستان شب

دارن شان در ادامه جستجوی رهبر شبح واره وارد شهر خودش می‌شود و با اتفاقاتی ناگوار روبه رو می‌شود و استیو دوست قدیمی اش را می بیند.در پایان داستان می فهمد که استیو نیمه شبح واره است و تمام نقشه‌های اذیت کردن دارن شان نیز زیر سر او بوده است.

9.قاتلان سحر

دارن شان دراین قسمت از داستان به خوبی با ذهن خواننده بازی می‌کند و اورا برسر دوراهی های مختلفی قرار می‌دهد تا لحظه پایانی بیشتر از صد پایان برایش در نظر میگیری ولی وقتی میفهمی که استیو خود ارباب شبح واره هاست تازه میفهمی باید جلد بعدی را دانلود کنی.تازه اونم بدون لارتن!

10.دریاچه ارواح

آیا دارن برای کمک به هارکات می رود ؟ آیا هارکات ماهیت خود را پیدا می کند ؟ آیا به تنهایی از پس معماها برمی آیند ؟ وآیا می فهمند که برهوتی که در پیش دارند کجاست؟

11.ارباب سایه ها

دارن شان شخصیتی است نیمه شبح که منتظر است در رویایی نهایی در مقابل استیو ارباب شبح واره‌ها بجنگد پس به زادگاهش می‌رود و می‌فهمد خواهرش اکنون ازدواج کرده و بچه‌ای هم دارد و او متوجه شد که اگر استیو را بکشد٬ خود ارباب سایه‌ها می‌شود و اگر استیو او را بکشد خود استیو ارباب سایه‌ها می‌شود که تمام بشریت شبح واره‌ها و شبح‌ها را به کام مرگ می‌فرستد.

12.پسران سرنوشت

درباره این جلد در کامنت پایین صفحه بنویسید.

دیگر آثار دارن شان

#نبرد_با_شیاطین

وی پس از اتمام مجموعه حماسه دارن شان قلم به دست گرفت و نوشتن مجموعه دیموناتا (The Demonata) را آغاز کرد. این کتاب سرنوشت سه نفر به نام‌های گروبیچ گریدی، کورنلیوس فلک و بک مک کان است. آنها جزئی از کا-گاش هستند و در مقابل دموناتا ها می جنگند. هر جلد کتاب از زبان یکی از شخصیت‌های معرفی شده‌است.

نام این دهگانه به ترتیب زیر است.

1 – لردلاس از زبان گروبز

2 – دزد شیطانی ا ز زبان کرنل

3 – فاجعه اسلاتر از زبان گروبز

4 – بک از زبان بک

5 – دیو همخون از زبان گروبز

6 – اسرار هیولایی از زبان گروبز

7 – سایه مرگ از زبان بک

8 – جزیره گرگ‌ها گروبز

9 – فریادی از تاریکی از زبان کرنل

10 – قهرمانان دوزخ از زبان گروبز

#سه_گانه_شهر

مجموعه شهر نام کتاب بزرگسالان دارن شان است که وی ابتدا آن را با نام مستعار D.B.Shan انتشار می‌داد. وی این کار را به پیشنهاد منتشر کننده کتابهایش به منظور جداسازی مجموعه بزرگسال از کودکان انجام داد.

نام داستان ها به شرح زیر است:

1 – تجارت مرگ

2 – افق دوز

3 – شهر مارها

#جلاد_لاغر

کتاب جلاد لاغر در ماه می‌سال ۲۰۱۰ در کشور انگلستان و در ماه آگوست سال ۲۰۱۰ در کشور ایالات متحده آمریکا انتشار یافته‌است. این کتاب داستان زیبا و متفاوتی را روایت می‌کند و خود نویسنده این کتاب را بهترین کتابش می‌داند.

انعطاف پذیری که دارن شان در این کتاب از خود نشان داده و توجهی که علی‌رغم کج بینی‌های معمولش به برخی ارزش‌های انسانی روا داشته، این اثر را از مجموعه آثار قبلی او متمایز می‌سازد. این کتاب با الهام از «ماجراهای هاکلبری فین» نوشته شده‌است.

#حماسه_لارتن_كرپسلى

از دیگر کتاب های دارن شان (با نام مجموعه حماسه لارتن کرپسلی) در انگلستان به چاپ رسیده‌است. داستان این کتاب ها مربوط به قبل از کتاب سیرک عجایب (اولین کتاب از مجموعه سرزمین اشباح) است و در این کتاب اسراری از داستان‌های سرزمین اشباح بر خواننده فاش می‌شوند.

1 – تولد یک قاتل

2 – اقیانوسی از خون

3 – قصر نفرین شدگان

4 – برادرانه تا پای مرگ

#زام_بی

نام یکی از کتاب های دارن شان است که در کل ۱۲ جلد است. این کتاب، داستان دختری به نام بکی اسمیت را بیان می کند که اتفاقات آخرالزمانی را تجربه می کند. در این داستان، بکی اسمیت، در جلد اول می میرد و به زامبی تبدیل می شود. اما برخلاف بیشتر زامبی ها، عقل خود را از دست نداده. برای بکی و دوستانش اتفاقات عجیب و ناراحت کننده ای می افتد که این کتاب، ماجرای آن را توضیح می دهد.

نام داستان ها به ترتیب زیر است:

1 – زام-بی

2 – زیرزمین

3 – شهر

4 – فرشتگان

5 – بچه

6 – گلادیاتور

7 – ماموریت

8 – قبایل

9 – خانواده

10 – عروس

11 – فراری

12 – الهه

13 – سیرک 

👉امتیاز بده.